Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


De burgers en burgemeester van Ter Apel moeten gewoon niet zo zeuren, want een mevrouw uit de mooie gemeente Cranendonck, vlakbij een AZC in Budel, heeft helemaal geen last van misstanden van veilige landers in Ter Apel. (...)

Hier stond in coronatijd ook een hele aardige asielzoeker de handvaten van de winkelkarretjes schoon te vegen. Iedereen was ook heel vriendelijk tegen hem.

majorette2005 schreef op 11-08-2024 om 19:57:

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1198450/beveiliging-voor-huisartsen-in-aanmeldcentrum-ter-apel-na-vernietigend-inspectierapport

DIt heeft toch niets te maken met hijgerige media of schreeuwerige PVV ers?

Zie je het zelf echt niet? Stel je zou bij vrouwen enkel over de negatieve zaken die je vindt uitgebreid schrijven in de krant, ze ter sprake brengen in de Tweede Kamer of onder elkaar zetten in een topic. Of over jongeren. Of over studenten. Of over homoseksuelen. Zou je dat oké vinden, of selectief en stigmatiserend? 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

11-08-2024 om 21:28 Topicstarter

Ik werk met 50% 'buitenlanders' waarvan 25% moslim en voormalig asielzoeker is. 
Geen enkel probleem mee. 

We hebben allemaal wel problemen met asielzoekers die het verpesten voor de rest. 

Nicole123 schreef op 11-08-2024 om 21:00:

[..]

Zie je het zelf echt niet? Stel je zou bij vrouwen enkel over de negatieve zaken die je vindt uitgebreid schrijven in de krant, ze ter sprake brengen in de Tweede Kamer of onder elkaar zetten in een topic. Of over jongeren. Of over studenten. Of over homoseksuelen. Zou je dat oké vinden, of selectief en stigmatiserend?

Nee, jij ziet het niet.  

Er wordt een artikel geplaatst met een zeer triest gegeven dat het een drama is in ter Apel voor de artsen en voor sommige bewoners qua veiligheid,  vervolgens wordt er weer gezeurd over incidenten , hijgerige media en uiteraard nog even afgeven op de PVV. 

Dit topic gaat over de overlastgevers daar en niet over homosexuelen, jongeren en weet ik wat je er allemaal bijsleept.

Eigenlijk stond dat helemaal niet in het artikel. In het artikel stond dat de beveiliging bij de huisartsen uit voorzorg is.

majorette2005 schreef op 11-08-2024 om 21:30:

[..]

Nee, jij ziet het niet.

Er wordt een artikel geplaatst met een zeer triest gegeven dat het een drama is in ter Apel voor de artsen en voor sommige bewoners qua veiligheid, vervolgens wordt er weer gezeurd over incidenten , hijgerige media en uiteraard nog even afgeven op de PVV.

Dit topic gaat over de overlastgevers daar en niet over homosexuelen, jongeren en weet ik wat je er allemaal bijsleept.

Nee, over homoseksuelen, jongeren en vrouwen zijn er dit soort topics niet. Waarin enkel negatieve zaken over één groep worden gedeeld, veroorzaakt door slechts een klein gedeelte van die groep. En terecht. Want zeer selectief negatieve dingen delen over een klein deel van een specifieke groep is stigmatiseren. Daarop wijzen is geen zeuren, als je dat ervan maakt maak je het alleen nog maar erger. Ik vind het heel zorgwekkend als hierop gewezen wordt en mensen het dan nog niet eens zien wat ze hier doen. Als jij een topic als dit niet oké zou vinden als het over vrouwen of homo’s gaat, waarom dan wel over asielzoekers? Zie je die mensen voor vol aan, als mens? Of zie je ze als ongewenst object, als minder mens dan jij zelf?

De onveiligheid in Ter Apel betwist ik zeker niet, maar die is er niet omdat asielzoekers nare onmensen zouden zijn uit een verachtelijke cultuur, wat hier continu geïmpliceerd wordt door de selectiviteit in berichtgeving en reacties. De onveiligheid is veroorzaakt doordat het er overvol zit, omdat de politiek de hoeveelheid opvangplekken gereduceerd heeft en deze mensen ‘ophokt’ met veel teveel bij elkaar. In kleinschalige AZCs zijn er vrijwel geen incidenten en al helemaal niet dit soort onveilige situaties. En hier wat aan doen wil de huidige coalitie niet, die willen het graag nog erger maken door het intrekken van de spreidingswet en het 2 jaar extra rekken van alle procedures, zodat het probleem nog groter en daarmee nog zichtbaarder wordt. Want dat doet het lekker bij de kiezers die graag een zondebok hebben voor al hun problemen.

https://www.inspectie-jenv.nl/actueel/nieuws/2023/12/07/situatie-asielzoekerscentrum-ter-apel-onveilig-en-onhoudbaar

Stukje quote uit de link die geplaatst was:

Met als aanleiding een vernietigende rapport van de Inspectie Justitie en Veiligheid. Daarin werd in juni geconcludeerd dat de veiligheidssituatie in het aanmeldcentrum 'zeer ernstig is.' Zo lopen medewerkers en bewoners 'onacceptabele risico's' het slachtoffer te worden van geweldsmisdrijven.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-08-2024 om 06:35 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 12-08-2024 om 04:04:

Stukje quote uit de link die geplaatst was:

Met als aanleiding een vernietigende rapport van de Inspectie Justitie en Veiligheid. Daarin werd in juni geconcludeerd dat de veiligheidssituatie in het aanmeldcentrum 'zeer ernstig is.' Zo lopen medewerkers en bewoners 'onacceptabele risico's' het slachtoffer te worden van geweldsmisdrijven.

En dit:

Het COA bevestigt de afspraken met de Doktersdienst. 'Op het terrein werden hulpverleners al beveiligd. Het wordt inderdaad uitgebreid naar de doktersposten. Ook als het COA hechten wij eraan dat de huisartsen en de medewerkers van de Doktersdienst zich veilig voelen bij hun werk.'

Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-08-2024 om 07:10 Topicstarter

Het COA houdt zich al jaren niet aan de met Ter Apel gemaakte afspraken, notabene mét de Ombudsman erbij én de latere belofte aan de rechter.

Afkoopsom anderhalf miljoen euro? Fijn, meneer de rechter, dat is goedkoper dan het onderbrengen in hotels. Dank u wel, meneer de rechter.

De baas van het COA presteerde het zelfs om te laat bij de zitting op de rechtbank aan te komen kakken en mocht vervolgens op de gang blijven wachten. Wat voor afspraken kun je met zulke mensen maken?

De rechtbank is er volgens mij ook klaar mee en de rechter gaf nog de sneer mee dat het COA niet verplicht was om over een paar weken langs te komen om de uitspraak aan te horen.

Nicole123 schreef op 11-08-2024 om 22:07:

De onveiligheid in Ter Apel betwist ik zeker niet, maar die is er niet omdat asielzoekers nare onmensen zouden zijn uit een verachtelijke cultuur, wat hier continu geïmpliceerd wordt door de selectiviteit in berichtgeving en reacties. De onveiligheid is veroorzaakt doordat het er overvol zit, omdat de politiek de hoeveelheid opvangplekken gereduceerd heeft en deze mensen ‘ophokt’ met veel teveel bij elkaar. In kleinschalige AZCs zijn er vrijwel geen incidenten en al helemaal niet dit soort onveilige situaties. En hier wat aan doen wil de huidige coalitie niet, die willen het graag nog erger maken door het intrekken van de spreidingswet en het 2 jaar extra rekken van alle procedures, zodat het probleem nog groter en daarmee nog zichtbaarder wordt. Want dat doet het lekker bij de kiezers die graag een zondebok hebben voor al hun problemen.

https://www.inspectie-jenv.nl/actueel/nieuws/2023/12/07/situatie-asielzoekerscentrum-ter-apel-onveilig-en-onhoudbaar

Ik quote m maar gewoon, want Nicole beschrijft hier exact wat er aan de hand is.

Als je Nederlanders in een situatie zou zetten als de asielzoekers in Ter Apel zou er nog veel meer stront aan de knikker zijn. Daar ben ik van overtuigd. Heeft helemaal niks met de "criminele inborst" van asielzoekers te maken.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-08-2024 om 08:05 Topicstarter

Je kunt alle kanten opdraaien. 

Feit is dat een grote categorie veiligelanders hier naartoe komt om gratis kost en inwoning te krijgen terwijl ze hier de boel leegroven en met hun blote leuter op straat paraderen.

Waarom heb je pepperspray en wapens bij je als je hier vrede, rust en veiligheid zoekt?

https://112groningen.nl/388196/groningen/preventieve-fouilleeractie-aanmeldcentrum-levert-veel-op-in-ter-apel/

Voelt dat nou echt lekker, een groep medemensen zo afschilderen?

Het gevaar van eenzijdige, negatieve beeldvorming over het gedrag van asielzoekers, is dat we de vluchtelingen die we in onze gemeente al jaren opvangen negatief gaan bejegenen. We hebben allen de afgelopen jaren in de Verenigde Staten van Amerika kunnen zien wat polarisatie met een samenleving doet.

Poezenmeisje schreef op 12-08-2024 om 08:05:



Waarom heb je pepperspray en wapens bij je als je hier vrede, rust en veiligheid zoekt?

https://112groningen.nl/388196/groningen/preventieve-fouilleeractie-aanmeldcentrum-levert-veel-op-in-ter-apel/

omdat je je onveilig voelt?

ik ben de braafheid zelve, maar als ik wist dat ik in zo'n enorme groepsaccomodatie terecht zou komen zou ik ook maatregelen nemen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.