Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 16-05-2024 om 09:34:

[..]

Jij laat liever Ter Apel huilen?

Beter dan overal zolang de instroom niet voldoende wordt gestopt. Al zal er ook voor Ter Apel een oplossing moeten gaan komen. Ik neem aan dat ze ook daar wat aan gaan doen.

Fleurtje_5 schreef op 16-05-2024 om 09:31:

https://www.nu.nl/formatie-2023/6313055/staatssecretaris-van-der-burg-moest-huilen-om-intrekken-van-zijn-spreidingswet.html

Liever dat nu één man moet huilen, dan dat straks alle gemeentes moeten huilen.

Maar het was toch zo erg allemaal in Ter Apel? Verontwaardiging alom, er moet echt wat gebeuren en nu.....een dikke middelvinger naar Ter Apel, zoek het zelf maar uit. 

felija schreef op 16-05-2024 om 11:19:

[..]

Maar het was toch zo erg allemaal in Ter Apel? Verontwaardiging alom, er moet echt wat gebeuren en nu.....een dikke middelvinger naar Ter Apel, zoek het zelf maar uit.

Nou dit inderdaad! Want liever dat ze daar janken, dan dat ze bij mij in de buurt verblijven.

Dietloverzzz schreef op 16-05-2024 om 10:23:

[..]

Beter dan overal zolang de instroom niet voldoende wordt gestopt. Al zal er ook voor Ter Apel een oplossing moeten gaan komen. Ik neem aan dat ze ook daar wat aan gaan doen.

Het intrekken van de spreidingswet zorgt niet voor minder instroom. Het zorgt er alleen voor dat die mensen met heel veel te veel bij elkaar in een te klein dorp worden gepropt waardoor er schrijnende situaties en overlast ontstaan. 

Bij ons hebben we een kleine opvangplek in de buurt. 0,0 last van omdat er daar menswaardig met de nieuwkomers wordt omgegaan.  

Alleen al de aankondiging van de intrekking van de spreidingswet zal ervoor zorgen dat het lastiger wordt om opvanglocaties te realiseren. Terwijl nog begonnen moet worden aan het beperken van de instroom. Als ik Van der Burg zou zijn, zou ik direct mijn ontslag als staatsecretaris indienen. Maar hem kennende zal hij zijn best blijven doen totdat het nieuwe kabinet op het bordes staat.

Fleurtje_5 schreef op 26-04-2024 om 10:39:

[..]

Maak dat de kat maar wijs.

2006terapel20.jpg

Het probleem in Ter Apel is vooral de wantoestanden die plaatsvinden. De daders worden opgepakt en weer terug gebracht en de dader zegt dat hij mag stelen want hij had honger, 'alles oké man'. Maar de andere toestanden komen niet in beeld? Nederland is in rep en roer als Derksen 'meisje' zegt tegen een vrouw op wiens naam hij op dat moment niet komt. Men vind het kleinerend.

Wat in Ter Apel gebeurd is vele malen erger.

Bij VandaagInside vertelde Johan Derksen over iemand die er had gewerkt. De man was ermee gestopt omdat hij er niet meer tegen kon van wat daar allemaal gebeurde.

Zulke daders wil je toch niet verspreiden door het land waar ze uit het oog verloren worden.

Veel te kleine plek? Volgens mij is Ter Apel een van de grootste asielzoekerscentra van ons land. Menige volksbuurt zit dichter op elkaar.

Het asielzoekerscentrum dat ik ken, is vele vele vele vele malen kleiner, en daar komen nu wel meer asielzoekers bij. 'Om Ter Apel te ontlasten' word hier gezegd zonder te weten hoe die andere azc's eruitzien.

Ik zie nu weer wat herhalingen van steeds weer dezelfde vragen. Dan herhaal ik mijn antwoord ook maar effe.

https://www.ad.nl/politiek/strengste-asielbeleid-ooit-moet-vooral-uitstralen-asielzoekers-zijn-niet-welkom-in-nederland~a3cceeda/
In die crisiswet wordt ook een ‘asielbeslisstop’ geregeld: aanvragen van asielzoekers zouden dan twee jaar lang niet behandeld worden. Iemand die in ons land aanklopt voor asiel, heeft in die tijd ‘beperkt’ recht op opvang die ‘sterk wordt versoberd’. In hoeverre die opvang dan soberder is dan de huidige noodopvang op stapelbedden in sporthallen, wordt nog niet duidelijk uit het akkoord.

Ik snap niet zo goed waarom juist oorlogsvluchtelingen hun gezin niet zouden mogen laten overkomen en politieke vluchtelingen wel. Juist voor oorlogsvluchtelingen geldt toch dat ook hun gezin in een onveilige situatie zit?

Ik gok dat die met meer zijn. En onder de streep heb ik de indruk dat migratie verminderen niet eens meer gebracht wordt als middel om problemen te verminderen, maar een doel op zich. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-05-2024 om 19:03 Topicstarter

Grenzen dicht.
Pim Fortuyn zei dit destijds al.

https://www.groene.nl/artikel/zak-in-de-grond-jullie-allemaal

...
Hij vat wat er volgens hem moet gebeuren samen in deze zin: ‘Als je stevig moet dweilen, moet je eerst de kraan dichtdraaien, dat kan iedere ordentelijke huisvrouw bevestigen.’
...

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-05-2024 om 19:06 Topicstarter

felija schreef op 16-05-2024 om 11:19:

[..]

Ach ja, er wordt ook altijd geroepen dat Groningers ruim gecompenseerd moeten worden voor de gasbevingsschades.

We zijn het wel gewend hier...

ik gok dat het voor meer mensen meer een doel is. En ik sta daar anders in. Daarom blijkt discussiëren ook zinloos en pijnlijk.

Poezenmeisje schreef op 16-05-2024 om 19:06:

[..]

Ach ja, er wordt ook altijd geroepen dat Groningers ruim gecompenseerd moeten worden voor de gasbevingsschades.

We zijn het wel gewend hier...

Ben benieuwd hoe het nieuwe kabinet hiermee omgaat.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-05-2024 om 19:44 Topicstarter

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1164633/dit-staat-er-over-groningen-in-het-hoofdlijnenakkoord-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb-update

...
De nieuwe kabinetspartijen stellen dat het vertrouwen van burgers in politiek en overheid ernstig is geschaad. '‘Toeslagen’ en ‘Groningen’ zijn, helaas, daarvan het meest in het oog springende oorzaak en verklaring', zo staat te lezen. Om dergelijke affaires te voorkomen, krijgen burgers een 'recht op vergissen. Een enkele fout kan niet langer een burger diep in de problemen duwen.' Daarnaast moet de 'bereikbaarheid van overheidsorganisaties voor burgers omhoog'.
...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.