Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Hinoki
28-02-2022 om 15:00
Wat ik vandaag op twitter las - en mee eens ben.
- Als ik hoor dat de buurman van 3 huizen verderop ruzie heeft met zijn buurman en dat dreigt te escaleren, dan probeer ik te bemiddelen ga ik niet 1 van die buurmannen bewapenen met het risico dat de hele buurt betrokken raakt in het conflict.
Ja, Rusland is de agressor. Ja, Oekraïne heeft onze steun nodig. Maar op de manier die nu gebeurt?
Moxxie
28-02-2022 om 15:07
Hinoki schreef op 28-02-2022 om 15:00:
- Als ik hoor dat de buurman van 3 huizen verderop ruzie heeft met zijn buurman en dat dreigt te escaleren, dan probeer ik te bemiddelen ga ik niet 1 van die buurmannen bewapenen met het risico dat de hele buurt betrokken raakt in het conflict.
Ja, Rusland is de agressor. Ja, Oekraïne heeft onze steun nodig. Maar op de manier die nu gebeurt?
Als ik denk dat ik iets kan betekenen ben ik best bereid te bemiddelen, maar als een van de twee buurmannen ontoerekeningsvatbaar en onvoorspelbaar is bel ik gelijk de politie.
Daglichtlamp
28-02-2022 om 15:08
Maar als de buurman van drie huizen verderop die een klein mannetje is, letterlijk de keel wordt dichtgedrukt door zijn buurman die een sterke kerel is, wat doe je dan? Laat je die sterke man dan zijn gang gaan? Of probeer je samen met de andere buren tussen beide te komen?
er.is.maar.1.Pino
28-02-2022 om 15:08
Die vergelijking gaat mank. Om in lijn van jouw voorbeeld te blijven: het dreigt niet te escaleren, de buurman is al met allerlei wapens het huis binnengestormd van die andere buurman.
WickedCurlew89
28-02-2022 om 15:09
Wat een compleet achterlijke vergelijking.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar het ìs al geëscaleerd.
Hinoki
28-02-2022 om 15:11
Hetvrijewoord schreef op 28-02-2022 om 15:09:
[..]
Wat een compleet achterlijke vergelijking.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar het ìs al geëscaleerd.
En hoe denk je dat dat is gekomen?
WickedCurlew89
28-02-2022 om 15:17
Er zijn godsamme nu besprekingen tussen de twee landen bezig en Rusland bombardeert gewoon verder. Tijdens besprekingen.
Maar hier gaan we doen alsof de EU de instigator is. De oneindige domheid van enkelen die wat nawauwelen van tv en Twitter.
Lollypopje
Hinoki schreef op 28-02-2022 om 15:11:
[..]
Omdat de geflipte buurman geloofd dat het huis van de kleine buurman zijn eigendom is.
HAHA!wait..what
[..]
Doordat Rusland is binnengevallen, daarom. Had Oekraïne niks moeten doen? Had niemand (EU e.d.) zich er ook maar iets van aan moeten trekken en het gewoon moeten laten gebeuren?
Daglichtlamp
28-02-2022 om 15:19
Turkijke sluit de Bosporus af. Laten we hopen dat Poetin nog wat verstandige mensen naast zich heeft die niet gaan proberen daar gewapenderhand een einde aan te maken.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/turkije-sluit-toegang-tot-zwarte-zee-af-voor-russische-oorlogsschepen-explosieve-situatie-dreigt~b35f465e/
ShowyHummingbird30
28-02-2022 om 15:22
Rare vergelijking. Als de ene buurman zonder toestemming en al schietend het huis van andere buurman binnentreedt, dan bel ik de politie. Die dan hoogstwaarschijnlijk zwaar bewapend zal ingrijpen.
Mija
28-02-2022 om 15:34
[..]
Omdat Poetin een megalomane narcist is?
HAHA!wait..what
28-02-2022 om 15:36
Hetvrijewoord schreef op 28-02-2022 om 15:17:
Er zijn godsamme nu besprekingen tussen de twee landen bezig en Rusland bombardeert gewoon verder. Tijdens besprekingen.
Maar hier gaan we doen alsof de EU de instigator is. De oneindige domheid van enkelen die wat nawauwelen van tv en Twitter.
Echt he. Op (flat)gebouwen dus allemaal onschuldige burgers die worden vermoord hiermee
Lollypopje
28-02-2022 om 15:41
Mija schreef op 28-02-2022 om 15:34:
[..]
Omdat Poetin een megalomane narcist is?
Neejoh, het is juist een super stabiele, intelligente en empathische man die toevallig als enige weet wat het beste is voor Oekraïne en de wereld.
ScarceKudu74
28-02-2022 om 15:51
Lollypopje schreef op 28-02-2022 om 15:41:
[..]
Neejoh, het is juist een super stabiele, intelligente en empathische man die toevallig als enige weet wat het beste is voor Oekraïne en de wereld.
Jazeker, en het is de schuld van het Westen dat zij nu oorlog hebben. Zelf gehoord van Baudet en die heeft altijd gelijk 😇
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.