Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 20:44:

[..]

Toen hadden we ook geen minister van Asiel. Dit draadje is ongeveer een jaar oud. Van een moment dat er een demissionaire regering was.

Dat viel de laatste 10-12 jaar onder justitie en veiligheid, daarvoor was er immigratie en asiel. Dit is niet van gister, dit is niet van Faber, dit gaat tientallen jaren terug, ook toen de regering demissionair was. Daar werden  geen berichten over geplaatst. Pas nadat iedereen uitgehuild was omdat PVV zo groot was geworden is de jacht begonnen. 

Over polariseren gesproken zeg.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-10-2024 om 21:03:

[..]

Dat viel de laatste 10-12 jaar onder justitie en veiligheid, daarvoor was er immigratie en asiel. Dit is niet van gister, dit is niet van Faber, dit gaat tientallen jaren terug, ook toen de regering demissionair was. Daar werden geen berichten over geplaatst. Pas nadat iedereen uitgehuild was omdat PVV zo groot was geworden is de jacht begonnen.

Over polariseren gesproken zeg.

Je had het specifiek over dit draadje. In dit draadje hadden we op het moment dat het gestart werd weinig te verwachten van de regering, aangezien die op dat moment demissionair was.

Verder heb ik volgens mij ook in andere draadjes kritiek genoeg geuit op vorige regeringen.

 Ik heb bijvoorbeeld geschreven over de leugens van Yesilgöz over nareis op nareis, al weet ik niet meer of dat in dit draadje was.

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 21:05:

[..]

Je had het specifiek over dit draadje. In dit draadje hadden we op het moment dat het gestart werd weinig te verwachten van de regering, aangezien die op dat moment demissionair was.

Verder heb ik volgens mij ook in andere draadjes kritiek genoeg geuit op vorige regeringen.

Dat andere draadje staat alleen maar vol met berichten over hoe slecht Wilder iets doet, hoe slecht anderen van de coalitie het doen. Net zoals hier, er worden alleen maar negatieve zaken neergezet, en het zijn altijd dezelfde soort reacties, van dezelfde mensen, over dezelfde stemmers en politieke partijen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-10-2024 om 21:09:

[..]

Dat andere draadje staat alleen maar vol met berichten over hoe slecht Wilder iets doet, hoe slecht anderen van de coalitie het doen. Net zoals hier, er worden alleen maar negatieve zaken neergezet, en het zijn altijd dezelfde soort reacties, van dezelfde mensen, over dezelfde stemmers en politieke partijen.

Het staat jou natuurlijk vrij om te schrijven over alle dingen die ze wel goed doen.

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 21:26:

[..]

Het staat jou natuurlijk vrij om te schrijven over alle dingen die ze wel goed doen.

Hou op hoor. Lees je eigen topic eens terug en zie hoe er gereageerd wordt op mensen die "jullie" mening niet delen. Over polariseren gesproken, daar heb je geen rechts kabinet voor nodig, is gratis te vinden op Via.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-10-2024 om 22:03 Topicstarter

Ik ben dit draadje begonnen omdat de wanhoop onder de bevolking van Ter Apel onacceptabele hoogtes bereikt.

Een betrokken burgemeester die begin dit jaar uit onmacht tegen zijn tranen vecht in een rechtszaak, hoe erg wil je het hebben?

Er is geschoten in de Hema. 

Knokploegen proberen hun buren te beschermen.

Alles wat niet nagelvast zit wordt gejat. De rest wordt vernield.

De enige straf is een 'foeigesprek' met een agent die door de door de burgermeester genoemde 20% kansloze bewoners van het centrum als een slappe dweil, waar je absoluut geen respect voor moet hebben wordt gezien.

DOE HIER EENS IETS AAN, AL DAN NIET DEMISSIONAIRE REGERING VAN WELKE KLEUR DAN OOK!!!

Schop het tuig het land uit, laat ze terugzwemmen of terugroeien.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-10-2024 om 22:10 Topicstarter

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1213748/jaap-velema-ik-kom-voorlopig-niet-meer-bij-het-aanmeldcentrum

...
Dit jaar gaan we het vierde jaar in dat we te maken hebben met een crisis in de opvang. Dan ben ik extra teleurgesteld. De eerste keer heb je een crisis en dan denk je: hier komen we met elkaar doorheen. De tweede keer denk je: dit is geen overmacht meer, hier kan je op anticiperen. De derde keer is er nog meer boosheid, maar dan hebben we ook de spreidingswet en ambities om het beter te organiseren. Maar nu gebeurt het weer.'
...
Ik heb maar één belang: dat er in Ter Apel weer zuurstof in het systeem komt. Ten behoeve van de asielzoekers, medewerkers, maar vooral van de spanning die leeft in het dorp.'
...
Je wil het niet over de ruggen van asielzoekers spelen en al helemaal niet over de ruggen van inwoners van Ter Apel. De ervaring leert dat je dan in chaos terecht komt en dat het ook mensen van buitenaf aantrekt, geweldsincidenten volgen, ook buiten COA-terrein.
...

 Bedankt voor het plaatsen van dat interview Poezenmeisje.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-10-2024 om 21:33:

[..]

Hou op hoor. Lees je eigen topic eens terug en zie hoe er gereageerd wordt op mensen die "jullie" mening niet delen. Over polariseren gesproken, daar heb je geen rechts kabinet voor nodig, is gratis te vinden op Via.

Dit

De manier waarop, is het afgelopen jaar steeds vinniger geworden. Jammer want ik vond een andere mening waardevol om te lezen, het beïnvloedt ook mijn "kijk" op het gebeuren in Den Haag. Dat is over, sommige zien een andere mening bij voorbaat als fout, daardoor is die voor mij niet zo interessant meer. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-10-2024 om 21:33:

[..]

Hou op hoor. Lees je eigen topic eens terug en zie hoe er gereageerd wordt op mensen die "jullie" mening niet delen. Over polariseren gesproken, daar heb je geen rechts kabinet voor nodig, is gratis te vinden op Via.

Meningen van anderen lezen valt nogal zwaar blijkbaar. Je kunt het niet zo uittekenen dat er enkel bijval is. Ik zou er niet in blijven hangen. Gewoon de goede punten blijven aandragen.

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 21:05:

[..]

Je had het specifiek over dit draadje. In dit draadje hadden we op het moment dat het gestart werd weinig te verwachten van de regering, aangezien die op dat moment demissionair was.

Verder heb ik volgens mij ook in andere draadjes kritiek genoeg geuit op vorige regeringen.


Dit draadje is gestart vanwege de problemen in Ter Apel, niet vanwege de nieuwe regering.

Je hebt gisteren een bericht geplaatst uit 2022 over Sophie Hermans met de woorden dat je Sophie een verademing vond om naar te luisteren. Dat was een bericht van 2 jaar geleden en het was helemaal geen verademing om naar te luisteren, het was eerder triest om naar te luisteren. Wat zit je nou te miepen over dit draadje dat een jaar geleden geopend is en nog steeds actueel is?

Fleurtje_5 schreef op 16-10-2024 om 19:53:

[..]

Je hebt gisteren een bericht geplaatst uit 2022 over Sophie Hermans met de woorden dat je Sophie een verademing vond om naar te luisteren. Dat was een bericht van 2 jaar geleden en het was helemaal geen verademing om naar te luisteren, het was eerder triest om naar te luisteren. Wat zit je nou te miepen over dit draadje dat een jaar geleden geopend is en nog steeds actueel is?

Ik denk dat je nu twee posts van mij door elkaar haalt. Ik vond Hermans een verademing in het vragenuurtje gister. Jij reageerde daarop met een artikel dat verwees naar het tassendrager incident van twee jaar eerder. Daar heb ik op gereageerd met een link waarin ook de sterke reactie van Hermans op Wilders te zien was (inderdaad twee jaar geleden). Overigens is dit hier compleet off topic. 


Wilders heeft in Ter Apel veel stemmen gehaald, omdat hij de kiezers ervan overtuigd had dat hij daar de problemen ging oplossen. Als het beleid dan juist het omgekeerde aan het veroorzaken is, vind ik dat hier wel relevant.

Daglichtlamp schreef op 16-10-2024 om 21:56:

[..]

Ik denk dat je nu twee posts van mij door elkaar haalt. Ik vond Hermans een verademing in het vragenuurtje gister. Jij reageerde daarop met een artikel dat verwees naar het tassendrager incident van twee jaar eerder. Daar heb ik op gereageerd met een link waarin ook de sterke reactie van Hermans op Wilders te zien was (inderdaad twee jaar geleden). Overigens is dit hier compleet off topic.


Wilders heeft in Ter Apel veel stemmen gehaald, omdat hij de kiezers ervan overtuigd had dat hij daar de problemen ging oplossen. Als het beleid dan juist het omgekeerde aan het veroorzaken is, vind ik dat hier wel relevant.


Klopt, dat is op dit topic niet relevant. Maar omdat je het had over dit draadje dat net één jaar geleden geplaatst is kwam dit wel ter sprake. Daarom tot slot alleen nog eventjes dit rechtzetten:

Jij vond haar een verademing om naar te luisteren tijdens het vragenuurtje (om 15-10-2024 om 16:59) 

Toen schreef ik (om 15-10-2024 om 20:13) dat de keren dat ik Sophie Hermans zag het idee had dat ze op haar tenen loopt, en haalde er een artikel bij waarin Fidan Ekiz over Sophie zegt 'huil eens wat minder'.

 Jij plaatste toen die tassendrager-video met de woorden "Wat herpakt Hermans zich hier mooi na de niet inhoudelijke beledigingen van Wilders". (om 15-10-2024 om 20:40)

Jij noemt het een sterke reactie. Ik vond het helemaal geen sterke reactie.

En nu weer ontopic.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.