Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
WickedCurlew89
19-03-2022 om 12:41
Rusland heeft hypersonische raketten gebruikt.
Het staat niet in het stuk van de NOS maar dergelijke raketten (Kinzhal) zijn normaal gesproken bedoelt om als kernraket te fungeren.
https://nos.nl/liveblog/2421795-dramatische-taferelen-in-mykolajiv-rusland-hypersonische-raketten-ingezet
Tifa
19-03-2022 om 12:54
redbulletje schreef op 19-03-2022 om 10:12:
Snap niet dat er geen verbod is op aansluiten bij zo'n leger vanuit ons kabinet: geen verzekering die dit dekt: geen repatriëring of andere kosten die gemaakt moeten worden als je gehandicapt of dood terug keert.
En nog enorm asociaal naar je gezin/ouders toe ook.
Je verliest toch je nationaliteit? Dus er is wel een soort verbod
EnchantedDragonfly18
19-03-2022 om 13:18
Het lijkt erop dat de vluchtelingen die gebruik hebben gemaakt van de Russische corridors in interneringskampen terecht komen. Aldus een Russische journalist.
https://imgur.com/gallery/cAiMNTT
wild-flower
19-03-2022 om 13:41
Tickel schreef op 19-03-2022 om 13:18:
Het lijkt erop dat de vluchtelingen die gebruik hebben gemaakt van de Russische corridors in interneringskampen terecht komen. Aldus een Russische journalist.
https://imgur.com/gallery/cAiMNTT
Wat vreselijk
Rondstruiner
19-03-2022 om 14:13
wild-flower schreef op 19-03-2022 om 09:55:
Ik vrees ook voor de idealistische mannen ( en vrouwen ? ) die naar Oekraïne
zijn afgereisd om daar in het 'vreemdelingen legioen' mee te vechten.
Deze 36 jarige vader had geluk zo te lezen ......
https://www.ad.nl/binnenland/harry-36-keert-halsoverkop-terug-van-louche-legioen-uit-oekraine-ik-was-kansloos-geweest~abd51cccf/
Dit soort mensen vind ik wel heel dom en irritant hoor. Oekraïne geeft aan dat ze geen mensen zonder gevechtservaring meer toelaten in het legioen, en dan gewoon eigenwijs toch gaan . Ze zitten niet op je te wachten! Blijf gewoon bij je vrouw en kind ipv mensen daar in de weg te lopen. Bij (oud-)militairen vind ik het een heel ander verhaal.
Mija
19-03-2022 om 16:26
Dit is dan weer mooi. Drie Russische astronauten die naar het ISS komen, draven daar op in geel en blauw; de kleuren van de Oekraïnse vlag. Waarom? “Er was toevallig nog veel gele stof over” 😂
https://www.theguardian.com/science/2022/mar/19/russian-cosmonauts-board-iss-wearing-colours-of-ukraine-flag
CavernousSanddollar80
19-03-2022 om 19:55
wild-flower schreef op 19-03-2022 om 09:40:
[..]
Bij Jinek gisteravond dacht Victoria Koblenko er een dubbelganger in te zien . Zij zei dat ze daar vaak gebruik van maken .
Heb het terug gekeken en vind hem er nu ook anders uitzien haha , andere ogen . Hij had ook een soort van tik dacht ik te zien .
Ik vind sowieso de foto's van Putin van de laatste paar weken anders dan hoe hij er een paar jaar geleden uitzag. Het zou me niets verbazen inderdaad als we al weken een dubbelganger te zien krijgen.
CavernousSanddollar80
19-03-2022 om 19:59
Rondstruiner schreef op 19-03-2022 om 14:13:
[..]
Dit soort mensen vind ik wel heel dom en irritant hoor. Oekraïne geeft aan dat ze geen mensen zonder gevechtservaring meer toelaten in het legioen, en dan gewoon eigenwijs toch gaan . Ze zitten niet op je te wachten! Blijf gewoon bij je vrouw en kind ipv mensen daar in de weg te lopen. Bij (oud-)militairen vind ik het een heel ander verhaal.
Eens. Zag pas ook wat langskomen over hem op social media. Enkeltje psychologisch hulpverlener lijkt me geen overbodige luxe bij dit soort mensen.
Rondstruiner
20-03-2022 om 11:18
Volkskrant heeft een overzicht geplaatst van landen die het merendeel van hun tarwe uit Rusland of Oekraïne halen. Afschuwelijk, arme landen als Eritrea (100% van hun tarwe!), Mongolië en Congo staan in de lijst. Over een paar weken zou de zaaitijd van tarwe en zonnebloemen beginnen, dus dit is ook niet snel opgelost.
Dat één man zoveel ellende kan veroorzaken, over de hele wereld.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/nieuwstecijfers/?utm_medium=app&utm_source=be.persgroep.android.news.mobilevk&utm_campaign=webview#/voedsel-uit-oekraine-en-rusland
wild-flower
20-03-2022 om 17:40
Sinds de Russische invasie een kleine maand geleden zijn tien miljoen
mensen in Oekraïne hun huis ontvlucht, meldt topman Filippo Grandi van
VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR op Twitter.
Stel je dat eens voor . 10 miljoen mensen ! Een massa-exodus van Bijbelse proporties anno 2022 . En dat allemaal door 1 man
bron : NOS live blog
Moxxie
20-03-2022 om 18:49
wild-flower schreef op 20-03-2022 om 17:40:
Sinds de Russische invasie een kleine maand geleden zijn tien miljoen
mensen in Oekraïne hun huis ontvlucht, meldt topman Filippo Grandi van
VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR op Twitter.
Stel je dat eens voor . 10 miljoen mensen ! Een massa-exodus van Bijbelse proporties anno 2022 . En dat allemaal door 1 manbron : NOS live blog
Ik haat het cordon aan rijke machtswellustelingen dat hij om zich heen verzameld heeft en die deze idioot in het zadel houden minstens zoveel. Dat zulke slechte mensen zoveel macht kunnen hebben blijft moeilijk te bevatten.
Friezinnetje
20-03-2022 om 18:51
Moxxie schreef op 20-03-2022 om 18:49:
[..]
Ik haat het cordon aan rijke machtswellustelingen dat hij om zich heen verzameld heeft en die deze idioot in het zadel houden minstens zoveel. Dat zulke slechte mensen zoveel macht kunnen hebben blijft moeilijk te bevatten.
idd, hij is het niet alleen. De ambassadeur kon ik vorige week ook wel door de tv trekken bij Buitenhof. En zo zijn er nog een flink aantal natuurlijk
WickedCurlew89
20-03-2022 om 22:07
Rusland heeft Oekraïne tot 5 uur morgenochtend gegeven om Mariupol over te geven.
En ik stond erbij en keer ernaar. 😣
WickedCurlew89
21-03-2022 om 14:05
Laatste buitenlandse journalisten verlaten Marioepol.
https://apnews.com/article/russia-ukraine-europe-edf7240a9d990e7e3e32f82ca351dede
"Een politieman vertelde hun dat ze koste wat kost moesten ontsnappen om de beelden die ze hebben gemaakt veilig te stellen en niet door gewapende Russen gedwongen te worden om voor een camera te zeggen dat ze nepnieuws hebben gemaakt. "Anders is alles wat jullie in Marioepol hebben gedaan voor niets geweest", zei de politieman tegen Chernov."
ScarceKudu74
21-03-2022 om 14:17
Moxxie schreef op 20-03-2022 om 18:49:
[..]
Ik las dit vanmorgen: 2/3 van de Russen steunt Poetin, dus het zijn niet alleen de rijke machtwellustelingen. Dat kan uiteraard ook komen door de hersenspoeling van de staatsmedia daar, maar dan nog.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.