Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Fleurtje_5 schreef op 27-07-2024 om 10:32:

Interessant artikel:

https://www.tijd.be/markten-live/analyse/marieke-blom-hoofdeconoom-ing-migranten-die-krapte-op-arbeidsmarkt-opvangen-creeren-nieuwe-krapte/10556844.html 24 juli 2024
Het is een misvatting dat er een vaste hoeveelheid werk is in een economie', zegt ING-hoofdeconome Marieke Blom.

Kan het artikel niet lezen Fleurtje

Yumi schreef op 27-07-2024 om 10:36:

[..]

Kan het artikel niet lezen Fleurtje

O echt niet? Het is toch geen artikel achter een betaalmuur want dan zou ik het ook niet kunnen openen.

Fleurtje_5 schreef op 27-07-2024 om 10:38:

[..]

O echt niet? Het is toch geen artikel achter een betaalmuur want dan zou ik het ook niet kunnen openen.

Nee helaas

Fleurtje_5 schreef op 27-07-2024 om 10:32:

Interessant artikel:

https://www.tijd.be/markten-live/analyse/marieke-blom-hoofdeconoom-ing-migranten-die-krapte-op-arbeidsmarkt-opvangen-creeren-nieuwe-krapte/10556844.html 24 juli 2024
Het is een misvatting dat er een vaste hoeveelheid werk is in een economie', zegt ING-hoofdeconome Marieke Blom.

Dat is niet gek toch. Nieuwkomers gaan vacatures vervullen. Maar anderzijds neemt door hen vacatures ook weer toe. Want zij hebben ook zorg en onderwijs nodig en gaan ook weer goederen en diensten afnemen. Dus een soort vicieuze cirkel.

Poezenmeisje schreef op 27-07-2024 om 07:34:

[..]

Ik had een huilbaby (20 uur per dag, vier maanden lang) die gelukkig op de begane grond sliep.

Sindsdien weet ik wat wanhoop van ouders kan zijn...

Dat kind was een dag oud. 

Alice12 schreef op 27-07-2024 om 14:20:

[..]

Dat kind was een dag oud.

En die moeder zit hoogstwaarschijnlijk nog steeds vol met postnatale zwangerschapshormonen en te weinig/geen hulp van buitenaf. 

Poezie schreef op 27-07-2024 om 14:26:

[..]

En die moeder zit hoogstwaarschijnlijk nog steeds vol met postnatale zwangerschapshormonen en te weinig/geen hulp van buitenaf.

Oh ja, nee dan is het wel logisch dat ze haar pasgeboren baby vermoordt. 
Je kunt ook te ver gaan met proberen te vergoelijken wat niet te vergoelijken is. Of dat nu een asielzoeker of een Nederlandse vrouw is. Het is monsterlijk en afschuwelijk.

Het is vreselijk en ontzettend verdrietig, en meer weten we niet.

Alice12 schreef op 27-07-2024 om 14:33:

[..]

Oh ja, nee dan is het wel logisch dat ze haar pasgeboren baby vermoordt.
Je kunt ook te ver gaan met proberen te vergoelijken wat niet te vergoelijken is. Of dat nu een asielzoeker of een Nederlandse vrouw is. Het is monsterlijk en afschuwelijk.

Doe even normaal joh, heb jij soms ook last van je hormonen?

Fleurtje_5 schreef op 27-07-2024 om 10:38:

[..]

O echt niet? Het is toch geen artikel achter een betaalmuur want dan zou ik het ook niet kunnen openen.

Ik kan het ook gewoon lezen, zit niet achter een betaalmuur

Poezie schreef op 27-07-2024 om 17:09:

[..]

Doe even normaal joh, heb jij soms ook last van je hormonen?

Nee,  volgens mij niet. Ik vind mijn reactie volkomen normaal.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-07-2024 om 23:29 Topicstarter

Alice12 schreef op 27-07-2024 om 14:33:

[..]

Oh ja, nee dan is het wel logisch dat ze haar pasgeboren baby vermoordt.
Je kunt ook te ver gaan met proberen te vergoelijken wat niet te vergoelijken is. Of dat nu een asielzoeker of een Nederlandse vrouw is. Het is monsterlijk en afschuwelijk.

Mijn zoon heb ik bijna vermoord. Bedankt voor je warme complimenten.

Het was mijn redding dat ik weer naar mijn werk mocht. "Dag papa, red je er maar mee."

Poezenmeisje schreef op 27-07-2024 om 23:29:

[..]

Mijn zoon heb ik bijna vermoord. Bedankt voor je warme complimenten.

Het was mijn redding dat ik weer naar mijn werk mocht. "Dag papa, red je er maar mee."

Na 1 dag?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-07-2024 om 23:47 Topicstarter

Alice12 schreef op 27-07-2024 om 23:39:

[..]

Na 1 dag?

Was het maar waar... 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-07-2024 om 23:51 Topicstarter

Ik heb geen idee wat de kraamgewoontes zijn in Somalië.
 
Zouden er geen Somalische mama's in de buurt zijn geweest?
Zonder een "clan / community" kan ze zich enorm verloren hebben gevoeld.

"Onze" kraamgebruiken verschillen waarschijnlijk enorm van de Somalische.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.