Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-10-2022 om 12:55

DS1971 schreef op 12-10-2022 om 10:53:

[..]

Uit onderzoek blijkt dat toch niet zo te zijn. Mensen die zich naar de top weten te vechten hebben vaak bepaalde kwaliteiten waardoor ze sneller geneigd zijn om dit soort idioterie uit te halen. En daarvoor maakt het echt niets uit of je een piemeltje of een kutje hebt.

Eens, daarom niet meer vrouwen aan de macht, maar meer macht naar het parlement. 

Valdemar schreef op 12-10-2022 om 12:55:

[..]

Eens, daarom niet meer vrouwen aan de macht, maar meer macht naar het parlement.

Of een volksvertegenwoordigend orgaan goed functioneert hangt af van de kwaliteit van de onderlinge relaties tussen de leden. Meer macht naar het parlement gaat echt het heil niet brengen.

Valdemar schreef op 12-10-2022 om 12:55:

[..]

Eens, daarom niet meer vrouwen aan de macht, maar meer macht naar het parlement.

Beter zou het zijn als de VN veel meer de macht pakt en in conflicten op gaat treden. Als een soort rechter. 

Maak het a-politiek. 

Betekent dus ook dat de VS niet meer eigenhandig moet op gaan treden. Betekent ook dat landen als China dit moeten gaan accepteren.

Kortom, daar gaat niets van terechtkomen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-10-2022 om 13:21

DS1971 schreef op 12-10-2022 om 13:12:

[..]

Beter zou het zijn als de VN veel meer de macht pakt en in conflicten op gaat treden. Als een soort rechter.

Maak het a-politiek.

Betekent dus ook dat de VS niet meer eigenhandig moet op gaan treden. Betekent ook dat landen als China dit moeten gaan accepteren.

Kortom, daar gaat niets van terechtkomen.

Spijtige aan de VN is dat het veto-recht hen soms onmondig maakt en dat hun militaire arm te zwak is (denk aan de Balkanoorlogen waar de Navo tussenkwam terwijl ze binnen de VN maar bleven praten). 
Zou het graag zien dat VN meer macht krijgt en een neutrale speler op het veld wordt die het spel domineert, maar vrees dat ik dit niet meer zal meemaken. 

Valdemar schreef op 12-10-2022 om 13:21:

[..]

Spijtige aan de VN is dat het veto-recht hen soms onmondig maakt en dat hun militaire arm te zwak is (denk aan de Balkanoorlogen waar de Navo tussenkwam terwijl ze binnen de VN maar bleven praten).
Zou het graag zien dat VN meer macht krijgt en een neutrale speler op het veld wordt die het spel domineert, maar vrees dat ik dit niet meer zal meemaken.

Nee, het is de meest verstandige oplossing en tegelijkertijd weten we dat het nooit gaat gebeuren. Omdat er dan een oude man (het is altijd weer een oude man) macht moet opgeven en je wil gewoon de macht behouden om miljarden mensen te kunnen vermoorden. Want dat is nog eens een manier om te worden herinnerd.

Gekkenwerk.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-10-2022 om 16:47

Wat werkt het brein van die man toch op een bijzondere manier

https://www.ad.nl/buitenland/poetin-kondigt-staat-van-beleg-af-in-vier-oekraiense-regio-s-teken-dat-oorlog-niet-echt-lekker-gaat~a7222cef/

,,We werken aan het oplossen van moeilijke, grootschalige uitdagingen om Ruslands veiligheid en een veilige toekomst te verzekeren, en om onze mensen te beschermen”, zei Poetin bij zijn aankondiging. ,,Degenen die zich in de frontlinie bevinden en zij die militaire training ondergaan, moeten steun voelen en weten dat ze een groot, machtig land en een verenigd volk achter zich hebben staan.”

De gebieden waar het over gaat, behoren tot het grondgebied van Oekraïne, maar werden sinds de inval van Rusland in februari door de Russen geannexeerd. Poetin nam het Oekraïne tijdens zijn aankondiging echter kwalijk dat het land weigert de de regio’s als Russisch te erkennen, en dat Kiev elke vorm van onderhandelingen afwijst en de regio’s onder vuur neemt.

ja, die is echt het padje kwijt. Hoop dat Rusland hem bijna kwijt is

Friezinnetje schreef op 19-10-2022 om 16:50:

ja, die is echt het padje kwijt. Hoop dat Rusland hem bijna kwijt is

Zeg dat wel, liever gisteren dan vandaag. Nog iets meer dan twee weken en dan is bekend wie de meerderheid in het Amerikaanse congress heeft gekregen. Als dat de republikeinen gaan zijn, kan het wel eens in rap tempo omslaan in Oekraïne. De republikeinen willen niet alleen steun verminderen, er gaan ook stemmen op om -mits herkozen- uit de Navo te stappen. 

En hoe je het ook went of keert, als dat gebeurt heeft Poetin in 1 klap aanzienlijk meer tijd gekregen / gekocht van de Amerikaanse republikeinen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-10-2022 om 19:39

Op imgur gaat een filmpje rond over treinen die van Belarus naar Rusland/Oekraïne gaan, vol met tanks.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-10-2022 om 21:42

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221023_95384683

Dit baart me toch zorgen. 
Zouden ze werkelijk zover gaan om hierover een persbericht te verspreiden en dan zelf een bom te gooien? 

is het niet wat de Russen zelf ook doen? 

Valdemar schreef op 23-10-2022 om 21:42:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221023_95384683

Dit baart me toch zorgen.
Zouden ze werkelijk zover gaan om hierover een persbericht te verspreiden en dan zelf een bom te gooien?

Dat is hoe ze wel vaker te werk gaan dus zorgelijk is het zeker.

Friezinnetje schreef op 23-10-2022 om 21:51:

is het niet wat de Russen zelf ook doen?

Oh, ik dacht dat Valdemar de Russen bedoelde.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-10-2022 om 21:53

Friezinnetje schreef op 23-10-2022 om 21:51:

is het niet wat de Russen zelf ook doen?

Weet niet of ik je goed begrijp, maar mijn bezorgdheid gaat uit naar een verklaring vanuit Rusland. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-10-2022 om 21:54

Moxxie schreef op 23-10-2022 om 21:52:

[..]

Oh, ik dacht dat Valdemar de Russen bedoelde.

Je bent correct.
Laten we hopen dat dit niets is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.