Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


felija schreef op 12-08-2024 om 23:33:

[..]

Mensen die hun mening baseren op uit zijn verband gerukte nieuwsberichten of erger nog: desinformatie. in plaats van te kijken naar het hele migratieplaatje. Een gevaarlijk tendens die sinds de komst en invloed van social media en de komst van radicaal-rechtse partijen en groeperingen in vogelvlucht gaat, wereldwijd, waardoor sociale minderheidsgroepen steeds meer aan het kortste eind trekken. Daartegen blijven ageren door middel van bronnen, zoals die van Hein de Haas vind ik bittere noodzaak.

Wat ik heb geschreven in de post waarvan je de helft hebt weggelaten, daar wijk ik niet van af. Daar kan Hein Haas of wie dan ook geen verandering in brengen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-08-2024 om 23:35:

[..]

Wat ik heb geschreven in de post waarvan je de helft hebt weggelaten, daar wijk ik niet van af. Daar kan Hein Haas of wie dan geen ook verandering in brengen.

Dat stukje wat je later hebt toegevoegd? Ik was al eerder met posten.

Dar is toch prima? Het is een discussie, in een ander topic ben ik het weer roerend met je eens. Het is niet persoonlijk, het is wat mij betreft puur inhoudelijk. En ja, daar vind ik veel in mis gaan in dit topic.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-08-2024 om 23:35:

[..]

Wat ik heb geschreven in de post waarvan je de helft hebt weggelaten, daar wijk ik niet van af. Daar kan Hein Haas of wie dan ook verandering inbrengen.

Waarom voel je je zo aangesproken door wat felija schrijft? Ze heeft het helemaal niet specifiek over jou, ze heeft het over mensen die hun mening baseren op uit hun verband gerukte nieuwsberichten, die niet kijken naar het hele migratieplaatje en dat zij daar graag gedegen bronnen als Hein de Haas tegenover ziet. Wie de schoen past trekke hem aan, zou ik zeggen. Er schrijven hier ook mensen mee die kritisch zijn op migratie maar wel ook Hein de Haas citeren (als ik het me goed herinner was het Mick87 die hem hier introduceerde in het topic) of genuanceerd schrijven zonder eenzijdig negatieve nieuwsberichten te delen. Wat betreft arbeidsmigratie zit jij helemaal op één lijn met Hein de Haas, jij zegt ook naar het hele migratieplaatje te kijken, dus waarom die hakken meteen in het zand over niet afwijken van je post? Heb je überhaupt gelezen dan wat er in dat stuk over Hein de Haas staat, of vul je het meteen zelf in dat het van mijn kant kwam en je er dus tegen bent? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-08-2024 om 23:25:

[..]

Wat moet Nicole in haar eentje doen? Mensen met een andere mening terecht wijzen? Wat bedoel je precies?

Ik vind de bevolkingsgroei door (alle) migranten te veel en te snel. Kun je met duizenden rijen cijfers en berichten komen, dit is mijn mening. Er is teveel aan de hand in Nederland om deze snelle groei op te kunnen vangen en leefbaar te houden, ergo; dat kan dus niet.


Daar komt het wel op neer. Dat is toch steeds weer het zelfde riedeltje wat we moeten lezen. Woorden als: "Wat een geduld weer" en "Ik heb een enorme bewondering voor je geduld" en ook voor de steeds weer geduldige uitleg, zo geduldig als jij zie je verder nooit, en natuurlijk altijd gebaseerd op feiten. "Want ik heb het opgegeven".... etc etc..

Ik zou willen zeggen "wat mooi dat er meerdere meningen worden gegeven'. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zo leerzaam ook om het eens van een andere kant te bekijken. Want vaak is het niet dat wat het lijkt".

Fleurtje_5 schreef op 13-08-2024 om 09:33:

[..]



Ik zou willen zeggen "wat mooi dat er meerdere meningen worden gegeven'. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zo leerzaam ook om het eens van een andere kant te bekijken. Want vaak is het niet dat wat het lijkt".

Fijn dat je terugkomt op het idee dat we hier alleen negatieve dingen mogen posten over Ter Apel.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2024 om 09:42:

[..]

Fijn dat je terugkomt op het idee dat we hier alleen negatieve dingen mogen posten over Ter Apel.


......ik moet deze mening wel eerst even begrijpen om te kunnen 'verwerken'.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2024 om 09:42:

[..]

Fijn dat je terugkomt op het idee dat we hier alleen negatieve dingen mogen posten over Ter Apel.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2024 om 09:42:

[..]

Fijn dat je terugkomt op het idee dat we hier alleen negatieve dingen mogen posten over Ter Apel.


Over de problemen in Ter Apel ben ik niet zo positief. Dat klopt. Jij wel?

Men moet altijd on-topic blijven. Regels van het forum. Kan zijn dat er iets uitgeweken word omdat er over het onderwerp iets word genoemd dat ongeveer van gelijke aard is.

Als een topic over yoghurt gaat, kun je heel veel meningen hebben. Zelfs over heel veel smaken yoghurt, merken, prijsklasse etc.

Fleurtje_5 schreef op 13-08-2024 om 11:55:

[..]


Over de problemen in Ter Apel ben ik niet zo positief. Dat klopt. Jij wel?


Nee, ik zou in Ter Apel graag een veel kleiner maximum willen dan de 2000 die het nu is. 200 of 300 lijkt me groot genoeg.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2024 om 13:09:

[..]

Nee, ik zou in Ter Apel graag een veel kleiner maximum willen dan de 2000 die het nu is. 200 of 300 lijkt me groot genoeg.


Waarom zou je het kleiner willen maken als het een groot complex is?  Misschien wel het grootste centrum van ons land. Menige volksbuurt zit krapper op elkaar.

COATerApel_FOTO_ScagliolaBrakkee_170420_dZwH_COA_Ter%20Apel.jpg

Het asielzoekerscentrum in Ter Apel is bijna een dorp, met verschillende buurten, voorzieningen en speeltuintjes. – – Foto: Scagliola Brakkee voor architectenbureau De Zwarte Hond
https://www.deverhalenvangroningen.nl/alle-verhalen/thuis-in-groningen-thuis-in-het-asielzoekerscentrum-ter-apel

Het AZC dat ik ken is echt vele malen kleiner. Moet er niet aan denken dat je daar nog meer relschoppers bij plaatst, want de politie moet er nu al vaak naar toe.

Wat mij betreft doe je in Ter Apel alleen de binnenkomst en de registratie in 1 dag, en gaan asielzoekers daarna direct na hun vaste opvanglocatie. Dat kan ook als er voldoende vervolgopvang is. Wat er nu gebeurt zorgt voor zoveel instabiliteit dat de onveiligheid ook daardoor veroorzaakt wordt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-08-2024 om 19:49 Topicstarter

Het Aanmeldcentrum is in Tet Apel gekomen vanwege de werkgelegenheid. 

Het NAVO-depot en de MB Spellenfabriek vertrokken en daardoor dreigde grote werkloosheid.

https://www.coa.nl/nl/van-navo-depot-tot-asielcomplex

Poezenmeisje schreef op 13-08-2024 om 19:49:

Het Aanmeldcentrum is in Tet Apel gekomen vanwege de werkgelegenheid.

Het NAVO-depot en de MB Spellenfabriek vertrokken en daardoor dreigde grote werkloosheid.

https://www.coa.nl/nl/van-navo-depot-tot-asielcomplex

Daarbij hoort ook de in die tijd gebouwde PI nabij het COA complex.

https://www.dji.nl/locaties/t/pi-ter-apel

In 1998 gaven de toenmalige staatssecretaris Job Cohen en burgemeester Herman Euverink met een kanon uit Bourtange het startschot voor PI Ter Apel. De PI zorgde voor werkgelegenheid in de regio na het sluiten van het NAVO-complex en de spelletjesfabriek MB. De eerste gedetineerden waren bestuursrechtelijke vreemdelingen. Deze vreemdelingen verbleven ongewenst in Nederland en er werd van verwacht dat ze Nederland niet vrijwillig zouden verlaten. Vanaf eind 2001 werden ook reguliere gedetineerden geplaatst en uiteindelijk ging de inrichting helemaal over naar een reguliere gevangenis en Huis van Bewaring.

Vanaf 2013 verblijven in PI Ter Apel vreemdelingen in strafrecht (VRIS). Deze VRIS’ers zijn ongewenst verklaarde personen die in Nederland een misdrijf hebben gepleegd of hiervan verdacht worden. Omdat ze geen verblijfstatus (meer) hebben, worden ze na hun detentie uitgezet naar hun land van herkomst.
De gevangenis maakt onderdeel uit van het grootste Justitie en Veiligheidscomplex van Nederland. Op dit terrein zijn alle vreemdelingenketenpartners zoals het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) en de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) te vinden.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-08-2024 om 07:30 Topicstarter

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1200391/inwoners-en-winkeliers-willen-ook-preventief-fouilleren-in-centrum-ter-apel

Wat de inwoners betreft moet dat meer dan genoeg aanleiding zijn om het gebied, waar uit voorzorg mag worden gefouilleerd, groter te maken. Een uitbreiding van het veiligheidsrisicogebied stelt de politie en andere handhavingsdiensten in staat om preventieve maatregelen effectiever uit te voeren. Het zal daardoor bijdragen aan de veiligheid van alle inwoners, bezoekers en personen werkzaam te Ter Apel. Wij willen heel Ter Apel veiliger', zo staat als motivering bij de petitie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.