Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-03-2022 om 20:43

niet_rechts schreef op 17-03-2022 om 20:41:

Het wordt rap steeds gekker daar.

Vraag is hoe lang hij nog genoeg ondersteuning krijgt en wanneer andere machten genoeg krijgen van zijn gedrag. Als hij nu al begint uit te halen binnen de eigen rangen zou het best eens snel kunnen gaan. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-03-2022 om 20:44

Zeg dat, het holt achteruit daar. Poetin moest natuurlijk ook wel iets verzinnen nu de invasie van Oekraïne niet gaat zoals hij gedacht had. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-03-2022 om 20:45

Valdemar schreef op 17-03-2022 om 20:43:

[..]

Vraag is hoe lang hij nog genoeg ondersteuning krijgt en wanneer andere machten genoeg krijgen van zijn gedrag. Als hij nu al begint uit te halen binnen de eigen rangen zou het best eens snel kunnen gaan.

Dat is te hopen. Een staatsgreep en we zijn van Poetin af. 

Valdemar schreef op 17-03-2022 om 20:43:

[..]

Hopen dat ie zichzelf opblaast op deze manier 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-03-2022 om 20:48

Misschien heeft hij een meesterplan, slimmer dan wat iemand ooit bedacht heeft. Maar ik dacht dus, bijvoorbeeld op grond van het boek 1984, dat de truc is om een gezamenlijke vijand te creëren om mensen te mobiliseren voor je willekeurige oorlog. Een vijand buiten je land dus. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-03-2022 om 20:51

niet_rechts schreef op 17-03-2022 om 20:48:

Misschien heeft hij een meesterplan, slimmer dan wat iemand ooit bedacht heeft. Maar ik dacht dus, bijvoorbeeld op grond van het boek 1984, dat de truc is om een gezamenlijke vijand te creëren om mensen te mobiliseren voor je willekeurige oorlog. Een vijand buiten je land dus.

Lijkt mij ook de truc. Je eigen oligarchen en generaals de schuld gaan geven lijkt me juist niet verstandig. Zonder hun steun ben je nergens. 

niet_rechts schreef op 17-03-2022 om 20:41:

Het wordt rap steeds gekker daar.

Nou, inderdaad!

Schokkend in dat artikel in Volkskrant dat kinderen op school in Rusland iedere dag te horen krijgen dat de NAVO op het punt staat om Rusland binnen te vallen. Die worden gehersenspoeld.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-03-2022 om 21:43

Rondstruiner schreef op 17-03-2022 om 21:04:

[..]

Nou, inderdaad!

Schokkend in dat artikel in Volkskrant dat kinderen op school in Rusland iedere dag te horen krijgen dat de NAVO op het punt staat om Rusland binnen te vallen. Die worden gehersenspoeld.

Het zal mij benieuwen of hij de geest nog terug in de fles krijgt. Ik hoop het niet. Het is geen Noord-Korea.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-03-2022 om 09:43

Poetin sprak deze keer ook dreigend richting Russen: ‘Steun zal hoe dan ook afbrokkelen’

https://www.ad.nl/buitenland/poetin-sprak-deze-keer-ook-dreigend-richting-russen-steun-zal-hoe-dan-ook-afbrokkelen~a601d24c/

"Of een steeds radicalere Poetin zijn beleid kan blijven volhouden, valt te bezien. Sweijs: ,,Ja, de economische sancties zijn fors. Maar het water staat de meeste Russen nog niet aan de lippen. Ze kunnen niet meer naar de Mac of Starbucks. Pas als er voedseltekorten komen en het leven onbetaalbaar wordt, kan het een ander verhaal worden. Daar vreest hij voor en dan kan er ook intern, vanuit zijn eigen kliek, een opstand ontstaan. Niemand weet hoe het gaat eindigen met de positie van Poetin, maar vooralsnog zijn ze nog niet van hem af en moeten velen vrezen te worden opgepakt.’"

The Kyiv Independent meldt dat er in het centrum van Lviv kinderwagens zijn neergezet die symbool staan voor de 109 kinderen die al gestorven zijn in deze oorlog 😢

FOH9a67WYAAQERo?format=jpg&name=900x900

Kinderwagens in de zon, wat een lading heeft deze foto zeg, hartverscheurend. Allemaal om niks, echt helemaal niks. De-nazificatie noemen de Russen het 😭.

https://nos.nl/liveblog/2421651-speech-poetin-live-op-tv-afgebroken-ruim-150-miljoen-euro-op-giro555
Speech Poetin live op tv afgebroken

Poetin hield een speech in Moskou in een stadion in Moskou, die ook op tv werd uitgezonden. De liveverbinding potseling afgebroken. In plaats daarvan werden patriotistische liederen uitgezonden. Wat er gebeurde is niet bekend.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-03-2022 om 14:44

Ik supporter voor een coup. 

Moxxie schreef op 18-03-2022 om 12:33:

The Kyiv Independent meldt dat er in het centrum van Lviv kinderwagens zijn neergezet die symbool staan voor de 109 kinderen die al gestorven zijn in deze oorlog 😢

FOH9a67WYAAQERo?format=jpg&name=900x900

Kinderwagens in de zon, wat een lading heeft deze foto zeg, hartverscheurend. Allemaal om niks, echt helemaal niks. De-nazificatie noemen de Russen het 😭.

Ik zag het ook zojuist op NOS, echt vreselijk 

Angela1967 schreef op 18-03-2022 om 14:43:

Poetin hield een speech in Moskou in een stadion in Moskou, die ook op tv werd uitgezonden. De liveverbinding potseling afgebroken.

Oh is hij eindelijk uit zijn bunker gekropen en in het openbaar verschenen ?  Moet hij vaker doen .... 

Valdemar schreef op 18-03-2022 om 14:44:

Ik supporter voor een coup.

Ik doe mee! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.