Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
WickedCurlew89
01-03-2022 om 13:39
Peen schreef op 01-03-2022 om 13:34:
Is dat gekat tegen en over Redbulletje nou echt altijd nodig?
Ik was vooral benieuwd naar het antwoord welke landen de EU was binnengevallen en had geannexeerd. Maar dan is ze weer foetsie.
Raar.
Lollypopje
01-03-2022 om 13:43
Zilver_gray schreef op 01-03-2022 om 13:33:
[..]
Als het enige de hoge energierekening is voor ons, nou dan komen we er genadig vanaf.
Waar. Maar ik denk ook echt dat het ook in ons belang is dat we dit gedrag van Poetin niet toestaan en consequenties laten hebben.
Die man heeft tegengas nodig, op wat voor manier dan ook. Anders weet ik echt niet waar dit eindigd, maar dat is zeker niet bij hogere energieprijzen. Dus ook als je enkel aan jezelf en je eigen belang denkt, zou je in mijn ogen juist voor maatregelen tegen Rusland en Poetin moeten zijn.
Mija
01-03-2022 om 13:49
Peen schreef op 01-03-2022 om 13:34:
Is dat gekat tegen en over Redbulletje nou echt altijd nodig?
Ik weet niet waar je precies op doelt want ik zie geen wezenloos gekat. Ik zie niemand blind op de m/v spelen. Ik zie wel mensen die ingaan op de onplezierige implicaties van RB’s manier van denken. Inderdaad niet per se op een zachtzinnige manier. Als ik voor mezelf spreek in ieder geval. Maar ik vind het wel proportioneel. RB deelt zelf ook nogal uit qua bot taalgebruik dus die kan het vast wel hebben. En het is een manier van denken die enorme oogkleppen vereist. Ik vind het wel zinnig daar wat aandacht op te vestigen, al was het maar voor meelezers.
WickedCurlew89
01-03-2022 om 13:50
Ik weet niet meer of ik het al genoemd had maar er is een manier om 'iets' te ondernemen. De Russische propaganda ontwijken zodat de gewone Russen informatie krijgen van 'buiten' en familie van Russische soldaten weten wat er aan de hand is en waar ze informatie over hun kinderen kunnen krijgen.
Review via Google of Yandex een restaurant (of andere publieke instelling zoals theater, bioscoop etc.) in Rusland en plaats daarin tekst in het Russisch over de situatie in Oekraïne, evt met foto's. Geen 1 ster geven maar 4 of 5.
Ik heb zo gisteravond in korte tijd 100 reviews geplaatst, deze worden gelezen, al was het alleen maar door de eigenaars zelf.
Het officiële account van Anonymous op twitter heeft verdere informatie, incl. tekst in het Russisch die je kunt gebruiken.
https://twitter.com/YourAnonNews
WickedCurlew89
01-03-2022 om 14:02
Het Europese Parlement loopt weg bij statement van Russische Minister Lavrow.
https://twitter.com/i/status/1498603711177891841
Daglichtlamp
01-03-2022 om 14:03
Fleurtje_5 schreef op 01-03-2022 om 13:08:
Zeer ongelukkige timing om dit te zeggen idd.
Dat was ook niet wat mevrouw von der Leyen gezegd heeft, Ik quote hieronder nog maar even de tekst van Pino.
Daglichtlamp
01-03-2022 om 14:03
er.is.maar.1.Pino schreef op 28-02-2022 om 12:20:
[..]
Haar exacte woorden waren:
“We have a process with Ukraine that is, for example, integrating the Ukrainian market into the single market we do have. We have a very close cooperation on the energy grid, for example. So many topics where we work very closely together and indeed over time they belong to us. They are one of us and we want them in.”
https://www.euronews.com/2022/02/27/ukraine-is-one-of-us-and-we-want-them-in-eu-ursula-von-der-leyen-tells-euronews
Oekraïne heeft al een associatieverdrag waarop die integratie is gebaseerd en waarin ze de Europese waarden onderschrijven, bovendien zegt ze “over time” (= op termijn) dus zo gek zijn haar uitspraken helemaal niet. Maar iedereen duikt nu overal ontzettend bovenop en doet net of Oekraïne volgende week al volwaardig lid is. Zo werkt het helemaal niet.
Nog maar even een keer wat mevrouw von der Leyen wèl heeft gezegd.
WickedCurlew89
01-03-2022 om 14:06
Daglichtlamp schreef op 01-03-2022 om 14:03:
[..]
Nog maar even een keer wat mevrouw van der Leyen wèl heeft gezegd.
Zolang je het zó kunt brengen dat Oekraïne over een maand lid is waarom zou je het dan laten. De ongeïnformeerden geloven het toch wel, dat blijkt.
Moxxie
01-03-2022 om 14:20
Speech van Zelensky via videoverbinding met het Europees parlement vanaf 12:46:00. De vertaler houdt het nauwelijks droog, heel indrukwekkend weer 😢.
https://multimedia.europarl.europa.eu/en/webstreaming/plenary-session_20220301-0900-PLENARY
Rondstruiner
01-03-2022 om 14:40
Moxxie schreef op 01-03-2022 om 14:20:
Speech van Zelensky via videoverbinding met het Europees parlement vanaf 12:46:00. De vertaler houdt het nauwelijks droog, heel indrukwekkend weer 😢.
https://multimedia.europarl.europa.eu/en/webstreaming/plenary-session_20220301-0900-PLENARY
Ik heb het ook niet droog gehouden. Je voelt je zo machteloos als je daar naar kijkt, ik zou willen dat ik iets kon doen.
Pooh-Bear
01-03-2022 om 14:53
Drietje schreef op 01-03-2022 om 12:43:
Waarom zijn juliie bang dat Nederland aangevallen wordt? Dat gaat echt niet gebeuren hoor. Geen enkel navo land.
Omdat hij daar al een paar X mee gedreigd heeft. (Niet specifiek Nederland maar wel alle landen die Oekraïne steunen)
En omdat hij het kan.
Fleurtje_5
01-03-2022 om 15:16
Mija schreef op 01-03-2022 om 13:26:
[..]
Of niet. De rangen sluiten zich. Poetin krijgt hoe langer hoe minder ruimte om te gaan zitten peuteren. Die man heeft 'ons' decennialang gemanipuleerd en het moet maar eens een keer afgelopen zijn.
Het kan idd zomaar eens helemaal afgelopen zijn.
Moxxie
01-03-2022 om 15:16
Rondstruiner schreef op 01-03-2022 om 14:40:
[..]
Ik heb het ook niet droog gehouden. Je voelt je zo machteloos als je daar naar kijkt, ik zou willen dat ik iets kon doen.
Ik zie veel tranentrekkers vandaag. De burgemeester van Charkov en de mannen aan de grens die op de bus teruggaan om te vechten hakken er ook goed in.
Rondstruiner
01-03-2022 om 15:23
Hetvrijewoord schreef op 01-03-2022 om 13:50:
Het officiële account van Anonymous op twitter heeft verdere informatie, incl. tekst in het Russisch die je kunt gebruiken.
https://twitter.com/YourAnonNews
Ik kan niet zoveel meer zien op Twitter tegenwoordig, krijg als ik ga scrollen een melding dat ik moet inloggen, kun jij de link van het bericht waarin die tekst in het Russisch staat misschien delen?
SophisticatedCaribou75
01-03-2022 om 15:51
Rondstruiner schreef op 01-03-2022 om 15:23:
[..]
Ik kan niet zoveel meer zien op Twitter tegenwoordig, krijg als ik ga scrollen een melding dat ik moet inloggen, kun jij de link van het bericht waarin die tekst in het Russisch staat misschien delen?
Tip: open Twitter in een incognito venster en je kunt weer scrollen als voorheen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.