Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
BrightEchidna89
18-03-2022 om 17:14
Mija schreef op 18-03-2022 om 16:57:
[..]
Ik doe mee!
Net de beelden van de uitzending gezien.
Het zal allicht niets zijn.
Toch was ik eventjes hoopvol dat hij door de arrestaties van generaals zijn eigen graf had gedolven en zou eindigen als Sadam, Khadaffi, Ceausescu etc.
EnchantedDragonfly18
18-03-2022 om 21:50
Valdemar schreef op 18-03-2022 om 14:44:
Ik supporter voor een coup.
Ik voor een hoofdschot
er.is.maar.1.Pino
18-03-2022 om 22:21
Ik weet niet zeker of dit de bijeenkomst is waar Valdemar op doelt, maar NRC schrijft er dit over:
Vrijdag verzamelde het Kremlin een mensenmassa in het Loezjniki-stadion in Moskou. Speciaal voor Poetin was er een immens podium gebouwd, maar nog voordat hij het woord nam, gingen de eerste Russische ambtenaren al naar huis, de afgestempelde kaartjes – waarmee ze hun presentie konden bewijzen – in de hand.
In zijn speech probeerde president Poetin eenheid te smeden met afgesleten oorlogsmetaforen. „We zien hoe onze jongens heldhaftig oorlog voeren”, zei Poetin, even vergetend dat het woord ‘oorlog’ op dit moment verboden is. „Schouder aan schouder”, zei Poetin, „als het nodig is beschermen kameraden op het slagveld elkaar met hun lichaam tegen de kogels.”
Er werd obligaat gejuicht, maar Poetin leek ook te worden uitgefloten. De regie schakelde bliksemsnel naar het kadettenkoor.”
www.nrc.nl/nieuws/2022/03/18/poetin-speurt-naar-zondebokken-a4102919
BrightEchidna89
18-03-2022 om 22:31
@Pino:
Het zijn deze beelden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220318_95342222
er.is.maar.1.Pino
18-03-2022 om 22:39
Valdemar schreef op 18-03-2022 om 22:31:
@Pino:
Het zijn deze beelden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220318_95342222
Ik heb het gelezen, dank je! Maar ik kan er niet uit opmaken of dit nu hetzelfde moment is. In het nrc artikel hebben ze het niet over een technische storing, maar het lijkt me wel dat dit dezelfde bijeenkomst is.
SophisticatedCaribou75
18-03-2022 om 22:45
Interessante beschouwing van de speech, Pino, in het NRC. Dank. En gunstig dat de kakkerlak zijn bunker heeft verlaten. Hopelijk is er snel een kans hem om te leggen.
Rondstruiner
19-03-2022 om 06:17
er.is.maar.1.Pino schreef op 18-03-2022 om 22:39:
[..]
Ik heb het gelezen, dank je! Maar ik kan er niet uit opmaken of dit nu hetzelfde moment is. In het nrc artikel hebben ze het niet over een technische storing, maar het lijkt me wel dat dit dezelfde bijeenkomst is.
Zijn de beelden van Valdemar niet van dit stukje van jou?
"Poetin leek ook te worden uitgefloten. De regie schakelde bliksemsnel naar het kadettenkoor."
Achter die zingende meneer op de beelden staat namelijk een kadettenkoor. Ik denk dat ze zoiets misschien niet helemaal live uitzenden omdat ze geen herhaling willen van die activist op staatstelevisie. En toen er gejoel was snel verder schakelden?
wild-flower
19-03-2022 om 09:40
niet_rechts schreef op 18-03-2022 om 22:45:
Interessante beschouwing van de speech, Pino, in het NRC. Dank. En gunstig dat de kakkerlak zijn bunker heeft verlaten. Hopelijk is er snel een kans hem om te leggen.
Bij Jinek gisteravond dacht Victoria Koblenko er een dubbelganger in te zien . Zij zei dat ze daar vaak gebruik van maken .
Heb het terug gekeken en vind hem er nu ook anders uitzien haha , andere ogen . Hij had ook een soort van tik dacht ik te zien .
SophisticatedCaribou75
19-03-2022 om 09:50
VN-vertegenwoordiging Canada maakt Rusland belachelijk met foto van gecorrigeerde brief
https://www.ad.nl/buitenland/vn-vertegenwoordiging-canada-maakt-rusland-belachelijk-met-foto-van-gecorrigeerde-brief~aa1294fc/
SophisticatedCaribou75
19-03-2022 om 09:53
wild-flower schreef op 19-03-2022 om 09:40:
[..]
Bij Jinek gisteravond dacht Victoria Koblenko er een dubbelganger in te zien . Zij zei dat ze daar vaak gebruik van maken .
Heb het terug gekeken en vind hem er nu ook anders uitzien haha , andere ogen . Hij had ook een soort van tik dacht ik te zien .
Dat zou logischer zijn inderdaad. Helaas.
In een ander artikel las ik nog de vraag hoe lang de navo zich nog afzijdig kan houden als het humanitair zo vreselijk uit de hand loopt in Oekraïne. Ik hoop dat als de navo zich gaat mengen, ze het goed doen. Bijvoorbeeld door ook meteen het rode plein plat te gooien en de militaire faciliteiten in Rusland idem.
wild-flower
19-03-2022 om 09:55
Ik vrees ook voor de idealistische mannen ( en vrouwen ? ) die naar Oekraïne
zijn afgereisd om daar in het 'vreemdelingen legioen' mee te vechten.
Deze 36 jarige vader had geluk zo te lezen ......
https://www.ad.nl/binnenland/harry-36-keert-halsoverkop-terug-van-louche-legioen-uit-oekraine-ik-was-kansloos-geweest~abd51cccf/
redbulletje
19-03-2022 om 10:12
Snap niet dat er geen verbod is op aansluiten bij zo'n leger vanuit ons kabinet: geen verzekering die dit dekt: geen repatriëring of andere kosten die gemaakt moeten worden als je gehandicapt of dood terug keert.
En nog enorm asociaal naar je gezin/ouders toe ook.
Cousin_It
19-03-2022 om 10:14
wild-flower schreef op 19-03-2022 om 09:40:
[..]
Nou, dat vroeg ik me dus wel af ( niet omdat ik het zag maar omdat ik me afvroeg hoe je anders de persoonlijke veilgheid van die gek borgt).
SophisticatedCaribou75
19-03-2022 om 10:36
Cousin_It schreef op 19-03-2022 om 10:14:
[..]
Nou, dat vroeg ik me dus wel af ( niet omdat ik het zag maar omdat ik me afvroeg hoe je anders de persoonlijke veilgheid van die gek borgt).
Grappig feitje: als je googlet op "dubbelganger Putin" dan kom je toch bij rare complottheorieën uit! Van voor de oorlog. Nu zijn ze daar plots wat stiller.
wild-flower
19-03-2022 om 12:02
Zou het toeval zijn ?
Gisteravond kwamen er drie nieuwe Russische kosmonauten aan op ruimtestation ISS.
Zij werden verwelkomd door vier Amerikanen, twee Russen en een Duitse collega .
Op sociale media leverde de kleding van de nieuwkomelingen verbazing op:
gele pakken met blauwe elementen, de kleuren van de Oekraïense vlag.
In antwoord op een vraag daarover van journalisten, zei Artemjev tijdens
de openingsceremonie dat "er nog veel gele stof over was in het pakhuis"
bron : NOS live blog
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.