Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
07-09-2023 om 16:30
Alles om de aandacht niet op de gebeurtenissen tijdens het offensief te vestigen. Lukrake links met meninkjes over van alles en nog wat moeten voor een rookgordijn zorgen.
Empowered
07-09-2023 om 23:16
LMEK schreef op 07-09-2023 om 16:30:
Alles om de aandacht niet op de gebeurtenissen tijdens het offensief te vestigen. Lukrake links met meninkjes over van alles en nog wat moeten voor een rookgordijn zorgen.
Wow!
Zelfreflectie is echt jouw sterke punt!
Friezinnetje
08-09-2023 om 07:57
https://nos.nl/artikel/2489629-musk-saboteerde-drone-aanval-op-krim-oekraine-reageert-woest
Dit vind ik wel een enge ontwikkeling
LMEK
08-09-2023 om 09:37
Empowered schreef op 07-09-2023 om 23:16:
[..]
Wow!
Zelfreflectie is echt jouw sterke punt!
Dank je voor het compliment!
EnglishmaninNewYork
08-09-2023 om 10:06
Friezinnetje schreef op 08-09-2023 om 07:57:
https://nos.nl/artikel/2489629-musk-saboteerde-drone-aanval-op-krim-oekraine-reageert-woest
Dit vind ik wel een enge ontwikkeling
Dat vind ik ook, helemaal omdat Musk de republikeinse partij steunt.
redbulletje
08-09-2023 om 10:13
GeenStijl had er net een stukje over. Starlink is geen nutsvoorziening.
LMEK
08-09-2023 om 10:29
redbulletje schreef op 08-09-2023 om 10:13:
Starlink is voor civiele doeleinden maar Oekraïne gebruikt het ook voor militaire doeleinden. Toen Musk er rond oktober 2022 achterkwam dat Oekraïne zijn systeem misbruikt heeft hij maatregelen genomen. En dat recht heeft hij natuurlijk gewoon. Sinds begin dit jaar heeft Musk nog meer aanpassingen gedaan om misbruik van Starlink tegen te gaan zodat nu zoveel dat mogelijk is het voor civiel gebruik is.
Gebruikersnaaminvullen
08-09-2023 om 10:45
LMEK schreef op 07-09-2023 om 16:30:
Rookgordijn voor wie? Voor LMEK de alwetende die steigert als er Poetje wordt geschreven maar Biden neerzet als zwakzinnige?
LMEK
08-09-2023 om 10:56
Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2023 om 10:45:
[..]
Rookgordijn voor wie? Voor LMEK de alwetende die steigert als er Poetje wordt geschreven maar Biden neerzet als zwakzinnige?
Ach kom op, kijk naar zijn publieke optredens. Die gozer weet niet meer wie of waar hij is? Kan niks zonder teleprompter en dat gaat steeds vaker fout. Kan geen namen, herinneren, kan niet met cijfers overweg, verspreekt zich constant, valt constant en ga zo maar door. Je mag van mij best proberen de mentale toestand van Biden te verdedigen trouwens.
Athan
08-09-2023 om 19:04
redbulletje schreef op 08-09-2023 om 10:13:
Klopt, Starlink is geen nutsvoorziening en dus mag Musk ermee doen wat hij wil. Dat is nou precies het probleem.
LMEK
08-09-2023 om 19:24
Athan schreef op 08-09-2023 om 19:04:
[..]
Klopt, Starlink is geen nutsvoorziening en dus mag Musk ermee doen wat hij wil. Dat is nou precies het probleem.
Oh ja, je mag niet meer met je eigen dingen en geld doen wat je zelf het beste acht. Eerst investeer je miljoenen en dan gaat iemand anders je wel even vertellen wat je daarmee moet doen. Reality check nodig?
Moirmel
08-09-2023 om 20:33
[..]
Is het probleem niet meer dat Musk met zijn Starlink programma een deel van de openbare ruimte inpalmt en vervolgens bepaald hoe deze benut mag worden?
Denk dat er hier nog redelijk wat wetgevend werk te doen is.
Athan
08-09-2023 om 21:20
Moirmel schreef op 08-09-2023 om 20:33:
[..]
Is het probleem niet meer dat Musk met zijn Starlink programma een deel van de openbare ruimte inpalmt en vervolgens bepaald hoe deze benut mag worden?
Denk dat er hier nog redelijk wat wetgevend werk te doen is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is natuurlijk van de zotte dat een krankzinnige miljardair de ruimte commercieel kan/mag inrichten zoals hij dat wil. Maar juist omdat het geen nutsvoorziening is, valt er juridisch (nog?) weinig tegen te doen.
EnglishmaninNewYork
08-09-2023 om 22:30
[..]
Precies, dataverzameling inclusief.
LMEK
09-09-2023 om 00:26
Athan schreef op 08-09-2023 om 21:20:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is natuurlijk van de zotte dat een krankzinnige miljardair de ruimte commercieel kan/mag inrichten zoals hij dat wil. Maar juist omdat het geen nutsvoorziening is, valt er juridisch (nog?) weinig tegen te doen.
Schandalig dat jij de strijd hebt verloren van Musk over de verdeling van de ruimte. Ik had graag gezien dat jouw geïnvesteerde miljarden het hadden gewonnen van Musk. Nu hebben we pech dat de krankzinnige miljardair Musk het heeft gewonnen van de miljardair Athan. 19,95e voor de maandelijkse internet rekening geeft je geen zeggenschap over de satellieten in de ruimte. Dat is pas van de zotte.
Starlink is geen recht maar een gunst. De oorlog tegen Rusland is geen must maar een keuze.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.