Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Alice12 schreef op 08-08-2024 om 12:41:

Mensen uit Ter Apel willen die spreidingswet niet, maar willen ( net als veel mensen uit de rest van het land) veel en veel minder asielzoekers.

De burgemeester en gemeenteraad van Ter Apel willen de spreidingswet zeer zeker wel, dat staat duidelijk in de interviews met hen in het nieuws. Hebben zij een mening die haaks staat op die van de bevolking? Lijkt me niet.

Alice12 schreef op 08-08-2024 om 12:41:

Mensen uit Ter Apel willen die spreidingswet niet, maar willen ( net als veel mensen uit de rest van het land) veel en veel minder asielzoekers.

Dat geloof ik meteen. Want de overlast zal bij hen niet minder worden met de spreidingswet is mijn mening, hun overlast word alleen nog meer verspreid. Dat gun je niemand. Nu zouden ze nog kunnen proberen te verhuizen, maar als door heel Nederland een Ter Apel zal ontstaan, is het einde zoek.

Fleurtje_5 schreef op 08-08-2024 om 15:49:

[..]

Dat geloof ik meteen. Want de overlast zal bij hen niet minder worden met de spreidingswet is mijn mening, hun overlast word alleen nog meer verspreid. Dat gun je niemand. Nu zouden ze nog kunnen proberen te verhuizen, maar als door heel Nederland een Ter Apel zal ontstaan, is het einde zoek.

Aangezien het helemaal niet de bedoeling is van de spreidingswet om overal aanmeldingscentra te openen is wat jij schetst helemaal niet het gevolg van de spreidingswet.

Ik zou er wel voor voelen om alle AZCs een maximale grootte te geven die een stuk kleiner is dan de bijna 2500 die overdag in Ter Apel verblijven.

Dubbel.

Laat ze bij het bouwen eerst maar eens kijken naar oppervlakte van steden en dorpen en hoeveel inwoners per km². 
In mijn stad wonen "we" al met 6000 mensen op een km² land en die km² is inclusief parken, wegen, kantoren, winkels en meer niet-woningen. 

Daglichtlamp schreef op 08-08-2024 om 15:59:

[..]

Aangezien het helemaal niet de bedoeling is van de spreidingswet om overal aanmeldingscentra te openen is wat jij schetst helemaal niet het gevolg van de spreidingswet.

Ik zou er wel voor voelen om alle AZCs een maximale grootte te geven die een stuk kleiner is dan de bijna 2500 die overdag in Ter Apel verblijven.

Ik NIET.

Er zijn dorpen met minder inwoners.

Schei uit schei uit met romantiseren.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/16437666/bespuugd-geslagen-en-bedreigd-in-de-trein-personeel-is-het-zat-en-zet-treinen-zaterdag-stil

Fleurtje_5 schreef op 08-08-2024 om 16:38:

[..]

Ik NIET.

Er zijn dorpen met minder inwoners.

Schei uit schei uit met romantiseren.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/16437666/bespuugd-geslagen-en-bedreigd-in-de-trein-personeel-is-het-zat-en-zet-treinen-zaterdag-stil

Ik dacht juist dat jij tegen hele grote AZCs was?

Nicole123 schreef op 08-08-2024 om 14:12:

[..]

De burgemeester en gemeenteraad van Ter Apel willen de spreidingswet zeer zeker wel, dat staat duidelijk in de interviews met hen in het nieuws. Hebben zij een mening die haaks staat op die van de bevolking? Lijkt me niet.

Nee hoor, er is een enorme verdeeldheid in ter Apel over de spreidingswet. in het dagblad van het Noorden heeft op 21 januari een interview gestaan en Hart van Nederland heeft onlangs een uitzending hier aan besteed. Dus dat de burgemeester en de gemeenteraad voor de spreidingswet zijn zegt niet zoveel.

Ik zag vanmorgen een foto van Kate en William op bezoek bij Moslims. Hartje Londen en Kate heeft een sluier om. Een man weigert haar de hand te geven. Dat is toch dieptreurig, of zie ik dat nou verkeerd. Hartje Londen en Kate past zich aan door zo’n hoofddoek te dragen. Het zou toch andersom moeten zijn? In moslimlanden pas je je aan, maar toch niet in je eigen stad? We zijn echt heel ver doorgeslagen.

tja misschien de omgekeerde wereld. Maar aan de andere kant denk ik, is het nou echt zo erg als zij geen hand krijgt? Sowieso vind ik handen geven goor

Mick87 schreef op 09-08-2024 om 14:39:

tja misschien de omgekeerde wereld. Maar aan de andere kant denk ik, is het nou echt zo erg als zij geen hand krijgt? Sowieso vind ik handen geven goor

Ik geef soms ook liever geen hand. Maar het gaat in deze dan ook om het principe.  Ik weet zeker dat de handen van Kate schoner zijn dan de handen van diegene die haar weigert een hand te geven. Alsof Kate onrein zou zijn.

Is het nou echt zo erg als zij, een prinses, misschien wel de aanstaande koningin, wel een hand had gekregen?

Is het nou echt zo erg als iemand geen hoofddoek draagt? Is het niet discriminerend naar alle vrouwen die geen hoofddoek dragen? Alsof je dan niet in tel bent, alsof je zondig bent, alsof je onrein bent, alsof je zonder hoofddoek geen identiteit zou hebben. Het gaat er om wát er in dat hoofd zit en niet wat er op dat hoofd ligt (zelfs koningin Rania sprak dit meermaals uit).

Alice12 schreef op 09-08-2024 om 13:32:

Ik zag vanmorgen een foto van Kate en William op bezoek bij Moslims. Hartje Londen en Kate heeft een sluier om. Een man weigert haar de hand te geven. Dat is toch dieptreurig, of zie ik dat nou verkeerd. Hartje Londen en Kate past zich aan door zo’n hoofddoek te dragen. Het zou toch andersom moeten zijn? In moslimlanden pas je je aan, maar toch niet in je eigen stad? We zijn echt heel ver doorgeslagen.

respect en accepteren van regels van fatsoen van het land waar je woont zijn soms ver te zoeken. Jaren geleden gebeurde dit al met Rita Verdonk die geen hand kreeg (en ja, het is bekend dat zij die scene wellicht provocerend in had gezet, maar toch)

Mick87 schreef op 09-08-2024 om 14:39:

Dat kan, maar zij krijgt geen hand omdat ze vrouw is. Toch maf dat we al die duur bevochten vrouwenrechten zo makkelijk langzaam weer uit handen geven.

Alice12 schreef op 09-08-2024 om 22:12:

[..]

Dat kan, maar zij krijgt geen hand omdat ze vrouw is. Toch maf dat we al die duur bevochten vrouwenrechten zo makkelijk langzaam weer uit handen geven.

Precies, ik vraag me af waarom het zo stil blijft. 

Ik pas me altijd aan als ik in een ander land ben, als het gastland wil dat ik een hoofddoek draag dan doe ik dat, maar niet in mijn thuisland!

Zijn de vrouwen die normaal vooraan staan om te strijden voor gelijke behandeling van vrouwen en mannen, massaal op vakantie?

Ook, en een beetje moe, zoals vaker beschreven
Cirkeltjes, die dingen

Wat ook kan, is dat men het bediscussiëren van dit onderwerp pas gaat voeren als Kate en William op bezoek komen in Ter Apel en het daar gebeurt in plaats van hartje London
Verder hebben ze hun eigen topic en is er een brits royalty topic 
Dus het is gewoon hier neergezet omdat het moslims betreft en dan kom ik weer uit bij het "beetje moe" zijn (zie, cirkeltje) 

Maar mijn bescheiden mening
Iedereen mag stoppen met handen schudden, blegh
Echter, een hand weigeren te schudden omdat het een vrouw betreft, is ook in mijn ogen fout
En dan ga ik nu glad ijs op, maar het zijn niet enkel moslims die vrouwen onderdrukken en iets weigeren
Orthodoxe jodinnen mogen ook niet alles wat hun mannelijke tegenhangers wel mogen, ook orthodoxe mormonen zien verschil tussen mannen en vrouwen en het wordt nu, 2024 ook tijd om de vrouw echt keuze van vrijheid te geven bij abortus, ook als ze zwaar christen zijn 
**Maar dat is mijn mening, in sommige ogen zelfs gezien als Godslastering
En religie komt samen met vrijheid van Godsdienst uitoefenen
Die Godsdienst komt weer met allerhande regels en protocollen

Van mij mag dit best bespreekbaar gemaakt worden hoor en ik wil daar best aan meedoen, maar trek het dan breed en niet enkel naar moslims
Religie en vrouwen die anders behandeld worden ofzo, en trek het dan nog breder en haal Maatschappij en vrouwen die anders behandeld worden erbij 
Ik doe dan heus mee, al vind ik vrijheid een groot goed, ook vrijheid van uitoefenen van een godsdienst, inclusief diens regels 

Toch lijkt het Ter Apel topic mij daar niet te juiste plek voor en dus deed ik (tot nu) niet mee
Maar Alice weet dat heus 

**Dit wazige bericht is achteraf aangepast om nog waziger te worden
Kom er maar in met een artikel Daglichtlamp  

Yumi schreef op 09-08-2024 om 22:30:

[..]

Precies, ik vraag me af waarom het zo stil blijft.

Zijn de vrouwen die normaal vooraan staan om te strijden voor gelijke behandeling van vrouwen en mannen, massaal op vakantie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.