Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
wild-flower
09-03-2022 om 15:11
Mija schreef op 09-03-2022 om 12:15:
Ik ben niet gauw verbaasd over de rare dingen die Thierry eruit kraamt maar hier kijk ik toch wel van op, zo compleet los van de werkelijkheid.
Die leeft al een hele tijd in een paralel universum ....
Mija
09-03-2022 om 16:20
Rondstruiner schreef op 09-03-2022 om 13:35:
[..]
Hij raakt steeds verder van het padje af. Zo min mogelijk aandacht geven maar, want dat is waar hij op uit is.
Na volgende week woensdag: prima! Voor die tijd hoop ik dat hij met dit soort mataklap nog een heleboel lokale kiezers van zich vervreemdt. Wat dat betreft is de timing wel goed eigenlijk.
Chiquita
09-03-2022 om 16:22
zomaar wat dingen die ik bedacht:
- waarom zetten alle Oekraïners niet ook een 'N' op hun tanks enz. dan weten de Russen helemaal niet meer waarop ze wél kunnen schieten.
- Als China en Turkije ook zich achter westerse wereld scharen, maken ze daar iig 'goede sier' mee
- waarom heeft het westen zich zo afhankelijk gemaakt van landen die, ff kort door de bocht, niet te vertrouwen zijn (Rusland gas, midden-oosten olie). En omdat Amerika wel bondgenoot is, waarom wordt er geen olie (en mss ook gas) aangevoerd vanuit Amerika
- waarom of wanneer besluit onze regering dat die absurde gas- en benzineprijzen naar beneden kunnen omdat er absurde belastingen op zitten
Gelukkig ben ik maar een leek
ScarceKudu74
09-03-2022 om 16:42
Tsjernobyl afgesneden van stroomtoevoer, koelsystemen dreigen uit te vallen
https://www.ad.nl/buitenland/tsjernobyl-afgesneden-van-stroomtoevoer-koelsystemen-dreigen-uit-te-vallen~ab42bd06/
Ai, das niet best
Angela1967
09-03-2022 om 17:27
Chiquita schreef op 09-03-2022 om 16:22:
- waarom heeft het westen zich zo afhankelijk gemaakt van landen die, ff kort door de bocht, niet te vertrouwen zijn (Rusland gas, midden-oosten olie). En omdat Amerika wel bondgenoot is, waarom wordt er geen olie (en mss ook gas) aangevoerd vanuit Amerika
Denk dat het andersom is: die landen die eng zijn, die hechten niet zo aan klimaat etc. die zien vooral de roebels/dollars. Die spelen in op het feit dat andere energiebronnen ontwikkelen moeite kost en kunnen daardoor lekker cashen. De maatschappij zijn wij, dus we hoeven ons niet afhankelijk te maken van hen.
gr Angela
Athan
09-03-2022 om 19:18
redbulletje schreef op 09-03-2022 om 09:04:
Globalisering is sowieso gevaarlijk. We moeten juist veel meer in eigen land kunnen produceren. Dus ook zeker de boeren koesteren ipv wegpesten!
Dat is echt onzin, we kunnen nog minstens de helft van de boeren kwijt. Van alles wat ze produceren, wordt 70 procent geëxporteerd, dus daar hebben we niks aan.
redbulletje
09-03-2022 om 19:28
Athan schreef op 09-03-2022 om 19:18:
[..]
Dat is echt onzin, we kunnen nog minstens de helft van de boeren kwijt. Van alles wat ze produceren, wordt 70 procent geëxporteerd, dus daar hebben we niks aan.
Waarom zijn we dan afhankelijk van Oekraïne voor brood en zonnebloemolie? Zorg maar dat we hier alles waarvoor geen tropisch klimaat nodig is zelf kunnen produceren.
Moxxie
09-03-2022 om 19:38
OMG, ik heb de hele dag geen nieuws kunnen volgen en nu zie ik dat er een KINDERZIEKENHUIS is gebombardeerd? Hoe ver moet het gaan? Ik kan er met mijn verstand niet meer bij dat we niet in actie komen.
WickedCurlew89
09-03-2022 om 20:19
redbulletje schreef op 09-03-2022 om 19:28:
[..]
Waarom zijn we dan afhankelijk van Oekraïne voor brood en zonnebloemolie? Zorg maar dat we hier alles waarvoor geen tropisch klimaat nodig is zelf kunnen produceren.
Omdat in Nederland niet alles kan groeien waar we het brood van kunnen maken wat Nederlanders willen eten. Overigens is men daar wel druk doende mee.
Rondstruiner
09-03-2022 om 20:39
Moxxie schreef op 09-03-2022 om 19:38:
OMG, ik heb de hele dag geen nieuws kunnen volgen en nu zie ik dat er een KINDERZIEKENHUIS is gebombardeerd? Hoe ver moet het gaan? Ik kan er met mijn verstand niet meer bij dat we niet in actie komen.
Ik zit het ook net te lezen ja .
Kinderziekenhuis in Marioepol verwoest, 'weinig dingen zo verwerpelijk' - https://nos.nl/l/2420515
ScarceKudu74
09-03-2022 om 20:48
schreef op 09-03-2022 om 19:38:
Neeeeeee, welk monster doet zoiets
Wanneer gaan we eindelijk eens bommen op het Kremlin gooien!
Athan
09-03-2022 om 21:41
redbulletje schreef op 09-03-2022 om 19:28:
[..]
In elk geval niet omdat jouw geliefde boeren dat produceren.
MidasWolf
09-03-2022 om 21:52
Is het niet zo dat granen en zonnebloemen het best/beter groeien in landen met een landklimaat. Oekraïne-Rusland,Frankrijk,Spanje,Duitsland, Polen enz.
En in grote landen met veel oppervlakte kun je met gemak veel meer telen, ook voor export.
Regendrup.
09-03-2022 om 22:05
Nou echt.. mijn maag draait er van om. Hoe haal je het in je hoofd.
MidasWolf
09-03-2022 om 22:07
Heel bizar idd
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.