Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Nicole123 schreef op 10-10-2024 om 16:47:

Wel knap ja, als mensen extreem-rechts gedachtengoed zo weten te presenteren dat het logisch en juist heel rechtststatelijk lijkt.

Zeker. Het is altijd lastig om, in de gewichtige woordsalade, te zoeken naar het kleine boze scheetje wat stiekem ontsnapt aan de borrelende onderbuik.

Twinski schreef op 10-10-2024 om 17:04:

[..]

Zeker. Het is altijd lastig om, in de gewichtige woordsalade, te zoeken naar het kleine boze scheetje wat stiekem ontsnapt aan de borrelende onderbuik.

Twinski schreef op 10-10-2024 om 17:04:

[..]

Zeker. Het is altijd lastig om, in de gewichtige woordsalade, te zoeken naar het kleine boze scheetje wat stiekem ontsnapt aan de borrelende onderbuik.

@Chiquita. Dank! 

Ik doe graag een duit in het zakje als het er op aankomt wat ‘tegengeluid’ te laten horen. Of om wat cijfers in de discussie te brengen die een breder (of juist nauwkeuriger) beeld geven van de situatie.
Ik begrijp bijvoorbeeld ook niet hoe men denkt normen en waarden zoals wij die in Nederland kenden te kunnen behouden wanneer er blijkbaar nooit mag worden ingegrepen bij overduidelijk afwijkend gedrag en alles onder het tapijt wordt geveegd en iedereen zijn mond moet houden “want discriminatie”.

Als je iemand aanspreekt op gedrag/houding etc. (en diegene daarmee de kans biedt op verbetering) dan verwacht je niet dat je zelf wordt aangevallen en/of wordt beschuldigd van 'discriminatie' omdat/als die ander een kleurtje heeft.

Dat doe je dus meestal maar één keer. En verder haal je je schouders op; óók als men zegt dat "we" meer moeten doen aan integratie of dat "we" toch vooral moeten zorgen dat "onze" normen en waarden behouden blijven.

Getalsmatig gaan 'we' het sowieso verliezen met "onze" normen en waarden. Hier een overzichtje van de inwonersaantallen 1980-2020-2060 (prognose CBS - 2024-2070 reguliere prognose voor 2060 van dan 20.055.086 inw.)

Onderstreept zijn de aantallen in resp. 1980 - 2020 - prognose 2060

Nederlands
12.473.795 - plus 713.085 = 13.186.880 - min 1.273.857 = 11.913.023 (> 95 % vs 1980)
Niet westers (totaal)
475.876 - plus 1.916.187 = 2.392.060 - plus 2.217.688 = 4.609.748 (> 968 % vs 1980)
waarvan
Uit de vier traditionele immigratielanden (Marokko, Antillen, Suriname, Turkije)
380.045 - plus 968.350 = 1.348.395 - plus 290.811 = 1.639.206 (> 431 % vs 1980)
Overig niet westers, o.a. vluchtelingenlanden
95.828 - plus 947.837 = 1.043.665 - plus 1.926.877 = 2.970.542 (> 3.099 % vs 1980)

Aandeel totale bevolking, resp. Nederlands, Westers, Niet westers:

1980 - 88.52 - 8.10 - 3.38 %
2020 - 75.75 - 10.50 - 13.74 %
2060 - 60.08 - 16.68 - 23.25 %

Wanneer 'we' niet zo zouden zijn gehinderd door de eeuwige discriminatie beschuldiging en de overdreven 'bescherming' vanuit links, dan hadden we iedere nieuwkomer gewoon gelijkwaardig kunnen behandelen (zoals dat in de beginjaren eigenlijk best goed ging qua integratie) en dezelfde eisen aan hen stellen, zodat je ook een gelijke uitkomst/resultaat kan verwachten.

Want hoewel er weinig landen zijn waar er zoveel 'gelijke kansen' worden geboden als in Nederland, 'vecht' links nog steeds voor 'gelijke kansen' zónder dóór te hebben dat zij daarmee juist het grootste struikelblok vormen voor het behalen van gelijke resultaten.

En dan nu vól inzetten om zogenaamd de rechtsstaat te behouden….. alsof het iets ánders omgaan met de regels/opvang/hoeveelheid asielzoekers de rechtsstaat aan zou tasten? Blijkbaar hebben heel veel inwoners daar een ander idee en gevoel bij.


En wat t.a.v. het andere door links zo gekoesterde stokpaardje, de ‘democratie’?
Volgens de verkiezingsuitslag -en de publieke opinie in het algemeen- wil een groot deel van de bevolking dat de immigratie niet op dezelfde voet wordt voortgezet. Dat zijn over het algemeen hele gewone mensen met hele gewone (voor)ouders die hun (klein)kinderen graag iets gunnen van het Nederland zoals zij dat -nu nog- (her)kennen.

Waarom zou je mensen oorspronkelijk afkomstig uit de Antillen, Suriname, Marokko en Turkije op één hoop gooien en de aanname doen dat die mensen allemaal verkeerde normen en waarden meebrengen? En wat heeft het te maken met asielzoekers, die juist grotendeels uit heel andere landen komen en als ze wel uit die 4 landen komen vrijwel nooit een verblijfsvergunning krijgen? Verder slaat het als een tang op een varken wat betreft de keer op keer aangetoonde anti-rechtsstatelijkheid van de kabinetsplannen wat betreft asiel. De enige rode lijn die ik zie is een immense haat richting en angst voor buitenlanders en iedereen die maar voor hun belangen opkomt. Liever een Hongarije 2.0 in een semi-dictatuur zonder buitenlanders dan een rechtsstaat waarin je met mensen uit een andere cultuur samen moet leven.

Nicole123 schreef op 10-10-2024 om 18:28:

Waarom zou je mensen oorspronkelijk afkomstig uit de Antillen, Suriname, Marokko en Turkije op één hoop gooien en de aanname doen dat die mensen allemaal verkeerde normen en waarden meebrengen? En wat heeft het te maken met asielzoekers, die juist grotendeels uit heel andere landen komen en als ze wel uit die 4 landen komen vrijwel nooit een verblijfsvergunning krijgen? Verder slaat het als een tang op een varken wat betreft de keer op keer aangetoonde anti-rechtsstatelijkheid van de kabinetsplannen wat betreft asiel. De enige rode lijn die ik zie is een immense haat richting en angst voor buitenlanders en iedereen die maar voor hun belangen opkomt. Liever een Hongarije 2.0 in een semi-dictatuur zonder buitenlanders dan een rechtsstaat waarin je met mensen uit een andere cultuur samen moet leven.

Inderdaad,.ik begrijp niets van die zelfverheerlijking van de Nederlanders en onze cultuur. Is het wat de boer niet kent, dat eet hij niet? Wat van elders komt, kan nooit veel soeps zijn? Andere culturen zijn per definitie eng en minderwaardig ofzo?


felija schreef op 10-10-2024 om 18:55:

[..]

Inderdaad,.ik begrijp niets van die zelfverheerlijking van de Nederlanders en onze cultuur. Is het wat de boer niet kent, dat eet hij niet? Wat van elders komt, kan nooit veel soeps zijn? Andere culturen zijn per definitie eng en minderwaardig ofzo?


De gemene deler hier is volgens mij dat de moslimcultuur eng en minderwaardig is (beschreven als 'de culturen botsen en dat moeten we niet willen' of door het selectief plaatsen van negatieve nieuwsberichten over mensen uit islamitische landen, want dan lijkt het opeens geen racisme). Waarom cijfers over Antilianen en Surinamers dat onderbouwen is mij een groot raadsel. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

10-10-2024 om 19:35 Topicstarter

De aanslagen die in Europa en Afrika plaatsvinden, worden volgens mij niet door christenen, joden, hindoes, pastafari's of bahá'ís gepleegd.

Poezenmeisje schreef op 10-10-2024 om 19:35:

De aanslagen die in Europa en Afrika plaatsvinden, worden volgens mij niet door christenen, joden, hindoes, pastafari's of bahá'ís gepleegd.

Je mag wel islamieten zeggen, hoor. Een hele groep gelovigen medeverantwoordelijk maken voor aanslagen is toch generaliseren? Daar kun je toch geen asielbeleid op baseren? Dan zouden katholieken nooit meer in de kinderopvang mogen werken. Dat is toch gewoon niet eerlijk?


Poezenmeisje schreef op 10-10-2024 om 19:35:

De aanslagen die in Europa en Afrika plaatsvinden, worden volgens mij niet door christenen, joden, hindoes, pastafari's of bahá'ís gepleegd.

Maar enkel door moslims, is dat wat je wilde zeggen? Zoals die aanslag van Breivik? Oh nee, die kwam uit onze 'superieure' Westerse cultuur. Net als de brandbommengooier naar een AZC in het Verenigd Koninkrijk en de moordenaar van Jo Cox.

En wat hebben Surinamers en Antilianen er nou mee te maken? 

Nicole123 schreef op 10-10-2024 om 20:04:

[..]

Maar enkel door moslims, is dat wat je wilde zeggen? Zoals die aanslag van Breivik? Oh nee, die kwam uit onze 'superieure' Westerse cultuur. Net als de brandbommengooier naar een AZC in het Verenigd Koninkrijk en de moordenaar van Jo Cox.

En wat hebben Surinamers en Antilianen er nou mee te maken?

Niets.
Maar “niet westers” is voldoende om in het verdomhoekje geplaatst te worden 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

10-10-2024 om 20:38 Topicstarter

Surinamers, Antillianen en Molukkers vallen bij mij onder Nederlanders. Zelf ben ik blijkbaar een allochtone Nederlander.

Ik heb een Surinaams-Javaanse schoonzus die praktiserend moslima is. Een schat van een vrouw. Bij één van haar kinderen draagt ze een hoofddoek, in Nederland niet.

Mijn Oosteuropese moslima collega draagt wel een hoofddoek. Een schat van een vrouw.

Een aantal andere collega's (Marokkaanse afkomst) zijn ook moslim(a')s. Geen enkel probleem mee, hardwerkende mensen met een gezin, vrijwilliger bij de voetbalclub. Soms naast hun baan een eigen bedrijf. Deze collega's zitten zowel onderaan als bovenin de organisatie.

Poezenmeisje schreef op 10-10-2024 om 20:38:

Surinamers, Antillianen en Molukkers vallen bij mij onder Nederlanders. Zelf ben ik blijkbaar een allochtone Nederlander.

Ik heb een Surinaams-Javaanse schoonzus die praktiserend moslima is. Een schat van een vrouw. Bij één van haar kinderen draagt ze een hoofddoek, in Nederland niet.

Mijn Oosteuropese moslima collega draagt wel een hoofddoek. Een schat van een vrouw.

Een aantal andere collega's (Marokkaanse afkomst) zijn ook moslim(a')s. Geen enkel probleem mee, hardwerkende mensen met een gezin, vrijwilliger bij de voetbalclub. Soms naast hun baan een eigen bedrijf. Deze collega's zitten zowel onderaan als bovenin de organisatie.

Dan denken we hier ongeveer hetzelfde over. 

Wat vind je dan van de uitspraak "Getalsmatig gaan we het sowieso verliezen met onze normen en waarden.", onderbouwd met cijfers van de hoeveelheid mensen die oorspronkelijk afkomstig zijn uit Suriname, de Antillen, Turkije en Marokko? Ik neem aan dat je niet instemt met het idee dat jouw normen en waarden anders zijn dan en minderwaardig aan die van de 'Echte Nederlander'? Ik ga er vanuit dat je jezelf gewoon ook bij de 'wij Nederlanders' vind horen, toch? En terecht wat mij betreft.

Zilver_gray schreef op 10-10-2024 om 20:23:

[..]

Niets.
Maar “niet westers” is voldoende om in het verdomhoekje geplaatst te worden

Ongelofelijk, het komt echt over als je superieur voelen boven een ander volk, andere cultuur, omdat je toevallig Nederlander bent. Op de wereldbol moet je ons met een vergrootglas zoeken. 

We zijn allemaal mensen.

Poezenmeisje schreef op 10-10-2024 om 20:38:

Surinamers, Antillianen en Molukkers vallen bij mij onder Nederlanders. Zelf ben ik blijkbaar een allochtone Nederlander.

Ik heb een Surinaams-Javaanse schoonzus die praktiserend moslima is. Een schat van een vrouw. Bij één van haar kinderen draagt ze een hoofddoek, in Nederland niet.

Mijn Oosteuropese moslima collega draagt wel een hoofddoek. Een schat van een vrouw.

Een aantal andere collega's (Marokkaanse afkomst) zijn ook moslim(a')s. Geen enkel probleem mee, hardwerkende mensen met een gezin, vrijwilliger bij de voetbalclub. Soms naast hun baan een eigen bedrijf. Deze collega's zitten zowel onderaan als bovenin de organisatie.

Echt fijn dat je dit zo benoemt, zouden meer mensen moeten doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.