Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


redbulletje schreef op 28-09-2022 om 11:02:

Oekraïne kan ook nog de schuldige zijn. Die hebben er geen baat bij dat het westen onder druk van de klagende bevolking toch weer gas van Putin gaat afnemen.

Polen en de Baltische staten hebben ook een hekel aan Russen, dus de lijst met mogelijke verdachten is lang. 

Ik denk dat we Jetten kunnen uitsluiten als schuldige. Dit keer dan.

DS1971 schreef op 28-09-2022 om 11:06:

Ik denk dat we Jetten kunnen uitsluiten als schuldige. Dit keer dan.

Je weet maar nooit ... 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

28-09-2022 om 11:53

Las dat Fox al suggereerde dat Biden de pijplijn heeft laten opblazen om de Republikeinen dwars te zitten die de betrekkingen met Rusland willen normaliseren.

Wordt vast een van de volgende talking points van Baudet.

Hetvrijewoord schreef op 28-09-2022 om 11:53:

Las dat Fox al suggereerde dat Biden de pijplijn heeft laten opblazen om de Republikeinen dwars te zitten die de betrekkingen met Rusland willen normaliseren.

Wordt vast een van de volgende talking points van Baudet.

Het helpt niet dat er ergens een quote is van Biden waarin hij zegt dat hij ervoor zorgt dat NS2 niet in gebruik zal worden genomen, maar niet wil zeggen hoe dan. In het licht van wat er is gebeurd, is dat wel een pijnlijke quote.

Het valt ook niet uit te sluiten. Er zullen vast lijntjes lopen vanuit de EU naar Rusland. En de VS wil natuurlijk niet dat (een deel van) de EU sancties af gaat zwakken of zelfs opheffen. En het is niet zo alsof de VS zoiets nooit zou doen.

Daar staat tegenover dat de lijst van verdachten lang is. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

28-09-2022 om 12:29

Destabiliseren, meer onrust creëren en hogere gasprijzen waardoor de steun aan Oekraïne afbrokkelt. Er liggen ook andere pijpleidingen in de buurt die wel gebruikt worden, die lijken nu ineens erg kwetsbaar.

Er zijn meerdere genomineerde. Beetje simplistisch te stellen dat de VS de meest logische keuze is. 

DS1971 schreef op 28-09-2022 om 12:06:

[..]

Het helpt niet dat er ergens een quote is van Biden waarin hij zegt dat hij ervoor zorgt dat NS2 niet in gebruik zal worden genomen, maar niet wil zeggen hoe dan. In het licht van wat er is gebeurd, is dat wel een pijnlijke quote.

Het valt ook niet uit te sluiten. Er zullen vast lijntjes lopen vanuit de EU naar Rusland. En de VS wil natuurlijk niet dat (een deel van) de EU sancties af gaat zwakken of zelfs opheffen. En het is niet zo alsof de VS zoiets nooit zou doen.

Daar staat tegenover dat de lijst van verdachten lang is.

Biden acht ik er best toe in staat eerlijk gezegd 

Hetvrijewoord schreef op 28-09-2022 om 12:29:

Destabiliseren, meer onrust creëren en hogere gasprijzen waardoor de steun aan Oekraïne afbrokkelt. Er liggen ook andere pijpleidingen in de buurt die wel gebruikt worden, die lijken nu ineens erg kwetsbaar.

Er zijn meerdere genomineerde. Beetje simplistisch te stellen dat de VS de meest logische keuze is.

De hoge gasprijzen zorgen juist voor onrust waardoor de bevolking van Europa in opstand zou kunnen komen tegen de sancties. Dat zou dus eerder in het nadeel zijn van Oekraïne dus Oekraïne kan de sabotage ook nog op z'n geweten hebben. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-09-2022 om 12:56 Topicstarter

redbulletje schreef op 28-09-2022 om 12:39:

[..]

De hoge gasprijzen zorgen juist voor onrust waardoor de bevolking van Europa in opstand zou kunnen komen tegen de sancties. Dat zou dus eerder in het nadeel zijn van Oekraïne dus Oekraïne kan de sabotage ook nog op z'n geweten hebben.

Ik snap niet wat je hier zegt, het is in het nadeel van Oekraïne maar toch concludeer je dat Oekraïne de sabotage op zijn geweten kan hebben?


Ik betwijfel of we er ooit achter gaan komen welke partij dit daadwerkelijk heeft gedaan. Rusland wordt er ook al van beschuldigd. Ik denk dat we hier heel voorzichtig mee moeten zijn, want een gerucht (of leugen) is snel verspreid en kan zich als een olievlek uitbreiden met alle gevolgen van dien. 

Daglichtlamp schreef op 28-09-2022 om 12:56:

[..]

Ik snap niet wat je hier zegt, het is in het nadeel van Oekraïne maar toch concludeer je dat Oekraïne de sabotage op zijn geweten kan hebben?


Nee ik bedoel dat als de bevolking van Europa in opstand gaat komen tegen de sancties tegen Rusland omdat we hier de energierekening niet meer kunnen betalen dan zou Oekraïne dat als nadeel kunnen ervaren. Door de Nordstream te saboteren is die optie voor ons afgesloten.

Hetvrijewoord schreef op 28-09-2022 om 12:29:

Destabiliseren, meer onrust creëren en hogere gasprijzen waardoor de steun aan Oekraïne afbrokkelt. Er liggen ook andere pijpleidingen in de buurt die wel gebruikt worden, die lijken nu ineens erg kwetsbaar.

Er zijn meerdere genomineerde. Beetje simplistisch te stellen dat de VS de meest logische keuze is.

Ik heb nergens gezegd dat de VS de meest logische keuze is. Integendeel zelfs.

Malibu2 schreef op 28-09-2022 om 13:04:

Ik betwijfel of we er ooit achter gaan komen welke partij dit daadwerkelijk heeft gedaan. Rusland wordt er ook al van beschuldigd. Ik denk dat we hier heel voorzichtig mee moeten zijn, want een gerucht (of leugen) is snel verspreid en kan zich als een olievlek uitbreiden met alle gevolgen van dien.

De EU heeft al gereageerd op zo'n manier dat ze er vanuit gaan dat het Rusland is geweest. Het is werkelijk niet te filmen wat een domoren in Europa aan de macht zijn.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

28-09-2022 om 14:31

DS1971 schreef op 28-09-2022 om 14:01:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat de VS de meest logische keuze is. Integendeel zelfs.

DS1971 schreef op 28-09-2022 om 14:01:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat de VS de meest logische keuze is. Integendeel zelfs.


Heb ik je gequote? Dan kun je ervan uitgaan dat de reactie niet direct aan jou gericht is.

Ik las net dat de Navo in juni met onbemande onderwater drones geoefend heeft in de buurt waar nu die pijpleidingen gesaboteerd zijn.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-09-2022 om 15:40 Topicstarter

De kans dat Oekraïne hierachter zit lijkt me in elk geval heel klein. Zij hebben helemaal geen oorlogsschepen in de Oostzee (en  overigens helemaal geen onderzeeërs).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.