Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
10-08-2024 om 14:36
Yumi schreef op 09-08-2024 om 22:30:
[..]
Zijn de vrouwen die normaal vooraan staan om te strijden voor gelijke behandeling van vrouwen en mannen, massaal op vakantie?
Die hangen tegenwoordig rond bij de "Queers 4 Palestine" demonstraties.
Zelfvernietiging van de beschaving en het omhelzen van middeleeuwse praktijken...
Kijk naar Engeland, sharia rechtbanken hebben ze daar inmiddels.
Wordt er al aandacht besteed aan de hindoes die nu vermoord worden in Bangladesh?
Aan de christenen die vermoord worden in Kenia?
Aan de mensen die afgelopen week zijn opgehangen in Iran?
Daglichtlamp
10-08-2024 om 14:38
Yumi schreef op 09-08-2024 om 22:30:
[..]
Precies, ik vraag me af waarom het zo stil blijft.
Ik pas me altijd aan als ik in een ander land ben, als het gastland wil dat ik een hoofddoek draag dan doe ik dat, maar niet in mijn thuisland!
Zijn de vrouwen die normaal vooraan staan om te strijden voor gelijke behandeling van vrouwen en mannen, massaal op vakantie?
Tja ik heb gister overwogen om hierop te reageren, maar ik kon niet eens de context vinden waarin dit gebeurd zou zijn. Ik kon dus geen zinnige inhoudelijke reactie geven.
Fleurtje_5
10-08-2024 om 15:24
Poezenmeisje schreef op 10-08-2024 om 14:36:
[..]
Zelfvernietiging van de beschaving en het omhelzen van middeleeuwse praktijken...
Wordt er al aandacht besteed aan de hindoes die nu vermoord worden in Bangladesh?
Echt hé.
Of ze roepen dit:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/fuck-de-koning-black-lives-matter
Zilver_gray
10-08-2024 om 15:41
Poezenmeisje schreef op 10-08-2024 om 14:36:
[..]
Wat let jou om hiervoor zelf de barricades op te gaan? Schrijf topics vol over al dit onterecht! Mijn zegen heb je zeker!
Yumi
10-08-2024 om 15:52
Daglichtlamp schreef op 10-08-2024 om 14:38:
[..]
Tja ik heb gister overwogen om hierop te reageren, maar ik kon niet eens de context vinden waarin dit gebeurd zou zijn. Ik kon dus geen zinnige inhoudelijke reactie geven.
Dat hoeft toch ook niet? Ik reageer ook niet overal op, soms om dezelfde reden, geen zin heb, of het interesseert me niet. Het is maar een forum, we hoeven niet overal iets van te vinden
Poezenmeisje
10-08-2024 om 16:11
Zilver_gray schreef op 10-08-2024 om 15:41:
[..]
Wat let jou om hiervoor zelf de barricades op te gaan? Schrijf topics vol over al dit onterecht! Mijn zegen heb je zeker!
Met die barricades ben ik bezig. 🙂
Ik geloof echter niet dat hier topics vol schrijven veel zal helpen.
Zilver_gray
10-08-2024 om 16:18
Poezenmeisje schreef op 10-08-2024 om 16:11:
[..]
Met die barricades ben ik bezig. 🙂
Ik geloof echter niet dat hier topics vol schrijven veel zal helpen.
Wat goed! Ik snap wat je zegt; hier schrijven zal weinig invloed hebben op het onrecht elders in de wereld, maar soms is het een welkome uitlaatklep, en ik denk dat het nodig is om aandacht te blijven vragen voor bepaalde issues.
Poezenmeisje
10-08-2024 om 16:26
Fleurtje_5 schreef op 10-08-2024 om 15:24:
[..]
Echt hé.
Of ze roepen dit:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/fuck-de-koning-black-lives-matter
Shell is toch geen "Royal Dutch" meer?
Die persoon heeft nog werk te doen, er zijn aardig wat organisaties met een koninklijk predicaat.
😄
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_organisaties_met_het_predicaat_Koninklijk_in_Nederland
Fleurtje_5
10-08-2024 om 17:32
Poezenmeisje schreef op 10-08-2024 om 16:26:
[..]
Shell is toch geen "Royal Dutch" meer?
Die persoon heeft nog werk te doen, er zijn aardig wat organisaties met een koninklijk predicaat.
😄
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_organisaties_met_het_predicaat_Koninklijk_in_Nederland
En dit....
Ze wonen in een mooi vrij land, staan ze bij een nat zebrapad, op koningsdag, en dan roeptoetert een vrouw in gebrekkig Engels, door een toeter, om allemaal te gaan zitten op het zebrapad om de weg te versperren, en roepen dan allemaal met een Arafat-sjaal voor hun gezicht of op het hoofd:
"Not My king, Not my leader" Free Palestine
Mens dan woon je hier verkeerd, ga dan naar het land waar wel jouw leider of jou koning woont, koop daar nog meer Arafat-sjaals, hoef je geen verzendkosten te betalen, en neem die mensen die met hun kont op het natte wegdek zitten alsjeblief mee voordat ze zich een blaasontsteking oplopen.
Daglichtlamp
10-08-2024 om 17:43
Fijn hé, dat wij in een land wonen met demonstratievrijheid. Je hoeft het niet met ze eens te zijn om op te komen voor hun recht om te demonstreren.
Fleurtje_5
10-08-2024 om 17:53
Daglichtlamp schreef op 10-08-2024 om 17:43:
Fijn hé, dat wij in een land wonen met demonstratievrijheid. Je hoeft het niet met ze eens te zijn om op te komen voor hun recht om te demonstreren.
Klopt, maar andere mensen, bv mensen die op weg zijn naar hun werk en niet door kunnen vanwege de blokkade, of mensen die wachten op de thuiszorg die niet door kan, hebben ook recht op gerechtigheid.
Als de koning niet jouw koning is, dan moet je naar het land waar wel jou koning of leider woont. Waarom dan nog demonstreren in een land dat je niet als het jouwe ziet?
felija
10-08-2024 om 19:53
Als 'linkse trien' ben ik totaal niet bezig met de barricades te bestijgen, met vlaggen van wie dan ook te wapperen en kreten te scanderen. Veel 'linkse trienen' hebben inderdaad vakantie, denk ik en daar moet het viaforum voor wijken, tenminste voor mij geldt dat wel.
Misschien wat minder in uitersten denken, veruit de meeste mensen zijn gematigd.
Nicole123
10-08-2024 om 23:07
Vreemde en absurde tegenstellingen worden hier geschapen. Als je voor de vrijheid van de Palestijse bevolking bent en tegen de bombardementen in Gaza ageert, dan ben je als 'Mien de linkse trien' (lekker respectvol ook) een goedprater van homo- en vrouwenhaat? Die Palestijnen zijn toch maar vreselijke mensen met een verachtelijke cultuur? Of begrijp ik dat nou verkeerd?
Is dit nog steeds het asielzoekers-bash-topic waarin we alles erbij halen om niet-westerse vreemdelingen in een kwaad daglicht te stellen, door alles wat er door mensen uit hun kringen verkeerd gedaan wordt onder elkaar te delen en zo te suggereren dat elke Syriër, Somaliër, Iraniër, Turk en Afghaan zo is? Denken jullie echt dat je daar een fijnere wereld van krijgt, op deze manier stigmatiseren en haat zaaien?
Fleurtje_5
11-08-2024 om 10:39
Fleurtje_5 schreef op 10-08-2024 om 17:32:
[..]
https://youtu.be/OM25V3cPlRg?si=UKEOC5-3kS4yfy2i
En dit....
Ze wonen in een mooi vrij land, staan ze bij een nat zebrapad, op koningsdag, en dan roeptoetert een vrouw in gebrekkig Engels, door een toeter, om allemaal te gaan zitten op het zebrapad om de weg te versperren, en roepen dan allemaal met een Arafat-sjaal voor hun gezicht of op het hoofd:
"Not My king, Not my leader" Free Palestine
Mens dan woon je hier verkeerd, ga dan naar het land waar wel jouw leider of jou koning woont, koop daar nog meer Arafat-sjaals, hoef je geen verzendkosten te betalen, en neem die mensen die met hun kont op het natte wegdek zitten alsjeblief mee voordat ze zich een blaasontsteking oplopen.
Dit bericht maar even ophalen nav het laatste bericht waarin een topic weer een asielzoeker-bash-topic word genoemd. Huiliehuilie als je het niet eens bent met 'getoeter' zoals hierboven.
Tjonge jonge, Het lijkt wel een koning-bash-topic.
Zilver_gray
11-08-2024 om 10:49
Fleurtje_5 schreef op 11-08-2024 om 10:39:
[..]
Dit bericht maar even ophalen nav het laatste bericht waarin een topic weer een asielzoeker-bash-topic word genoemd. Huiliehuilie als je het niet eens bent met 'getoeter' zoals hierboven.
Tjonge jonge, Het lijkt wel een koning-bash-topic.
Nicole doet helemaal geen huilie huilie. Ze geeft aan wat ze van bepaalde berichten vindt. En dat mag gelukkig hier op het forum in ons mooie landje.
Jouw berichten/ links/ filmpjes etc daarentegen slaan werkelijk helemaal nergens op.