Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-09-2024 om 19:20:

[..]

Sorry, ik begrijp niet zo goed wat het met Oekraïense vluchtelingen te maken heeft die terug zouden kunnen gaan.

Inderdaad daar hebben we een ander draadje voor: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/waar-stopt-rusland?page=291#4378

Londen experimenteert nu met een buslijn waar Joden niet meer door de islamitische wijk hoeven. Want dat schijnt voor Joden toch wel heel gevaarlijk te zijn. Dat is wel echt doodeng, mensen die vanwege hun geloof en afkomst niet meer door bepaalde stukken van hun eigen stad kunnen rijden. Joodse scholen die hier in Nederland permanente politiebewaking nodig hebben. We vinden dit met zijn allen steeds normaler worden en vooral dat beangstigt mij.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

07-09-2024 om 11:54 Topicstarter

Apart vervoer voor joden, dat doet me ergens aan denken...

Poezenmeisje schreef op 07-09-2024 om 11:54:

Apart vervoer voor joden, dat doet me ergens aan denken...

De buslijn is een directe verbinding tussen twee overwegend joodse wijken. Het is geen buslijn exclusief voor joden.

Voorheen was er bij deze OV verbinding een overstap in een wijk waar veel moslims wonen. Het is ernstig dat joden zich daar bij deze overstap niet meer veilig voelden.

Maar om deze directe buslijn werd al 15 jaar gevraagd, ook om praktische redenen.

Joden stappen om heel begrijpelijke reden liever niet over in de islamitische wijk. Bedreigingen en  agressie is aan de orde van de dag. 
Ik vind het dus vreselijk dat dit soort afschuwelijke zaken wordt afgedaan met: ja, is heel erg, maar…

Alice12 schreef op 07-09-2024 om 11:44:

. Joodse scholen die hier in Nederland permanente politiebewaking nodig hebben. We vinden dit met zijn allen steeds normaler worden en vooral dat beangstigt mij.

De radicalisering beide kanten op is ernstig, dat ontkent volgens mij niemand. Volgens mij is er in Nederland zowel dreiging naar moskees en islamitische scholen als naar synagoges en joodse scholen. In een ander draadje gaf ik al een link naar hoe gemakkelijk tieners momenteel online radicaliseren. Wat mij betreft pakken we ook de sociaal media bedrijven die dit willens en wetens faciliteren veel strenger aan.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-09-2024 om 19:20:

[..]

Sorry, ik begrijp niet zo goed wat het met Oekraïense vluchtelingen te maken heeft die terug zouden kunnen gaan.


Je hebt gelijk. Ik viel van de hak op de tak. Ik reageerde op je bericht waarin je schreef: "Als de wederopbouw daar start kan dat zeker". En moest toen denken aan al die miljoenen die nu uitgegeven worden en uitgegeven gaan worden en vroeg me af of we die wederopbouw dan nog wel zouden kunnen financieren.

Alice12 schreef op 07-09-2024 om 12:36:

Joden stappen om heel begrijpelijke reden liever niet over in de islamitische wijk. Bedreigingen en agressie is aan de orde van de dag.
Ik vind het dus vreselijk dat dit soort afschuwelijke zaken wordt afgedaan met: ja, is heel erg, maar…


Echt vreselijk idd.

Daglichtlamp schreef op 07-09-2024 om 12:45:

[..]

De radicalisering beide kanten op is ernstig, dat ontkent volgens mij niemand. Volgens mij is er in Nederland zowel dreiging naar moskees en islamitische scholen als naar synagoges en joodse scholen. In een ander draadje gaf ik al een link naar hoe gemakkelijk tieners momenteel online radicaliseren. Wat mij betreft pakken we ook de sociaal media bedrijven die dit willens en wetens faciliteren veel strenger aan.

Dreiging naar moskeeën en islamitische scholen? Ik geloof dat dat best meevalt hier.

Je hebt 3 voorbeelden kunnen vinden vanaf 2016. Er zijn geen Islamitische scholen met zware politiebescherming. In Amstelveen staat extra geld om Joodse scholen te beschermen gewoon op de begroting, zo erg is het hier in Nederland.En ook in Amsterdam, Nijmegen en andere steden worden Joodse scholen en synagogen beschermd. Ik kan wel 40 linkjes hier neer zetten over agressie en geweld tegen Joden. Ik vind dat diep en dieptriest en eigenlijk ook doodeng. Het vergoeilijken en het ja, maar… is stuitend. 

Alice12 schreef op 07-09-2024 om 13:36:

Je hebt 3 voorbeelden kunnen vinden vanaf 2016. Er zijn geen Islamitische scholen met zware politiebescherming. In Amstelveen staat extra geld om Joodse scholen te beschermen gewoon op de begroting, zo erg is het hier in Nederland.En ook in Amsterdam, Nijmegen en andere steden worden Joodse scholen en synagogen beschermd. Ik kan wel 40 linkjes hier neer zetten over agressie en geweld tegen Joden. Ik vind dat diep en dieptriest en eigenlijk ook doodeng. Het vergoeilijken en het ja, maar… is stuitend.

https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn

Ik weet dat het jihadisme de belangrijkste dreiging is in Nederland. Direct daarna komt het rechtsextremisme. Beiden zijn gevaarlijk en zouden niet gevoed moeten worden.

Rechtsextremistische dreiging is klein in aantal en beperkt in omvang. Wat radicale islam betreft zitten we op dreigingsniveau 4, dat is hoog.
Allebei erg, maar de een beduidend hoger en veel en veel enger. Ik heb even gekeken naar de incidenten met Moslims in de afgelopen weken in Duitsland. Gisteren de laatste: Een Albanees die een politiebureau binnenvalt met een machete, hij wilde politieagenten doden. 
En dit soort geradicaliseerde jongens/ mannen zijn ook hier en ze groeien in aantal. Dat kun je bagataliseren, maar daar is het niet mee weg. 

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat ik Moslims weg wil hebben uit Nederland, in tegendeel. Maar de ogen sluiten voor dit gevaar vind ik dom en naïef.

Alice12 schreef op 07-09-2024 om 14:13:

Rechtsextremistische dreiging is klein in aantal en beperkt in omvang. Wat radicale islam betreft zitten we op dreigingsniveau 4, dat is hoog.
Allebei erg, maar de een beduidend hoger en veel en veel enger. Ik heb even gekeken naar de incidenten met Moslims in de afgelopen weken in Duitsland. Gisteren de laatste: Een Albanees die een politiebureau binnenvalt met een machete, hij wilde politieagenten doden.
En dit soort geradicaliseerde jongens/ mannen zijn ook hier en ze groeien in aantal. Dat kun je bagataliseren, maar daar is het niet mee weg.

dtn-juni-2024_infographic.png

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.