Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Nicole123 schreef op 17-05-2024 om 12:36:

[..]

Ik verdraai niks, stop eens met mij daar steeds weer onterecht van te beschuldigen. Jij haalt zelf een emotietrekkend verhaal over in auto's wonen erbij in een asieltopic. Daarmee geef je toch echt duidelijk de boodschap dat de asielzoeker de woonplek van de 'gewone Nederlander' inneemt. Als je zelf vind dat asielzoekers geen grote invloed hebben op de woningnood, doe dan niet in je posts alsof een kleinere asielstroom zo'n oplossing zou zijn daarvoor. De instroom van asielzoekers is én maar een kleine factor én we hebben er enorm weinig invloed op. Kijk naar factoren die groter zijn en waar je wel veel invloed op hebt.

Ach mens dat doe je steeds maar weer. Hier nu ook weer. En ik ben overigens niet de enige die het ziet. Ik laat het voor nu hierbij. Ik heb mijn punt gemaakt. 

Ik zal vast mensen tegen het zere been schoppen, maar ja ik ben zo iemand die zich irriteert aan die statushouders die zo hop een woning in hun schoot geworpen krijgen en ja vol is vol..Dat die arbeidsmigranten ook een groot deel van het probleem zijn zal ik niet ontkennen, maar die nemen weer andere huizen in, die worden niet in een sociale huurwoning gestopt waar je tegenwoordig jaren op moet wachten. Statushouders in kassen laten werken? Helemaal prima, maar ze moeten het ook zelf willen he?
Wij hebben gelukkig nog een huis kunnen vinden, maar moesten hiervoor wel onze regio verlaten. Nogal zuur als je de ene na de andere sociale huurwoning naar statushouders ziet gaan & voor eigen inwoners niks gedaan wordt. 

Wat mij betreft dus niet meer dan eerlijk dat ook een statushouder achterin de rij aan sluit en net als iedereen op z'n beurt moet wachten.

Ik blijf me sowieso verbazen dat iedereen maar naar Nederland komt,ik dacht altijd dat je je diende te melden in het eerste veilige land dat je binnenkwam? En eerlijk, mocht er in Nederland de pleuris uitbreken, waar ga je dan heen? Toch ook niet weet ik hoe ver vandaan?

Dietloverzzz schreef op 17-05-2024 om 12:40:

[..]

Ach mens dat doe je steeds maar weer. Hier nu ook weer. En ik ben overigens niet de enige die het ziet. Ik laat het voor nu hierbij. Ik heb mijn punt gemaakt.

Je kunt deze tekst ook in de spiegel tegen jezelf uitspreken, in plaats van mij er steeds weer mee te beschuldigen.

Hier een plaatje waar de migranten in ons land echt vandaan komen. Slechts 10% bestaat uit asielzoekers. Maar liefst 44% komt van binnen de EU (vnl arbeidsmigranten) en 22% zijn Nederlanders die terug migreren. Ageren tegen de instroom kan, maar je blindstaren op die 10%, waar je ook nog eens gewoon weinig aan doet, is niet zinvol.

Migranten-groepen-ringdiagram-9.jpeg

Nicole123 schreef op 17-05-2024 om 12:43:

[..]

Je kunt deze tekst ook in de spiegel tegen jezelf uitspreken, in plaats van mij er steeds weer mee te beschuldigen.

Je voelt je gewoon betrapt. Daar kun je gewoon niet tegen. Dat is heel wat anders. Ik ben niet de enige die je er steeds op betrapt. 

Loetjekoe schreef op 17-05-2024 om 12:42:

Ik zal vast mensen tegen het zere been schoppen, maar ja ik ben zo iemand die zich irriteert aan die statushouders die zo hop een woning in hun schoot geworpen krijgen en ja vol is vol..Dat die arbeidsmigranten ook een groot deel van het probleem zijn zal ik niet ontkennen, maar die nemen weer andere huizen in, die worden niet in een sociale huurwoning gestopt waar je tegenwoordig jaren op moet wachten. Statushouders in kassen laten werken? Helemaal prima, maar ze moeten het ook zelf willen he?
Wij hebben gelukkig nog een huis kunnen vinden, maar moesten hiervoor wel onze regio verlaten. Nogal zuur als je de ene na de andere sociale huurwoning naar statushouders ziet gaan & voor eigen inwoners niks gedaan wordt.

Ik snap heel goed dat het zuur is en oneerlijk aanvoelt. Maar de boel niet spreiden en de doorstroom blokkeren lost niets op, dat maakt het enkel erger. Ik wil ook wel iets doen aan de instroom, maar een 'ze komen er niet meer in' is helemaal geen optie. Ook in het regeerakkoord staat dat zelfs niet. Ze komen er wel in en gaan massaal blijven hangen in Ter Apel. Zonder te werken. Ik zou graag willen dat ze vanaf dag 1 gestimuleerd worden om te werken, dat is beter voor iedereen. Maar juist de huidige coalitie gaat dat nog sterker tegenhouden dan nu al gebeurt. En waarom zouden arbeidsmigranten niet in sociale huurwoningen zitten? Die mensen wonen net zo goed in huizen waar anders anderen in zouden kunnen wonen. En het zijn er veel meer dan de statushouders.

Dietloverzzz schreef op 17-05-2024 om 12:49:

[..]

Je voelt je gewoon betrapt. Daar kun je gewoon niet tegen. Dat is heel wat anders. Ik ben niet de enige die je er steeds op betrapt.

Je speelt zelf een heel vervelend spelletje als je in de inhoudelijke discussie geen weerwoord meer weet. Dan ga je mij beschuldigen van verdraaien, roep je dat ik dat altijd doe en haal je erbij dat je niet de enige bent. Keer op keer doe je dat. We voerden een discussie over de inhoud, jij gaat van de inhoud naar vervelende beschuldigingen op de man. 

Nicole123 schreef op 17-05-2024 om 12:51:

[..]

Ik snap heel goed dat het zuur is en oneerlijk aanvoelt. Maar de boel niet spreiden en de doorstroom blokkeren lost niets op, dat maakt het enkel erger. Ik wil ook wel iets doen aan de instroom, maar een 'ze komen er niet meer in' is helemaal geen optie. Ook in het regeerakkoord staat dat zelfs niet. Ze komen er wel in en gaan massaal blijven hangen in Ter Apel. Zonder te werken. Ik zou graag willen dat ze vanaf dag 1 gestimuleerd worden om te werken, dat is beter voor iedereen. Maar juist de huidige coalitie gaat dat nog sterker tegenhouden dan nu al gebeurt. En waarom zouden arbeidsmigranten niet in sociale huurwoningen zitten? Die mensen wonen net zo goed in huizen waar anders anderen in zouden kunnen wonen. En het zijn er veel meer dan de statushouders.

Dan heb ik vast een verkeerd beeld van arbeidsmigranten, maar hier zijn het toch vaak particuliere huurwoningen, geregeld door de werkgever waar meerdere arbeidsmigranten worden gehuisvest.

Ik hoop ook dat er veel minder instroom komt, zou alleen niet weten hoe, de spreidingwet niet door laten gaan helpt in ieder geval niet.

Even iets heel anders, (Oprechte vraag) hoe kunnen sommige hele dagen van de ochtend tot de avond forummen? Hebben die zoveel vrijheid op het werk of werken diegene niet ?  

Nicole123 schreef op 17-05-2024 om 12:53:

[..]

Je speelt zelf een heel vervelend spelletje als je in de inhoudelijke discussie geen weerwoord meer weet. Dan ga je mij beschuldigen van verdraaien, roep je dat ik dat altijd doe en haal je erbij dat je niet de enige bent. Keer op keer doe je dat. We voerden een discussie over de inhoud, jij gaat van de inhoud naar vervelende beschuldigingen op de man.

Nee hoor. De enige die dat doet ben jij. Je verdraait al mijn woorden steeds maar weer en verdraait ze zodanig dat ze in een kwaad daglicht komen te staan. Dat is claimen het over de inhoud hebben maar het niet daadwerkelijk hebben over de inhoud. Zeer manipulatief. Maar goed eerlijk toegeven ga je toch niet doen ondanks dat je er al vaak op bent gewezen (ook door vele anderen hier op het forum).

Loetjekoe schreef op 17-05-2024 om 12:55:

[..]

Dan heb ik vast een verkeerd beeld van arbeidsmigranten, maar hier zijn het toch vaak particuliere huurwoningen, geregeld door de werkgever waar meerdere arbeidsmigranten worden gehuisvest.

Arbeidsmigranten wonen ook in sociale huurwoningen, zie bijv. https://aedes.nl/aandachtsgroepen/wettelijke-mogelijkheden-huisvesting-arbeidsmigranten

Verder is er een algeheel woningtekort, niet alleen een tekort aan sociale huurwoningen. Was het maar zo. Aan betaalbare particuliere huurwoningen is net zo'n groot tekort.

Zeker arbeidsmigranten die hier langer verblijven zullen ook hun weg naar sociale huurwoningen vinden. 

Maar ik vraag me ook wel af of we de huisvesting van erkende vluchtelingen niet anders kunnen regelen.
Ik zie een soort transitie verblijven voor me waar intensief aan integratie gewerkt wordt, en waar vluchtelingen ondertussen zelf zoeken naar huisvesting. Het is nu normaal dat het geregeld wordt. Dat is ook voor de vluchtelingen lang niet altijd fijn, omdat ze vaak terechtkomen in een woonplaats waar ze helemaal geen binding mee hebben.

Dietloverzzz schreef op 17-05-2024 om 13:00:

[..]

Nee hoor. De enige die dat doet ben jij. Je verdraait al mijn woorden steeds maar weer en verdraait ze zodanig dat ze in een kwaad daglicht komen te staan. Dat is claimen het over de inhoud hebben maar het niet daadwerkelijk hebben over de inhoud. Zeer manipulatief. Maar goed eerlijk toegeven ga je toch niet doen ondanks dat je er al vaak op bent gewezen (ook door vele anderen hier op het forum).

Houd het gewoon bij jezelf in plaats van te doen alsof er een menigte achter je staat zo op de man te spelen met je posts. Ik wil alleen een inhoudelijke discussie voeren.

Laat ik dan maar een concrete vraag proberen: Waarom heb je het in dit draadje over de woningnood Dietloverzzz?

Nicole en dietz kunnen jullie je fittie in PB uitvechten?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.