Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Beertjelief schreef op 08-11-2024 om 15:23:

[..]

Ho, ik had deze over het hoofd gezien!
Net als die smiley dus , want die had ik inderdaad over het hoofd gezien
De zin ging gelijk het auti gedeelte in van de hersenen en dus moest er hard over de logica nagedacht worden

Mag ik overigens zeggen dat ik daar vaker last van heb op het forum, dat ik veel te diep ga nadenken over zinnen en niet goed weet of men dit grappig, serieus of sarcastisch bedoelt
En dat jij een van de weinige bent bij wie ik dit durf te laten blijken (dat "ik volg je niet, ik mis iets, te autistisch voor een forum") omdat ik weet dat er een antwoord zonder oordeel terugkomt
Ook al staan we soms lijnrecht tegenover elkaar en ben je het vaak niet met mij eens op politiek of ander gebied
Ook daar kunnen meer mensen van leren (ik onder andere )

Wilde dat nog even zeggen tegen je, vandaar dat ik hem weer even omhoog haal

Nu weet ik waar je forumnaam vandaan komt, wat lief van jou, dank je!  

Wat fijn zou het zijn, als iedereen ondanks een andere mening zich vrij zou voelen om op de ander te reageren. 

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 11:45:

[..]

Ik heb moeite met mensen die op deze manier communiceren. Fijne zondag verder. Doei.

Aan dit bericht moest ik nu net ter plekke denken.

Twinski schreef op 05-11-2024 om 22:57:

[..]

Jamner voor jou, maar de schuld ligt niet bij de immigranten. En ook jij maakt de fout om het leven 'on hold' bij de verkeerde te leggen. Dat is toch echt de woningmarkt. En ik neem die mensen het wel kwalijk. Ze zijn bekrompen en reageren het af op de verkeerde. Het is eigen volk eerst retoriek.

lees jij wel waarop je reageert? dit is PRECIES wat ze zegt en jij begint met het totaal omgekeerde. 

Loeki72 schreef op 06-11-2024 om 10:53:

[..]

Ik las van de week in de krant dat het aantal van arbeidsmigranten inmiddels een miljoen is. Dat is echt enorm veel. Maar het kleine aantal asielzoekers is de oorzaak van alle problemen. Geloven mensen dit echt?

nee. dat is wat "de andere kant" er steeds van maakt. 

de oorzaken van de problemen zijn het niet bouwen icm meer scheidingen, meer alleenstaanden en flinke toename van migratie in alle vormen. 

Broadway schreef op 11-11-2024 om 09:29:

[..]

nee. dat is wat "de andere kant" er steeds van maakt.

de oorzaken van de problemen zijn het niet bouwen icm meer scheidingen, meer alleenstaanden en flinke toename van migratie in alle vormen.

Waarom schrijven er dan zoveel mensen in dit draadje over de woningnood en over dat Nederland zo vol is en dat dat zo'n probleem is? Ik zie toch echt diverse mensen dat hier doen. Dat is hier dan toch enorm off topic?

Fleurtje_5 schreef op 06-11-2024 om 19:32:

[..]

GroenLinks-PvdA-lijsttrekker Frans Timmermans ontkent bij Vandaag Inside miljonair te zijn, ondanks het salaris van 300.000 euro die hij elk jaar als Eurocommissaris opstreek.

wat is dat toch met steeds meer "die" op plekken waar het niet hoort. echt idioot. het is toch DAT salaris? 

Ik vind het sowieso vrij vreemd als iemand zo hyperfocust op Frans Timmermans als diegene nooit enig woord gezegd heeft over andere politici op dit vlak. Bijvoorbeeld die 6 miljoen aan aandelen van Folkert Idsinga. Ik zou zeggen dat je het óf van alle politici met een hoog salaris, 2 huizen of veel vermogen erg vindt (en dan kun je het beste links stemmen en bij voorkeur SP, want die zijn voor gematigde salarissen voor politici en voor nivellering) óf dat het niet ter zake doet. Maar heel selectief het de een kwalijknemen en de ander niet, of bij de ene ernaar op zoek gaan en bij de ander het niet eens weten, dat is nogal met 2 maten meten. Dan zoek je gewoon naar wat je hoopt te vinden aan munitie om een politicus die je al niet mocht aan te vallen. 

Nicole123 schreef op 11-11-2024 om 09:44:

[..]

Waarom schrijven er dan zoveel mensen in dit draadje over de woningnood en over dat Nederland zo vol is en dat dat zo'n probleem is? Ik zie toch echt diverse mensen dat hier doen. Dat is hier dan toch enorm off topic?

dat is ook offtopic. dat mensen dan ineens aannames over waarom het hier genoemd wordt doen vind ik nog veel raarder. 

als ik hier offtopic ga praten over het gebrek aan kauwgomlollies in de winkels ligt dat ook niet meteen aan de asielzoekers toch? 

Nicole123 schreef op 11-11-2024 om 10:18:

Ik vind het sowieso vrij vreemd als iemand zo hyperfocust op Frans Timmermans als diegene nooit enig woord gezegd heeft over andere politici op dit vlak. Bijvoorbeeld die 6 miljoen aan aandelen van Folkert Idsinga. Ik zou zeggen dat je het óf van alle politici met een hoog salaris, 2 huizen of veel vermogen erg vindt (en dan kun je het beste links stemmen en bij voorkeur SP, want die zijn voor gematigde salarissen voor politici en voor nivellering) óf dat het niet ter zake doet. Maar heel selectief het de een kwalijknemen en de ander niet, of bij de ene ernaar op zoek gaan en bij de ander het niet eens weten, dat is nogal met 2 maten meten. Dan zoek je gewoon naar wat je hoopt te vinden aan munitie om een politicus die je al niet mocht aan te vallen.

heel simpel. hij is een makkelijk target. hij heeft op de barricades gestaan als de messias en deed daarna verongelijkt huiliehuilie dus hij is makkelijk. 

er zijn er genoeg die je op die manier aan kunt spreken idd, maar dit is in mijn ogen de oorzaak dat het timmermans is. 

ik vind het onzin trouwens om dat te doen, maar blijkbaar is er een behoefte. 

Broadway schreef op 11-11-2024 om 10:44:

[..]

dat is ook offtopic. dat mensen dan ineens aannames over waarom het hier genoemd wordt doen vind ik nog veel raarder.

als ik hier offtopic ga praten over het gebrek aan kauwgomlollies in de winkels ligt dat ook niet meteen aan de asielzoekers toch?

Dan denk ik wel dat je daar een link mee wilt leggen.

Daglichtlamp schreef op 11-11-2024 om 10:46:

[..]

Dan denk ik wel dat je daar een link mee wilt leggen.

dat kan en ik denk het ook (al krijgt niemand dat hier uitgelegd én wordt het ontkend), maar dat maakt niet dat men maar gewoon aannames kan doen over het waarom het hier staat. 

Broadway schreef op 11-11-2024 om 09:20:

[..]

lees jij wel waarop je reageert? dit is PRECIES wat ze zegt en jij begint met het totaal omgekeerde.

Ik wel in ieder geval. Mijn reactie is op iemand die migranten verantwoordelijk maakt voor de woningmarkt. En laat je caps lock maar thuis.

Broadway schreef op 11-11-2024 om 10:44:

[..]

Yeah right. Mensen die hier over woningnood praten doen dat écht niet omdat ze dat linken aan asielzoekers, maar het is compleet vergelijkbaar met opeens uit het niets over kauwgomlollies beginnen, ze dachten er opeens aan en per ongeluk kwam het in dit topic terecht. Geloof je het zelf?

Uitspraken als onderstaande zijn echt heel per ongeluk off topic gedaan en linken helemaal niet woningnood aan asielzoekers, nee hoor...

'Ik zal vast mensen tegen het zere been schoppen, maar ja ik ben zo iemand die zich irriteert aan die statushouders die zo hop een woning in hun schoot geworpen krijgen en ja vol is vol..'

'Ze willen wel de prioriteit gaan leggen waar die hoort namelijk bij die van de eigen bevolking. Daar zijn ze voor gekozen. Genoeg mensen van hier die in bv een auto moeten wonen. Dat kan gewoon niet en dan krijgt iemand van buitenaf ingeval van schaarste een woning toegeworpen terwijl iemand van hier gewoon kan barsten. Dat kan gewoon niet in ons land vind ik. Prioriteiten stellen.'

'Dat alles betekent echter niet dat je hen maar steeds voorrang moet geven op een woning. Hun situatie is ook niet de schuld van de inwoners hier die hier ook een normaal leven en toekomst op willen bouwen.'

'Deze "groei" van de bevolking is gewoon niet bij te houden, op heel veel vlakken, en ik vind dat ook de leefbaarheid op het spel staat.'

'Maar die asielzoeker blijft niet eeuwig asielzoeker. Als er nu al gezocht moet worden naar een plek voor huidige bewoners van Nederland zoals die jonge moeder met haar driejarige peuter ...(Zij is niet de enige dakloze die jarenlang wachten op een woning) ....en niet genoeg passende woningen voor erkende vluchtelingen, dan moet je dat toch te denken zetten?'

'Er zijn ook nog heel veel statushouders met urgentie die recht hebben op een huurhuis. En zoals al gezegd, meeste asielzoekers krijgen verblijfsvergunning, dus er komen steeds meer. Wat begrijp je niet aan dweilen met de kraan open?'

Een kleine greep.

Nicole123 schreef op 11-11-2024 om 12:06:

Uitspraken als onderstaande zijn echt heel per ongeluk off topic gedaan en linken helemaal niet woningnood aan asielzoekers, nee hoor...

'Deze "groei" van de bevolking is gewoon niet bij te houden, op heel veel vlakken, en ik vind dat ook de leefbaarheid op het spel staat.'

Een kleine greep.

Dit gaat niet specifiek over woningnood. Na Malta is Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa. Dáár gaat het over. De prognose van het CBS uit 2016 was dat Nederland pas de 18 miljoen aan zou tikken in 2034. Als deze snelheid aanhoudt dan ben ik nog steeds van mening het op diverse vlakken niet bij te houden én de leefbaarheid op het spel staat. Migranten gaan niet wonen waar geen werk is, dus komt het aan op de 3 provincies waar de bevolkingsdichtheid al hoog is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.