Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Mick87 schreef op 17-09-2024 om 17:59:

[..]

Ja zo rap gaat het. Landelijk in diezelfde periode een miljoen inwoners erbij

Het zal niet lang meer duren of provincies als Drenthe zullen worden volgebouwd. Nederland wordt 1 grote randstad.

Doel je dan met name op asielzoekers of de migratie in zijn totaliteit?

felija schreef op 17-09-2024 om 18:01:

[..]

Doel je dan met name op asielzoekers of de migratie in zijn totaliteit?

Migratie in totaliteit. Onze bevolking groeit niet maar explodeert. Met name door arbeidsmigranten. 

Mick87 schreef op 17-09-2024 om 18:32:

[..]

Migratie in totaliteit. Onze bevolking groeit niet maar explodeert. Met name door arbeidsmigranten.

Klopt helemaal, las elders dat er onvoldoende Nederlanders zijn met kennis om die werkzaamheden zelf uit te voeren, zowel in het zogenaamde hoge als lage segment. 

Da's toch wel iets om mee aan de slag te gaan, personeelstekorten op alle gebieden: vervoer, techniek, zorg, onderwijs, horeca, zonder die mensen redden we het al helemaal niet. 

Tegelijkertijd doen ze een beroep op onze sociale voorzieningen, al is het alleen maar, omdat ze ergens moeten wonen en recht hebben op zorg. 

Nu worden groepen arbeidsmigranten uitgebuit en aangenomen door louche uitzendbureaus die acht personen op één kamertje proppen en per bed achthonderd euro huur vragen. Schandalig..

En ondertussen zitten er asielzoekers duimendraaiend in een AZC en mogen niks, behalve van hot naar her worden gesleept. Het klopt allemaal van geen kanten.


Laat ze daar maar eens de 'wat kan wel houding' op loslaten waar ze het vandaag over hadden. Vluchtelingen zo snel mogelijk aan het werk, daarmee is iedereen beter af.

Moxxie schreef op 17-09-2024 om 20:48:

Laat ze daar maar eens de 'wat kan wel houding' op loslaten waar ze het vandaag over hadden. Vluchtelingen zo snel mogelijk aan het werk, daarmee is iedereen beter af.

Eens. Van stilzitten wordt niemand beter. Plus, misschien is het voor trauma verwerking ook gewoon veel beter dat je iets omhanden hebt ipv de hele dag duimen draaien.

Dit kun je nog altijd ondervangen door tijdelijke verblijfsvergunningen als je bang bent dat mensen dan "helemaal niet meer weggaan". 

Miraval schreef op 17-09-2024 om 20:51:

[..]

Eens. Van stilzitten wordt niemand beter. Plus, misschien is het voor trauma verwerking ook gewoon veel beter dat je iets omhanden hebt ipv de hele dag duimen draaien.

Dit kun je nog altijd ondervangen door tijdelijke verblijfsvergunningen als je bang bent dat mensen dan "helemaal niet meer weggaan".

Zoiets inderdaad, daar is nog een hoop winst te behalen.

Daarnaast denk ik dat integreren ook veel beter gaat wanneer mensen meedraaien in de maatschappij op alle vlakken en dus ook met arbeid. En ze leren de taal sneller. Zijn zelf gelukkiger.

Ik denk echt dat je met het bedrijfsleven daar wel iets kunt bereiken hoor. Gemeenten gaan in gesprek met bedrijven, geven een soort van cv af van de statushouders die aan hen toegewezen zijn, de bedrijven kijken wie het beste past en via een soort belastingkorting zetten ze deze mensen al dan niet tijdelijk aan het werk. 

Maar dan moet daar wel de mogelijkheid zijn en de politieke wil. 

Daarnaast zouden gemeenten veel en veel sneller bouwvergunningen af moeten kunnen geven voor bijvoorbeeld van die tiny houses. Hier in de buurt wordt een hele wijk met zulke huisjes uit de grond gestampt, allemaal een tuintje en veel groen er omheen. En bijna allemaal bedoeld voor statushouders en een aantal voor starters zodat er wel een diverse groep bewoners ontstaat. 

Die woningen staan er ontzettend snel en als je die nou langer kunt laten staan dan 10 of 15 jaar (dus echt duurzaam maakt) dan denk ik dat je zulke woningen ook in kunt zetten voor een soort van "knarrenhofjes". Alles is gelijkvloers en zorg voor veel groen eromheen dan voelt het echt ook heel fijn om daar te wonen. 

Dat werken is een prima idee, maar dan zit men ook nog met de huisvesting. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-09-2024 om 21:21:

Dat werken is een prima idee, maar dan zit men ook nog met de huisvesting.

https://www.trouw.nl/binnenland/onder-pvv-minister-faber-stijgt-de-asielbegroting-naar-recordhoogte~ba5a246d/

Dat blijft Faber voorlopig doen in veel te dure noodopvanglocaties. Ik vind dit hele beleid zo cynisch. Hopelijk gaat de Eerste Kamer liggen voor het intrekken van de spreidingswet.

Daglichtlamp schreef op 17-09-2024 om 21:23:

[..]

https://www.trouw.nl/binnenland/onder-pvv-minister-faber-stijgt-de-asielbegroting-naar-recordhoogte~ba5a246d/

Dat blijft Faber voorlopig doen in veel te dure noodopvanglocaties. Ik vind dit hele beleid zo cynisch. Hopelijk gaat de Eerste Kamer liggen voor het intrekken van de spreidingswet.

Men krijgt de statushouders niet eens geplaatst. 

Maar ik blijf erbij; ook al gaan we spreiden, als er niets aan de instroom gedaan wordt loopt Ter Apel in no time weer vol.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

17-09-2024 om 21:47 Topicstarter

Ter Apel loopt niet wéér vol.
Ter Apel is al veel te lang veel te vol.

Poezenmeisje schreef op 17-09-2024 om 21:47:

Ter Apel loopt niet wéér vol.
Ter Apel is al veel te lang veel te vol.

Ik heb het over de spreidingswet en als de asielzoekers "verdeeld" worden over het land. 

Miraval schreef op 17-09-2024 om 21:06:

Daarnaast denk ik dat integreren ook veel beter gaat wanneer mensen meedraaien in de maatschappij op alle vlakken en dus ook met arbeid. En ze leren de taal sneller. Zijn zelf gelukkiger.

Ik denk echt dat je met het bedrijfsleven daar wel iets kunt bereiken hoor. Gemeenten gaan in gesprek met bedrijven, geven een soort van cv af van de statushouders die aan hen toegewezen zijn, de bedrijven kijken wie het beste past en via een soort belastingkorting zetten ze deze mensen al dan niet tijdelijk aan het werk.

Maar dan moet daar wel de mogelijkheid zijn en de politieke wil.

Daarnaast zouden gemeenten veel en veel sneller bouwvergunningen af moeten kunnen geven voor bijvoorbeeld van die tiny houses. Hier in de buurt wordt een hele wijk met zulke huisjes uit de grond gestampt, allemaal een tuintje en veel groen er omheen. En bijna allemaal bedoeld voor statushouders en een aantal voor starters zodat er wel een diverse groep bewoners ontstaat.

Die woningen staan er ontzettend snel en als je die nou langer kunt laten staan dan 10 of 15 jaar (dus echt duurzaam maakt) dan denk ik dat je zulke woningen ook in kunt zetten voor een soort van "knarrenhofjes". Alles is gelijkvloers en zorg voor veel groen eromheen dan voelt het echt ook heel fijn om daar te wonen.

Tiny houses, wil men niet zo veel, omdat de grond schaars is. Ipv een paar tiny houses met tuin, kan je ook de hoogte in en zet je tig appartementen. 

Wat vaak wel mogelijk is om bij een boer een stuk grond te pachten en daar zo'n huisje op te zetten.

Yumi schreef op 17-09-2024 om 21:56:

[..]

Tiny houses, wil men niet zo veel, omdat de grond schaars is. Ipv een paar tiny houses met tuin, kan je ook de hoogte in en zet je tig appartementen.

Wat vaak wel mogelijk is om bij een boer een stuk grond te pachten en daar zo'n huisje op te zetten.

Ja dat is zo maar in een landelijke omgeving is in de hoogte bouwen ook gewoon niet gewenst en/of mooi. Je wil dat die huisjes mooi opgaan in de omgeving en dan is dat een prima oplossing want er staan 2/3 van die huisjes op een perceel waar normaal 1 woning staat of een 2 onder 1 kap. 

Miraval schreef op 17-09-2024 om 22:14:

[..]

Ja dat is zo maar in een landelijke omgeving is in de hoogte bouwen ook gewoon niet gewenst en/of mooi. Je wil dat die huisjes mooi opgaan in de omgeving en dan is dat een prima oplossing want er staan 2/3 van die huisjes op een perceel waar normaal 1 woning staat of een 2 onder 1 kap.

Eens maar helaas, hier wil men de hoogte in en dat gaat met een enorme snelheid. Ik weet niet waar ze een bouwstop hebben, maar hier niet 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.