Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
07-12-2023 om 09:28
Het pakket van 61 miljard dollar aan hulp voor Oekraïne is tegengehouden met 49-51 door het Congress. Er waren minimaal 60 stemmen nodig voor goedkeuring dus er ontbreken er toch nog wel wat. Bidens demagogie dat Putin zonder die hulp Europa gaat veroveren bljikt toch minder goed te werken dan hij had gehoopt. In ieder geval brengt het vrede wel weer een stap dichterbij.
_Audrey
07-12-2023 om 09:42
LMEK schreef op 07-12-2023 om 09:28:
Het pakket van 61 miljard dollar aan hulp voor Oekraïne is tegengehouden met 49-51 door het Congress. Er waren minimaal 60 stemmen nodig voor goedkeuring dus er ontbreken er toch nog wel wat. Bidens demagogie dat Putin zonder die hulp Europa gaat veroveren bljikt toch minder goed te werken dan hij had gehoopt. In ieder geval brengt het vrede wel weer een stap dichterbij.
Mooi. We komen op deze manier toch nergens, laat ze maar eens gaan onderhandelen.
Zilver_gray
07-12-2023 om 09:45
https://nos.nl/artikel/2500662-senaat-vs-blokkeert-miljardensteun-voor-oekraine-en-israel
"Ik geloof niet dat we ruim 10 miljard dollar moeten uittrekken voor de rechts-extremistische regering van premier Netanyahu", zei de senator en oud-presidentskandidaat uit Vermont. Sanders noemt het optreden van Israël in de Gazastrook immoreel en in strijd met het internationaal recht. "De Verenigde Staten mogen niet medeplichtig zijn aan deze acties."
Wat mij betreft ook goed nieuws.
_Audrey
07-12-2023 om 09:50
Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 09:45:
https://nos.nl/artikel/2500662-senaat-vs-blokkeert-miljardensteun-voor-oekraine-en-israel
"Ik geloof niet dat we ruim 10 miljard dollar moeten uittrekken voor de rechts-extremistische regering van premier Netanyahu", zei de senator en oud-presidentskandidaat uit Vermont. Sanders noemt het optreden van Israël in de Gazastrook immoreel en in strijd met het internationaal recht. "De Verenigde Staten mogen niet medeplichtig zijn aan deze acties."Wat mij betreft ook goed nieuws.
Wat mij betreft ook. Onverwacht wel eigenlijk, normaal staat Amerika altijd achter Israël.
Zilver_gray
07-12-2023 om 09:56
_Audrey schreef op 07-12-2023 om 09:50:
[..]
Wat mij betreft ook. Onverwacht wel eigenlijk, normaal staat Amerika altijd achter Israël.
Nou echt he, ik keek er ook van op!
kerstbeer
09-12-2023 om 10:08
LMEK schreef op 07-12-2023 om 09:28:
Ja, laten we nu net gaan doen alsof het niet om een land gaat dat het andere land bruut is binnengevallen.
Ander Russisch nieuws:
Regenbogen nu ook gecensureerd op Russische tv, wordt verwijderd uit muziekclipje:
https://metro.co.uk/2023/11/10/russian-tv-actually-edited-a-rainbow-heaven-forbid-19806217/
My Little Pony nu 18+ rating in Rusland, omdat een Pony een regenboog staart heeft:
https://www.rferl.org/a/russia-my-little-pony-lgbt-adult/32714555.html
QR codes nu ook gebanned op billboards in Rusland:
LMEK
09-12-2023 om 12:04
kerstbeer schreef op 09-12-2023 om 10:08:
[..]
Ja, laten we nu net gaan doen alsof het niet om een land gaat dat het andere land bruut is binnengevallen.
Ander Russisch nieuws:
Regenbogen nu ook gecensureerd op Russische tv, wordt verwijderd uit muziekclipje:
https://metro.co.uk/2023/11/10/russian-tv-actually-edited-a-rainbow-heaven-forbid-19806217/
My Little Pony nu 18+ rating in Rusland, omdat een Pony een regenboog staart heeft:
https://www.rferl.org/a/russia-my-little-pony-lgbt-adult/32714555.html
QR codes nu ook gebanned op billboards in Rusland:
Wat een rare reactie op het Amerikaanse steunpakket. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
kerstbeer
09-12-2023 om 12:33
LMEK schreef op 09-12-2023 om 12:04:
[..]
Wat een rare reactie op het Amerikaanse steunpakket. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Meer een reactie op jouw manier van posten.
Weet verder niet waarom je mijn hele post quote, sinds ik duidelijk zeg: "ander Russisch nieuws" bij het merendeel van mijn post en dat is dus niet een reactie op jouw post.
Maar nu je het toch gequote hebt, wat vind je van het wegcensureren van regenbogen?
LMEK
09-12-2023 om 12:58
kerstbeer schreef op 09-12-2023 om 12:33:
[..]
Meer een reactie op jouw manier van posten.
Weet verder niet waarom je mijn hele post quote, sinds ik duidelijk zeg: "ander Russisch nieuws" bij het merendeel van mijn post en dat is dus niet een reactie op jouw post.
Maar nu je het toch gequote hebt, wat vind je van het wegcensureren van regenbogen?
Dat andere Russische nieuws van je heeft geen zier te maken met dit topic. Maar ik zag dat je al een topic hebt geopend met dezelfde strekking als jouw post hier dus dat is wel handig.
kerstbeer
09-12-2023 om 17:26
LMEK schreef op 09-12-2023 om 12:58:
[..]
Dat andere Russische nieuws van je heeft geen zier te maken met dit topic. Maar ik zag dat je al een topic hebt geopend met dezelfde strekking als jouw post hier dus dat is wel handig.
Gut, je probeert hier wel de dienst uit te maken, zeg.
Dit topic heet "Waar stopt Rusland."
Als je wilt doen alsof het alleen over de invasie van Rusland in Oekraine zou moeten gaan, ondanks dat het jouw topic niet is, dan heeft het er alsnog wel degelijk mee te maken.
Sinds de invasie wordt het Westen nog veel meer weggezet als decadent en eng. Wat daarbij door Putin en trawanten als boemiddel wordt gebruikt, zijn LGBTQ+ mensen. Zij stellen zich op als anti-LGBTQ+ en doen zichzelf de mantel aan van voorstanders van de traditionele families. Dat ze tegelijkertijd jonge Russische jongens hun dood insturen en rouwende familieleden achterlaten, houden ze daarbij natuurlijk buiten beschouwing.
Zo zijn er nog wel meer onderwerpen die gerelateerd zijn aan de invasie van Oekraine. Nu worden er natuurlijk al jaren door Russische trollen expres verdeeldheid gezaaid in het Westen online. Niet alleen in de VS, maar ook in andere landen.
https://www.rug.nl/news/2023/02/how-a-troll-army-is-disseminating-the-kremlin-s-war-rhetoric
Interessant is dat de tactiek anders is dan binnen Rusland zelf, met de nadruk dus op verdeeldheid zaaien.
LMEK
09-12-2023 om 18:49
kerstbeer schreef op 09-12-2023 om 17:26:
[..]
Gut, je probeert hier wel de dienst uit te maken, zeg.
Dit topic heet "Waar stopt Rusland."
Als je wilt doen alsof het alleen over de invasie van Rusland in Oekraine zou moeten gaan, ondanks dat het jouw topic niet is, dan heeft het er alsnog wel degelijk mee te maken.
Sinds de invasie wordt het Westen nog veel meer weggezet als decadent en eng. Wat daarbij door Putin en trawanten als boemiddel wordt gebruikt, zijn LGBTQ+ mensen. Zij stellen zich op als anti-LGBTQ+ en doen zichzelf de mantel aan van voorstanders van de traditionele families. Dat ze tegelijkertijd jonge Russische jongens hun dood insturen en rouwende familieleden achterlaten, houden ze daarbij natuurlijk buiten beschouwing.
Zo zijn er nog wel meer onderwerpen die gerelateerd zijn aan de invasie van Oekraine. Nu worden er natuurlijk al jaren door Russische trollen expres verdeeldheid gezaaid in het Westen online. Niet alleen in de VS, maar ook in andere landen.
https://www.rug.nl/news/2023/02/how-a-troll-army-is-disseminating-the-kremlin-s-war-rhetoric
Interessant is dat de tactiek anders is dan binnen Rusland zelf, met de nadruk dus op verdeeldheid zaaien.
Je hebt gelijk. Je mag het inderdaad gewoon over my little pony hebben hier. Sorry voor mijn inmenging.
kerstbeer
09-12-2023 om 21:47
LMEK schreef op 09-12-2023 om 18:49:
[..]
Je hebt gelijk. Je mag het inderdaad gewoon over my little pony hebben hier. Sorry voor mijn inmenging.
Geen probleem hoor. Inderdaad raar dat 'My Little Pony" hier een rol inspeelt, maar daarvoor moet je toch echt bij Putin en zijn maten wezen.
Het wordt steeds meer bizar daar.
LMEK
10-12-2023 om 01:20
kerstbeer schreef op 09-12-2023 om 21:47:
[..]
Geen probleem hoor. Inderdaad raar dat 'My Little Pony" hier een rol inspeelt, maar daarvoor moet je toch echt bij Putin en zijn maten wezen.
Het wordt steeds meer bizar daar.
Je hebt helemaal gelijk. Ik kan een andere inkijk in deze problematiek wel waarderen. Het is ook niet altijd geopolitiek belang of militair inzicht dat belangrijk is. Soms zijn praktische dingen zoals het wegcensureren van cartoons nodig om de complexiteit van het geheel te ontrafelen. Zelensky is niet alleen de hoeder van het vrije westen maar ook van de regenboogpony’s die onder vuur liggen door Putin. Gezien het feit dat je duidelijk in de materie zit, kun je mij ook vertellen hoe Putin over de Troetelbeertjesdenkt? En dan met name over Lachbeertje?
_Audrey
10-12-2023 om 01:30
LMEK schreef op 10-12-2023 om 01:20:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik kan een andere inkijk in deze problematiek wel waarderen. Het is ook niet altijd geopolitiek belang of militair inzicht dat belangrijk is. Soms zijn praktische dingen zoals het wegcensureren van cartoons nodig om de complexiteit van het geheel te ontrafelen. Zelensky is niet alleen de hoeder van het vrije westen maar ook van de regenboogpony’s die onder vuur liggen door Putin. Gezien het feit dat je duidelijk in de materie zit, kun je mij ook vertellen hoe Putin over de Troetelbeertjesdenkt? En dan met name over Lachbeertje?
kerstbeer
10-12-2023 om 10:06
LMEK schreef op 10-12-2023 om 01:20:
[..]
Je wordt wel venijnig he, dat er hier iemand is die niet Putin loopt te promoten?
Blijft toch echt Putin en zijn maten die hier een issue van hebben gemaakt, dus als je het wanhopig in het belachelijke wilt trekken, dan laat je alleen maar meer zien hoe belachelijk Putin bezig is
Grappig ook dat jij en Audrey toevallig alletwee zo laat nog wakker zijn en dan vlak achter elkaar in dit topic komen posten terwijl er dan bijna niemand is. Zal wel toeval zijn.
Ik denk dat ik maar wat vaker over de gekke dingen van Putin en zijn kliek op het internet ga posten, want schijnbaar maakt dat bepaalde mensen merkwaardig boos.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.