Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

En afgelopen woensdag stond er een twee-pagina-groot artikel in onze krant met de titel:

Hulpverleners zitten in een spagaat: ‘We moeten voedsel van de hongerigen afpakken om uitgehongerden te voeden’.

Ik zou graag het hele artikel willen plaatsen maar dat is vast niet toegestaan.

Klein stukje quote:

.........................
De oorlog in Oekraïne is niet alleen een vloek voor de Oekraïners, maar ook voor
tientallen miljoenen Jemenieten, Afghanen, Syriërs, Ethiopiërs,
Somaliërs, Zuid-Soedanezen, Somaliërs, Haïtianen en andere
hulpbehoevenden in de wereld. De hulp aan Oekraïne slokt zoveel fondsen
op, dat er beduidend minder geld overblijft om hen in leven te houden.

„We hebben geen andere keus dan voedsel van de hongerigen af te pakken
om degenen die de hongerdood nabij zijn te voeden”, zo verwoordde David
Beasley, hoofd van het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de VN, het
deprimerende dilemma van hulpverleners.

.................

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2022 om 11:14:

En afgelopen woensdag stond er een twee-pagina-groot artikel in onze krant met de titel:

Hulpverleners zitten in een spagaat: ‘We moeten voedsel van de hongerigen afpakken om uitgehongerden te voeden’.

Klein stukje quote:

De oorlog in Oekraïne is niet alleen een vloek voor de Oekraïners, maar ook voor

.................

Ja, die  klootzak van een Poetin heeft heel wat op zijn geweten. Over de hele wereld.

Athan schreef op 26-03-2022 om 00:14:
Geweldig bericht op de NOS:

'Russische brigadecommandant gedood door eigen troepen'
Een Russische brigadecommandant in Oekraïne is gedood door zijn eigen troepen. Dat zeggen westerse bronnen tegen de Britse nieuwszender Sky News. Volgens de berichten zou de brigadecommandant bewust zijn overreden, vanwege de vele doden binnen zijn eigen brigade.-vPbH4gc_normal.jpgDeborah Haynes@haynesdeborah2422564-biden-wij-strijden-voor-democratie-onduidelijkheid-over-chersonBREAKING: A Russian brigade commander has been killed deliberately by his own troops after his unit suffered many losses in Ukraine, a western official said. Colonel Medvechek, commander of 37 Motor Rifle Brigade, was run over by his soldiers, the official said8 uur geleden Volgens de bron van Sky News zou het incident tekenend zijn "voor de morele uitdagingen waarmee de Russische troepen te maken hebben".
Verder meldt de zender dat volgens dezelfde bron opnieuw een Russische luitenant-generaal om het leven is gekomen. Hij zou de zevende dode Russische generaal zijn.

En hier lees ik : "deze pagina bestaat niet"

Hey Fleurtje! Even terug naar de kern. Wat is je punt vandaag?

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2022 om 11:22:

[..]

En hier lees ik : "deze pagina bestaat niet"

Dan google je zelf even. Het staat in een liveblog van de NOS.

'Russische brigadecommandant gedood door eigen troepen' - https://nos.nl/l/2422564#UPDATE-container-60348613

Rondstruiner schreef op 20-03-2022 om 11:18:

Volkskrant heeft een overzicht geplaatst van landen die het merendeel van hun tarwe uit Rusland of Oekraïne halen. Afschuwelijk, arme landen als Eritrea (100% van hun tarwe!), Mongolië en Congo staan in de lijst. Over een paar weken zou de zaaitijd van tarwe en zonnebloemen beginnen, dus dit is ook niet snel opgelost.
Dat één man zoveel ellende kan veroorzaken, over de hele wereld.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/nieuwstecijfers/?utm_medium=app&utm_source=be.persgroep.android.news.mobilevk&utm_campaign=webview#/voedsel-uit-oekraine-en-rusland

Maar dit is juist het smerige van die oorlog. Niet alleen burgers van Oekraïne worden slachtoffer van dit machtspel. Deze oorlog is zó ontzettend fout.

Moxxie schreef op 27-03-2022 om 11:29:

Hey Fleurtje! Even terug naar de kern. Wat is je punt vandaag?

Jij schreef:
Om eerlijk te zijn hoop ik dat ze een keer te ver gaan en dat we dan wel gaan ingrijpen.

Daarop schreef ik:

nooo.gif Dat hoop ik dus echt niet.

Ik wijs zelfs met een vinger naar het voorhoofd als ik zoiets cru's lees.

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2022 om 12:00:

Dan snap ik niet dat je überhaupt op me reageert, komt zo geen goed gesprek uit hoor.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

27-03-2022 om 12:21

Dat dus. Wat een volslagen domme opmerking. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

27-03-2022 om 12:44

Fleurtje_5 schreef op 27-03-2022 om 11:14:

Klein stukje quote:

.................

Heb je een linkje naar het volledige artikel? 

Je quote een post van twee weken geleden waar nog een heel gesprek op volgde. Als je dat gelezen hebt weet je dat ik niet voor een regelrechte oorlogsverklaring ben maar wel voor meer doen. Ik denk dat de Poolse MiGs sturen dan de meest veilige stap is.

Natuurlijk kan je het oneens zijn maar met je vinger naar je voorhoofd gaan wijzen is best raar, en dat je bijval krijgt ook. Wat ik cru vind is een heel land platbombarderen, inclusief scholen, ziekenhuizen etc., en een stad uithongeren. Dat vind jij ongetwijfeld ook, alleen denken we anders over de oplossing.

En verder laat ik het hierbij want ik vind het allemaal wat ruziezoekerig overkomen.

Peen schreef op 27-03-2022 om 12:44:

[..]

Heb je een linkje naar het volledige artikel?

Ik weet niet of ik die link mag plaatsen ivm huisregels.
Het artikel staat ook op het NRC, maar daar staat het ook achter een betaalmuur.

Maar ik heb even gegoogled. Als je op google intikt:

Hulpverleners zitten in een spagaat: ‘We moeten voedsel van de hongerigen afpakken om uitgehongerden te voeden’

Dan kom je het tegen.

Ik zou kleine stukjes kunnen quoten. Deze bv:

.......
„Meer levens zullen verloren gaan. Meer kinderen zullen van de honger sterven. Meer gezinnen zullen in de buitenlucht slapen”, reageerde desgevraagd een diep teleurgestelde Jan Egeland, secretaris-generaal van de
Norwegian Refugee Council, een grote hulporganisatie. „Wereldleiders moeten niet toestaan dat dit gebeurt.”

......

Ik zal de link even proberen:

......
Link gewist want bij het openen via VIA staat er: Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee te lezen

Moxxie schreef op 27-03-2022 om 12:45:

[..]

Je quote een post van twee weken geleden waar nog een heel gesprek op volgde. Als je dat gelezen hebt weet je dat ik niet voor een regelrechte oorlogsverklaring ben maar wel voor meer doen. Ik denk dat de Poolse MiGs sturen dan de meest veilige stap is.

Natuurlijk kan je het oneens zijn maar met je vinger naar je voorhoofd gaan wijzen is best raar, en dat je bijval krijgt ook. Wat ik cru vind is een heel land platbombarderen, inclusief scholen, ziekenhuizen etc., en een stad uithongeren. Dat vind jij ongetwijfeld ook, alleen denken we anders over de oplossing.

En verder laat ik het hierbij want ik vind het allemaal wat ruziezoekerig overkomen.

Die had ik gelezen tot en met de 24-ste voordat ik reageerde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.