Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Rondstruiner schreef op 09-03-2022 om 20:39:

[..]

Ik zit het ook net te lezen ja .

Kinderziekenhuis in Marioepol verwoest, 'weinig dingen zo verwerpelijk' - https://nos.nl/l/2420515

Ik las dat het ook een kraamkliniek was .  Wat een horror .

Gisteren hoorde ik in een winkelcentrum dit liedje van Sting. Uit mijn tienerjaren, 1985, nog in de koude oorlog. "I hope the Russians love their children too". Prachtig nummer, hoe triest dat het nu weer of nog relevant is .

https://youtu.be/wHylQRVN2Qs

Rondstruiner schreef op 10-03-2022 om 07:15:

Gisteren hoorde ik in een winkelcentrum dit liedje van Sting. Uit mijn tienerjaren, 1985, nog in de koude oorlog. "I hope the Russians love their children too". Prachtig nummer, hoe triest dat het nu weer of nog relevant is .

https://youtu.be/wHylQRVN2Qs

Zo las ik gisteren een stuk dat Russen die het geld hebben hun zoon nu naar het buitenland sturen, uit angst dat die wordt opgeroepen. Rusland beweert wel dat het enkel beroepsmilitairen zijn, maar dat is waarschijnlijk niet het geval.

Triest ook voor die families en zoons die die optie niet hebben. Naar het front gestuurd in een onzinnige oorlog Want het is wel duidelijk dat die daar niet allemaal patriotisch enthousiast van worden.

Op jacht naar 'n vliegticket, Russen zoeken uitweg voor dienstplichtige zoons - https://nos.nl/l/2420517

Jen Psaki, woordvoerder van het Witte Huis waarschuwt op Twitter ervoor dat Rusland onder valse voorwendselen chemische of biologische wapens zou kunnen inzetten in Oekraïne. Rusland beschuldigt de VS van het ondersteunen van een chemisch-biologisch programma in de Oekraïne (waarbij bijv. pest of miltvuur als wapen ingezet worden).

(samenvatting van liveblog Volkskrant)

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-03-2022 om 08:31

Lollypopje schreef op 10-03-2022 om 07:24:

[..]

Zo las ik gisteren een stuk dat Russen die het geld hebben hun zoon nu naar het buitenland sturen, uit angst dat die wordt opgeroepen. Rusland beweert wel dat het enkel beroepsmilitairen zijn, maar dat is waarschijnlijk niet het geval.

...

Gisteren ook een filmpje gezien van een rekruteringcentrum dat in brand werd gestoken zodat de bewoners niet opgeroepen zouden worden. 
Er beginnen ook steeds meer berichten op te duiken van kwade ouders die vragen waar hun zonen zijn omdat ze te horen hadden gekregen dat het oefeningen betrof en plots de mededeling krijgen dat hun kind omgekomen is, zonder dat het lichaam terug komt.

Tenzij Poetin de stekker uit het internet trekt zodat ze enkel nog de propaganda vernemen, verwacht ik toch dat de bevolking zich gaat beginnen roeren. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-03-2022 om 13:41

Cousin_It schreef op 10-03-2022 om 07:57:

Jen Psaki, woordvoerder van het Witte Huis waarschuwt op Twitter ervoor dat Rusland onder valse voorwendselen chemische of biologische wapens zou kunnen inzetten in Oekraïne. Rusland beschuldigt de VS van het ondersteunen van een chemisch-biologisch programma in de Oekraïne (waarbij bijv. pest of miltvuur als wapen ingezet worden).

(samenvatting van liveblog Volkskrant)

Ik vrees dat hij er nietsontziend genoeg voor is. 

Wat betekent het voor ons als er in Oekraïne zes kernreactoren
ontploffen? Deskundige RIVM: 'Stralingsdosis neemt onderweg snel af'
Niets dat in Oekraïne met nucleaire straling gebeurt, hoeft ons in
Nederland zorgen te baren. „Zelfs niet als er een atoombom afgaat, of
als de kerncentrale van Zaporizja met zes reactoren in de lucht zou
vliegen.”  ( zegt Lars Roobol , stralingsdeskundige van het RIVM )

Ik kan de rest van het artikel niet lezen , maar dit stelt enigszins gerust .

https://dvhn.nl/extra/Wat-betekent-het-voor-ons-als-er-in-Oekra%C3%AFne-zes-kernreactoren-ontploffen-Deskundige-RIVM-Stralingsdosis-neemt-onderweg-snel-af-27528869.html

wild-flower schreef op 11-03-2022 om 09:04:

Wat betekent het voor ons als er in Oekraïne zes kernreactoren
ontploffen? Deskundige RIVM: 'Stralingsdosis neemt onderweg snel af'
Niets dat in Oekraïne met nucleaire straling gebeurt, hoeft ons in
Nederland zorgen te baren. „Zelfs niet als er een atoombom afgaat, of
als de kerncentrale van Zaporizja met zes reactoren in de lucht zou
vliegen.” ( zegt Lars Roobol , stralingsdeskundige van het RIVM )

Ik kan de rest van het artikel niet lezen , maar dit stelt enigszins gerust .

https://dvhn.nl/extra/Wat-betekent-het-voor-ons-als-er-in-Oekra%C3%AFne-zes-kernreactoren-ontploffen-Deskundige-RIVM-Stralingsdosis-neemt-onderweg-snel-af-27528869.html

Dat zou in elk geval gunstig zijn voor Nederland. Maar waarschijnlijk heeft het wel grote gevolgen voor de naburige landen/Oost-Europa.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-03-2022 om 09:19

"Rusland probeert bondgenoot Belarus bij de oorlog tegen Oekraïne te betrekken door in Belarus onder valse vlag dorpen aan te vallen. Dat gebeurde met straaljagers, zegt Oekraïne. Rusland heeft nog niet op de beschuldigingen gereageerd."

WickedCurlew89

WickedCurlew89

12-03-2022 om 09:24

Hetvrijewoord schreef op 12-03-2022 om 00:59:

Oeps per ongeluk hier gezet, hoort eigenlijk in het meme topic thuis!

/straks in buitenhof om 12.10 uur de Russische ambassadeur te gast. Voor wie het interessant vindt

Friezinnetje schreef op 13-03-2022 om 11:41:

/straks in buitenhof om 12.10 uur de Russische ambassadeur te gast. Voor wie het interessant vindt

Goed dat je 't zegt, dank je! Ik heb er zo'n moeite mee dat het heel langzaam minder prominent nieuws wordt. Terwijl de beelden steeds heftiger worden lijken we er ook aan gewend te raken. Dat wil ik helemaal niet maar het gebeurt toch, ook bij mij.

Er is vannacht een trainingscentrum voor militairen op 30 km van de Poolse grens gebombardeerd. 35 doden zijn er gevallen.

En er is weer een burgemeester ontvoerd. De burgemeester van Melitopoel is vervangen

Moxxie schreef op 13-03-2022 om 11:46:

[..]

Goed dat je 't zegt, dank je! Ik heb er zo'n moeite mee dat het heel langzaam minder prominent nieuws wordt. Terwijl de beelden steeds heftiger worden lijken we er ook aan gewend te raken. Dat wil ik helemaal niet maar het gebeurt toch, ook bij mij.

Nou idd, snap het. 

Ik ben wel erg benieuwd wat deze man te zeggen heeft. Hij kan het moeilijk gaan ontkennen

Om eerlijk te zijn hoop ik dat ze een keer te ver gaan en dat we dan wel gaan ingrijpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.