Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Valdemar schreef op 23-10-2022 om 21:53:

[..]

Weet niet of ik je goed begrijp, maar mijn bezorgdheid gaat uit naar een verklaring vanuit Rusland.

oh sorry, dan begreep ik het verkeerd. 

Valdemar schreef op 23-10-2022 om 21:53:

[..]

Weet niet of ik je goed begrijp, maar mijn bezorgdheid gaat uit naar een verklaring vanuit Rusland.

Moxxie schreef op 23-10-2022 om 21:52:

[..]

Oh, ik dacht dat Valdemar de Russen bedoelde.

Het staat ook in het artikel: verklaring vanuit Rusland. 

In basis een: Accuse the other party what you're guilty off.


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-10-2022 om 22:08

Het zal mij niet verbazen als Rusland zelf zo een bom dropt. Om vervolgens te zeggen " told you so".

We zeggen allemaal hetzelfde hoor.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-10-2022 om 23:01

Moxxie schreef op 23-10-2022 om 22:12:

We zeggen allemaal hetzelfde hoor.

Inderdaad, maar dit bericht maakt me toch nerveuzer dan hun dreigingen voorheen met kernwapens. 

Valdemar schreef op 23-10-2022 om 23:01:

[..]

Inderdaad, maar dit bericht maakt me toch nerveuzer dan hun dreigingen voorheen met kernwapens.

Ja ik vind dit ook verontrustender. Als ze een radioactieve bom o.i.d. willen gebruiken zullen het op zo'n soort manier doen, dat is zeker.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2022 om 15:18

Tickel schreef op 01-11-2022 om 15:18:

Ze vinden steeds wel iets wat "recht gezet" moet worden in Oekraïne
https://www.ad.nl/buitenland/russische-propaganda-draait-door-na-de-denazificatie-nu-desatanisatie-van-oekraine~a61336ff/

tja je moet wat om iedereen aan je kant te houden, als je zulke verliezen draait

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-11-2022 om 17:01

Spijtig dat ik het vorige bericht niet kan lezen, hebben jullie misschien nog een andere bron? 

Waarschijnlijk een heel domme vraag. 
Rusland heeft net enorm veel burgers verhuist uit Cherson, het Oekraïense leger staat aan de grenzen van de stad, men verwacht in de stad zware gevechten en vorige week heeft Rusland haar bezorgdheid geuit dat Oekraïne een vuile bom zou inzetten. 
Bestaat er een kans dat Rusland de Oekraïense troepen de stad in lokt en vervolgens een tactisch kernwapen inzet? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2022 om 20:46

Valdemar schreef op 01-11-2022 om 17:01:

Spijtig dat ik het vorige bericht niet kan lezen, hebben jullie misschien nog een andere bron?

Waarschijnlijk een heel domme vraag.
Rusland heeft net enorm veel burgers verhuist uit Cherson, het Oekraïense leger staat aan de grenzen van de stad, men verwacht in de stad zware gevechten en vorige week heeft Rusland haar bezorgdheid geuit dat Oekraïne een vuile bom zou inzetten.
Bestaat er een kans dat Rusland de Oekraïense troepen de stad in lokt en vervolgens een tactisch kernwapen inzet?

Het is geen premiumartikel hoor.



Russische propaganda draait door: na de ‘denazificatie’ nu ‘desatanisatie’ van Oekraïne

Russische propagandakanalen hebben het er steeds drukker mee: oproepen tot het ‘desataniseren’ van Oekraïne. Na het ‘denazificeren’ dat aan het begin van de oorlog de boventoon voerde, geldt nu de strijd tegen de duivel als nieuwe prioriteit.



Eerst was Oekraïne een bedreiging van Rusland omdat het land vol zou zitten met nazi’s, nu loopt het kennelijk over van satanisten die het ook al op Rusland hebben voorzien. Het bang maken met de duivel is meer dan trollenrumoer op sociale media. Alexej Pavlov, plaatsvervangend secretaris van de Veiligheidsraad van de Russische Federatie, meldde vorige week al dat het volgende doel van de ‘speciale militaire operatie’ (lees: Russische invasie) nu ‘duiveluitdrijving in Oekraïne’ moet zijn.

In het weekblad Dzerkalo Tyjnia wist hij te melden dat er honderden kwaadaardige sekten aan het werk zijn in het land van president Volodimir Zelenski. Een snel groeiende club is de ‘Kerk van Satan’ en ook Oekraïense heksen spelen een actieve rol, aldus Pavlov. Een ‘bewijs’ dat hij aandraagt: er zouden duivelse vloeken verstopt zitten in de vele oproepen op sociale media in Oekraïne om Russische soldaten te doden.

Het thema ‘satan’ is weer helemaal terug in de propaganda, maar het stak eerder de kop op. Toen Vladimir Poetin in september de annexatie van vier nieuwe gebieden bekendmaakte, was hij niet blij met de afkeurende reacties van Westerse leiders. ‘Puur satanisme’, wist Poetin. Patriarch Kirill van Moskou, de leider van de Russisch-Orthodoxe (staats-)kerk, strijdt al een tijd tegen ‘duistere krachten’ die het land bedreigen en ook tegen de Oekraïense antichrist.

Kirill prees Vladimir Poetin onlangs als de ‘uitverkoren duivelsuitdrijver’, de man die voorgaat in een heilige strijd. Ramzan Kadyrov, de moslimleider van de Tsjetsjeense Republiek binnen de Russische Federatie, wil sinds kort eveneens vechten tegen het satanisme in Oekraïne, wat volgens hem dan ook meteen een heilige oorlog (jihad) is geworden.

In zijn show op de Russische televisiezender Rossiya-1 noemde presentator Vladimir Solovjov, die ook al pleit voor een ‘heilige oorlog’(zie onder), de Franse president Emmanuel Macron pas nog een ‘zielige, zielige kleine satanist’.



https://www.telegraaf.nl/video/249827737/bijzonder-moment-russische-militairen-in-staking

Dit waren er maar 100, maar ik hoop dat er meer zo bezig gaan of weg -of overlopen

NippyDunlin42

NippyDunlin42

04-11-2022 om 10:22

Valdemar schreef op 01-11-2022 om 17:01:

Spijtig dat ik het vorige bericht niet kan lezen, hebben jullie misschien nog een andere bron?

Waarschijnlijk een heel domme vraag.
Rusland heeft net enorm veel burgers verhuist uit Cherson, het Oekraïense leger staat aan de grenzen van de stad, men verwacht in de stad zware gevechten en vorige week heeft Rusland haar bezorgdheid geuit dat Oekraïne een vuile bom zou inzetten.
Bestaat er een kans dat Rusland de Oekraïense troepen de stad in lokt en vervolgens een tactisch kernwapen inzet?

Is dit een serieuze vraag? Want hoe moeten wij dat weten? Of zit je even hardop te denken?

Ik denk dat we overal rekening mee moeten houden, alles is mogelijk, ik denk er zo min mogelijk over na want helaas heb ik er geen invloed op. 

Het is op zoveel plekken een enorme teringzooi het is om te huilen.



EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-11-2022 om 15:54

Friezinnetje schreef op 04-11-2022 om 08:14:

https://www.telegraaf.nl/video/249827737/bijzonder-moment-russische-militairen-in-staking

Dit waren er maar 100, maar ik hoop dat er meer zo bezig gaan of weg -of overlopen

En ik hoorde een vrouw roepen dat het helemaal niet beloofd was. Nou, ik denk niet dat ze zich hadden aangemeld voor nop.

Valdemar schreef op 01-11-2022 om 17:01:

Spijtig dat ik het vorige bericht niet kan lezen, hebben jullie misschien nog een andere bron?

Waarschijnlijk een heel domme vraag.
Rusland heeft net enorm veel burgers verhuist uit Cherson, het Oekraïense leger staat aan de grenzen van de stad, men verwacht in de stad zware gevechten en vorige week heeft Rusland haar bezorgdheid geuit dat Oekraïne een vuile bom zou inzetten.
Bestaat er een kans dat Rusland de Oekraïense troepen de stad in lokt en vervolgens een tactisch kernwapen inzet?

Zeer zeker. Cherson is een stad die een gevoelige tik uitdeelt aan de Russen als Cherson heroverd wordt. 

Dat iedereen wordt geëvacueerd en Russische troepen zonder ook maar iets van verdediging de aftocht blazen is uiterst opmerkelijk. 

Vrees dat de stad vol boobytraps zit en idd daar een vuile bom ontploft als de Oekraïnse troepen binnen trekken.

Anders hadden de Russen wel verzet geboden bij deze strategische stad. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-11-2022 om 10:24

Meer nieuws over wat er zich in Boetsja afspeelde aan de hand van bewakingscamerabeelden en onderschepte telefoongesprekken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221105_92218958

Misschien dat anderen een bron vinden die niet achter een betaalmuur zit. 
Alvast een fragment:

Tijdens een volgend telefoongesprek beschrijft de soldaat aan zijn moeder hoe zijn eenheid een jongeman tegenhield en zijn Telegram-account op zijn telefoon controleerde. Daarop vonden ze informatie over de locatie en logistiek van de Russen. “Hij werd ter plekke neergeschoten”, zegt de soldaat aan zijn moeder.

Ook de Russische soldaat Ivan belt naar zijn moeder vanuit Boetsja en vertelt dat zijn eenheid “zuiveringen” uitvoert. “Iedereen wordt neergeschoten. Niemand kan het wat schelen: een kind, een vrouw, een oude vrouw, een oude man. Iedereen die wapens heeft, wordt gedood.”

Soldaat Maksym belt dan weer naar zijn vrouw. Hij vertelt dat hij heeft gedronken, “zoals iedereen hier drinkt, omdat het leven te zwaar is zonder alcohol”. Hij vertelt er ook bij dat het “zo gemakkelijker is om op burgers te schieten”.

“Weet je hoeveel burgers ik hier heb gedood?”, gaat Maksym verder.

“Zeg niets!”, waarschuwt zijn vrouw.

“Ik denk dat ik gek word. Ik heb al zoveel burgers gedood”, zegt Maksym.



Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.