Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Yumi schreef op 07-08-2024 om 16:54:

[..]

Deze wordt in het artikel genoemd.
De Islamitische Sharia-raad (islamic-sharia.org)

Ze noemen het toch echt Shania rechtbanken, opgezet om de reguliere rechtbank te ontlasten. Maar vrouwen worden er behandeld als tweederangsburgers. 

"Ze waren bedoeld om moslimgemeenschappen te helpen en de druk op de rechtbanken te verlichten, maar de sharia courts ontmoeten steeds meer kritiek in Engeland.

Met name wegens de vrouwonvriendelijkheid. The Evening Standard publiceerde onlangs het verhaal van Aisha, een Britse moslima die wilde scheiden van haar gewelddadige echtgenoot. De zaak kwam voor een sharia-rechtbank. Ze werd bestookt met vragen. ‘Steun je hem wel genoeg? Vervul je zijn behoeften? Koken en schoonmaken?’ Uiteindelijk luidde het oordeel dat ze naar huis moest terugkeren ‘om een betere echtgenote te zijn’."

Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-08-2024 om 17:08:

[..]

Ze noemen het toch echt Shania rechtbanken, opgezet om de reguliere rechtbank te ontlasten. Maar vrouwen worden er behandeld als tweederangsburgers.

"Ze waren bedoeld om moslimgemeenschappen te helpen en de druk op de rechtbanken te verlichten, maar de sharia courts ontmoeten steeds meer kritiek in Engeland.

Met name wegens de vrouwonvriendelijkheid. The Evening Standard publiceerde onlangs het verhaal van Aisha, een Britse moslima die wilde scheiden van haar gewelddadige echtgenoot. De zaak kwam voor een sharia-rechtbank. Ze werd bestookt met vragen. ‘Steun je hem wel genoeg? Vervul je zijn behoeften? Koken en schoonmaken?’ Uiteindelijk luidde het oordeel dat ze naar huis moest terugkeren ‘om een betere echtgenote te zijn’."

OMG en dat dan in een Westers land. Ongekend. Dit vind ik dus het problematische aan migranten uit islamitische landen. Er komt dit soort gedachtengoed mee. Procentueel een minderheid maar in absolute aantallen gaat het om best grote getallen. En zo zal onze westerse samenleving steeds meer onder druk komen te staan.  

Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-08-2024 om 17:08:

[..]

Onvoorstelbaar, dat dit is toegestaan 

Yumi schreef op 07-08-2024 om 17:30:

[..]

Onvoorstelbaar, dat dit is toegestaan

Inderdaad! Rechtspraak en geloof moeten ten allen tijden gescheiden blijven. Ik begrijp niet dat het VK hierin toegestemd heeft. Wat een blamage.

Mick87 schreef op 07-08-2024 om 17:28:

[..]

OMG en dat dan in een Westers land. Ongekend. Dit vind ik dus het problematische aan migranten uit islamitische landen. Er komt dit soort gedachtengoed mee. Procentueel een minderheid maar in absolute aantallen gaat het om best grote getallen. En zo zal onze westerse samenleving steeds meer onder druk komen te staan.

Volgens vriendin die bij het coa werkt, moeten we zoveel mogelijk vrouwen hierheen halen, want hier mogen ze scheiden en hebben meer rechten. Toen ik aangaf, dat we die man erbij krijgen kreeg ik uiteraard het gebruikelijke antwoord; ja maar ze zijn niet allemaal zo. Over jezelf tegenspreken gesproken....  

Triest voor die vrouwen die dachten in Engeland een betere bescherming te krijgen.

Yumi schreef op 07-08-2024 om 17:36:

[..]

Volgens vriendin die bij het coa werkt, moeten we zoveel mogelijk vrouwen hierheen halen, want hier mogen ze scheiden en hebben meer rechten. Toen ik aangaf, dat we die man erbij krijgen kreeg ik uiteraard het gebruikelijke antwoord; ja maar ze zijn niet allemaal zo. Over jezelf tegenspreken gesproken....

Triest voor die vrouwen die dachten in Engeland een betere bescherming te krijgen.

En een school in Duitsland:

https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/ 20-01-24

Fleurtje_5 schreef op 07-08-2024 om 19:32:

[..]

En een school in Duitsland:

https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/ 20-01-24

En dat halen we dus allemaal hierheen. Ik wil dat niet, zeker niet voor mijn kleindochter. Die is nu nog klein, maar ik hou mijn hart vast.
Meisjes uit mijn klas vertellen mij hoe ze omgaan met het gesis en het uitschelden met kech. “ Dat komt omdat we geen hoofddoek hebben, juf”. De meiden vinden het echt bijna normaal dat Marrokaans uitschot hun uitschelden. Dat gebeurt in de gangen van school, maar ook in het winkelcentrum. Die meiden vertellen mij met droge ogen hoe je daar het best mee om kunt gaan. “ gewoon met je ogen neergeslagen en geen oogcontact maken, dan gaat het meestal wel goed”. 
En nu zullen best mensen gaan schrijven dat het allemaal best meevalt en dat dat excessen zijn, maar dat is gewoon niet waar. Daarom schrijft die minister van asielzaken uit Denemarken hoe verschrikkelijk naïef wij zijn. En hij kan het weten, hij komt uit die cultuur. Die minister houdt zijn hart vast. 

Mick87 schreef op 07-08-2024 om 17:28:

[..]

De schrijfster , juriste Machteld Zee, is ook naar de UK geweest en heeft zaken bijgewoond. In dit stuk legt ze ook heel duidelijk uit waarom we dit niet in NL moeten willen.

https://www.mareonline.nl/achtergrond/rechters-van-de-angst/

‘Ik heb Lord Phillips of Worth Matravers geïnterviewd, destijds de hoogste rechter in het Verenigd Koninkrijk. “Vertel eens’, zei hij tegen me, “wat gebeurt daar eigenlijk?” Ik was in shock. Deze man heeft in speeches gezegd dat die sharia councils helemaal niet problematisch zijn. Maar hij heeft geen idee wat er gebeurt.’

‘De “rechtspraak” van de raden wordt, ook in wetenschappelijke literatuur, vaak arbitrage of mediation genoemd. Maar dat is het helemaal niet. Want dan heb je twee partijen en een neutrale arbiter. Er is een publieke moraal ontstaan waarin niet negatief geoordeeld mag worden over cultuur en religie. De Leidse hoogleraar Islam en het Westen Maurits Berger schrijft bijvoorbeeld dat sharia-raden een rol kunnen spelen in Nederland. Of Piet Hein Donner, die de Cleveringaleerstoel krijgt nadat hij in 2006 heeft gezegd dat de sharia in Nederland ingevoerd kan worden als de meerderheid dat wil.

Nicole123 schreef op 07-08-2024 om 15:10:

[..]

Een aantal jaar terug had de PVV ook maar een paar zeteltjes. Als er maar genoeg mensen op een partij stemmen dan kan dat veranderen. Als Ter Apel bewoner zou ik in ieder geval gestemd hebben op een partij die de spreidingswet niet wil afschaffen nog voor hij ook maar in gang is gezet en dat zijn er genoeg.

dat klopt.

welke partij(en) heb jij in gedachten die aan de gestelde wensen voldoen? is echt een oprechte vraag, dus ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord

Mensen uit Ter Apel willen die spreidingswet niet, maar willen ( net als veel mensen uit de rest van het land) veel en veel minder asielzoekers. 

Best heftig en heel zorgwekkend. Maar ook eng dat het risico bestaat dat iemand onterecht word beschuldigd.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240808_92868019?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middag&utm_content=article_list_3&utm_term=0-0
[foto van Pro-IS-demonstratie in de Haagse Schilderswijk in 2014]

Signalen over mogelijke radicalisering worden in regio’s verschillend beoordeeld. Doordat signalen niet tijdig herkend worden, kunnen mensen buiten beeld blijven. Dat levert risico’s op voor de nationale veiligheid.

Dat blijkt uit onderzoek van de Inspectie Justitie en Veiligheid (IJV) in vier – qua grootte verschillende – regio’s verspreid over het land, waaronder Zuid-Limburg (Maastricht, Valkenburg en Eijsden-Margraten). Ook bestaat het risico dat iemand onterecht het stempel geradicaliseerd krijgt door onjuiste of ongelijke beoordeling.

..etc.etc.etc.etc.........

Broadway schreef op 08-08-2024 om 09:15:

[..]

dat klopt.

welke partij(en) heb jij in gedachten die aan de gestelde wensen voldoen? is echt een oprechte vraag, dus ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord

Alle partijen die de spreidingswet willen houden zijn in mijn ogen beter dan de PVV lijn van de huidige coalitie. Dus bijv de CU zials je zelf al aangeeft, of PvdA/GL, of CDA, of SP. Lossen zij de asielproblemen in 1 klap op? Nee. De problematiek is sowieso een van een lange adem, niemand lost dat in 1 dag op. Hebben ze realistischere oplossingen dan het 'een stop op die nare asielzoekers!' geschreeuw van Wilders & co, die met oplossingen komen die of niet kunnen/mogen binnen rechtsstaat en verdragen, of de zaak juist verergeren?* Ja. 

* Asielprocedurestop = de boel nog 2 jaar meer laten opstoppen, terwijl procedures juist korter zouden moeten ipv nog 2 jaar langer. Geen procedures is ook geen mensen kunnen uitzetten, dus een toename van asielzoekers, vooral van de kansloze.

Spreidingswet afschaffen = problemen in Ter Apel nog veel erger laten worden, door ze op te vangen waar het al meer dan overvol zit.

Opvang nog soberder maken dan het al is door bijv sport- of onderwijsmogelijkheden weg te halen = nog meer rondhangen en overlast ipv actief houden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.