Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Rondstruiner
01-08-2022 om 11:19
Daglichtlamp schreef op 01-08-2022 om 11:15:
https://worldhappiness.report/ed/2022/happiness-benevolence-and-trust-during-covid-19-and-beyond/#ranking-of-happiness-2019-2021
Nederland staat op nummer vijf, de VS op nummer 16 en Rusland op nummer 80. Overigens staat Oekraïne nog lager.
Precies. Typisch uiterst verwend gedrag van mensen die niet weten hoe goed ze het hebben.
En puur eigen belang natuurlijk, want sommigen weten best dat het helemaal niet prima wonen is in Rusland, maar stel je voor dat je eigen decadente westerse levensstijl iets aangepast moet worden!
LMEK
01-08-2022 om 12:02
Kataravrouw schreef op 01-08-2022 om 10:46:
[..]
Zoals ik al aangaf, het bevalt me prima hier in Nederland, dus geen noodzaak in mijn optiek om naar Amerika te verhuizen.
Wat let jou om niet naar Rusland te gaan?
Omdat het mij hier ook bevalt. Maar je vroeg of ik liever in Amerika of Rusland zou wonen dus antwoorde ik Rusland.
LMEK
01-08-2022 om 12:14
felija schreef op 01-08-2022 om 11:15:
ik ben wel benieuwd hoe sommige reaguurders hier hadden gepost als ze daadwerkelijk in Rusland hadden gewoond.
Waren ze dan tevreden geweest? Ik waag het te betwijfelen...
Reaguurders nog wel.
Denk je echt dat er geen gelukkige mensen wonen in Rusland? Waarom kun je als Nederlander niet gelukkig zijn als je in Rusland woont? Polarisatie en vooroordelen troef.
BrightEchidna89
01-08-2022 om 12:23
LMEK schreef op 01-08-2022 om 12:14:
[..]
Reaguurders nog wel.
Denk je echt dat er geen gelukkige mensen wonen in Rusland? Waarom kun je als Nederlander niet gelukkig zijn als je in Rusland woont? Polarisatie en vooroordelen troef.
Ben je er eigenlijk ooit geweest en dan voor langere tijd, niet als toerist?
Rondstruiner
01-08-2022 om 12:24
[..]
Reaguurders nog wel.
Polarisatie en vooroordelen, dat kun je toch niet echt menen. Natuurlijk wonen er wel gelukkige mensen in Rusland, de mens heeft gelukkig de capaciteit om gelukkig of tevreden te zijn, ook onder niet al te beste omstandigheden. Dat betekent echter niet dat het leven er prima is.
Lees even de linkjes die ik eerder plaatste aub. Over de rechtstaat, de pers, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, lhbt-rechten. Of vind je dat allemaal niet belangrijk? Vind je vrijheid niet belangrijk?
Rondstruiner
01-08-2022 om 12:32
Daglichtlamp schreef op 01-08-2022 om 11:18:
[..]
Dan zouden ze helemaal niet hebben gepost.
Als ze daar zouden leven en een positief beeld over bijvoorbeeld de VS of Europa zouden hebben, zoals ze hier nu over Rusland uiten, dan zouden ze inderdaad niet openlijk kunnen posten daarover op een internetforum, zo vrij als dat hier kan. Maar dat kwartje lijkt niet te vallen.
ShowyHummingbird30
01-08-2022 om 12:32
[..]
Reaguurders nog wel.
Wie beweert er dat je niet gelukkig kunt zijn als je in Rusland woont? Dat is een draai die jij eraan geeft. Ik zie hier vooral reacties waarin wordt aangegeven dat het niet zo best gesteld is met de mensenrechten in Rusland. En dat ze liever hier (of desnoods in de VS) wonen dan in Rusland, mede om die reden. Dat betekent niet dat het hier (of in de VS) perfect is. Dat betekent ook niet dat iedereen in Rusland ongelukkig is.
Fleurtje_5
01-08-2022 om 12:33
DS1971 schreef op 31-07-2022 om 21:41:
[..]
Daar is anders een hoop op beknibbelt de afgelopen decennia. Ik las op Geenstijl vandaag ook weer een stukje over hoe Nederland meer en meer kiest voor afdwingen en de politiek steeds minder acht lijkt te slaan op wat de burger wil.
Niet dat ik meteen voorstander ben van alles maar doen wat de burger wil, maar inmiddels is de democratie hier (en niet alleen hier) verworden tot een toneelstukje waarbij je hoogstens wat accenten kan laten verleggen. Ook al omdat bij de grote partijen een klein clubje bepaalt wie er op verkiesbare plekken komt.
Triest
Fleurtje_5
01-08-2022 om 12:37
DS1971 schreef op 31-07-2022 om 21:44:
[..]
Goh, dat hebben we hier in Malta ook niet in de villa. Ok, het is handiger in Nederland dat je niet eens in de zoveel tijd een tankwagen langs moet laten komen om de septische tank leeg te laten zuigen, maar als dat het grootste probleem is van waar je woont, dan heb je geen problemen.
Vandaar dat ik kan begrijpen dat er geen riolering gelegd is tot aan ver afgelegen plekken. Vroeger kwam ik wel eens op boerderijen die ook geen riolering hadden, het toilet (een gemetseld muurtje met een grote plank er op waar een groot gat in zat) kwam uit in een gierput of zoiets.
ShowyHummingbird30
01-08-2022 om 12:38
DS1971 schreef op 01-08-2022 om 10:54:
[..]
Heb je dat ergens gelezen of ben jij iemand die feitelijk een appartement heeft in Rusland en daar regelmatig verbleef, die dagelijks contact heeft met Russen die in Europa verblijven en Russen die in Rusland verblijven?
En hoeveel verder gaat het volgens jou?
Zie onder andere de linkjes die anderen hier delen. Ik sta open voor bewijzen dat je wél openlijk kritiek op de Russische regering en Poetin mag hebben.
Sinds wanneer moet je ergens wonen / iets zelf hebben meegemaakt om een mening te kunnen vormen? Dat is zo'n dooddoener, ook veel gebruikt door boeren in de stikstofdiscussie. (Maar grappig genoeg dan weer niet door antivaxxers/coronademonstranten, want dan is "zelf onderzoek doen" en deskundigen aan de kant schuiven wél voldoende )
Fleurtje_5
01-08-2022 om 12:39
DS1971 schreef op 31-07-2022 om 21:48:
[..]
Ik zou liever in Sint-Petersburg willen wonen dan in een Hick town. Ik denk ook serieus dat je als je arm bent beter af bent in Rusland dan in de VS, waar je b.v. geen goede toegang hebt tot gezondheidszorg (in Rusland wel), scholing voor de armen van uitzonderlijk laag niveau is (scholing is in Rusland best prima verzorgd), waar je als arme in een betonnen Sovjet flat woont maar je wel de temperatuur op 24 graden kan laten en dat gewoon kan betalen (dat is zelfs in Nederland geen vanzelfsprekendheid meer), waar je in de VS in een trailerpark of tentenkamp terecht kan komen.
Om maar even te zwijgen over de meest onveilige wijken in de VS.
Het is echt niet zo zwart-wit.
Ben je rijk? Dan is de VS wel prettiger.
Helemaal mee eens.
En inderdaad, nog maar te zwijgen over de meest onveilige wijken/steden in de VS.
Kataravrouw
01-08-2022 om 12:47
Die onveilige wijken zullen er vast ook wel zijn in Rusland denk je niet?
felija
01-08-2022 om 12:52
[..]
Reaguurders nog wel.
Reaguurders: mensen die in dit topic reageren, meer betekent het niet.
Dat is dus niet wat ik zeg: Dat je als Nederlander niet gelukkig kunt zijn in Rusland. Dat maak jij er van.
Daglichtlamp
01-08-2022 om 12:56
felija schreef op 01-08-2022 om 12:52:
[..]
Reaguurders: mensen die in dit topic reageren, meer betekent het niet.
Dat is dus niet wat ik zeg: Dat je als Nederlander niet gelukkig kunt zijn in Rusland. Dat maak jij er van.
Reaguurder is geen neutraal woord, daar kun je reageerder voor gebruiken. Reaguurder wordt gebruikt als je de mening van de degene die reageert ongenuanceerd vindt.
Fleurtje_5
01-08-2022 om 12:57
Kataravrouw schreef op 01-08-2022 om 09:45:
[..]
Nee ik woon half in Nederland en half elders in Europa en dat bevalt prima.
Zou ik voor de keuze staan, ja dan kies ik voor Amerika. Ik ben niet zo dol op dictators.
Ik ook niet, en ik ben ook niet dol op onrecht en leugens, én het aanwakkeren van nóg meer haat.
https://www.ad.nl/politiek/hoe-joe-biden-ook-profiteert-van-de-oorlog-in-oekraine~a66f0ee0/
En
Ik zag een artikel in Trouw van maart 2022 met de titel “De VS hebben hun eigen belangen in de oorlog tussen Oekraïne en Rusland” aldus Hoogleraar conflictstudies J. Demmers. Joe Biden heeft namelijk zijn eigen strategische belangen bij deze oorlog.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.