Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
wild-flower
05-04-2022 om 09:31
Andere plaatsen in Oekraïne zijn er nog erger aan toe dan de stad Boetsja. Dat zei de Oekraïense legerchef Oleksandr Pavljoek maandagavond in het programma Op1.
Het is niet te bevatten dat mensen tot zulke daden in staat zijn .
Ginevra
05-04-2022 om 09:32
Daglichtlamp schreef op 05-04-2022 om 07:31:
https://www.nytimes.com/2022/04/04/world/europe/bucha-ukraine-bodies.html?smtyp=cur&smid=tw-nytimes
En bewijs dat lichamen daar al lagen toen de Russen daar huis hielden.
Dank voor de link. Zoals je het nu schrijft zou het opgevat kunnen worden als: de lichamen lagen er al voordat de Russen daar kwamen. Voor de goede orde: het artikel zegt dat de lichamen daar zijn komen te liggen terwijl de Russen daar waren, in antwoord op beweringen van Rusland dat de lijken van ná vertrek van de Russen zijn.
Daglichtlamp
05-04-2022 om 09:50
Ginevra schreef op 05-04-2022 om 09:32:
[..]
Dank voor de link. Zoals je het nu schrijft zou het opgevat kunnen worden als: de lichamen lagen er al voordat de Russen daar kwamen. Voor de goede orde: het artikel zegt dat de lichamen daar zijn komen te liggen terwijl de Russen daar waren, in antwoord op beweringen van Rusland dat de lijken van ná vertrek van de Russen zijn.
Bedankt voor de aanvulling, dat bedoelde ik natuurlijk ook. De Russen beweren dat de lichamen daar neergelegd zijn nadat zij vertrokken zijn.
OmaVan2
05-04-2022 om 14:17
RTL had een item over een Belingcat onderzoeker, die zei dat de bewegende hand van een lijk, in werkelijkheid opdwarrelend vuil was. Die onderzoekers vergelijken beelden en verhalen uit verschillende bronnen.
Beterhier
05-04-2022 om 14:53
Het antwoord op de vraag waar Rusland stopt wordt net gegeven op de NOS:
https://nos.nl/artikel/2423993-uitputtingsslag-om-donbas-wacht-poetin-speelt-laatste-troefkaart
Daglichtlamp
05-04-2022 om 15:01
Ik vraag me af hoe blij ze in de zelfverklaarde republiekjes nog zijn met de Russen als de troepen die elders huisgehouden hebben daar naar toe komen.
Athan
05-04-2022 om 15:42
Daglichtlamp schreef op 05-04-2022 om 15:01:
Ik vraag me af hoe blij ze in de zelfverklaarde republiekjes nog zijn met de Russen als de troepen die elders huisgehouden hebben daar naar toe komen.
De mensen daar die altijd al blij waren met de Russen, zijn natuurlijk dezelfde die in het fake news van Rusland geloven. Zij zullen aan de kant van Rusland vechten (en zelf ook oorlogsmisdaden bedrijven wellicht).
Moxxie
05-04-2022 om 15:46
Athan schreef op 05-04-2022 om 15:42:
[..]
De mensen daar die altijd al blij waren met de Russen, zijn natuurlijk dezelfde die in het fake news van Rusland geloven. Zij zullen aan de kant van Rusland vechten (en zelf ook oorlogsmisdaden bedrijven wellicht).
Wel met het verschil dat zij achterblijven in een platgebombardeerde stad als de oorlog over is, en misschien geen huis en werk meer hebben.
OmaVan2
05-04-2022 om 15:47
Ik zag vanochtend een Russische ambassadeur bij de VN en die had het toch echt over oorlog en dat er in een oorlog nu eenmaal (per ongeluk) burgerslachtoffers vallen. Ik dacht dat mag je niet zeggen van Poetin. Het is geen oorlog, zegt Poetin.
Beterhier
05-04-2022 om 16:10
Beterhier schreef op 05-04-2022 om 14:53:
Het antwoord op de vraag waar Rusland stopt wordt net gegeven op de NOS:
https://nos.nl/artikel/2423993-uitputtingsslag-om-donbas-wacht-poetin-speelt-laatste-troefkaart
Bizarre update:
WickedCurlew89
05-04-2022 om 16:39
OmaVan2 schreef op 05-04-2022 om 15:47:
Ik zag vanochtend een Russische ambassadeur bij de VN en die had het toch echt over oorlog en dat er in een oorlog nu eenmaal (per ongeluk) burgerslachtoffers vallen. Ik dacht dat mag je niet zeggen van Poetin. Het is geen oorlog, zegt Poetin.
Sterker nog, hij versprak zich:
"The corpses in Boutcha that didn't exist before the Russian troops arrived ... er, er, left, sorry - before they left ..."
Even afwachten wanneer die vergiftigd wordt.
Friezinnetje
05-04-2022 om 16:46
OmaVan2 schreef op 05-04-2022 om 15:47:
Ja, dat dacht ik vanmorgen ook. Die zijn laatste dagen zijn geteld
Beterhier
05-04-2022 om 16:51
Hetvrijewoord schreef op 05-04-2022 om 16:39:
[..]
Sterker nog, hij versprak zich:
"The corpses in Boutcha that didn't exist before the Russian troops arrived ... er, er, left, sorry - before they left ..."
Even afwachten wanneer die vergiftigd wordt.
Wat een oen, wel mooi! Ja die kan beter heel snel het land ontvluchten.
OmaVan2
05-04-2022 om 16:58
Beterhier schreef op 05-04-2022 om 16:51:
[..]
Wat een oen, wel mooi! Ja die kan beter heel snel het land ontvluchten.
Hij was in New York, dus daar maar blijven, al zullen de Amerikanen niet op hem zitten te wachten.
WickedCurlew89
05-04-2022 om 17:10
Ik deel het nog een keer. Dit is wat Russische (staats)krant Ria publiceert (zet de translate functie van je browser even aan):
https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html
Als het hier niet de koude rillingen van krijgt dan weet ik het niet meer. Als we nu nog niet voldoende zijn gewaarschuwd dan weet ik het ook niet meer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.