Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

niet_rechts schreef op 01-03-2022 om 15:51:

[..]

Tip: open Twitter in een incognito venster en je kunt weer scrollen als voorheen.

Geprobeerd, en dan kom ik iets verder, maar nog niet bij de tweet die het Vrijewoord noemt.

Kun jij dan onbeperkt lezen?

Rondstruiner schreef op 01-03-2022 om 15:54:

[..]

Geprobeerd, en dan kom ik iets verder, maar nog niet bij de tweet die het Vrijewoord noemt.

Probeer deze even, draadje van Daniël Verlaan.

https://mobile.twitter.com/danielverlaan/status/1498577565182799874

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-03-2022 om 16:17

Rondstruiner schreef op 01-03-2022 om 15:23:

[..]

Ik kan niet zoveel meer zien op Twitter tegenwoordig, krijg als ik ga scrollen een melding dat ik moet inloggen, kun jij de link van het bericht waarin die tekst in het Russisch staat misschien delen?

Tekst die ik gebruik:

Было хорошо! Однако, Путин испортил нам настроение, вторгшись в Украину. Восстаньте против своего диктатора, прекратите убивать невинных людей! Ваше правительство лжет вам. Восстаньте!

Grove google vertaling: Prettige ervaring! Poetin verpestte ons humeur echter door Oekraïne binnen te vallen. Sta op tegen je dictator, stop met het doden van onschuldige mensen! Uw regering liegt tegen u. Sta op!

Plaatje wat ik erbij gebruik:

FMihZJzWUAU2Hmj?format=png&name=900x900

Grove google vertaling: Kom levend terug uit Oekraïne!" hotline geopend voor Russische moeders, vaders, echtgenotes. Op deze hotline kun je nagaan of je familieleden nog in leven zijn, of ze zijn opgepakt of gewond zijn geraakt, of hoe je het lichaam van je familielid naar huis kunt laten komen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-03-2022 om 16:20

Ik kan wel een screenshot maken van Anonimeus

[..]

Nou moe, notabene de MSM berichten er nu ook over. 😅

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5291682/anonymous-rusland-google-maps-recensies-censuur-omzeilen

Bij de ambassade van Oekraïne hebben zich tot maandag al 200 vrijwilligers gemeld die willen mee vechten in Oekraïne. 

Wauw, dat vind ik er toch heel veel. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-03-2022 om 17:56

Turkije dringt bij Rusland aan op wapenstilstand - https://nos.nl/l/2419314#UPDATE-container-59788396

Grappig detail over Orbán in deze update.

Friezinnetje schreef op 01-03-2022 om 17:34:

Bij de ambassade van Oekraïne hebben zich tot maandag al 200 vrijwilligers gemeld die willen mee vechten in Oekraïne.

Wauw, dat vind ik er toch heel veel.

Nou hè! Enorm heldhaftig als je bereid bent om zover te gaan om te helpen. 💙💛

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-03-2022 om 17:59

[..]

Ja, gek genoeg wel. Heb je alle cookies afgewezen?

niet_rechts schreef op 01-03-2022 om 17:56:

Turkije dringt bij Rusland aan op wapenstilstand - https://nos.nl/l/2419314#UPDATE-container-59788396

Grappig detail over Orbán in deze update.

Wauw, ik denk dat dit soort steunbetuigingen (ik bedoel van Orban) echt een verschil maken. Poetin's aanzien blijft maar afbrokkelen en het respect voor Zelensky blijft maar groeien, dat moet toch wel pijn doen.

Moxxie schreef op 01-03-2022 om 18:06:

[..]

Wauw, ik denk dat dit soort steunbetuigingen (ik bedoel van Orban) echt een verschil maken. Poetin's aanzien blijft maar afbrokkelen en het respect voor Zelensky blijft maar groeien, dat moet toch wel pijn doen.

ja, of hij wordt er nog gekker van, want ja, enorm gezichtsverlies. Dat is iig 1 ding waar zo'n narcist niet over kan

Friezinnetje schreef op 01-03-2022 om 18:12:

[..]

ja, of hij wordt er nog gekker van, want ja, enorm gezichtsverlies. Dat is iig 1 ding waar zo'n narcist niet over kan

Hier ben ik ook bang voor. Dat hij dan helemaal niks meer te verliezen heeft.. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-03-2022 om 18:22

Vandaag het bericht tegengekomen dat Oekraïne elke Russische soldaat die de wapens neerlegt 40 000 euro wilt geven. 
Op hetzelfde moment lees ik dat Rusland de families van gesneuvelde soldaten wilt compenseren met 11 000 roebel (85 euro)
Natuurlijk nood aan onafhankelijke bronnen om dit te verifiëren. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-03-2022 om 18:23

Heda schreef op 01-03-2022 om 18:21:

[..]

Het is te hopen dat de mensen om hem heen voelen dat zij wel alles te verliezen hebben. 

Heda schreef op 01-03-2022 om 18:21:

[..]

Ik las van de week hoeveel zorgen jij je maakt en dat begrijp ik wel, niemand weet hoe dit gaat eindigen en de dreiging is groot. En inderdaad, een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Op dit moment hou ik me vast aan de gedachte dat de koers die de EU ingeslagen is werkt, nog beter dan verwacht. Een front vormen en eensgezind achter de Oekraïne gaan staan met alle mogelijke middelen.

niet_rechts schreef op 01-03-2022 om 18:23:

[..]

Het is te hopen dat de mensen om hem heen voelen dat zij wel alles te verliezen hebben.

Ik denk ook dat we het, als dit niet heel snel stopt, moeten hebben van zijn entourage. Als genoeg mensen hun handen van hem aftrekken omdat hij hen schoffeert en/of hun belangen niet meer dient, komt er een moment dat hij zijn machtspositie verliest. Dan wordt hij afgezet, verbannen, uitgeleverd aan het oorlogstribunaal, vermoord zoiets. Ik denk net als jij dat deze mensen vaak heel goed beseffen wat ze te verliezen hebben. Ze zijn niet allemaal even gek. De meeste zijn waarschijnlijk opportunisten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.