Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

LMEK schreef op 04-03-2023 om 19:16:

[..]

Was het maar zo simpel. Je overziet de complexiteit van het probleem en denkt er veel te gemakkelijk over. Maar goed, dat staat je vrij natuurlijk.

zo makkelijk vond Rusland het ook om Oekraïne binnen te vallen. Met hetzelfde gemak kunnen ze zich ook weer omdraaien en terug gaan. Echt, moeilijker is het niet hoor. Maar  ja, ze willen het helemaal niet, dat is het probleem. 

Friezinnetje schreef op 04-03-2023 om 19:28:

[..]

zo makkelijk vond Rusland het ook om Oekraïne binnen te vallen. Met hetzelfde gemak kunnen ze zich ook weer omdraaien en terug gaan. Echt, moeilijker is het niet hoor. Maar ja, ze willen het helemaal niet, dat is het probleem.

Hear, Hear!!

LMEK schreef op 04-03-2023 om 20:19:

[..]

Hear, Hear!!

Rusland bedoel ik he. Die kan heel makkelijk weer omdraaien en terug naar hun eigen land gaan. Niets opeisen wat een dik jaar geleden ook niet van hun was. 

Friezinnetje schreef op 04-03-2023 om 20:31:

[..]

Rusland bedoel ik he. Die kan heel makkelijk weer omdraaien en terug naar hun eigen land gaan. Niets opeisen wat een dik jaar geleden ook niet van hun was.

Ja, dat had ik in de gaten. Je kwam met een simpele doch effectieve oplossing voor het probleem en daar ben ik het volmondig mee eens. Het is fascinerend hoe je met ogenschijnlijk speels gemak dit probleem hebt getackeld en opgelost. Vandaar de hear hear!

LMEK schreef op 04-03-2023 om 21:18:

[..]

Ja, dat had ik in de gaten. Je kwam met een simpele doch effectieve oplossing voor het probleem en daar ben ik het volmondig mee eens. Het is fascinerend hoe je met ogenschijnlijk speels gemak dit probleem hebt getackeld en opgelost. Vandaar de hear hear!

Ga je moeder pesten.

LMEK schreef op 04-03-2023 om 19:16:

[..]

Was het maar zo simpel. Je overziet de complexiteit van het probleem en denkt er veel te gemakkelijk over. Maar goed, dat staat je vrij natuurlijk.

Nee want voor jou staat al vast dat als Rusland zich terug zou trekken, Oekraïne (en ik doe eens gek; het 'Westen') opeens aan gaat vallen ipv het verdedigen waar ze nu mee bezig zijn. Jij denkt alleen maar dat Oekraïne de oorlog kan/moet stoppen door Putin zijn zin te geven.. Aan iets anders wil je niet denken en dan denken wij te makkelijk? Hij is binnengevallen en kán zich terugtrekken als hij het wíl stoppen. 

HAHA!wait..what schreef op 05-03-2023 om 09:36:

[..]

Nee want voor jou staat al vast dat als Rusland zich terug zou trekken, Oekraïne (en ik doe eens gek; het 'Westen') opeens aan gaat vallen ipv het verdedigen waar ze nu mee bezig zijn. Jij denkt alleen maar dat Oekraïne de oorlog kan/moet stoppen door Putin zijn zin te geven.. Aan iets anders wil je niet denken en dan denken wij te makkelijk? Hij is binnengevallen en kán zich terugtrekken als hij het wíl stoppen.

precies, en dan ook het land maar aan Rusland geven. Want dat is ook heel gewoon dat je dat doet. 

LMEK schreef op 04-03-2023 om 21:18:

[..]

ik heb je al eens eerder gezegd dat je niet zo neerbuigend moet doen. Alsof jij alle wijsheid in pacht hebt. En tuurlijk weet ik wel dat het niet zo makkelijk gaat, maar de bal ligt bij Rusland en Putin. Die zijn begonnen en kunnen ook weer stoppen. 

Cookielover schreef op 05-03-2023 om 01:06:

[..]

Ga je moeder pesten.

Die is vorig jaar overleden. Maar bedankt voor de tip. 

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 09:41:

[..]

ik heb je al eens eerder gezegd dat je niet zo neerbuigend moet doen. Alsof jij alle wijsheid in pacht hebt. En tuurlijk weet ik wel dat het niet zo makkelijk gaat, maar de bal ligt bij Rusland en Putin. Die zijn begonnen en kunnen ook weer stoppen.

Maar dit snap ik dus niet, nu zeg je dat je weet dat het niet zo makkelijk is terwijl je in de aanloop naar dit bericht schreef dat het heel makkelijk is. 

Putin ziet dat het westen is begonnen en vindt dat hun moeten stoppen. En ondertussen gaat door dit debiele haantjesgedrag de destructie gewoon door. Want met vingertjes wijzen is belangrijker dan vrede

Putin zijn zin NIET geven lijkt voor velen het belangrijkste. Dat is makkelijk praten als je er lekker warm en droogjes bij zit. Als je middenin het geweld zit en elke moment telefoon kan krijgen dat je vader, zoon of broer dood is is dat van ondergeschikt belang.  Maar ik zei het al eerder, het westen geeft de wapens, Oekraïne de levens zodat beide partijen Putin niet zijn zin hoeven te geven. Dat vindt ook iedereen wel best zo en dat is erg schrijnend.

LMEK schreef op 05-03-2023 om 10:35:

[..]

Maar dit snap ik dus niet, nu zeg je dat je weet dat het niet zo makkelijk is terwijl je in de aanloop naar dit bericht schreef dat het heel makkelijk is.

Putin ziet dat het westen is begonnen en vindt dat hun moeten stoppen. En ondertussen gaat door dit debiele haantjesgedrag de destructie gewoon door. Want met vingertjes wijzen is belangrijker dan vrede

Putin zijn zin NIET geven lijkt voor velen het belangrijkste. Dat is makkelijk praten als je er lekker warm en droogjes bij zit. Als je middenin het geweld zit en elke moment telefoon kan krijgen dat je vader, zoon of broer dood is is dat van ondergeschikt belang. Maar ik zei het al eerder, het westen geeft de wapens, Oekraïne de levens zodat beide partijen Putin niet zijn zin hoeven te geven. Dat vindt ook iedereen wel best zo en dat is erg schrijnend.

Het kan heel makkelijk zijn, maar Putin wil niet terugtrekken want dat is verlies. Hij had uberhaupt er natuurlijk nooit aan moeten beginnen. En waarom zal je Putin zijn zin geven? Wie was er ook al weer begonnen, wie pikt er land in? Jij vindt dat Oekraïne het maar aan Rusland moet geven, maar waarom? De Oekraïners vechten voor hun land en lijkt me ook logisch. Gelukkig wordt er in Rusland, ondanks dat de inwoners daar helemaal verkeerd voorgelicht worden door Putin, steeds meer argwanend gekeken naar de oorlog (oh nee, het mag geen oorlog heten). Jij snapt dan schijnbaar ook niet, dat wanneer je Rusland zijn gang laat gaan, hij nog meer buurlanden gaat binnen vallen? Want niemand houd me tegen, dus dan pakken we er nog een paar in? 

HAHA!wait..what schreef op 05-03-2023 om 09:36:

[..]

Dat is basic oorlogsvoering. De vijand is op zijn kwetsbaarst in een terugtrekking. Een kans als deze laten schieten is gewoon dom in elk militair opzicht. Als je dit niet snapt heb je toch gewoon te weinig kennis. En als er iets is waar de Amerikanen goed in zijn is het oorlog. 

Dus ik denk oprecht dat het voor 99% zeker is dat een aanval op een zich terugtrekkend leger legitiem en gegarandeerd is.

Kun je misschien uitleggen waarom jij denkt dat het niet in een aanval van Oekraïne zal resulteren?

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 10:41:

[..]

Het kan heel makkelijk zijn, maar Putin wil niet terugtrekken want dat is verlies. Hij had uberhaupt er natuurlijk nooit aan moeten beginnen. En waarom zal je Putin zijn zin geven? Wie was er ook al weer begonnen, wie pikt er land in? Jij vindt dat Oekraïne het maar aan Rusland moet geven, maar waarom? De Oekraïners vechten voor hun land en lijkt me ook logisch. Gelukkig wordt er in Rusland, ondanks dat de inwoners daar helemaal verkeerd voorgelicht worden door Putin, steeds meer argwanend gekeken naar de oorlog (oh nee, het mag geen oorlog heten). Jij snapt dan schijnbaar ook niet, dat wanneer je Rusland zijn gang laat gaan, hij nog meer buurlanden gaat binnen vallen? Want niemand houd me tegen, dus dan pakken we er nog een paar in?

Allemaal drogredenen. Putin is absoluut niet in staat nog een invasie en een extra front te beginnen en te winnen. Ook deze oorlog verloopt uitermate stroef en vergt veel te veel. Het compleet herbouwen, opleiden, logistiek vootbereiden van het Russische leger gaat wel een jaar of 10-15 in beslag nemen en dat is miminaal 10-15 jaar.

Dat over meer landen binnen vallen is zo een drogreden, klinkt aannemelijk en is bedoeld om draagvlak te creëren bij mensen die de oorlog tussen neus en lippen door volgen. 

Je hebt gelijk over de propaganda op de Russische tv waar de bevolking onwetend wordt gehouden. Maar ook Zelensky beheert de media op  dezelfde manier dat Putin dat doet. Het Oekraïnse volk denkt ook dat ze aan het winnen zijn. Politiek is een vies spel.

LMEK schreef op 05-03-2023 om 10:43:

[..]

Dat is basic oorlogsvoering. De vijand is op zijn kwetsbaarst in een terugtrekking. Een kans als deze laten schieten is gewoon dom in elk militair opzicht. Als je dit niet snapt heb je toch gewoon te weinig kennis. En als er iets is waar de Amerikanen goed in zijn is het oorlog.

Dus ik denk oprecht dat het voor 99% zeker is dat een aanval op een zich terugtrekkend leger legitiem en gegarandeerd is.

Kun je misschien uitleggen waarom jij denkt dat het niet in een aanval van Oekraïne zal resulteren?

Ze hebben wel wat beters te doen: het land ligt in puin.

LMEK schreef op 05-03-2023 om 10:59:

[..]

Allemaal drogredenen. Putin is absoluut niet in staat nog een invasie en een extra front te beginnen en te winnen. Ook deze oorlog verloopt uitermate stroef en vergt veel te veel. Het compleet herbouwen, opleiden, logistiek vootbereiden van het Russische leger gaat wel een jaar of 10-15 in beslag nemen en dat is miminaal 10-15 jaar.

Dat over meer landen binnen vallen is zo een drogreden, klinkt aannemelijk en is bedoeld om draagvlak te creëren bij mensen die de oorlog tussen neus en lippen door volgen.

Je hebt gelijk over de propaganda op de Russische tv waar de bevolking onwetend wordt gehouden. Maar ook Zelensky beheert de media op dezelfde manier dat Putin dat doet. Het Oekraïnse volk denkt ook dat ze aan het winnen zijn. Politiek is een vies spel.

maar sodemieter dan op uit het land, druip af met je staart tussen de benen en zorg dat je de boel in je eigen land weer opbouwt. Maar nee, hij gaat ook maar door, wetende dat hij het ook niet kan winnen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.