Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Fleurtje_5 schreef op 04-09-2024 om 08:33:

[..]


Ahum, Was jij het niet die onderstaande schreef:

_____________________________

Libertine schreef op 02-09-2024 om 20:59:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar qua drogredenen. Als we niet zo belachelijk veel geld uitgeven aan subsidies van de boeren houden we geld én ruimte over. Kunnen we ruimschoots ouderen, kinderen in de jeugdzorg en wat vluchtelingen van opvangen! Scheelt gelijk heel veel dierenleed, beter voor het milieu én we hebben minder arbeidsmigranten nodig. Win win win zeg ik je.

Ze geeft een voorbeeld van een mogelijke drogreden. Weet je wat daarmee bedoeld wordt?

Daglichtlamp schreef op 03-09-2024 om 17:31:

ik vraag me dan af of je je ook ongemakkelijk zou voelen als je verpleegd wordt door bijvoorbeeld een orthodox protestant, die jou ook ongetwijfeld als zondaar zou zien. Of hindert het dan niet, omdat je dat niet direct ziet vanaf de buitenkant?


Ik weet weinig van die 'stroming' en heb daarom even gegoogled wat dat inhoud.

Orthodox-gereformeerden vormen een stroming binnen het gereformeerde protestantisme in Nederland.

en:

De bevindelijk gereformeerden vormen binnen het gereformeerd protestantisme in Nederland een orthodox-protestantse stroming. Zij onderscheiden zich vanouds van de orthodox-gereformeerden door nadruk te leggen op de persoonlijke toe-eigening van het heil.

Nu weet ik nog steeds niet zo veel over die stroming. Dus ik weet niet hoe ik me zou moeten voelen. Zijn er namens hun geloof aanslagen gepleegd op westerse zondaars?

Alice12 schreef op 03-09-2024 om 19:20:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden in het AZC in Nijmegen gewerkt. En ik heb het 4 maanden volgehouden, net als veel collega’s. Vreselijk was het, ik ben bedreigd, bespuugd en vele malen voor Kech uitgemaakt. Ik heb veel vechtpartijen meegemaakt en te vaak gezien hoe dit soort “ mannen” hun vrouwen behandelt. Dat dit soort lieden Nederland steeds meer bevolken vind ik doodeng. Want uiteindelijk gaat het wat betekenen voor het “vrouwbeeld” in Europa. En dat gaat er niet beter op worden.


Heel dapper dat je het vier maanden hebt volgehouden. Vreselijk.

Zo'n zelfde verhalen hoorde ik een poos geleden van mensen in Duitsland. Er werd daar zelfs over mensen geplast uit minachting.

Daglichtlamp schreef op 03-09-2024 om 20:36:

[..]

Eigenlijk vind ik het ook schandalig dat de leiding daar niet tegen opgetreden is. Zij hadden jullie moeten beschermen. Juist in het AZC zouden onze normen voorgeleefd moeten worden.


En wie beschermd de mensen in Ter Apel? De burgerwacht is daar niet voor de grap opgericht. En nog komen ze handen en voeten tekort.

Poezenmeisje schreef op 03-09-2024 om 20:41:

Je kunt 'onze normen' wel voorleven, maar daar lachen deze kerels om.

"112 Taxi AZC" stond niet voor niets op spandoeken in Ter Apel. Een 'foeigesprek' is hét teken van onderdanigheid van de politie.
Gewoon met de gummiknuppel eroverheen tot ze het afleren, andere taal verstaan ze blijkbaar niet.


En dit.

Poezenmeisje schreef op 03-09-2024 om 20:46:

[..]

https://www.rtvnoord.nl/asielzoekers/achter-de-poort

Ik heb bewondering voor de mensen die het volhouden om daar te werken.


Ik ook.

Alice12 schreef op 03-09-2024 om 22:02:

[..]

Als je een tijd bij ( vooral) Syrische, Somalische en Afghaanse jonge mannen heb gewerkt, weet je dat de vergelijking met preventief alle mannen opsluiten niet opgaat. Het is die enge denkwijze die je meemaakt als je op een AZC werkt, zo gaat tegenstaan. En dan kom je erachter hoe onvoorstelbaar naïef je altijd geweest bent door te denken dat dit soort mannen ooit anders gaan denken over bv. vrouwen en homo’s. Als ze maar een tijd hier wonen, gaan ze de westerse denkwijze vanzelf overnemen. Maar dat is dus niet zo. De meeste van deze mannen ( en echt niet een paar rotte appels) voelen alleen maar minachting voor de westerse wereld. Minachting voor de politie ( te soft) voor vrouwen( hoeren) voor homo’s.


Zeer triest.

Fleurtje_5 schreef op 04-09-2024 om 08:46:

[..]



Nu weet ik nog steeds niet zo veel over die stroming. Dus ik weet niet hoe ik me zou moeten voelen. Zijn er namens hun geloof aanslagen gepleegd op westerse zondaars?

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/media-laten-christendom-ongemoeid-na-terreuraanslag-abortuskliniek

Extremisten heb je echt overal, gelukkig zijn die niet de maat der dingen. 

Weet je wel veel over de Islam? Of weet je daar alleen iets over de extremen?

Moxxie schreef op 03-09-2024 om 23:52:

Alice12 was heel duidelijk in haar post, ze beschreef het als haar persoonlijke ervaring, en dan komen er reacties die dat willen weerleggen ofzo?

Ik snap gewoon de toon van het gesprek niet. In mijn werk heb ik te maken met vluchtelingen die al mogen werken en mijn ervaringen zijn overwegend positief, en ik ben ook zeker voor het opvangen van vluchtelingen. Ik heb nu te maken met een jongen van Palestijnse afkomst, opgegroeid in Syrië, gevlucht naar Nederland. Mijn hart breekt als ik hem spreek en dan denk ik, hoe is toch mogelijk dat er mensen zijn die deze medemensen niet willen helpen?

Maar de problemen zijn er ook, en dat zo snel mogelijk afdoen met 'dat zijn er maar een paar, dus wie daarover begint die snoeren we de mond', dat lost echt niets op. Zo ontstaat er toch geen gesprek? Ik lees hier alleen maar posts die aan willen tonen dat wat de ander zegt niet klopt. Maar ik denk dat er juist in heel veel posts waarheid zit, er zijn meerdere kanten.

Dan lees jij Alice haar posts heel anders dan ik. De discussie ging namelijk voor zij haar reactie schreef en ook daarna heel duidelijk over de vraag ‘zijn asielzoekers massaal intolerante, homo- en vrouwonvriendelijke mensen?’. Mijn stelling was ‘nee, dat is slechts een klein deel’. De post van Alice met haar ervaringen was een reactie daarop en was niet alleen maar haar ervaringen delen. Het was bedoeld als een ‘ze zijn massaal slecht’ (dus intolerant etc). Een paar mensen, waaronder jij, proberen dat goed te praten en te draaien met ‘ach, het zijn toch enkel haar ervaringen, waar is jouw begrip en empathie?’. Maar lees de berichten van Alice erna nog eens. Daarin bevestigt ze dat ze niet puur wat incidenten beschrijft, maar dat haar mening daadwerkelijk ‘ze zijn massaal slecht’ is.

Ik probeer hier een tegengeluid te laten horen en juist mij wordt daarin in dit topic voortdurend de mond gesnoerd. Ik geef zelf aan dat er zeker problemen zijn, dat er een hoop gedaan zou moeten worden wat betreft asielbeleid, dat ik mensen die geen echte vluchteling zijn zo snel mogelijk weer terug zou willen sturen, maar ook dat je aan iemands voorhoofd niet kunt zien of diegene zich wel of niet gaat misdragen en dat honderdduizend keer problemen benoemen ze niet oplost. Maar ik word hier in een kamp gestopt van iemand die iedereen maar met open armen wil binnenhalen, die geen enkel probleem ziet, die alles bagatelliseert, die blind is, die alleen maar wil deugen. Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn, het enige punt dat ik maak is dat asielzoekers niet massaal onmensen zijn. En dat ik het hijgerige continue benoemen van alle problemen van een kleine groep asielzoekers, zonder de nuance aan te geven dat dat slechts om een klein deel gaat, stigmatiserend en haatzaaiend vind.

Het hanteren van kledingvoorschriften en het neerkijken en zondig/hoerig vinden van de doorsnee westerse kleding (‘werelds’) is niet voorbehouden aan sommige stromingen binnen de islam. Deze denkbeelden komen in veel meer gelederen voor.

Op onze laatste kerkenraadsvergadering hebben we uitvoerig gesproken over kleding. De strijd tegen de legging lijkt verloren. De roklengte lijkt een voortdurende strijd te geven in onze kerkelijke gezinnen. De zorgtaken in het ziekenhuis en in verzorgingscentra lijken door dames alleen nog in lange broek te kunnen worden uitgevoerd. Jongens en vaders lijken van een korte broek in het openbare leven geen probleem meer te maken. Allerlei ontwikkelingen lijken niet meer te stuiten. In plaats van elkaar in het kerkelijke leven te steunen in het niet navolgen van een wereldse levenshouding, kunnen deze ontwikkelingen voor sommigen niet snel genoeg gaan. De kerkenraad ziet deze ontwikkelingen met lede ogen aan. (…) 
Een man moet niet willen dragen wat een vrouw draagt en een vrouw moet niet willen dragen wat een man draagt. Daarom zeggen wij nee tegen lange broeken voor vrouwen en meisjes. (…)


Hoeren zijn altijd herkenbaar geweest aan hun kleding of het juist het ontbreken daarvan. Kleding heeft in die sector altijd een belangrijke rol gespeeld, omdat het moet fungeren als lokmiddel. De Dikke van Dale betrekt het woord ‘hoerachtig’ direct op de kleding. Het heidense carnaval kent hoeren- en pooierskostuums. Blijkbaar heeft dit soort van mensen een eigen kledingstijl. Het lijkt me vanzelfsprekend dat we daar niet mee vereenzelvigd moeten willen worden. Bij alle kledingverschillen blijven de vorige artikelen over dit onderwerp overeind. Rondom het boerkaverbod laait de kledingdiscussie in de wereld ook weer op. Wij moeten maar normaal vinden wat de wereld normaal vindt en abnormaal wat de wereld abnormaal vindt. Maar de wereld is onze norm niet. Eerlijk gezegd heb ik veel begrip voor de uitspraak van een moslima: Het verbaast de vrouwen dat je in dit land kennelijk mag uittrekken wat je wilt, maar niet mag aantrekken wat je wilt.

https://bijbelscommentaar.nl/commentaar-item/139-onze-kleding-serie/

Jehova getuigen over homoseksualiteit: https://www.rtl.nl/editienl/artikel/597361/jehovas-maken-kinderfilm-homos-niet-welkom-het-paradijs

De Nashville verklaring, ondertekend door diverse kerkgenootschappen (maar zeker niet alle!) en ook door bijv Kees van de Staaij van de SGP.
https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/4542486/zes-vragen-over-de-omstreden-nashville-verklaring
WIJ BEVESTIGEN dat het zondig is om homoseksuele onreinheid of transgenderisme goed te keuren.

Homohaat en transfobie is, helaas, niet voorbehouden aan bepaalde stromingen binnen de islam. Er moet zeker iets aan gedaan worden, maar wat mij betreft breder dan het bestrijden of weren van moslims of asielzoekers in het algemeen. 

Nicole123 schreef op 04-09-2024 om 09:45:

Het hanteren van kledingvoorschriften en het neerkijken en zondig/hoerig vinden van de doorsnee westerse kleding (‘werelds’) is niet voorbehouden aan sommige stromingen binnen de islam. Deze denkbeelden komen in veel meer gelederen voor.

Op onze laatste kerkenraadsvergadering hebben we uitvoerig gesproken over kleding. De strijd tegen de legging lijkt verloren. De roklengte lijkt een voortdurende strijd te geven in onze kerkelijke gezinnen. De zorgtaken in het ziekenhuis en in verzorgingscentra lijken door dames alleen nog in lange broek te kunnen worden uitgevoerd. Jongens en vaders lijken van een korte broek in het openbare leven geen probleem meer te maken. Allerlei ontwikkelingen lijken niet meer te stuiten. In plaats van elkaar in het kerkelijke leven te steunen in het niet navolgen van een wereldse levenshouding, kunnen deze ontwikkelingen voor sommigen niet snel genoeg gaan. De kerkenraad ziet deze ontwikkelingen met lede ogen aan. (…)
Een man moet niet willen dragen wat een vrouw draagt en een vrouw moet niet willen dragen wat een man draagt. Daarom zeggen wij nee tegen lange broeken voor vrouwen en meisjes. (…)


Hoeren zijn altijd herkenbaar geweest aan hun kleding of het juist het ontbreken daarvan. Kleding heeft in die sector altijd een belangrijke rol gespeeld, omdat het moet fungeren als lokmiddel. De Dikke van Dale betrekt het woord ‘hoerachtig’ direct op de kleding. Het heidense carnaval kent hoeren- en pooierskostuums. Blijkbaar heeft dit soort van mensen een eigen kledingstijl. Het lijkt me vanzelfsprekend dat we daar niet mee vereenzelvigd moeten willen worden. Bij alle kledingverschillen blijven de vorige artikelen over dit onderwerp overeind. Rondom het boerkaverbod laait de kledingdiscussie in de wereld ook weer op. Wij moeten maar normaal vinden wat de wereld normaal vindt en abnormaal wat de wereld abnormaal vindt. Maar de wereld is onze norm niet. Eerlijk gezegd heb ik veel begrip voor de uitspraak van een moslima: Het verbaast de vrouwen dat je in dit land kennelijk mag uittrekken wat je wilt, maar niet mag aantrekken wat je wilt.

https://bijbelscommentaar.nl/commentaar-item/139-onze-kleding-serie/

Verschil is dat deze mensen niet op straat vrouwen voor hoer uitschelden of lastig vallen 

Nicole123 schreef op 04-09-2024 om 09:53:

Jehova getuigen over homoseksualiteit: https://www.rtl.nl/editienl/artikel/597361/jehovas-maken-kinderfilm-homos-niet-welkom-het-paradijs

De Nashville verklaring, ondertekend door diverse kerkgenootschappen (maar zeker niet alle!) en ook door bijv Kees van de Staaij van de SGP.
https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/4542486/zes-vragen-over-de-omstreden-nashville-verklaring
WIJ BEVESTIGEN dat het zondig is om homoseksuele onreinheid of transgenderisme goed te keuren.

Homohaat en transfobie is, helaas, niet voorbehouden aan bepaalde stromingen binnen de islam. Er moet zeker iets aan gedaan worden, maar wat mij betreft breder dan het bestrijden of weren van moslims of asielzoekers in het algemeen.

Daar heb je gelijk in dat er veel homohaat is maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over Ter Apel. Je bent natuurlijk vrij om een topic te openen over homohaat.

watertoren schreef op 04-09-2024 om 09:59:

[..]

Daar heb je gelijk in dat er veel homohaat is maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over Ter Apel. Je bent natuurlijk vrij om een topic te openen over homohaat.

Ik hoef geen heel topic over homohaat, maar wilde laten zien dat homohaat en op westerse vrouwen neerkijken als hoeren niet iets specifieks is van moslims of asielzoekers. Het is iets dat speelt in bepaalde islamitische stromingen, in bepaalde christelijke stromingen (reformatorisch, evangelisch - en dan daarin nog een subgroep - en jehova getuigen) en overigens ook in bepaalde atheïstische groeperingen (incel types die weglopen met figuren als Johan Derksen of Andrew Tate). Een hele discussie over die groeperingen is hier zeker niet nodig, maar het aanstippen ervan is niet off topic.

majorette2005 schreef op 04-09-2024 om 09:56:

[..]

Verschil is dat deze mensen niet op straat vrouwen voor hoer uitschelden of lastig vallen

We hadden het over moeite hebben met bijvoorbeeld in het ziekenhuis verpleegd worden door iemand met een hoofddoek. Niet omdat de verpleegkundige iets doet wat vervelend is voor de patiënt, maar blijkbaar omdat er gedacht wordt dat ze vervelend over de patiënt denkt.

Dat heeft volgens mij niets te maken met uitschelden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.