Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Peen schreef op 02-03-2022 om 12:13:

ik lees net dat Rusland waarschijnlijk een vacuumbom gegooid heeft

Wanneer gaan we Oekraïne nou eens echt helpen! In elk land bemoeien we ons overal mee, maar hier doen we niks. Dat gevoel heb ik er nu bij, het is echt frustrerend.

Eenvoudig is het helaas niet. Toen er vorige week een gijzeling op het Leidseplein was, bestond ‘echt helpen’ ook grotendeels uit contact leggen, peilen, onderhandelen, druk uitoefenen. Je wil de mensen in het pand tenslotte ook niet om de zeep helpen door je overenthousiasme om te ‘helpen’. Je zou toch niet willen dat Poetin zo overprikkeld raakt dat hij Oekraïne helemaal naar de &€“ helpt met kernbommen. Of dat hij zich zonder reserves tegen burgerdoelen gaat richten. Het is hoe dan ook Poetins verantwoordelijkheid maar voorzichtigheid is evengoed wel geboden met zo’n licht ontvlambare, onberekenbare situatie. Het moet wel echt helpen! 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-03-2022 om 12:30

Mija schreef op 02-03-2022 om 12:25:

[..]

Eenvoudig is het helaas niet. Toen er vorige week een gijzeling op het Leidseplein was, bestond ‘echt helpen’ ook grotendeels uit contact leggen, peilen, onderhandelen, druk uitoefenen. Je wil de mensen in het pand tenslotte ook niet om de zeep helpen door je overenthousiasme om te ‘helpen’. Je zou toch niet willen dat Poetin zo overprikkeld raakt dat hij Oekraïne helemaal naar de &€“ helpt met kernbommen. Of dat hij zich zonder reserves tegen burgerdoelen gaat richten. Het is hoe dan ook Poetins verantwoordelijkheid maar voorzichtigheid is evengoed wel geboden met zo’n licht ontvlambare, onberekenbare situatie. Het moet wel echt helpen!

Ik weet het, het is enorm ingewikkeld, maar ik heb zo enorm te doen met de mensen daar!  Poetin is al doelbewust burgers aan het bombarderen en hoe stoer de Oekrainers ook zijn, ze maken geen schijn van kans als dit zo doorgaat. Ik vind het triest   

Mija schreef op 02-03-2022 om 12:25:

[..]

Je zou toch niet willen dat Poetin zo overprikkeld raakt dat hij Oekraïne helemaal naar de &€“ helpt met kernbommen. Of dat hij zich zonder reserves tegen burgerdoelen gaat richten. Het is hoe dan ook Poetins verantwoordelijkheid maar voorzichtigheid is evengoed wel geboden met zo’n licht ontvlambare, onberekenbare situatie. Het moet wel echt helpen!

Ik acht de kans dat dit gaat gebeuren best groot.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-03-2022 om 12:32

Iets luchtigs, klein verzet! 💪

PGB3NVi.png

Valdemar schreef op 02-03-2022 om 12:21:

[..]

Maar we zijn bang omdat Poetin misschien kernwapens gebruikt en heel onze beschaving uitroeit.

Wat is volgens jullie het meest realistische scenario mochten buitenlandse troepen zich mengen in Oekraïne: Poetin die op de rode knop duwt, of Poetin die uit zijn ambt gezet wordt door zijn eigen leger?

Poetin is gespeend van elke redelijkheid en medemenselijkheid. Dat laten al zijn acties zien. Ik zou de gok niet wagen.

Hetvrijewoord schreef op 02-03-2022 om 12:32:

PGB3NVi.png

Vandaar dat die kolonne er zo lang over doet

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-03-2022 om 12:39

Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 12:35:

[..]

Ik denk dat 't Forum gelijk gaat krijgen met hun tribunalen. 😈

Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 12:35:

[..]

Laat maar komen 😂

Hetvrijewoord schreef op 02-03-2022 om 12:32:

PGB3NVi.png

Op naar het internationale gerechtshof.

Wat een bijzondere  dappere, mentaal krachtige mensen! 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-03-2022 om 12:40

https://twitter.com/Paralympics/status/1498980423187238917?cxt=HHwWisC4lZiwuc0pAAAA

Rusland en Belarus mogen onder neutrale vlag meedoen aan de paralympics. 

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. Aan de ene kant kan een individuele sporter niet verantwoordelijk worden gehouden voor de misdaden van zijn staatshoofd. Aan de andere kant zijn ze ook op deze manier natuurlijk nog steeds een uithangbord van het regime.

Concreet nemen ze nu exact dezelfde maatregelen als die al golden vóór de oorlog. Beetje wassen neus dus.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-03-2022 om 12:42

Hetvrijewoord schreef op 02-03-2022 om 12:39:

[..]

Ghe, hebben ze eindelijk eens gelijk ergens over 

Hetvrijewoord schreef op 02-03-2022 om 12:39:

[..]

Categorie; Be careful what you wish for

Coreopsis schreef op 02-03-2022 om 12:40:

https://twitter.com/Paralympics/status/1498980423187238917?cxt=HHwWisC4lZiwuc0pAAAA

Rusland en Belarus mogen onder neutrale vlag meedoen aan de paralympics.

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. Aan de ene kant kan een individuele sporter niet verantwoordelijk worden gehouden voor de misdaden van zijn staatshoofd. Aan de andere kant zijn ze ook op deze manier natuurlijk nog steeds een uithangbord van het regime.

Gemiste kans, iedere mogelijkheid om de afwijzing te uiten zou gebruikt moeten worden.

En ja, daar betalen onschuldige sporters dan een prijs voor, maar die valt natuurlijk in het niet vergeleken bij het leed dat andere onschuldige burgers lijden.

Kan iemand niet ook zo’n meme topic over openen, zoals dat over Corona? Daar heb ik me echt tranen met tuiten bij gelachen. Ik ben zelf een boomer en mijn ene social medium is dit forum. Dus aan mij heb je niet veel qua input. Maar als iemand hier kans ziet voor wat humor in bange dagen, hou ik me zeer aanbevolen! 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-03-2022 om 12:50

Moxxie schreef op 02-03-2022 om 12:44:

[..]

Gemiste kans, iedere mogelijkheid om de afwijzing te uiten zou gebruikt moeten worden.

En ja, daar betalen onschuldige sporters dan een prijs voor, maar die valt natuurlijk in het niet vergeleken bij het leed dat andere onschuldige burgers lijden.

Eens. Wat dat betreft tonen andere sportbonden/organisaties meer ruggengraat. In de huidige omstandigheden kun je niet meer volhouden dat sport altijd neutraal is of moet zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.