Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:30:

[..]

Ja, want je begint de zin met, je bedoelt te zeggen dat .......

Dat impliceert dat je je mening geeft over wat ik bedoel.

Nee, dat impliceert dat ik probeer te parafraseren wat je schrijft. En je gaat gewoon niet in op mijn parafrase. 

felija schreef op 05-03-2023 om 11:38:

[..]

Dat heb ik al gedaan, maar ja daar ging je toen.niet op in. Maar nogmaals.dan: eerst zei je dat Putin illegaal Oekraïne is binnengevallen, om vervolgens later in de discussie te zeggen dat hij de mensen wil beschermen en dat hij niet anders kon. Dat staat haaks op elkaar.

Putin zegt zelf dat hij mensen daar wil beschermen en dat hij niet anders kon. Voor hem is de invasie niet illegaal. 

Een oorlog is bij voorbaat al illegaal en binnen dat kader proberen leiders dan een draagvlak te creëren. 

LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:44:

[..]

Putin zegt zelf dat hij mensen daar wil beschermen en dat hij niet anders kon. Voor hem is de invasie niet illegaal.

Een oorlog is bij voorbaat al illegaal en binnen dat kader proberen leiders dan een draagvlak te creëren.

en gij gelooft hem. 

LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:44:

[..]

Zo schreef je dat niet in die context, je was jezelf aan het verdedigen. 

Mevrouw75 schreef op 05-03-2023 om 11:39:

[..]

Nee, dat impliceert dat ik probeer te parafraseren wat je schrijft. En je gaat gewoon niet in op mijn parafrase.

Ik schreef gewoon wat het wezenlijke verschil is tussen mensen die hoog en droog Putin zijn zin niet willen geven en de mensen die hoog een droog Putin zijn zin wel willen geven. 

Dus ik ben wil ingegaan op je parafrase.

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 11:46:

[..]

en gij gelooft hem.

Nee, maar ik ben die oorlog ook niet begonnen he. Daarnaast zijn er voorbeelden genoeg dat andere landen ook ander valse voorwendselen souvereine staten aanvallen.  Over een aantal jaar praat ook bijna niemand meer over die valse voorwendselen. 

Het gaat erom hoe bereid mensen zijn iemand blindelings te volgen en daarbij elke kritisch denkvermogen uitschakelen. Aan beide kanten van het spectrum.

felija schreef op 05-03-2023 om 11:47:

[..]

Zo schreef je dat niet in die context, je was jezelf aan het verdedigen.

Verdedigen tegen wat?

LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:48:

[..]

Ik schreef gewoon wat het wezenlijke verschil is tussen mensen die hoog en droog Putin zijn zin niet willen geven en de mensen die hoog een droog Putin zijn zin wel willen geven.

Dus ik ben wil ingegaan op je parafrase.

Nee, jij vulde slechts een aanname in. 

LMEK schreef op 05-03-2023 om 11:54:

[..]

Nee, maar ik ben die oorlog ook niet begonnen he. Daarnaast zijn er voorbeelden genoeg dat andere landen ook ander valse voorwendselen souvereine staten aanvallen. Over een aantal jaar praat ook bijna niemand meer over die valse voorwendselen.

Het gaat erom hoe bereid mensen zijn iemand blindelings te volgen en daarbij elke kritisch denkvermogen uitschakelen. Aan beide kanten van het spectrum.

Je wil om andere landen en andere situaties erbij te trekken en dan allerlei aannames te doen is bijzonder opvallend. 

[..]

Verdedigen tegen wat?

Tegen andere forummers

Mevrouw75 schreef op 05-03-2023 om 11:58:

[..]

Je wil om andere landen en andere situaties erbij te trekken en dan allerlei aannames te doen is bijzonder opvallend.

En dat jij geen enkele inhoudelijke post hebt over de oorlog maar alleen maar op mij reageert met taalspelletjes is ook bijzonder opvallend. 

Je wil om andere landen en situaties buiten beschouwing te laten is ook bijzonder opvallend des te meer omdat het identieke gevallen zijn.

LMEK schreef op 05-03-2023 om 12:03:

[..]

En dat jij geen enkele inhoudelijke post hebt over de oorlog maar alleen maar op mij reageert met taalspelletjes is ook bijzonder opvallend.

Je wil om andere landen en situaties buiten beschouwing te laten is ook bijzonder opvallend des te meer omdat het identieke gevallen zijn.

ach kom op zeg. Zodra jij niets meer te zeggen hebt doe je  precies hetzelfde. 

[..]

Nee, maar ik ben die oorlog ook niet begonnen he. Daarnaast zijn er voorbeelden genoeg dat andere landen ook ander valse voorwendselen souvereine staten aanvallen. Over een aantal jaar praat ook bijna niemand meer over die valse voorwendselen.

Jij vindt, dat als anderen er anders in staan dan jij, hun kritisch denkvermogen is uitgeschakeld? 

En nogmaals: een soeverein land binnenvallen, is wat anders dan gebieden van dat land je onder valse voorwendselen toe eigenen, zoals Putin doet. 

LMEK schreef op 05-03-2023 om 12:03:

[..]

Nee hoor,  dat vind jij. 

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 12:04:

[..]

ach kom op zeg. Zodra jij niets meer te zeggen hebt doe je precies hetzelfde.

Ja, nogal opvallend, op een denigrerende toon ook nog. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.