Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Ik hoop juist dat het westen zich niet in een 3e wereldoorlog laat lokken. 

Moxxie schreef op 13-03-2022 om 11:51:

Om eerlijk te zijn hoop ik dat ze een keer te ver gaan en dat we dan wel gaan ingrijpen.

Weet wat je zegt Moxxie, hoe sneu ik het ook voor deze mensen vind, wanneer het westen ingrijpt dan is het helemaal aan. 
Dan zullen wij de serieuze gevolgen hier ook gaan merken, ik durf daar eigenlijk helemaal niet aan te denken als ik eerlijk ben.

En Oekraïne is dan waarschijnlijk nog veel slechter af want dan nemen ze dat land met nog grover geweld in om hun machtsmiddelen weer in te zetten om de aanval vol te openen op het westen.

MidasWolf schreef op 13-03-2022 om 12:05:

[..]

Weet wat je zegt Moxxie, hoe sneu ik het ook voor deze mensen vind, wanneer het westen ingrijpt dan is het helemaal aan.
Dan zullen wij de serieuze gevolgen hier ook gaan merken, ik durf daar eigenlijk helemaal niet aan te denken als ik eerlijk ben.

En Oekraïne is dan waarschijnlijk nog veel slechter af want dan nemen ze dat land met nog grover geweld in om hun machtsmiddelen weer in te zetten om de aanval vol te openen op het westen.

Ik weet heel goed wat ik zeg en begrijp de gevolgen prima. Alleen ben ik waarschijnlijk minder bang voor Poetin dan jij. Ik geloof niet dat ze op de knop zullen drukken en ik geloof evenmin dat ze uit zijn op WOIII.

Waar ik echt boos om kan worden is die vergoelijkende redenering 'we kunnen beter niet verder ingrijpen, dan zijn de Oekrainers nog verder van huis'. Dat is natuurlijk gewoon niet waar maar geklets om je schuldgevoel te temperen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

13-03-2022 om 12:22

Moxxie schreef op 13-03-2022 om 12:19:

[..]

Ik weet heel goed wat ik zeg en begrijp de gevolgen prima. Alleen ben ik waarschijnlijk minder bang voor Poetin dan jij. Ik geloof niet dat ze op de knop zullen drukken en ik geloof evenmin dat ze uit zijn op WOIII.

Waar ik echt boos om kan worden is die vergoelijkende redenering 'we kunnen beter niet verder ingrijpen, dan zijn de Oekrainers nog verder van huis'. Dat is natuurlijk gewoon niet waar maar geklets om je schuldgevoel te temperen.

Dat gevoel heb ik ook heel sterk. We gaan altijd overal landen helpen en ingrijpen, maar nu het op onze eigen drempel hommeles is doen we niks. We laten Oekraïne gewoon barsten. 

[..]

Het weet wat je zegt bedoel ik trouwens niet belerend/minderwaardig naar je toe 
Dat wou ik wel vast gezegd hebben.

Mijn bek valt open, hij ontkent dus idd alles. Desinformatie, niet de russen die dat doen. 

Het zijn de Oekraïners die het zelf doen, de bombardementen, mensen gebruiken als schild.  

De presentatrice is iig niet bang haar mond open te doen

Ze hadden hier een door de wol geverfde, gehaaide interviewer op moeten zetten, ze reageert uit emotie en drijft hem niet in een hoek. Maar bang is ze niet.

Ik heb het nog niet gezien, maar snap eigenlijk niet waarom ze die man een podium geven.

Hij noemt nu ook dat Oekraïne een naziland is

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-03-2022 om 12:53

Friezinnetje schreef op 13-03-2022 om 12:40:

Hij noemt nu ook dat Oekraïne een naziland is

Ze moeten die man uitzetten. 

[..]

Ik begrijp je boosheid maar ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik je analyse met een korrel zout neem. Ik ga er maar vanuit dat jij geen geavanceerde inlichtingendienst hebt? Je kunt wel zeggen: ‘dit of dat gebeurt gewoon niet’ maar wat betekent dat Moxxie? Deze oorlog zou sowieso niet gebeuren, weet je nog?  Misschien is het inderdaad zo dat het niet uitmaakt voor de Oekraïners, dat het land sowieso helemaal aan puin zal worden geschoten, linksom of rechtsom. Maar ik zie geen enkele reden om op het gezond verstand en de zelfbeheersing van Poetin te vertrouwen. En tenzij de inlichtingendiensten ons gaan zeggen dat er wel redenen zijn om daarop te vertrouwen, zie ik ook geen redenen waarom de NAVO de koers van ene Moxxie zou gaan volgen. Beter behoedzaam: geen reden om met z’n allen naar de afgrond te gaan. Mij lijkt: Poetins machtsbasis zal op zijn minst eerst flink verzwakt moeten worden: oligarchen en legertop die er de buik van volkrijgen en hem afvallen. Dan verder zien en kansen grijpen.

Mija schreef op 13-03-2022 om 13:07:

[..]

Ik begrijp je boosheid maar ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik je analyse met een korrel zout neem. Ik ga er maar vanuit dat jij geen geavanceerde inlichtingendienst hebt? Je kunt wel zeggen: ‘dit of dat gebeurt gewoon niet’ maar wat betekent dat Moxxie? Deze oorlog zou sowieso niet gebeuren, weet je nog? Misschien is het inderdaad zo dat het niet uitmaakt voor de Oekraïners, dat het land sowieso helemaal aan puin zal worden geschoten, linksom of rechtsom. Maar ik zie geen enkele reden om op het gezond verstand en de zelfbeheersing van Poetin te vertrouwen. En tenzij de inlichtingendiensten ons gaan zeggen dat er wel redenen zijn om daarop te vertrouwen, zie ik ook geen redenen waarom de NAVO de koers van ene Moxxie zou gaan volgen. Beter behoedzaam: geen reden om met z’n allen naar de afgrond te gaan. Mij lijkt: Poetins machtsbasis zal op zijn minst eerst flink verzwakt moeten worden: oligarchen en legertop die er de buik van volkrijgen en hem afvallen. Dan verder zien en kansen grijpen.

Ik zeg nergens 'dit of dat gebeurt gewoon niet', ik zeg steeds 'ik geloof dat....'. Evenmin pretendeer ik de juiste koers voor de NAVO te weten of te willen uitzetten.

Ik vind het vervelend dat je mijn post wegzet als een op feiten gebaseerde analyse. Dat was het niet. Ik deelde mijn gevoel en dat is dat het Westen zich teveel laat intimideren door een kat in het nauw.

Moxxie schreef op 13-03-2022 om 13:14:

[..]

Ik zeg nergens 'dit of dat gebeurt gewoon niet', ik zeg steeds 'ik geloof dat....'. Evenmin pretendeer ik de juiste koers voor de NAVO te weten of te willen uitzetten.

Ik vind het vervelend dat je mijn post wegzet als een op feiten gebaseerde analyse. Dat was het niet. Ik deelde mijn gevoel en dat is dat het Westen zich teveel laat intimideren door een kat in het nauw.

Ik vond dit anders nogal een stevige uitspraak Moxxie: “Dat is natuurlijk gewoon niet waar maar geklets om je schuldgevoel te temperen.” Ik vind het vervelend dat je behoedzaamheid wegzet als lafheid en egoïsme. Wij toetsenbordridders weten het natuurlijk allemaal niet. Ik heb immers ook geen inlichtingendienst. Maar ik geef er toch ook de voorkeur aan niet in een escalerend militair conflict verzeild te raken. En ik geloof ook echt niet dat dat per definitie in het belang van Oekraïne is. Ik stel me namelijk zo voor dat als er al een kernwapen afgevuurd gaat worden, de eerste voor Oekraïne is, uit pure pesterij: ‘Jullie willen niet dat we Oekraïne kapot maken? Moeten jullie eens zien!’ En dan? Kernbom teruggooien? Hoe makkelijk denk je dat die beslissing wordt?  Grote kans dat het westen het er alsnog bij moet laten zitten. Dan ben je erg ver van huis met je goede bedoelingen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.