Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
_Audrey
10-12-2023 om 11:10
Grappig ook dat jij en Audrey toevallig alletwee zo laat nog wakker zijn en dan vlak achter elkaar in dit topic komen posten terwijl er dan bijna niemand is. Zal wel toeval zijn.
Goh ja, zal ik dan maar toegeven dat ik ook LMEK ben? Dat is mijn pro-Poetin alterego en ik moest lachen om mijn eigen opmerking.
kerstbeer
10-12-2023 om 11:27
Vind het ook wel erg voor een heleboel Russen wat er daar allemaal gebeurt.
Jonge jongens die sterven voor een invasie die door hun leiders begonnen wordt.
LGBTQ+ mensen voor wie het leven steeds moeilijker wordt.
Dan is er natuurlijk ook de wet waarin huiselijk geweld veel minder hard bestraft wordt of soms zelfs helemaal niet meer strafbaar is. Heb zonet gelezen hoeveel vrouwen er daar elk jaar door huiselijk geweld om het leven komen.
https://www.reuters.com/article/uk-russia-law-violence-idUKKBN15M1WH/
Vreselijk.
Friezinnetje
10-12-2023 om 11:28
kerstbeer schreef op 10-12-2023 om 11:27:
Vind het ook wel erg voor een heleboel Russen wat er daar allemaal gebeurt.
Jonge jongens die sterven voor een invasie die door hun leiders begonnen wordt.
LGBTQ+ mensen voor wie het leven steeds moeilijker wordt.
Dan is er natuurlijk ook de wet waarin huiselijk geweld veel minder hard bestraft wordt of soms zelfs helemaal niet meer strafbaar is. Heb zonet gelezen hoeveel vrouwen er daar elk jaar door huiselijk geweld om het leven komen.
https://www.reuters.com/article/uk-russia-law-violence-idUKKBN15M1WH/
Vreselijk.
ja een fijn land
LMEK
10-12-2023 om 13:47
kerstbeer schreef op 10-12-2023 om 10:06:
[..]
Je wordt wel venijnig he, dat er hier iemand is die niet Putin loopt te promoten?
Blijft toch echt Putin en zijn maten die hier een issue van hebben gemaakt, dus als je het wanhopig in het belachelijke wilt trekken, dan laat je alleen maar meer zien hoe belachelijk Putin bezig is
Grappig ook dat jij en Audrey toevallig alletwee zo laat nog wakker zijn en dan vlak achter elkaar in dit topic komen posten terwijl er dan bijna niemand is. Zal wel toeval zijn.
Ik denk dat ik maar wat vaker over de gekke dingen van Putin en zijn kliek op het internet ga posten, want schijnbaar maakt dat bepaalde mensen merkwaardig boos.
Het gebeurt wel vaker dat mensen een langlopend topic binnenvallen en zich dan meteen willen bewijzen. Jij denkt dat je mij venijnig en boos maakt, dat ik wanhopig ben, je denkt dat Audrey en ik dezelfde persoon zijn en je denkt dat je de enige bent die Putin niet loopt te promoten hier. En dat allemaal binnen 24 uur wat toch kort lijkt om tot dergelijke conclusies te komen. Ik denk persoonlijk dat je wat meer bijval had verwacht in je topic en hier met je verhaal en dat het uitblijven daarvan je wat kribbig maakt.
kerstbeer
10-12-2023 om 23:43
LMEK schreef op 10-12-2023 om 13:47:
[..]
Het gebeurt wel vaker dat mensen een langlopend topic binnenvallen en zich dan meteen willen bewijzen. Jij denkt dat je mij venijnig en boos maakt, dat ik wanhopig ben, je denkt dat Audrey en ik dezelfde persoon zijn en je denkt dat je de enige bent die Putin niet loopt te promoten hier. En dat allemaal binnen 24 uur wat toch kort lijkt om tot dergelijke conclusies te komen. Ik denk persoonlijk dat je wat meer bijval had verwacht in je topic en hier met je verhaal en dat het uitblijven daarvan je wat kribbig maakt.
Grappig dat je je in allerlei bochten wring om te doen alsof ik het probleem ben, omdat ik niet al meer dan een jaar voor 24/7 dit topic aan het monitoren ben.
Omgekeerde wereld.
Juist wel goed om aan te stippen dat dubieuze elementen iedereen monddood proberen te maken hier die niet alles van een megalomade dictator als Putin vergoeilijken.
Ik vertrouw jou voor geen cent.
LMEK
11-12-2023 om 00:48
kerstbeer schreef op 10-12-2023 om 23:43:
[..]
Grappig dat je je in allerlei bochten wring om te doen alsof ik het probleem ben, omdat ik niet al meer dan een jaar voor 24/7 dit topic aan het monitoren ben.
Omgekeerde wereld.
Juist wel goed om aan te stippen dat dubieuze elementen iedereen monddood proberen te maken hier die niet alles van een megalomade dictator als Putin vergoeilijken.
Ik vertrouw jou voor geen cent.
Je legt mij het vuur wel aan de schenen zeg met je scherpe analyses. Dubieuze elementen die megalomade Poetin vergoelijken 😂😂😂😂.
Ik ga mijn best doen je vertrouwen terug te winnen want je betekent veel voor me!
kerstbeer
11-12-2023 om 00:55
LMEK schreef op 11-12-2023 om 00:48:
[..]
Je legt mij het vuur wel aan de schenen zeg met je scherpe analyses. Dubieuze elementen die megalomade Poetin vergoelijken 😂😂😂😂.
Ik ga mijn best doen je vertrouwen terug te winnen want je betekent veel voor me!
Schijnbaar ja, want je blijft op mij reageren.
Wel apart dat je het raar lijkt te vinden dat iemand op een topic reageert op een forum in een democratisch land, maar er ook een probleem van maakt dat ik niet al maanden lang elke dag de boel hier in de gaten houdt om op elke reactie te reageren.
_Audrey
11-12-2023 om 01:22
LMEK schreef op 11-12-2023 om 00:48:
[..]
Zal ik nu ook nog reageren, of zijn we dan weer dezelfde persoon? 😂😂
LMEK
11-12-2023 om 01:29
kerstbeer schreef op 11-12-2023 om 00:55:
[..]
Schijnbaar ja, want je blijft op mij reageren.
Wel apart dat je het raar lijkt te vinden dat iemand op een topic reageert op een forum in een democratisch land, maar er ook een probleem van maakt dat ik niet al maanden lang elke dag de boel hier in de gaten houdt om op elke reactie te reageren.
En omdat jij niet elke dag de boel hier in de gaten houd hebben de dubieuze elementen hier gewoon vrij spel.
kerstbeer
11-12-2023 om 01:31
_Audrey schreef op 11-12-2023 om 01:22:
[..]
Weer? Ik zei juist dat het vast wel toeval was.
Je komt meer over als een meeloper die verder niks toe te voegen heeft behalve dan een paar emojis aan iemand die hier al maanden lang de boel hier aan het moninoren lijkt.
Best apart.
LMEK
11-12-2023 om 01:39
_Audrey schreef op 11-12-2023 om 01:22:
[..]
Ben ik jou of ben jij mij?
_Audrey
11-12-2023 om 01:43
LMEK schreef op 11-12-2023 om 01:39:
[..]
Ben ik jou of ben jij mij?
Ik ben jouw cheerleader las ik net. Hoe voelt dat nou
kerstbeer
11-12-2023 om 01:48
Dat Russische internet trolls erg actief zijn, wist ik al een jaren, ook in Nederland. Begin steeds meer het idee te krijgen dat ze een stuk actiever zijn dan ik dacht.
Met name door mensen die zich 24/7 met dit onderwerp lijken bezig te houden
https://nltimes.nl/2018/07/16/russian-internet-trolls-active-netherlands-report
LMEK
11-12-2023 om 01:51
_Audrey schreef op 11-12-2023 om 01:43:
[..]
Ik ben jouw cheerleader las ik net. Hoe voelt dat nou
Je bent de beste cheerleader al zeg ik het zelf!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.