Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Nicole123 schreef op 08-09-2024 om 21:50:

Ik vind een uitspraak als “Jij hebt met tolerante, geëmancipeerde en democratisch ingestelde Somaliërs, Afghanen en Syriers gewerkt? Wonderlijk.” of stellen dat moslimmannen massaal ‘hoer’ roepen tegen vrouwen inderdaad islamofoob. Ik kan er weinig anders van maken, het zijn je eigen teksten. Je ziet blijkbaar de islam / mensen uit islamitische landen als iets verachtelijks, toch? Of moeten we het de-islam-een-kwalijke-ideologie-vindend noemen in plaats van islamofoob? Of begrijp ik het verkeerd en vind je de islam prima, alleen bepaalde uitwassen/stromingen niet?

Met dat wonderlijk reageerde ik op een andere forummer die mijn ervaringen in het asielzoekerscentrum als wonderlijk af deed. Verder stel ik niet dat moslimmannen massaal hoer roepen tegen Nederlandse vrouwen, maar deelde ik wat ik van veel mannen in het centrum hoorde. Nederlandse vrouwen zijn en kleden zich als hoeren.
ik wist voordat ik hier werkte weinig over de Islam en vond eigenlijk alle geloven bullshit, ik ben een overtuigd atheïst.
Pas op het centrum kwam ik elke dag in aanraking met vooral jonge moslim mannen . En toen ben ik mij kapot geschrokken. En kwam ik er langzaam achter dat wij hier in het westen onvoorstelbaar naïef zijn , vooral omdat wij ons geen voorstelling kunnen maken van het collectief denken van de gemiddelde moslim tegenover onze sterke hang naar je ontplooien als individu. Van de enorme impact die denken in “eer” betekent. En wat dat betekent voor meisjes en vrouwen en homo’s.
Ik kwam erachter dat deze culturen niet verenigbaar zijn en dat diegene die langzaam wat westers gaan denken en zich hier senang bij voelen onder enorme druk staan van de moslimgemeenschap. 




Nicole123 schreef op 08-09-2024 om 21:50:

Ik vind een uitspraak als “Jij hebt met tolerante, geëmancipeerde en democratisch ingestelde Somaliërs, Afghanen en Syriers gewerkt? Wonderlijk.” of stellen dat moslimmannen massaal ‘hoer’ roepen tegen vrouwen inderdaad islamofoob. Ik kan er weinig anders van maken, het zijn je eigen teksten. Je ziet blijkbaar de islam / mensen uit islamitische landen als iets verachtelijks, toch? Of moeten we het de-islam-een-kwalijke-ideologie-vindend noemen in plaats van islamofoob? Of begrijp ik het verkeerd en vind je de islam prima, alleen bepaalde uitwassen/stromingen niet?

Hiermee impliceer je dat Luchtpost dat inderdaad vindt, je vraagt alleen nog een bevestiging door "toch?" achter je zin te zetten. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2024 om 22:20:

[..]

Hiermee impliceer je dat Luchtpost dat inderdaad vindt, je vraagt alleen nog een bevestiging door "toch?" achter je zin te zetten.

Ik had het tegen Alice en ja, ik schrijf dat ik haar uitspraken op een bepaalde manier lees. En ik vraag of dat klopt of dat ik dat verkeerd zie. Wat is daar mis mee?

Nicole123 schreef op 08-09-2024 om 22:24:

[..]

Ik had het tegen Alice en ja, ik schrijf dat ik haar uitspraken op een bepaalde manier lees. En ik vraag of dat klopt of dat ik dat verkeerd zie. Wat is daar mis mee?

De manier. 

Alice12 schreef op 08-09-2024 om 22:17:

[..]

Met dat wonderlijk reageerde ik op een andere forummer die mijn ervaringen in het asielzoekerscentrum als wonderlijk af deed. Verder stel ik niet dat moslimmannen massaal hoer roepen tegen Nederlandse vrouwen, maar deelde ik wat ik van veel mannen in het centrum hoorde. Nederlandse vrouwen zijn en kleden zich als hoeren.
ik wist voordat ik hier werkte weinig over de Islam en vond eigenlijk alle geloven bullshit, ik ben een overtuigd atheïst.
Pas op het centrum kwam ik elke dag in aanraking met vooral jonge moslim mannen . En toen ben ik mij kapot geschrokken. En kwam ik er langzaam achter dat wij hier in het westen onvoorstelbaar naïef zijn , vooral omdat wij ons geen voorstelling kunnen maken van het collectief denken van de gemiddelde moslim tegenover onze sterke hang naar je ontplooien als individu. Van de enorme impact die denken in “eer” betekent. En wat dat betekent voor meisjes en vrouwen en homo’s.
Ik kwam erachter dat deze culturen niet verenigbaar zijn en dat diegene die langzaam wat westers gaan denken en zich hier senang bij voelen onder enorme druk staan van de moslimgemeenschap.

Maar wat is je mening over de islam en moslims nou? Ik volg je niet. Je schrijft heel negatieve dingen over de islam als geheel, opnieuw ook weer in deze post (‘wat dat betekent voor meisjes en vrouwen en homo’s’, ik neem aan dat je dat niet positief beziet, als je het naïef noemt hoe sommigen erover denken en stelt dat de culturen niet verenigbaar zijn). Je bent heel stellig dat het niet maar een paar rotte appels zijn, of slechts bepaalde stromingen. Maar als ik dan de conclusie trek dat jij de hele islam / moslims als geheel als ‘rot’ ziet, als verachtelijk, dan klopt het ook weer niet? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2024 om 22:26:

[..]

De manier.

De manier waarop jij mijn posts leest. Kan ik nog iets goed doen of is wat ik schrijf sowieso fout?

Nicole123 schreef op 08-09-2024 om 22:33:

[..]

De manier waarop jij mijn posts leest. Kan ik nog iets goed doen of is wat ik schrijf sowieso fout?

Je legt mensen woorden in hun mond door je manier van vragen. Is je al verschillende keren verteld door diverse mensen. Als je iets wil weten kun je het ook vragen ipv aannames in je vraag verwerken.

Alice12 schreef op 08-09-2024 om 22:17:

[..]

Met dat wonderlijk reageerde ik op een andere forummer die mijn ervaringen in het asielzoekerscentrum als wonderlijk af deed. Verder stel ik niet dat moslimmannen massaal hoer roepen tegen Nederlandse vrouwen, maar deelde ik wat ik van veel mannen in het centrum hoorde. Nederlandse vrouwen zijn en kleden zich als hoeren.
ik wist voordat ik hier werkte weinig over de Islam en vond eigenlijk alle geloven bullshit, ik ben een overtuigd atheïst.
Pas op het centrum kwam ik elke dag in aanraking met vooral jonge moslim mannen . En toen ben ik mij kapot geschrokken. En kwam ik er langzaam achter dat wij hier in het westen onvoorstelbaar naïef zijn , vooral omdat wij ons geen voorstelling kunnen maken van het collectief denken van de gemiddelde moslim tegenover onze sterke hang naar je ontplooien als individu. Van de enorme impact die denken in “eer” betekent. En wat dat betekent voor meisjes en vrouwen en homo’s.
Ik kwam erachter dat deze culturen niet verenigbaar zijn en dat diegene die langzaam wat westers gaan denken en zich hier senang bij voelen onder enorme druk staan van de moslimgemeenschap.




Ho ho. Ik deed jouw ervaring niet af als iets wonderlijks. Ik vind de conclusie die je trekt op basis van je ervaring wonderlijk. En dat je de (ongetwijfeld vervelende) ervaring die je hebt opgedaan in die maanden dat je bij het coa hebt gewerkt extrapoleert naar alle moslims. Dát vind ik wonderlijk.

En zoals ik al zei, ook om het zo totaal anders is dan m’n eigen ervaring met moslims (en ik reisde meerdere keren naar Marokko, heb moslim vrienden, moslim collega’s, een moslim ex en heb al jaren ervaring in de opvang voor vluchtelingen waaronder veel Syriërs etc). Mijn ervaring is overwegend goed. Maar ik ben dan ook links en naïef 😏

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2024 om 22:53:

[..]

Je legt mensen woorden in hun mond door je manier van vragen. Is je al verschillende keren verteld door diverse mensen. Als je iets wil weten kun je het ook vragen ipv aannames in je vraag verwerken.

Dit

Dat is ook de reden waarom ik niet meer op Nicole regeer. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2024 om 22:53:

[..]

Je legt mensen woorden in hun mond door je manier van vragen. Is je al verschillende keren verteld door diverse mensen. Als je iets wil weten kun je het ook vragen ipv aannames in je vraag verwerken.

Jij denkt iets te lezen wat ze niet schrijft. Daar kan nicole weinig aan doen. Daarnaast begint het naar mijn smaak echt op pestgedrag te lijken door stelselmatig te benoemen dat ze mensen woorden in de mond legt, en dat anderen dat ook vinden. Het is jouw constatering en geen feit. Het begint op een hetze te lijken en ik ervaar het echt als heel vervelend. Ik zou je willen vragen op te houden met het herhalen hiervan. 

Alice12 schreef op 08-09-2024 om 22:17:

[..]

Met dat wonderlijk reageerde ik op een andere forummer die mijn ervaringen in het asielzoekerscentrum als wonderlijk af deed. Verder stel ik niet dat moslimmannen massaal hoer roepen tegen Nederlandse vrouwen, maar deelde ik wat ik van veel mannen in het centrum hoorde. Nederlandse vrouwen zijn en kleden zich als hoeren.
ik wist voordat ik hier werkte weinig over de Islam en vond eigenlijk alle geloven bullshit, ik ben een overtuigd atheïst.
Pas op het centrum kwam ik elke dag in aanraking met vooral jonge moslim mannen . En toen ben ik mij kapot geschrokken. En kwam ik er langzaam achter dat wij hier in het westen onvoorstelbaar naïef zijn , vooral omdat wij ons geen voorstelling kunnen maken van het collectief denken van de gemiddelde moslim tegenover onze sterke hang naar je ontplooien als individu. Van de enorme impact die denken in “eer” betekent. En wat dat betekent voor meisjes en vrouwen en homo’s.
Ik kwam erachter dat deze culturen niet verenigbaar zijn en dat diegene die langzaam wat westers gaan denken en zich hier senang bij voelen onder enorme druk staan van de moslimgemeenschap.




Het heeft geen zin Alice12, het was duidelijk genoeg, steeds opnieuw worden woorden in de mond gelegd die niet gezegd zijn. Laat toch gaan.

Alice12 schreef op 08-09-2024 om 20:33:

[..]

Nee, dat passief agressief schreef ik. Daarbij ontkent niemand dat rechts en links extremisme groeit, maar waar de oorspronkelijke discussie over ging was dat Jihadisme een veel en veel groter probleem is. Recht extremisme is daar weer een antwoord op. Een eng en gevaarlijk antwoord, dat is duidelijk.

O ja, je hebt gelijk, ik haalde jou en luchtpost door elkaar.

Luchtpost schreef op 08-09-2024 om 20:59:

[..]

Ik heb die opmars echt niet gemist; alleen vond ik het te ver gaan om te doen alsof de aard, omvang en het aantal slachtoffers e.d. zo ongeveer gelijk staat met de (gevolgen van) jihadistisch geweld. Dát was hetgeen waar ik op reageerde met mijn vraag om concrete cijfers m.b.t. de slachtoffers in Duitsland van extreem rechts geweld. En ik ben ééns met iedereen die zegt dat dit allemaal zorgelijke ontwikkelingen zijn. Ben de eerste die het sterk zal afkeuren. Maar ik snap van de andere kant ook wel weer een beetje waar het vandaan komt.

Inderdaad verbaas ik mij in dit topic met grote regelmaat. Maar hoe bedoel je dat/waar ik niet voor mezelf zou spreken, iedereen kan/mag hier zijn mening geven. En ik schuif verder niets in een ander zijn schoenen, ik vroeg gewoon dóór omdat ik die cijfers m.b.t. slachtoffers graag wilde zien. Want ik mag dan een duidelijke mening hebben, ik sta er ook gewoon voor open om die mening te herzien, maar dan wel op basis van nadere informatie of gegevens.

Overigens schuif je mij het nu gebruik van de term 'passief agressief' in de schoenen: die term heb ik nergens gebruikt. Lees maar terug.

Je laaste alinea: klopt! 

Vwb je eerste alinea: je was nogal stellig  in je vorige post dat het met geweld van extreemrechts wel mee viel, anders hadden we daar wel meer over gehoord of gelezen in de media. Maar nu geef je aan dat je die opmars niet hebt gemist. Dat is met elkaar in tegenspraak. 

Wat stelselmatig lijkt te leiden tot misverstanden en elkaar beschuldigen van woorden in de mond leggen, is het verschil tussen persoonlijke ervaringen en de daadwerkelijke cijfers.
Persoonlijke ervaringen zijn waar, maar de cijfers over een gehele groep ook. 
Dus om het voorbeeld van de persoonlijke ervaring van Alice te nemen, dar is werkelijk gebeurd en ik geloof ook dat niemand hier daaraan twijfelt. 
Toch kun je nooit naar aanleiding van persoonlijke ervaringen dan een hele groep mensen wegzetten als gewelddadig. Ja, het gebeurt, absoluut, nee, het betekent niet dat alle jonge moslimmannen zo zijn. Daarmee doe je mensen tekort. 
En dat is, denk ik, waar Nicole voor pleit: scheer niet een hele bevolkingsgroep over één kam, doordat een gedeelte van die groep het verpest voor de rest.
Ik denk dat Alice zich dan te weinig gehoord voelt over de emoties die dergelijk gedrag bij je oproepen, dat daar te makkelijk aan voorbij wordt gegaan, dat snap ik ook. 
De hamvraag is: hoe bereik je elkaar desalniettemin toch?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2024 om 22:53:

[..]

Je legt mensen woorden in hun mond door je manier van vragen. Is je al verschillende keren verteld door diverse mensen. Als je iets wil weten kun je het ook vragen ipv aannames in je vraag verwerken.

Alice is zelf enorm stellig in haar posts en heeft regelmatig gezegd ‘nee, het zijn niet alleen maar een paar rotte appels’. In haar post hierboven heeft ze het opnieuw op een heel negatieve manier over de hele moslimcultuur. En als ik dat alleen maar benoem en daarbij ook nog vraag of ik het juist interpreteer dan heb ik iets fout gedaan? Kom nou. 

Wat is het nou? Is de islamitische cultuur een verachtelijke minderwaardige cultuur, waarin op een nare manier tegen vrouwen en homoseksuelen wordt aangekeken en die we daarom zoveel mogelijk moeten weren uit ons land? Of is dat het niet? Of je neemt in ferme bewoordingen stelling tegen de moslimcultuur en je accepteert dan ook dat anderen dat benoemen en hun mening daar tegenover stellen. Of je vindt dat dat niet zo is, omdat het bijv alleen om bepaalde geradicaliseerde stromingen binnen de islam gaat waar men deze visie heeft, en we komen tot de conclusie dat we helemaal niet zo van mening verschillen. Maar los gaan op moslims / asielzoekers en vervolgens boos zijn als mensen dat interpreteren als ‘je bent tegen de moslimcultuur / je vindt het een slechte ideologie / je wil moslims weren’, dat begrijp ik oprecht niet. Wees dan duidelijker in wat je wél precies bedoelt, waar je het wel en vooral ook niet over hebt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.