Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Nicole123 schreef op 02-09-2024 om 17:17:

Ziehier hoe sommige mensen in populistische leugens trappen. Dat asielzoekers massaal hun eigen emigratie zelf wel hadden kunnen regelen en bekostigen, maar dat niet doen omdat ze de asielprocedures en -faciliteiten wel lekker en fijn vinden. Dat die asielzoekers de plekken inpikken waar de oerhollandse ouderen zielsgraag hadden willen wonen. Dat asielzoekers uit het overvolle Ter Apel verplicht spreiden over Nederland een verschrikkelijk plan is van linkse deugers, maar als de PVV het doet dan heet het 'eindelijk eens doorpakken' en is het prachtig. Hoe komen mensen zover dat ze in dat soort waanbeelden geloven?

De PVV heeft gezegd 2 of 3 extra asielzoekers bij de bestaande  locaties te plaatsen. Dat is toch wel echt wat anders als overal Ter Apels willen in het land. Goed idee trouwens, in de hoop een rechtszaak te vermijden. Er gaan al miljarden naar die asielzoekers. Weer een dwangsom en weer meer geld van de belastingbetaler zitten we niet echt op te wachten.

Ik kan het dus niet vinden

Voor mij komt dit ook gewoon over als de oorspronkelijke spreidingswet, wat is het verschil nu precies?
Eerst waren het toch ook 2 of 3 per opvang en dan per 10,000 per inwoner ofzo? 

Maar door dit nieuws is het lastig te googlen naar het nieuws van vorig jaar...

Alice12 schreef op 02-09-2024 om 23:07:

[..]

De PVV heeft gezegd 2 of 3 extra asielzoekers bij de bestaande locaties te plaatsen. Dat is toch wel echt wat anders als overal Ter Apels willen in het land. Goed idee trouwens, in de hoop een rechtszaak te vermijden. Er gaan al miljarden naar die asielzoekers. Weer een dwangsom en weer meer geld van de belastingbetaler zitten we niet echt op te wachten.

Her idee van de oorspronkelijke spreidingswet was niet om overal Ter Apels te willen, integendeel zelfs.  Waar komt die leus toch vandaan? Wat is de bron?

Alice12 schreef op 02-09-2024 om 23:07:

[..]

De PVV heeft gezegd 2 of 3 extra asielzoekers bij de bestaande locaties te plaatsen. Dat is toch wel echt wat anders als overal Ter Apels willen in het land. Goed idee trouwens, in de hoop een rechtszaak te vermijden. Er gaan al miljarden naar die asielzoekers. Weer een dwangsom en weer meer geld van de belastingbetaler zitten we niet echt op te wachten.

Klopt, er is dan ook helemaal niemand die overal in het land Ter Apels wil. De PVV maakt dat enkel ervan, dat de spreidingswet dat zou doen. Nare retoriek is dat van hen, het punt van een ander aanvallen door het enorm uit te vergroten. Terwijl de spreidingswet gewoon is wat Faber nu ook doet: de druk van Ter Apel afhalen, niet het aantal asielzoekers doen toenemen (of afnemen). En zeker zitten we niet op dwangsommen te wachten, daar was dus nou juist die spreidingswet voor.

felija schreef op 02-09-2024 om 23:26:

[..]

Her idee van de oorspronkelijke spreidingswet was niet om overal Ter Apels te willen, integendeel zelfs. Waar komt die leus toch vandaan? Wat is de bron?

Tja, jij hebt dat al een paar keer geroepen; voor de rest komt het 'nergens vandaan'.  Moest even terug zoeken maar bijvoorbeeld 2 van jouw posts: 

30-8, 17.48 uur - Ik hoor het gegil al: 'Dan krijgen we overal Ter Apels!

2-9 om 17.30 uur - En inderdaad eerst fel tegen de spreidingswet zijn, want dan komen er allemaal nieuwe Ter Apels, vervolgens klagen dat de situatie in Ter Apel niet verandert en nu heet het ineens doorpakken en is er met de spreidingswet niks mis?

Bijzondere communicatie: eerst steeds roepen dat anderen iets zouden gaan roepen en dan even later doen alsof het -door anderen- ook daadwerkelijk geroepen zou zijn en je  verontwaardigd afvragen waar die ander die 'foute leus'  toch vandaan zou kunnen hebben?! 

felija schreef op 02-09-2024 om 23:26:

[..]

Her idee van de oorspronkelijke spreidingswet was niet om overal Ter Apels te willen, integendeel zelfs. Waar komt die leus toch vandaan? Wat is de bron?

Het is in dit topic diverse keren geroepen als argument tegen de spreidingswet. In de politiek is het gebezigd door de PVV, in ieder geval door van Hattem in de Eerste Kamer ('Nederland wordt straks één groot Ter Apel' https://nos.nl/artikel/2505070-lot-spreidingswet-asielzoekers-blijft-ongewis). 

Terwijl de feiten anders liggen. De spreidingswet wil asielzoekers gelijk(er) verdelen, zodat er niet overal Ter Apel situaties komen, maar juist nergens meer. Als je de asielzoekers uit Ter Apel verdeelt over alle gemeenten dan kom je niet uit op duizenden per gemeente, ook niet op honderden, niet eens op tientallen. Een columnist rekende het uit: je komt uit op gemiddeld 6 asielzoekers per gemeente. https://www.google.com/amp/s/rtveen.nl/2024/01/20/column-nederland-straks-een-groot-ter-apel/amp/ (en dat is dus als het zelfs heel het AZC in Ter Apel zou opheffen, in werkelijkheid gaat het dus om nog veel minder mensen, net zoveel als het huidige plan van Faber)
Dat is zo weinig, om daar mensen tegen te laten zijn moet je de boel wel flink opblazen en doen alsof er straks naast ieders achtertuin duizenden asielzoekers bivakkeren.

Om te weten waar in dit topic kun je trouwens gewoon googelen op 'viafora "overal Ter Apels" en je krijgt zo de links naar alle pagina's. Plus dat Alice het een paar posts hierboven ook zegt.

Het SCP laat weten dat het asielbeleid voor grote frustratie zorgt onder Nederlanders. Met name het aantal asielzoekers dat Nederland toelaat, blijkt een heikel punt. Bijna zeven op de tien mensen vindt dat Nederland minder vluchtelingen moet opvangen, dat was vorig jaar nog zes op de tien mensen.

Het aandeel Nederlanders dat niet méér asielzoekers wil opnemen is hoger onder de achterban van de coalitiepartijen PVV, VVD, NSC en BBB. Deze partijen gaven eerder aan het 'strengste asielbeleid ooit' te gaan voeren.

Andere problemen die leven onder Nederlanders gaan onder meer over het inkomen, het tekort aan betaalbare woningen en de manier waarop mensen met elkaar samenwonen in dit land. Burgers zien de Nederlandse samenleving polariseren en verharden.
Nederlanders hebben weinig vertrouwen in politiek, voelen zich niet gehoord | RTL Nieuws

Luchtpost schreef op 02-09-2024 om 12:15:

[..]

Een Nederlander die in Spanje gaat wonen en daar géén volledige verzorging, uitkering, etc. krijgt: is daar sprake van dehumaniseren?

Immigratie is van alle tijden. En als mensen zelf hun broek op moeten houden, gaat dat verrassend vaak goed. Want: kwestie van gelijke behandeling. Maar dan écht.

Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat wie voor goede opvang is, ook voor het huidige beleid zou zijn waarbij asielzoekers grotendeels gedwongen worden tot nietsdoen.

Wat mij betreft komen AZC's veel meer op plaatsen waar ook voldoende werk is (i.p.v. op een plaats waar het AZC zelf bedoeld is om werkgelegenheid te bieden aan de plaatselijke bevolking).  Wat mij betreft krijgen asielzoekers gewoon de verplichting om werk te zoeken nadat ze hier een paar maanden zijn. Wat mij betreft verdwijnen alle belemmeringen voor asielzoekers om te werken zo snel mogelijk (het is al fijn dat de 24 wekengrens dank zij de rechter verdwenen is). Maar ja de partijen die de huidige regering steunen willen het werken door asielzoekers alleen maar moeilijker maken.

'Meer asielverzoeken afgewezen', advocaten waarschuwen voor meer werk IND - https://nos.nl/l/2535590

Het IND heeft al tekort aan mensen, willen ze nu ook nog dubbel werk doen? Bijvoorbeeld vrouwen uit Afghanistan, hoeveel kans is er dat de IND daar een rechtszaak over wint?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

03-09-2024 om 08:12 Topicstarter

Natúúrlijk 'waarschuwen' die advocaten. 

Het is hun broodwinning, niet hun goede hart.

Poezenmeisje schreef op 03-09-2024 om 08:12:

Natúúrlijk 'waarschuwen' die advocaten.

Het is hun broodwinning, niet hun goede hart.

Kom op, een vrouw uit Afghanistan, daar hoef je toch geen advocaat voor te zijn om te voorspellen dat de IND dat gaat verliezen bij de rechter?


(En voor de broodwinning van deze advocaten zijn deze afwijzingen natuurlijk winst, dus ik snap geloof ik sowieso je opmerking niet)

Daglichtlamp schreef op 03-09-2024 om 07:49:

'Meer asielverzoeken afgewezen', advocaten waarschuwen voor meer werk IND - https://nos.nl/l/2535590

Het IND heeft al tekort aan mensen, willen ze nu ook nog dubbel werk doen? Bijvoorbeeld vrouwen uit Afghanistan, hoeveel kans is er dat de IND daar een rechtszaak over wint?

Die asieladvocaten zijn toch  ook echt tuig van de richel. Ik hoop dat dat echt snel aangepakt gaat worden.

https://nieuws.nl/algemeen/instroom-van-asielzoekers-in-nederland-opnieuw-lager

DEN HAAG (ANP) - Het aantal asielaanvragen in Nederland ligt opnieuw lager dan een jaar geleden. Waar dat door komt, valt niet op te maken uit de wekelijkse cijfers van het ministerie van Asiel en Migratie.

Ik ben benieuwd waar dat aan ligt, niet alsof de oorlogen en andere ellende in de wereld nu bepaald minder worden.

Alice12 schreef op 03-09-2024 om 08:40:

[..]

Die asieladvocaten zijn toch ook echt tuig van de richel. Ik hoop dat dat echt snel aangepakt gaat worden.

Tuig van de richel omdat ze er op wijzen dat elke vrouw uit Afghanistan gevaar loopt?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.