Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Ja, heb ik gelezen en als je verder scrolt kun je lezen wat ik net schreef.

Gunstige omstandigheden
Waarom Nederlands strenge migratieplannen kansrijker worden in Brussel
Het is dé ambitie van het nieuwe kabinet Schoof: een strenger migratiebeleid. Hoe succesvol dat wordt, hangt voor een belangrijk deel af van onderhandelingen in Brussel. Daar valt mogelijk meer te halen dan in eerste instantie werd gedacht.

Bij de start van het kabinet waren critici vernietigend over de lange lijst met eisen. Onhaalbaar. Wensdenken. Dit gaat nooit lukken in Brussel. Maar inmiddels kent Europa een aantal politieke ontwikkelingen die Nederland zouden kunnen helpen.
Waarom Nederlands strenge migratieplannen kansrijker worden in Brussel (rtl.nl)

Alice12 schreef op 07-09-2024 om 13:36:

Je hebt 3 voorbeelden kunnen vinden vanaf 2016. Er zijn geen Islamitische scholen met zware politiebescherming. In Amstelveen staat extra geld om Joodse scholen te beschermen gewoon op de begroting, zo erg is het hier in Nederland.En ook in Amsterdam, Nijmegen en andere steden worden Joodse scholen en synagogen beschermd. Ik kan wel 40 linkjes hier neer zetten over agressie en geweld tegen Joden. Ik vind dat diep en dieptriest en eigenlijk ook doodeng. Het vergoeilijken en het ja, maar… is stuitend.

Eens. Maar ik vrees dat we nooit verder zullen komen. De ontkenning zit er bij sommigen zó diep in, dat krijg je er ook niet meer uit vrees ik. Er wordt metéén overheen geschreven dat de radicalisering "beide kanten op" zeer ernstig is.... 

Altijd alles proberen te downplayen: "ja maar, wij hebben ook rellende voetbalsupporters, ja maar wij hebben ook geloofsgemeenschappen, ja maar wij hebben ook criminelen", etc. *zucht* Ja, en daarom zitten we niet te wachten op extra rellende, criminelen etc. van elders (in een getalsmatig scheve verhouding tot de rest van de bevolking).

Bovendien wankelt het sociale stelsel. Voorbeeld: van de huidige 55-65 jarigen heeft, naar herkomst, bijvoorbeeld maar 2.909 % van de NL bevolking een bijstandsuitkering, van de westerse bevolking is dat 8.655 % en van de niet westerse bevolking gemiddeld 18.048 % (mannen 15.07 en vrouwen 21.44).

Over 20 jaar (dus in het jaar 2044) zullen de huidige inwoners van nu 35-45 de leeftijd van 55-65 jaar hebben. Die 'vergrijzing' van de Nederlanders was een tijdelijk fenomeen: waar er op dit moment 1.943.818 inwoners van Nederlandse herkomst zijn in de groep 55-65 jaar, zijn er nu in 2024 nog maar 1.398.858 inwoners van NL herkomst in de groep die nu 35-45 jaar oud is - die in 2044 dus 55-65 jaar zullen zijn.

Over 20 jaar (bij ongewijzigd inwonersaantal, maar de groep niet westerse inwoners van deze leeftijd zal wss nog aanzienlijk groeien) zal de groep dan 55-65 jarigen dus sowieso, alleen al in die leeftijdsgroep, 544.960 minder NL inwoners hebben. Ruim een half miljoen dus! 
Maar wél heel veel meer inwoners met een niet westerse achtergrond, vaak van de eerste generatie (als je Indonesië niet meetelt, is zo'n 86 % gemiddeld 1e generatie immigranten in de huidige groep 35-45 jaar).

Werkelijk álle problemen worden hier weggeredeneerd, ik noem dat altijd het D66 toontje van de zogenaamd 'genuanceerde' denkers: "ja maar, het is allemaal niet zo zwart-wit, de praktijk is een stuk weerbarstiger, enerzijds dit anderzijds dat", etc. En altijd met een zweem van vermeende domheid bij de ander: zgn. allemaal maar simpele mensen die het buskruit niet uitgevonden zouden hebben.... (en die dan maar goed naar de 'wijzen' zouden moeten luisteren...). 

Echte beslissingen nemen dat soort mensen doorgaans niet; het gaat vooral om het evenwichtig en intellectueel over willen komen in het hier en nu. Om echte beslissingen te nemen moet je 'ergens voor staan' en ook verantwoordelijkheid durven nemen en dat willen zij meestal niet. Echt, volgens mij waren we als land véél beter af toen de functie van 'beleidsmedewerker' nog niet was uitgevonden en de mensen gewoon werkten volgens een breed gedragen pakket aan normen en waarden binnen een homogene gemeenschap. Maar daarvoor moet zo'n 85-90 % van de bevolking de wil hebben om de NL normen en waarden (uit) te 'dragen'. En ja, daar raken we steeds verder van af. De integratie die er eerst wél was, werd al snel teniet gedaan doordat in een veel te kort tijdsbestek de 'vreemde' gemeenschappen dermate zijn gegroeid dat ieder zijn heil binnen de 'eigen' gemeenschap kan zoeken (en alle kansen krijgt zich tégen alles af te zetten wat Nederlands is). Daar wordt verder ook in geen enkel opzicht in 'gestuurd', alleen de Nederlanders worden vergruisd als zij niet voldoende richting de ander bewegen, want "wij" worden volledig verantwoordelijk gehouden voor de (niet) integratie van de nieuwkomers.

Zeggen de cijfers, gewoon de getallen van de waarneming door het CBS, dat het aantal ouderen van niet westerse afkomst procentueel veel harder stijgt dan NL ouderen, dan komt er hier een algemene opmerking dat het (op papier zal dat ongetwijfeld kloppen) ‘toch heus niet zo makkelijk is om naar NL te komen....’.
Waarom toch die houding, denk ik dan. Altijd die ontkenning. Zijn al die mensen bij de overheid, media, onderwijs etc. (in onze 'democratie') dan zó bang voor hun eigen loopbaan als zij niet in de juiste tredmolen lopen?
Waar komt zoveel zelfhaat voor de eigen bevolking toch vandaan? En: hebben die mensen geen (klein)kinderen die zij een fatsoenlijke toekomst gunnen? Blijkbaar mag ongewenst gedrag door derden niet eens meer benoemd worden; dus dan kan je iedere hoop op verbetering wel vergeten.

Want alleen het gedrag van Nederlanders mag besproken worden als dat ongewenst wordt geacht. Alles wat bij die ander niet goed gaat/mislukt, moeten wij zien als óns falen en altijd is het verhaal dat wij het ánders moeten gaan doen, of er komt weer subsidie voor een 'wetenschappelijk' rapport dat wij "institutioneel racistisch" zouden zijn of zo....(en het dan ook nog gek vinden dat mensen de 'wetenschap' met een korreltje zout gaan nemen. Dus helaas, het gaat inmiddels bij de meeste mensen ene-oor-in-andere-oor-uit; ook de Nederlanders zie ik zich terugtrekken op eigen terrein met een houding van 'zoek het dan zelf maar uit'. De rol van de media is daarin ook 'kwalijk' te noemen. 

De behoefte om anderen te helpen, is mooi. Die behoefte hebben vele mensen. Maar dat je niet inziet dat je ook té veel kan willen helpen en daarmee schade toe brengt aan je eigen land/bevolking/omgeving, is best vreemd. 
Vooral ten opzichte van de generaties die ná jou komen.

En dat niet alleen: het maakt ook de mensen die 'geholpen' worden nodeloos afhankelijk, dus zó 'sociaal' is al die hulp vaak helemaal niet. En in het land van herkomst raakt de opbouw van de bevolking ook ontwricht.

Ook de gevaren van extreem rechts en extreem links zien betekent natuurlijk niet dat de gevaren van het jihadisme niet gezien worden.

Daglichtlamp schreef op 07-09-2024 om 19:24:

Ook de gevaren van extreem rechts en extreem links zien betekent natuurlijk niet dat de gevaren van het jihadisme niet gezien worden.

Nee. Maar ik heb soms het idee dat het wel gebruikt wordt om e.e.a. te bagatelliseren. 

Zoals Ik het zie: de meeste mensen deugen. Maar met het groeien van de islamitische bevolking neemt in absolute aantallen ook het aantal radicale/orthodoxe/conservatievelingen toe. En die zie ik persoonlijk wel als gevaar voor de westerse samenleving. We hebben hier nu meer terreurdreiging vanuit islamitische hoek. Precies hetgene waarvoor menig vluchteling hierheen gevlucht zijn. Het geweld van IS, of de vrouwenonderdrukking in Afghanistan. Of wat te denken van Iraniërs die hierheen kwamen om het strenge islamitische regime in hun land te ontvluchten? 

Maar die niet westerse toestanden nemen hier met het groeien van het aantal islamitische mensen toe. Kijk even naar landen met een moslimmeerderheid. Onvrijheid staat daar centraal. Maar dat gedachtengoed krijgen we hier dus steeds meer binnen. Het is grenzeloos naief om te denken dat dit goed blijft gaan. Waar wij in het westen in het algemeen steeds seculierder zijn geworden door de decennia heen is er nu een groeiende groep mensen met conservatief gedachtengoed. Dat gaat niet samen.

En nogmaals: de meeste mensen deugen. Ik heb niets tegen de Islam an sich. Prima collega's en mensen. Maar waar ik wel voor vrees is de conservatieve kant die ook steeds meer voet aan de grond heeft in het Westen. 

niets over 1 kam scheren maar tegelijkertijd ook niet de ogen sluiten voor problemen die er zijn.

Volgens mij versterken de verschillende vormen van extremisme elkaar. Ik wil het zeker niet bagatelliseren. Daarvoor zie je bijvoorbeeld in Duitsland teveel slachtoffers vallen, zowel door jihadisme, als extreem links en extreem rechts geweld.

Fleurtje_5 schreef op 07-09-2024 om 12:52:

[..]


Je hebt gelijk. Ik viel van de hak op de tak. Ik reageerde op je bericht waarin je schreef: "Als de wederopbouw daar start kan dat zeker". En moest toen denken aan al die miljoenen die nu uitgegeven worden en uitgegeven gaan worden en vroeg me af of we die wederopbouw dan nog wel zouden kunnen financieren.

Miljarden, maar het meeste is een lening. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/oorlog-in-oekraine/nederlandse-hulp-voor-oekraine

Daglichtlamp schreef op 07-09-2024 om 21:24:

Volgens mij versterken de verschillende vormen van extremisme elkaar. Ik wil het zeker niet bagatelliseren. Daarvoor zie je bijvoorbeeld in Duitsland teveel slachtoffers vallen, zowel door jihadisme, als extreem links en extreem rechts geweld.

Heb je daar een linkje van, van die slachtoffers die in Duitsland vallen door extreem rechts geweld?

Luchtpost schreef op 07-09-2024 om 22:53:

[..]

Heb je daar een linkje van, van die slachtoffers die in Duitsland vallen door extreem rechts geweld?

Ik vond dit, loopt t/m 2021 en gaat over heel de EU 

https://www.consilium.europa.eu/nl/infographics/terrorism-eu-facts-figures/

AIVD Jaarverslag 2023 (pdf) geeft ook interessante informatie

Daglichtlamp schreef op 07-09-2024 om 21:24:

Volgens mij versterken de verschillende vormen van extremisme elkaar. Ik wil het zeker niet bagatelliseren. Daarvoor zie je bijvoorbeeld in Duitsland teveel slachtoffers vallen, zowel door jihadisme, als extreem links en extreem rechts geweld.

Heb je daar een linkje van, van die slachtoffers die in Duitsland vallen door extreem rechts geweld?


Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-09-2024 om 22:58:

[..]

Ik vond dit, loopt t/m 2021 en gaat over heel de EU

https://www.consilium.europa.eu/nl/infographics/terrorism-eu-facts-figures/

AIVD Jaarverslag 2023 (pdf) geeft ook interessante informatie


Dank! Ik heb even gekeken naar het jaar met in totaal de meeste arrestaties (was 2017): er waren toen 1.219 arrestaties: Jihadistisch - 705 / Rechts - 20 / Links - 36 / etc. Het lijkt dus vooralsnog wel mee te vallen met dat 'rechts' radicaliseren. Maar ja, als er blanke mensen bij betrokken zijn, gaan bij de pers altijd alle registers open. 

Ik vond ook een artikel uit oktober 2023 van EenVandaag. Daarin stond o.a. deze tekst:

"...Uit het laatste dreigingsbeeld van de NCTV bleek dat jihadistische organisaties voorbereidingen treffen om in Europa, ook in Nederland, aanslagen te plegen. Maar ook een aanslag uit rechts-extremistische hoek is voorstelbaar. Net als aanslagen vanuit kleine groepen of eenlingen...."

De één blijkt voorbereidingen te treffen voor een aanslag; bij de ander is een aanslag "ook voorstelbaar". Zoek de verschillen. Maar ja, altijd die nuance aanbrengen hè, "want 'wij' doen het ook". Anders heet het slecht te zijn voor de beeldvorming.

Punt is alleen dat het soms zó ongeloofwaardig wordt hoe e.e.a. wordt gebracht, dat juist daardoor het vertrouwen tot een minimum daalt. En zó wordt juist de basis gelegd voor afwijkend gedrag. Maar politiek correct zijn/praten wordt blijkbaar belangrijker gevonden.   

Poezenmeisje

Poezenmeisje

07-09-2024 om 23:59 Topicstarter

Ook deze persoon had Europa allang moeten verlaten, maar voorlopig heeft hij gegarandeerd bed-bad-brood na het doden van zijn huisbaas...

https://www.welt.de/vermischtes/kriminalitaet/article253396878/Sarstedt-Hotelbetreiber-getoetet-Taeter-sollte-schon-vor-Jahren-in-Irak-abgeschoben-werden.html?icid=search.product.onsitesearch
...
Ein Hotelbetreiber, dessen Immobilie auch als Flüchtlingsunterkunft dient, ist bei Sarstedt erstochen worden. Der Täter stellte mindestens zwei Asylanträge, die beide abgelehnt wurden.
...

Am Montag soll der 35-Jährige den 61 Jahre alten Hotelbesitzer in der Nähe des Bahnhofes von Sarstedt getötet haben. Das Opfer betrieb ein Hotel, das als Flüchtlingsunterkunft diente. Der Tatverdächtige wurde am Montagabend gefasst und sitzt seit Dienstag wegen des Vorwurfs des Totschlags in Untersuchungshaft.

Nach bisherigen Erkenntnissen war der Iraker Bewohner der Unterkunft.

...

Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-09-2024 om 22:58:

[..]

Ik vond dit, loopt t/m 2021 en gaat over heel de EU

https://www.consilium.europa.eu/nl/infographics/terrorism-eu-facts-figures/

AIVD Jaarverslag 2023 (pdf) geeft ook interessante informatie

Wat een interessante cijfers. Hier worden ook nog een groep nationalistisch/etnisch/separatistisch onderscheiden, naast links, rechts en niet ingedeeld. De meest aanslagen die in Europa gepleegd worden,worden blijkbaar gepleegd door de nationalistisch/etnisch/separatistische groep. Dat zijn er in deze periode 1043, tegenover 144 jihadistische aanslagen.

Maar de kans om gearresteerd te worden lijkt wel veel hoger voor de jihadistische terroristen, al heb ik die cijfers niet opgeteld. Dus wellicht zitten hier veel verijdelde aanslagen bij.


Poezenmeisje schreef op 07-09-2024 om 23:59:

Ook deze persoon had Europa allang moeten verlaten, maar voorlopig heeft hij gegarandeerd bed-bad-brood na het doden van zijn huisbaas...

https://www.welt.de/vermischtes/kriminalitaet/article253396878/Sarstedt-Hotelbetreiber-getoetet-Taeter-sollte-schon-vor-Jahren-in-Irak-abgeschoben-werden.html?icid=search.product.onsitesearch
...
Ein Hotelbetreiber, dessen Immobilie auch als Flüchtlingsunterkunft dient, ist bei Sarstedt erstochen worden. Der Täter stellte mindestens zwei Asylanträge, die beide abgelehnt wurden.
...

Am Montag soll der 35-Jährige den 61 Jahre alten Hotelbesitzer in der Nähe des Bahnhofes von Sarstedt getötet haben. Das Opfer betrieb ein Hotel, das als Flüchtlingsunterkunft diente. Der Tatverdächtige wurde am Montagabend gefasst und sitzt seit Dienstag wegen des Vorwurfs des Totschlags in Untersuchungshaft.

Nach bisherigen Erkenntnissen war der Iraker Bewohner der Unterkunft.

...


Soheey.

Daglichtlamp schreef op 08-09-2024 om 08:27:

[..]

Wat een interessante cijfers. Hier worden ook nog een groep nationalistisch/etnisch/separatistisch onderscheiden, naast links, rechts en niet ingedeeld. De meest aanslagen die in Europa gepleegd worden,worden blijkbaar gepleegd door de nationalistisch/etnisch/separatistische groep. Dat zijn er in deze periode 1043, tegenover 144 jihadistische aanslagen.

Maar de kans om gearresteerd te worden lijkt wel veel hoger voor de jihadistische terroristen, al heb ik die cijfers niet opgeteld. Dus wellicht zitten hier veel verijdelde aanslagen bij.


Over welke periode heb je het dan? En heb je al cijfers van al die slachtoffers die in Duitsland vallen door acties van extreem rechts? 

Want je suggereert steeds heel veel, maar het lijken allemaal algemeenheden die passen in het beeld dat jij graag wil hebben. In deze post suggereer je dat nationalistisch etc. *want hé, nationalistisch... dat past goed in het extreem rechts narratief" in een verhouding staat van 1043 tot 144. Maar heb je nadere cijfers/gegevens?

En meteen daarna spreek je over 'de kans om gearresteerd te worden..." Wat bedoel je hiermee? Dat het iets te maken heeft met "etnisch profileren" of zo? 

Het gaat maar door. Maar het is steeds erg algemeen en vooral veel suggestie, zoals dat Afghaanse vrouwen niet zo vaak naar NL zouden komen "want meteen de suggestie erbij dat dit iets te maken zou hebben (en/of zelfs hét 'bewijs' zou zijn) dat zij zwaar achtergesteld zijn en/of onderdrukt worden" of zo. Maar als je gewoon bij het CBS kijkt dan is het verschil tussen in NL wonende mensen uit Afghanistan tussen 1-1-2016 en 1-1-2023 in totaal 14.931 inwoners: 7.709 mannen en 7.222 vrouwen erbij gekomen in de periode 2016-2023, volgens een behoorlijk gelijkmatige verdeling m/v. 

Oók bij het CBS na te kijken: aantal inwoners per land per leeftijd. Voorbeeld: vrouwen uit geboortejaar 1963. Op 1-1-2016 dus 52 jaar oud en op 1-1-2024 zijn zij 60 jaar oud. Van de Nederlandse vrouwen is 96.23 % over in 2024 (min 3.879 vrouwen in 2024 vs 2016) Van de niet westerse vrouwen: 145.34 % in 2024 (plus 5.674 vrouwen van 60 jaar oud in 2024 vs het aantal niet westerse vrouwen van 52 jaar oud in 2016.

Van geboortejaar 1959 waren er op 1-1-2024 (64 jaar) min 5.180 (94.75 % t.o.v. 2016) Nederlandse vrouwen. Van de niet westerse vrouwen waren er van 64 jaar plus 5.392 (154.66 % 64-jarigen t.o.v. het aantal 56-jarige vrouwen in 2016) van datzelfde geboortejaar. 

Van geboortejaar 1937 - van 78 tot 86 jaar oud: NL nog 65.16 % vrouwen en niet westers 124.26 % vrouwen (want: 410 erbij gekomen tussen 2016-2024 van 78-86 jaar)

Van geboortejaar 1928 - van 87 tot 95 jaar oud: nog 21.43 % Nederlandse vrouwen in 2024 van 95 jaar t.o.v. het aantal 87 jarigen in 2016. En van de niet westerse vrouwen is het percentage 72.66 %.
Nederlands: van 27.573 in 2016 (87 jaar) naar 5.909 in 2024 (95 jaar), dus 21.664 vrouwen minder.                                                                                                             Niet westers: van 406 (87) naar 295 (95), dus 111 minder. Dat betekent dus dat (tot op zeer hoge leeftijd) de bevolking fors wordt aangevuld. je kan namelijk ook opzoeken hoeveel mensen er overlijden en hoeveel er (re)migreren. En daar kan je dan weer uit afleiden hoeveel mensen er zo ongeveer jaarlijks instromen. 

Maar daarvan zeg jij dan, ook weer heel algemeen, dat "het niet zo makkelijk is om NL in te komen". Kan natuurlijk best zo zijn dat jij dat denkt, of dat het ergens zo op papier staat, maar de cijfers laten toch zien dat dat soort algemeenheden niet opgaan en/of in de praktijk heel anders uitpakken? Waarom dan toch alsmaar volhouden?  

 Als ik duidelijk reageer op een link met cijfers van iemand anders lijkt het me logisch dat ik ook cijfers uit die link gebruik. Ik vind het opvallende cijfers.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.