Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 03-11-2024 om 18:33:

[..]

Wilders heeft zich houden aan de wetten van de democratie, er is wel degelijk wat aan te doen, maar dat wil Wilders niet. Hij had van tevoren kunnen weten dat de ingeslagen weg doodlopend zou zijn, dat kan hij echt alleen zichzelf aanrekenen en daarmee maakt hij zijn kiezers blij met een dode mus.

Nee, niet Wilders maar de andere partijen kunnen het zich zelf aanrekenen dat ze niet geluisterd hebben naar de burgers. Dat ze daardoor minder stemmen kregen dan de PVV. 

De burgers hebben op Wilders gestemd omdat ze het beu zijn dat er NIETS gedaan word aan de wantoestanden. De voorbije jaren is er zoveel afgebroken, de verzorgingstehuizen weg bezuinigd, tig gevangenissen en bijna 3000 gevangenispersoneel werd ontslagen. Armoede groeit steeds meer onder de burgers. Voedselbanken kunnen de vraag niet aan. Zelfs mensen met een baan zijn dakloos geworden omdat hun huur werd opgezegd en ze geen huis kunnen krijgen. Politie mag niet afdoende ingrijpen (slappe hap zoals tot nu toe gebeurde in Ter Apel). Mensen voelen zich onveilig.

Dat daar tussen die hoogopgeleide goedbetaalde Kamerleden geen belletje is gaan rinkelen, 'dat is die dooie mus', daardoor kon Wilders groot worden (net zoals Carolien daarvoor ook een mega winst maakte) dát er niet is geluisterd (en waarschijnlijk te druk met hun telefoon spelen in de Kamer) is een doodlopende weg die alleen maar geld kost, en veel onvrede, en misdaad veroorzaakt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

03-11-2024 om 19:17 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 03-11-2024 om 18:31:

Helemaal eens trouwens dat overlastgevers in AZC's strenger aangepakt moeten worden. Daar zijn we het volgens mij gewoon over eens. Laat Faber werk maken van de PBL's.

Die waren er. Dat mocht niet meer van de rechter omdat het teveel op een gevangenisregime zou lijken.

Als iemand voor zijn leven is gevlucht, dan zou die toch dankbaar zijn dat hij hier in een 'gevangenis' mag verblijven? 

Poezenmeisje schreef op 03-11-2024 om 19:17:

[..]

Die waren er. Dat mocht niet meer van de rechter omdat het teveel op een gevangenisregime zou lijken.

Als iemand voor zijn leven is gevlucht, dan zou die toch dankbaar zijn dat hij hier in een 'gevangenis' mag verblijven?

Dan kan ze daar toch betere wetgeving voor maken, zodat het wel mag.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Noord-Nederland/Nieuws/Paginas/Vrijheidsbeperking-bij-plaatsing-in-een-PBL.aspx

De rechtbank oordeelt dat vrijheidsbeperking bij opvang van asielzoekers niet uitgesloten is. De vrijheidsbeperking die zo groot is als deze moet wel goed geregeld worden. Dat is hier niet gebeurd. Dat betekent dat de beslissing om eiser in een PBL te plaatsen vernietigd wordt. Eiser heeft recht heeft op gewone opvang totdat op zijn asielaanvraag is beslist. Het beroep is gegrond.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2024 om 18:54:

[..]

Nee, niet Wilders maar de andere partijen kunnen het zich zelf aanrekenen dat ze niet geluisterd hebben naar de burgers. Dat ze daardoor minder stemmen kregen dan de PVV.

De burgers hebben op Wilders gestemd omdat ze het beu zijn dat er NIETS gedaan word aan de wantoestanden. De voorbije jaren is er zoveel afgebroken, de verzorgingstehuizen weg bezuinigd, tig gevangenissen en bijna 3000 gevangenispersoneel werd ontslagen. Armoede groeit steeds meer onder de burgers. Voedselbanken kunnen de vraag niet aan. Zelfs mensen met een baan zijn dakloos geworden omdat hun huur werd opgezegd en ze geen huis kunnen krijgen. Politie mag niet afdoende ingrijpen (slappe hap zoals tot nu toe gebeurde in Ter Apel). Mensen voelen zich onveilig.

Dat daar tussen die hoogopgeleide goedbetaalde Kamerleden geen belletje is gaan rinkelen, 'dat is die dooie mus', daardoor kon Wilders groot worden (net zoals Carolien daarvoor ook een mega winst maakte) dát er niet is geluisterd (en waarschijnlijk te druk met hun telefoon spelen in de Kamer) is een doodlopende weg die alleen maar geld kost, en veel onvrede, en misdaad veroorzaakt.

Waarom dachten de kiezers dat Wilders, Van der Plas, Baudet wel wat konden bewerkstelligen, waarop is dat gebaseerd? Tot nu toe blijkt alleen maar het tegendeel, keer op keer op keer. Geen van allen kan waarmaken wat ze hun kiezers hebben beloofd. 

felija schreef op 03-11-2024 om 19:28:

[..]

Waarom dachten de kiezers dat Wilders, Van der Plas, Baudet wel wat konden bewerkstelligen, waarop is dat gebaseerd? Tot nu toe blijkt alleen maar het tegendeel, keer op keer op keer. Geen van allen kan waarmaken wat ze hun kiezers hebben beloofd.

Het tegendeel? Misschien omdat anderen aan de touwtjes willen trekken?

ps. Baudet kwam destijds geloofwaardig over, maar hij heeft het aan zich zelf te danken dat hij niet hoog meer staat. Zijn voormalige partijleden zouden niet eens meer op hem stemmen.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2024 om 19:33:

[..]

Het tegendeel? Misschien omdat anderen aan de touwtjes willen trekken?

ps. Baudet kwam destijds geloofwaardig over, maar hij heeft het aan zich zelf te danken dat hij niet hoog meer staat. Zijn voormalige partijleden zouden niet eens meer op hem stemmen.

Anderen? Over wie heb je het precies? In een democratie heb je het gelukkig nooit alleen voor het zeggen. 

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2024 om 18:54:

[..]

[...]

Gewoon de volgende verkiezingen afwachten. Iedereen is inmiddels dood- en doodziek van die linkse partijen die zichzelf allemaal zo democratisch vinden en zeggen het zo hoog op te hebben met de democratie en zo, maar die nu werkelijk op alle fronten en op iedere mogelijke manier proberen een nieuwe regering -die toevallig niet hun smaak is- te frustreren. Hoezo, democratie? 

Mensen zullen beseffen dat als je een regering wil die door kan pakken, dat je één club echt de grootste moet maken. In het huidige klimaat zal dan Wilders worden, want iedereen ziet wel hoe de 'krachten en machten' nu (tegen)werken. En de meeste mensen zien inmiddels wel in hoezeer dit land ontwricht raakt c.q. al is geraakt. 

En kiest 'het volk' toch voor links, dan kunnen die misschien ieder jaar 400.000 nieuwkomers binnen gaan willen halen, maar de rest van de bevolking zal dan toch oplossingen voor de problemen van NL gaan eisen. Dus het wordt in elk geval boeiend.

Maar ik denk dat links in rap tempo het vertrouwen van véél meer mensen dan alleen van PVV stemmers aan het verliezen is: zij lijken zich op geen enkele manier te bekommeren om het welzijn van de huidige bevolking van Nederland. Zijn de hele dag bezig met het 'op de man spelen', steeds 'foei' roepen dat er niet per dag X oplossingen worden gepresenteerd vanuit de puinhoop die is achtergelaten, en zij lijken alle problemen in NL totaal onbelangrijk te vinden.... er is maar één focus en dat is Wilders/PVV bashen. En dat hele toontje van constant anderen bestraffend toespreken alsof zij de wijsheid in pacht hebben (maar daar zelf kennelijk nooit iets mee hebben kunnen doen/oplossen), daar zijn de meeste mensen nu ook wel klaar mee.     

Welke linkse partij wil zoveel arbeidsmigranten binnen halen? Ik ken er geen enkele.

Hmm, dus als Wilders wederom de grootste zou worden en dan dit keer minister president zou worden
Dan had hij dus niet voor Faber gekozen als minister van Asiel en Migratie? 
Ik denk eigenlijk dat hij wel blij is met die vrouw op die positie
Verder vermoed ik ook niet dat hij rigoureus aan grondwetten kan zitten, ook niet Europese wetten
Ik weet niet of er zoveel verandert op dat gebied dan, eerlijk gezegd 

Even kijken dan VVD, NSC, PVV en BBB hebben het nu voor het zeggen samen met Schoof 

Ja, ik zie het nu ook
Met Wilders is alles opgelost en links heeft teveel te zeggen momenteel, het is allemaal hun schuld
Alles!  

(nee, ik snap het niet, maar stem zo door)

Poezenmeisje

Poezenmeisje

03-11-2024 om 21:46 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 03-11-2024 om 21:06:

Welke linkse partij wil zoveel arbeidsmigranten binnen halen? Ik ken er geen enkele.

Als je het stukje "arbeids" schrapt in het woord arbeidsmigranten, dan ken ik wel een paar politieke partijen...

Poezenmeisje schreef op 03-11-2024 om 21:46:

[..]

Als je het stukje "arbeids" schrapt in het woord arbeidsmigranten, dan ken ik wel een paar politieke partijen...

Welke politieke partij wil dan 400.000 migranten per jaar?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

03-11-2024 om 22:25 Topicstarter

PvdA zoekt stemvee.
D66 wil Nederland om zeep helpen.

Het is inderdaad de schuld van links! Hoe krijg je het voor elkaar? Dat vind ik echt heel knap, luchtpost! 

Bij mijn weten zitten de linkse partijen in de oppositie? Waar ze hun werk doen? Net als Wilders de afgelopen twintig jaar deed in diezelfde positie? Wat maakt dat het in de oppositie zitten nu opeens traineren is en voorgaande jaren niet?

Welke bron heb je dat links jaarlijks 400.000 immigranten wil binnen halen? 

Wat gaan Wilders en consorten eraan doen om de problemen van Nederland op te lossen? Ik neem even aan dat ook jij de woning- en personeelstekorten, de kwaliteit van de zorg en het onderwijs van nu zorgelijk vindt? 

Acht jij in het huidige politieke klimaat een dictatuur wenselijk? 

felija schreef op 03-11-2024 om 23:00:

Het is inderdaad de schuld van links! Hoe krijg je het voor elkaar? Dat vind ik echt heel knap, luchtpost!

Bij mijn weten zitten de linkse partijen in de oppositie? Waar ze hun werk doen? Net als Wilders de afgelopen twintig jaar deed in diezelfde positie? Wat maakt dat het in de oppositie zitten nu opeens traineren is en voorgaande jaren niet?

Welke bron heb je dat links jaarlijks 400.000 immigranten wil binnen halen?

Wat gaan Wilders en consorten eraan doen om de problemen van Nederland op te lossen? Ik neem even aan dat ook jij de woning- en personeelstekorten, de kwaliteit van de zorg en het onderwijs van nu zorgelijk vindt?

Acht jij in het huidige politieke klimaat een dictatuur wenselijk?

Hier even de zin die ik schreef: "... En kiest 'het volk' toch voor links, dan kunnen die misschien ieder jaar 400.000 nieuwkomers binnen gaan willen halen, maar de rest van de bevolking zal dan toch oplossingen voor de problemen van NL gaan eisen. Dus het wordt in elk geval boeiend....". 

Begrijpend lezen: ik suggereer nergens het bestaan van een bron, ik zeg bij wijze van 'stel dat' dat zij misschien wel....willen gaan.... en bovendien spreek ik in het algemeen over nieuwkomers. 

Als je jaren lang deel hebt uitgemaakt van de regering en 'schuldig' bent aan het ontstaan van de huidige problemen, dan verwachten mensen/kiezers dat je op zijn minst coöperatief bent bij het oplossen van die problemen. En niet dat je heel kinderachtig blijft roepen over en verschuilen achter "internationale wetgeving en verdragen" waar je zogenaamd helemaal niets anders mee kan dan deze klakkeloos uitvoeren zoals ooit (in een hele ander tijd en met een hele andere intentie) door iemand in het verleden is ondertekend. 

Als je dan zelf helemaal niks kan/durft/wil doen, geef dan in elk geval een andere partij de kans zaken aan ta pakken die de bevolking aangepakt wil zien. En ja, ik wéét dat zij het zelf leuk vinden en ook nog heel trots om zich heen kijkend glunderend durven te roepen "tja, dit is nou politiek". Maar de meeste mensen vinden het inmiddels geen tijd meer voor dat soort spelletjes. En néé, dan heb ik het niet over alle mensen die bij (semi) overheidsinstanties werken, die zijn het over het algemeen wel ééns met elkaar "wiens brood men eet, diens woord men spreekt". Maar daarbuiten denken heel veel mensen inmiddels toch echt ánders. 

Iedere dag dat circus van de poppetjes in Ter Apel tellen als zogenaamd teken van "politiek bewust" en dan allemaal beter weten hoe dat opgelost moet worden.... en vooral telkens benoemen wat Wilders/Faber 'fout' zou doen. Denkt men echt dat mensen daarvan onder de indruk zijn? 

Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar D66 dan was dat altijd de partij die de kwaliteit van het onderwijs zeer hoog in het vaandel had staan. Maar hoorde je daar de media dagelijks over: hoeveel méér mensen er dagelijks weer als functioneel analfabeet van school komen in Nederland? 

Tegenvraag: wat acht jij democratisch aan de huidige gang van zaken? Als iemand jou zou vragen hoe/waarin/waaraan hij kan herkennen dat NL een democratie is, wat zou jij dan antwoorden? 

https://www.accountant.nl/nieuws/2023/10/kamer-versobert-belastingvoordeel-voor-expats/
Neem bijvoorbeeld het aangenomen voorstel van links om de belastingkorting voor expats te verlagen. Helaas de huidige rechtse regering gaat dit terugdraaien. (o.a. betaald door BTW verhogingen die iedereen gaan treffen).
Ik zie de ongebreidelde migratie niet die links zogenaamd zou gaan toestaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.