Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Andere plaatsen in Oekraïne zijn er nog erger aan toe dan de stad Boetsja. Dat zei de Oekraïense legerchef Oleksandr Pavljoek maandagavond in het programma Op1.

Het is niet te bevatten dat mensen tot zulke daden in staat zijn .

Daglichtlamp schreef op 05-04-2022 om 07:31:

https://www.nytimes.com/2022/04/04/world/europe/bucha-ukraine-bodies.html?smtyp=cur&smid=tw-nytimes

En bewijs dat lichamen daar al lagen toen de Russen daar huis hielden.

Dank voor de link. Zoals je het nu schrijft zou het opgevat kunnen worden als: de lichamen lagen er al voordat de Russen daar kwamen. Voor de goede orde: het artikel zegt dat de lichamen daar zijn komen te liggen terwijl de Russen daar waren, in antwoord op beweringen van Rusland dat de lijken van ná vertrek van de Russen zijn. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-04-2022 om 09:50 Topicstarter

Ginevra schreef op 05-04-2022 om 09:32:

[..]

Dank voor de link. Zoals je het nu schrijft zou het opgevat kunnen worden als: de lichamen lagen er al voordat de Russen daar kwamen. Voor de goede orde: het artikel zegt dat de lichamen daar zijn komen te liggen terwijl de Russen daar waren, in antwoord op beweringen van Rusland dat de lijken van ná vertrek van de Russen zijn.

Bedankt voor de aanvulling, dat bedoelde ik natuurlijk ook.  De Russen beweren dat de lichamen daar neergelegd zijn nadat zij vertrokken zijn.

RTL had een item over een Belingcat onderzoeker, die zei dat de bewegende hand van een lijk, in werkelijkheid opdwarrelend vuil was. Die onderzoekers vergelijken beelden en verhalen uit verschillende bronnen.

Het antwoord op de vraag waar Rusland stopt wordt net gegeven op de NOS:

https://nos.nl/artikel/2423993-uitputtingsslag-om-donbas-wacht-poetin-speelt-laatste-troefkaart

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-04-2022 om 15:01 Topicstarter

Ik vraag me af hoe blij ze in de zelfverklaarde republiekjes nog zijn met de Russen als de troepen die elders huisgehouden hebben daar naar toe komen.

Daglichtlamp schreef op 05-04-2022 om 15:01:

Ik vraag me af hoe blij ze in de zelfverklaarde republiekjes nog zijn met de Russen als de troepen die elders huisgehouden hebben daar naar toe komen.

De mensen daar die altijd al blij waren met de Russen, zijn natuurlijk dezelfde die in het fake news van Rusland geloven. Zij zullen aan de kant van Rusland vechten (en zelf ook oorlogsmisdaden bedrijven wellicht).

Athan schreef op 05-04-2022 om 15:42:

[..]

De mensen daar die altijd al blij waren met de Russen, zijn natuurlijk dezelfde die in het fake news van Rusland geloven. Zij zullen aan de kant van Rusland vechten (en zelf ook oorlogsmisdaden bedrijven wellicht).

Wel met het verschil dat zij achterblijven in een platgebombardeerde stad als de oorlog over is, en misschien geen huis en werk meer hebben.

Ik zag vanochtend een Russische ambassadeur bij de VN en die had het toch echt over oorlog en dat er in een oorlog nu eenmaal (per ongeluk) burgerslachtoffers vallen. Ik dacht dat mag je niet zeggen van Poetin. Het is geen oorlog, zegt Poetin.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-04-2022 om 16:39

OmaVan2 schreef op 05-04-2022 om 15:47:

Ik zag vanochtend een Russische ambassadeur bij de VN en die had het toch echt over oorlog en dat er in een oorlog nu eenmaal (per ongeluk) burgerslachtoffers vallen. Ik dacht dat mag je niet zeggen van Poetin. Het is geen oorlog, zegt Poetin.

Sterker nog, hij versprak zich: 

"The corpses in Boutcha that didn't exist before the Russian troops arrived ... er, er, left, sorry - before they left ..."

Even afwachten wanneer die vergiftigd wordt.

OmaVan2 schreef op 05-04-2022 om 15:47:

Ja, dat dacht ik vanmorgen ook. Die zijn laatste dagen zijn geteld

Hetvrijewoord schreef op 05-04-2022 om 16:39:

[..]

Sterker nog, hij versprak zich:

"The corpses in Boutcha that didn't exist before the Russian troops arrived ... er, er, left, sorry - before they left ..."

Even afwachten wanneer die vergiftigd wordt.

Wat een oen, wel mooi! Ja die kan beter heel snel het land ontvluchten.

Beterhier schreef op 05-04-2022 om 16:51:

[..]

Wat een oen, wel mooi! Ja die kan beter heel snel het land ontvluchten.

Hij was in New York, dus daar maar blijven, al zullen de Amerikanen niet op hem zitten te wachten.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-04-2022 om 17:10

Ik deel het nog een keer. Dit is wat Russische (staats)krant Ria publiceert (zet de translate functie van je browser even aan):

https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

Als het hier niet de koude rillingen van krijgt dan weet ik het niet meer. Als we nu nog niet voldoende zijn gewaarschuwd dan weet ik het ook niet meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.