Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Beterhier schreef op 03-03-2023 om 18:03:

[..]

Dat de Duitse minister Baerbock voorafgaand aan Blinken ten overstaan van iedereen Lavrov in zijn gezicht heeft gezegd dat de oorlog moet stoppen? Ik vind dat van een ander kaliber dan het zijdelingse privé gesprek met Blinken. Daarom plaatste ik het ook hier.

Wat die Duitse minister heeft gezegd staat toch ook gewoon in de media? Althans, daar weet ik het van, niet van míjn voelsprieten ofzo. 

LMEK schreef op 03-03-2023 om 17:47:

ik vraag me af hoe de heer Blinken dat voor zich ziet, dat Rusland de oorlog stopt? Zo van pak je koffers, trek je leger terug en geef Oekraïne zijn grondgebied terug?

Militair lijkt het mij niet onmogelijk maar voor Putin is er absoluut geen weg terug, dat betekent zijn einde. Er werd eerder ook wel geschreven over een uitweg voor hem maar dat is een tijd geleden.

Mevrouw75 schreef op 03-03-2023 om 19:01:

[..]

Wat die Duitse minister heeft gezegd staat toch ook gewoon in de media? Althans, daar weet ik het van, niet van míjn voelsprieten ofzo.

Geen probleem maar ik zie het met Google nog steeds niet. Ik heb geen betaald krant account, alleen NOS, RTL en Nu gelezen.

LMEK schreef op 03-03-2023 om 17:47:

ik vraag me af hoe de heer Blinken dat voor zich ziet, dat Rusland de oorlog stopt? Zo van pak je koffers, trek je leger terug en geef Oekraïne zijn grondgebied terug?

Dat zou best een goed idee zijn. 

_Audrey_ schreef op 04-03-2023 om 13:10:

[..]

Dat zou best een goed idee zijn.

En absoluut onmogelijk dus is het ook gewoon een waardeloos idee. Met dat soort onzin komt niemand verder natuurlijk. Putin gaat na een jaar oorlog voeren met alle slachtoffers en kosten en in een winnende positie nooit akkoord. 

Blinken moet wel met iets beters komen mocht hij echt een einde aan de oorlog willen. 

LMEK schreef op 04-03-2023 om 13:20:

[..]

En absoluut onmogelijk dus is het ook gewoon een waardeloos idee. Met dat soort onzin komt niemand verder natuurlijk. Putin gaat na een jaar oorlog voeren met alle slachtoffers en kosten en in een winnende positie nooit akkoord.

Blinken moet wel met iets beters komen mocht hij echt een einde aan de oorlog willen.

Natuurlijk was dat een onzinnig idee, maar de gedachte stond me wel aan 

_Audrey_ schreef op 04-03-2023 om 13:57:

[..]

Natuurlijk was dat een onzinnig idee, maar de gedachte stond me wel aan

Blinken moet af van de gedachte dat 1 partij de oorlog kan stoppen, daar zijn toch echt alle 3 de partijen voor nodig. En die moeten liever vandaag dan morgen gaan praten over vrede.

En dan zullen de Russische wensen naarmate het langer duurt alleen maar toenemen want dat 'recht' verkrijgen ze naarmate ze meer terrein veroveren. Zo werkt dat helaas in oorlogen waar 1 partij duidelijk de overhand heeft.

Er is nog steeds maar 1 aanvallende partij maar ik zie het absoluut niet stoppen.
Putin gaat door tot er geen land meer binnen te halen is, hoeveel levens het ook kost behalve zijn eigen.

Iemand die video gezien van Lavrov die werd uitgelachen in India? Duidelijk dat ze daar ook weten dat hij liegt. Was een trieste vertoning eigenlijk.

Beterhier schreef op 04-03-2023 om 14:50:

Er is nog steeds maar 1 aanvallende partij maar ik zie het absoluut niet stoppen.
Putin gaat door tot er geen land meer binnen te halen is, hoeveel levens het ook kost behalve zijn eigen.

Iemand die video gezien van Lavrov die werd uitgelachen in India? Duidelijk dat ze daar ook weten dat hij liegt. Was een trieste vertoning eigenlijk.

En als die aanvallende partij stopt gaat de verdedigende partij over tot de aanval. Dus er zijn wel degelijk meerdere partijen nodig om de oorlog te stoppen. 

Putin hoeft niet door te gaan tot er geen land meer beschikbaar is als de oorlog vandaag stopt. En ook als de oorlog niet stopt zal Putin niet doorgaan omdat hij daar simpel gezegd de capaciteit niet voor heeft. Dus expansiedrift of dat soort dingen zijn niet meer dan een holle frase. 

LMEK schreef op 04-03-2023 om 15:19:

[..]

En als die aanvallende partij stopt gaat de verdedigende partij over tot de aanval. Dus er zijn wel degelijk meerdere partijen nodig om de oorlog te stoppen.

Putin hoeft niet door te gaan tot er geen land meer beschikbaar is als de oorlog vandaag stopt. En ook als de oorlog niet stopt zal Putin niet doorgaan omdat hij daar simpel gezegd de capaciteit niet voor heeft. Dus expansiedrift of dat soort dingen zijn niet meer dan een holle frase.

Verklaar je nader. Dan gaat Oekraïne Rusland aanvallen?

Mevrouw75 schreef op 04-03-2023 om 15:22:

[..]

Verklaar je nader. Dan gaat Oekraïne Rusland aanvallen?

Ja natuurlijk. Niemand zal zo dom zijn een terugtrekkend leger niet aan te vallen en gewoon weg laten lopen. Ieder die ook maar een promille kennis van oorlogsvoering heeft snapt dit. Vooral als de terugtrekking niet gecoördineerd verloopt zal dit een slachting worden voor de Russen. De Russen kunnen zich niet veroorloven eenzijdig een wapenstilstand af te kondigen zonder hier catastrofale gevolgen van te ondervinden.

We hebben het ook met de Amerikanen in Afghanistan gezien hoe desastreus zoiets verliep.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-03-2023 om 16:59 Topicstarter

LMEK schreef op 04-03-2023 om 16:19:

[..]

Ja natuurlijk. Niemand zal zo dom zijn een terugtrekkend leger niet aan te vallen en gewoon weg laten lopen. Ieder die ook maar een promille kennis van oorlogsvoering heeft snapt dit. Vooral als de terugtrekking niet gecoördineerd verloopt zal dit een slachting worden voor de Russen. De Russen kunnen zich niet veroorloven eenzijdig een wapenstilstand af te kondigen zonder hier catastrofale gevolgen van te ondervinden.

We hebben het ook met de Amerikanen in Afghanistan gezien hoe desastreus zoiets verliep.

Rusland zou natuurlijk afspraken kunnen maken met Oekraïne over de terugtrekking. Maar ja aangezien ze zelf zich niet aan akkoorden houden kan ik me voorstellen dat ze er geen vertrouwen in hebben dat Oekraïne dat wel gaat doen, zoals de waard is vertrouwt hij immers zijn gasten.

Daglichtlamp schreef op 04-03-2023 om 16:59:

[..]

Rusland zou natuurlijk afspraken kunnen maken met Oekraïne over de terugtrekking. Maar ja aangezien ze zelf zich niet aan akkoorden houden kan ik me voorstellen dat ze er geen vertrouwen in hebben dat Oekraïne dat wel gaat doen, zoals de waard is vertrouwt hij immers zijn gasten.

En wederom het bewijs dat de Rusland alleen niet de oorlog kan stoppen. 

LMEK schreef op 04-03-2023 om 17:41:

[..]

En wederom het bewijs dat de Rusland alleen niet de oorlog kan stoppen.

Als de Russen nou eens zouden beginnen met dit voor te stellen, dan hadden we 3/4 van het probleem al opgelost. Maar nee, nu beweert Lavrov dat zij niet begonnen zijn. Dan wordt het nooit wat he

Friezinnetje schreef op 04-03-2023 om 17:51:

[..]

Als de Russen nou eens zouden beginnen met dit voor te stellen, dan hadden we 3/4 van het probleem al opgelost. Maar nee, nu beweert Lavrov dat zij niet begonnen zijn. Dan wordt het nooit wat he

Nou inderdaad!

Friezinnetje schreef op 04-03-2023 om 17:51:

[..]

Was het maar zo simpel. Je overziet de complexiteit van het probleem en denkt er veel te gemakkelijk over. Maar goed, dat staat je vrij natuurlijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.