Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-03-2022 om 14:35

Om 10 voor 3 (of 10 voor 4?) een persconferentie met Trudeau, Johnson en Rutte.
Ik verwacht er niets van, maar toch maar even kijken.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-03-2022 om 14:39

Hetvrijewoord schreef op 07-03-2022 om 14:35:

Om 10 voor 3 (of 10 voor 4?) een persconferentie met Trudeau, Johnson en Rutte.
Ik verwacht er niets van, maar toch maar even kijken.

🙄

Eisen van Poetin:

1) Oekraïne moet haar grondwet aanpassen en daarin de garantie opnemen dat het geen lid zal worden van een 'blok' (zoals de NAVO, EU).
2) Oekraïne moet de Krim erkennen als Russisch grondgebied.
3) Oekraïne moet Luhansk en Donetsk erkennen als onafhankelijke.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-03-2022 om 15:23

Heda schreef op 07-03-2022 om 15:15:

Eisen van Poetin:

1) Oekraïne moet haar grondwet aanpassen en daarin de garantie opnemen dat het geen lid zal worden van een 'blok' (zoals de NAVO, EU).

Bizarre eisen die eigenlijk "nergens" over gaan. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-03-2022 om 15:39

Eisen van Poetin:

En dan trekt hij zich terug?

Al dat bloedvergieten niet waard en zeker geen 3e wereldoorlog.

Eisen van Poetin:

Als dat de eisen zouden zijn en de Russen zouden garanderen dat Oekraïne verder zelf mag doen wat ze goed dunken, dan lijkt het me iets waarover je na moet denken. Aan een land in puin heb je ook niets. Ik vertrouw Rusland echter niet en verwacht een volgende eis als men dit accepteert.

niet_rechts schreef op 07-03-2022 om 15:39:

[..]

En dan trekt hij zich terug?

Hij zegt dat hij zijn troepen dan in een 'oogwenk' terugtrekt. 

Rondstruiner schreef op 07-03-2022 om 07:34:

[..]

Ik had heb intussen gevonden, het is deze poolse organisatie:

https://www.angels2animals.com/donations/help-people-and-animals-from-ukraine/

De huisdieren van gevluchte Oekraïners worden hier gered - https://nos.nl/l/2420059

Hier nog meer stichtingen ter plaatse die helpen:

https://www.speciesunite.com/news-stories/heres-how-you-can-help-animals-caught-in-the-ukraine-crisis

Thanks! Ik ga er even naar kijken.

Heda schreef op 07-03-2022 om 15:47:

[..]

Hij zegt dat hij zijn troepen dan in een 'oogwenk' terugtrekt.

En zelfs als dat waar is. Wat houdt hem dan tegen om bij de andere grenzende landen, zoals Finland, hetzelfde te doen?

Als leek denk ik ook dat je akkoord moet gaan, maar tegelijkertijd vraag ik me af wat het addertje is. Alleen daardoor val je toch niet op die manier de Oekraïne binnen?

Of is zijn doel vooral om zijn macht te laten zien en angst te creëren in het westen?

Daglichtlamp schreef op 07-03-2022 om 14:16:

[..]

Maar zijn die mijnen dan door Russen gelegd? Dat lijkt me onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn. Mijnen worden over het algemeen juist gebruikt bij de verdediging. (als je bezig bent met oprukken hebben mijnen natuurlijk niet veel zin).

Wat ik ook bedenkelijk vind is dat alle veilige evacuatieroutes naar door Rusland beheerst gebied gaan.

Nee de berichten zeggen niet dat ze door de Russen zijn gelegd, maar dat ze afspraken hebben geschonden over de routes.

Lollypopje schreef op 07-03-2022 om 15:52:

[..]

En zelfs als dat waar is. Wat houdt hem dan tegen om bij de andere grenzende landen, zoals Finland, hetzelfde te doen?

Als leek denk ik ook dat je akkoord moet gaan, maar tegelijkertijd vraag ik me af wat het addertje is. Alleen daardoor val je toch niet op die manier de Oekraïne binnen?

Of is zijn doel vooral om zijn macht te laten zien en angst te creëren in het westen?

Ik weet ook niet of ik hem geloof maar volgens mij zijn zijn eisen wel al naar beneden gesteld. 

Misschien dat het toch niet allemaal volgens plan verloopt, misschien dat hij inderdaad ernstig ziek is en nog even wat wil 'bereiken'. Ik heb geen idee..

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-03-2022 om 15:59

OmaVan2 schreef op 07-03-2022 om 15:44:

[..]

Als dat de eisen zouden zijn en de Russen zouden garanderen dat Oekraïne verder zelf mag doen wat ze goed dunken, dan lijkt het me iets waarover je na moet denken. Aan een land in puin heb je ook niets. Ik vertrouw Rusland echter niet en verwacht een volgende eis als men dit accepteert.

Lijkt mij niet dat Oekraine de grondwet gaat veranderen om zoedoende een 'neutrale staat' te worden. Geef dan maar gelijk over.

Het gaat helemaal niet goed met de Russische invasie. Dit lijkt mij een ontzettend slechte deal, bovendien is Poetin hoogst onbetrouwbaar. Gaat niet gebeuren.

Nog een dag of vijf en dan zal het effect van alle maatregelen echt voelbaar worden in Rusland zegt men, misschien verklaart dat deze toenadering.

Uit wanhoop je vrijheid te vroeg verkopen is niet verstandig maar wie weet, het kan een begin zijn van onderhandelingen.

Moxxie schreef op 07-03-2022 om 16:07:

Nog een dag of vijf en dan zal het effect van alle maatregelen echt voelbaar worden in Rusland zegt men, misschien verklaart dat deze toenadering.

Uit wanhoop je vrijheid te vroeg verkopen is niet verstandig maar wie weet, het kan een begin zijn van onderhandelingen.

Ik hoop het. 

Ik las ook dat Erdogan gaat bemiddelen in Turkije, dat daar volgende week een gesprek gepland staat. Als dat al vooruit gepland wordt, lijkt mij dat er geen hoop is voor de onderhandelingen van vandaag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.