Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Poezie schreef op 18-08-2022 om 12:36:

[..]

Het is nu 2022. We hebben het over de situatie nu.

Het zijn geen verschillende dingen. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In 2014 was Oekraïne ook een soverein land net zoals in 2022. De inval was toen precies zoals nu. Alleen de reactie van het westen is veel anders toen en nu. Maar goed ik begrijp dat daar geen antwoord op is en ik beide identieke gevallen als anders moet beschouwen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-08-2022 om 15:07

Valdemar schreef op 18-08-2022 om 12:41:

Over de moraal bij de Russische soldaten, alweer:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_93525188

"Mooi" artikel. Erg goed dat deze man de wereld laat zien hoe Poetin met z'n soldaten omgaat. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-08-2022 om 15:34 Topicstarter

LMEK schreef op 18-08-2022 om 13:59:

[..]

Het zijn geen verschillende dingen. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In 2014 was Oekraïne ook een soverein land net zoals in 2022. De inval was toen precies zoals nu. Alleen de reactie van het westen is veel anders toen en nu. Maar goed ik begrijp dat daar geen antwoord op is en ik beide identieke gevallen als anders moet beschouwen.

Ja dat denk ik ook, juist omdat we Rusland destijds hun gaan hebben laten gaan met de Krim gingen ze ervan uit dat ze de rest van Oekraïne ook zonder meer aan hun land zouden kunnen toevoegen. En daarna 1 voor 1 de andere landen die ooit bij het Sowjetrijk hoorden.

Daglichtlamp schreef op 18-08-2022 om 15:34:

[..]

Ja dat denk ik ook, juist omdat we Rusland destijds hun gaan hebben laten gaan met de Krim gingen ze ervan uit dat ze de rest van Oekraïne ook zonder meer aan hun land zouden kunnen toevoegen. En daarna 1 voor 1 de andere landen die ooit bij het Sowjetrijk hoorden.

Precies, nog even en ze staan aan onze grens, want ja, 800 jaar geleden hoorde dit bij de voorganger van de Sovjet, dus is het ook van 'ons'. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-08-2022 om 16:29

Friezinnetje schreef op 18-08-2022 om 16:24:

[..]

Precies, nog even en ze staan aan onze grens, want ja, 800 jaar geleden hoorde dit bij de voorganger van de Sovjet, dus is het ook van 'ons'.

Ze hebben al militaire basissen in veel van de voormalige Sovjetrepublieken. 

Daglichtlamp schreef op 18-08-2022 om 15:34:

[..]

Maar waarom hebben we Putin zijn gang laten gaan toen? De Krim en Donbass economisch gezien niet interessant voor het westen? De zaken waren belangrijker dan het Oekraïnse volk? Rutte hield dingen achter voor het kabinet in gesprekken met de Russen? Nu blèèrt hij Slava Ukraini. Nordstream 2 klaar? Waarom hebben wij ons Oekraïnse broedervolk zo in de steek gelaten toen?

Fleurtje_5 schreef op 18-08-2022 om 11:25:

[..]

Hoe krijg je het uit je toetsenbord?

omdat je het vreselijk vind wat er in/op de Krim gebeurt maar ik je niet hoor over hoe vreselijk het is voor Oekraïne. Ja, je zegt wel dat je de oorlog vreselijk vndt, maar je lijkt het goed te vinden, dat Rusland zo maar binnen valt.

LMEK schreef op 18-08-2022 om 16:39:

[..]

Maar waarom hebben we Putin zijn gang laten gaan toen? De Krim en Donbass economisch gezien niet interessant voor het westen? De zaken waren belangrijker dan het Oekraïnse volk? Rutte hield dingen achter voor het kabinet in gesprekken met de Russen? Nu blèèrt hij Slava Ukraini. Nordstream 2 klaar? Waarom hebben wij ons Oekraïnse broedervolk zo in de steek gelaten toen?

Nou, omdat Rutte niet alleen beslist? bijna de hele EU/NAVO was het nu iig eens over dat er hulp geboden moest worden. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-08-2022 om 16:47 Topicstarter

[..]

We hebben ons toen laten overrompelen. Deze keer eigenlijk ook, ik denk dat het een stuk effectiever geweest was om voor de invasie van de Russen duidelijke veiligheidsgaranties te geven aan Oekraïne.

[..]

Ik begrijp je punt nog steeds niet. Bedoel je dat we destijds niet als een blok achter Oekraïne stonden en dat we dus nu dan maar achter Rusland moeten gaan staan? Of dat we destijds Rusland niet hard genoeg straften en dat we daarom nu neutraal moeten blijven? Of dat we toen te weinig steun gaven en nu nog steeds? Of bedoel je nog iets anders?

Friezinnetje schreef op 18-08-2022 om 16:46:

[..]

Nou, omdat Rutte niet alleen beslist? bijna de hele EU/NAVO was het nu iig eens over dat er hulp geboden moest worden.

Inhoudelijk lukt het nog niet echt om deel te nemen aan deze discussie? Op de vraag waarom er in 2014 niks was gebeurd is jouw antwoord dat we het er nu wel over eens zjn. En dat Rutte niet alleen beslist. Wauw. 

LMEK schreef op 18-08-2022 om 17:20:

[..]

Inhoudelijk lukt het nog niet echt om deel te nemen aan deze discussie? Op de vraag waarom er in 2014 niks was gebeurd is jouw antwoord dat we het er nu wel over eens zjn. En dat Rutte niet alleen beslist. Wauw.

jij had het er alleen maar over dat Rutte niks deed. 

En jou inhoud is ook niet al te best, herhaling, herhaling herhaling. Dus doe je best eens

Daglichtlamp schreef op 18-08-2022 om 16:47:

[..]

We hebben ons toen laten overrompelen. Deze keer eigenlijk ook, ik denk dat het een stuk effectiever geweest was om voor de invasie van de Russen duidelijke veiligheidsgaranties te geven aan Oekraïne.

Oekraïne had die veligheidsgaranties in 1994 al gekregen. Nu blijken ze niks waard te zijn, waarom dan in 2014 weer garanties geven?

Friezinnetje schreef op 18-08-2022 om 17:22:

[..]

jij had het er alleen maar over dat Rutte niks deed.

En jou inhoud is ook niet al te best, herhaling, herhaling herhaling. Dus doe je best eens

Het is jouw inhoud en niet jou inhoud. 

Maar je kiest er steeds voor om op de man te antwoorden en niet inhoudelijk. Gelukkig zijn er anderen die wel op een normale manier willen praten. Ik zal daarom ten goede van deze discussie niet meer antwoorden op jou. 

LMEK schreef op 18-08-2022 om 17:33:

[..]

Het is jouw inhoud en niet jou inhoud.

Maar je kiest er steeds voor om op de man te antwoorden en niet inhoudelijk. Gelukkig zijn er anderen die wel op een normale manier willen praten. Ik zal daarom ten goede van deze discussie niet meer antwoorden op jou.

nou dan doe je dat lekker niet. En zeuren over een foutje, is al helemaal kinderachtig. Maar ja, meer inhoud heb je ook niet. En ik mag dan niet op jou schrijven reageren, want dan ben ik op de man?? Ha, lachen hoor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.