Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
15-05-2024 om 13:57
De politie gaat gezellig in uniform naar iftars om te verbroederen en koffie te schenken en als dank worden ze door pally-fans belaagd.
Je kunt je goede wil wel bljjven tonen als 'westerling', sommige mensen staan niet open voor goede wil en lachen jou als onderdanig onderkruipsel keihard in je gezicht uit. Maar blijf het vooral proberen.
Nicole123
15-05-2024 om 14:15
Poezenmeisje schreef op 15-05-2024 om 13:57:
De politie gaat gezellig in uniform naar iftars om te verbroederen en koffie te schenken en als dank worden ze door pally-fans belaagd.
Je kunt je goede wil wel bljjven tonen als 'westerling', sommige mensen staan niet open voor goede wil en lachen jou als onderdanig onderkruipsel keihard in je gezicht uit. Maar blijf het vooral proberen.
En de daden van die 'sommige mensen' moet je aanpakken. Of het nou een moslim, neonazi of wie dan ook is. Doen alsof antisemitisme, haat tegen transgenders en non-binairen, bedreiging en geweld puur bij moslims vandaan komt en je het kunt bestrijden door tegen de moslims als hele groep te strijden klopt niet. Je moet slechte dingen bestrijden, geen bevolkingsgroepen. En laten zien hoe het wel moet, in plaats van kwaad met kwaad bestrijden. Met het aanpakken van misdaden verbeter je de samenleving, met het aanpakken van hele groepen mensen ben je alleen maar discriminerend bezig en verslechter je de samenleving. Je port slecht gedrag daarmee alleen nog maar verder op.
Campanula
15-05-2024 om 14:24
Poezenmeisje schreef op 15-05-2024 om 13:57:
Goede wil tonen doe ik ook voor mezelf en om te leven naar mijn waarden. Ze lachen maar verder een eind in de verte, maar bij intolerantie buig ik toch echt niet. Hysterisch gedoe.
Alice12
15-05-2024 om 16:20
Doemijdieglazenbol schreef op 15-05-2024 om 13:32:
[..]
Thanks. Echt letterlijk NIETS uit die tekst van Alice heb ik ook maar een beetje geimpliceerd. OOIT. Maar dat zo'n reactie op mijn tekst logisch lijkt, baart me wel zorgen. Verder heb ik er niet zoveel aan toe te voegen.
Ik stel je wat vragen over solidariteit en samenwerken waar jij in een post aan refereerde. Je impliceert niks, dat heb ik ook niet geschreven. Ik ben heel benieuwd hoe jij die solidariteit en samenwerken ziet.
Nicole123
15-05-2024 om 18:19
Alice12 schreef op 15-05-2024 om 16:20:
[..]
Ik stel je wat vragen over solidariteit en samenwerken waar jij in een post aan refereerde. Je impliceert niks, dat heb ik ook niet geschreven. Ik ben heel benieuwd hoe jij die solidariteit en samenwerken ziet.
Nee, je stelde geen oprechte vragen, je schreef 'bedoelde je...' en daarna vulde je zelf extreem negatieve dingen in. Als je wil weten wat ze met solidariteit en samenwerken bedoelt, laat dan die eigen supernegatieve invulling van wat ze er mogelijk mee zou bedoelen gewoon weg.
EnchantingChamois89
15-05-2024 om 18:43
Doemijdieglazenbol schreef op 15-05-2024 om 13:32:
[..]
Thanks. Echt letterlijk NIETS uit die tekst van Alice heb ik ook maar een beetje geimpliceerd. OOIT. Maar dat zo'n reactie op mijn tekst logisch lijkt, baart me wel zorgen. Verder heb ik er niet zoveel aan toe te voegen.
Zorgen zijn niet nodig, je hebt het heel duidelijk geschreven
De reactie gaat nergens over en is ook niet logisch
Veruit meerendeel van dit forum weet ook dat je dat niet geimpliceerd hebt of uberhaupt zo denkt
Goed dat je er niet op ingaat
felija
15-05-2024 om 20:00
Beertjelief schreef op 15-05-2024 om 18:43:
[..]
Zorgen zijn niet nodig, je hebt het heel duidelijk geschreven
De reactie gaat nergens over en is ook niet logisch
Veruit meerendeel van dit forum weet ook dat je dat niet geimpliceerd hebt of uberhaupt zo denkt
Goed dat je er niet op ingaat
Absoluut!
Blomke82
15-05-2024 om 22:28
Doemijdieglazenbol schreef op 15-05-2024 om 10:51:
[..]
Ik begrijp hoe dit werkt als een gezinsuitje plant. Maar hoe zie je dit maatschappelijk in een democratie?
Nou, dat je 2 haaks op elkaar staande culturen niet beide tevreden kan houden op hetzelfde grondgebied.
Nicole123
16-05-2024 om 09:07
Blomke82 schreef op 15-05-2024 om 22:28:
[..]
Nou, dat je 2 haaks op elkaar staande culturen niet beide tevreden kan houden op hetzelfde grondgebied.
De vraag is hoe haaks juist het conservatieve anti-islam deel van de bevolking en de moslims op elkaar staan. Ik zie juist ook veel parallellen. Ze kunnen elkaar uitstekend vinden in hun conservatisme en wij-zij denken. De ene groep maakt de andere zwart en scheert de extremen en gematigden daaruit over één kam, de andere groep doet dat andersom net zo. Onderstaande anti-LHBTI poster vind ik vreselijk en heel intolerant, maar had net zo goed van de PVV kunnen zijn. Anti-moslim Nederland staat niet ver af van veel standpunten van diezelfde moslims. Beide groepen maken zich even hard schuldig aan haatzaaien over groepen mensen en religies wegzetten en hun gelovigen over één kam scheren. Als je iets vreselijk vindt van de ander moet je het niet zelf net zo hard doen. Haat en intolerantie moet je stevig aanpakken en laten zien dat het anders kan, in plaats van er net zoveel haat en intolerantie tegen complete bevolkingsgroepen of religies tegenaan te gooien.
Zilver_gray
16-05-2024 om 09:12
Nicole123 schreef op 16-05-2024 om 09:07:
[..]
De vraag is hoe haaks juist het conservatieve anti-islam deel van de bevolking en de moslims op elkaar staan. Ik zie juist ook veel parallellen. Ze kunnen elkaar uitstekend vinden in hun conservatisme en wij-zij denken. De ene groep maakt de andere zwart en scheert de extremen en gematigden daaruit over één kam, de andere groep doet dat andersom net zo. Onderstaande anti-LHBTI poster vind ik vreselijk en heel intolerant, maar had net zo goed van de PVV kunnen zijn. Anti-moslim Nederland staat niet ver af van veel standpunten van diezelfde moslims. Beide groepen maken zich even hard schuldig aan haatzaaien over groepen mensen en religies wegzetten en hun gelovigen over één kam scheren. Als je iets vreselijk vindt van de ander moet je het niet zelf net zo hard doen. Haat en intolerantie moet je stevig aanpakken en laten zien dat het anders kan, in plaats van er net zoveel haat en intolerantie tegen complete bevolkingsgroepen of religies tegenaan te gooien.
Vreselijk dat kan echt niet!!
Fleurtje_5
16-05-2024 om 09:20
11 uur geleden: Geschreven door RTL Nieuws
In het onderhandelaarsakkoord dat is gesloten tussen PVV, VVD, NSC en BBB wordt de omstreden spreidingswet ingetrokken. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
De spreidingswet was bedoeld om gemeenten in het uiterste geval te dwingen om asielzoekers op te nemen. De wet werd aangenomen door een voor-stem van VVD-senatoren, maar wordt niet uitgevoerd, zo is afgesproken in het onderhandelaarsakkoord.
Fleurtje_5
16-05-2024 om 09:31
https://www.nu.nl/formatie-2023/6313055/staatssecretaris-van-der-burg-moest-huilen-om-intrekken-van-zijn-spreidingswet.html
Liever dat nu één man moet huilen, dan dat straks alle gemeentes moeten huilen.
Daglichtlamp
16-05-2024 om 09:34
Fleurtje_5 schreef op 16-05-2024 om 09:31:
https://www.nu.nl/formatie-2023/6313055/staatssecretaris-van-der-burg-moest-huilen-om-intrekken-van-zijn-spreidingswet.html
Liever dat nu één man moet huilen, dan dat straks alle gemeentes moeten huilen.
Jij laat liever Ter Apel huilen?
Nicole123
16-05-2024 om 09:46
Ze gaan ook de komende 2 jaar geen asielverzoeken behandelen, lees ik. Dan slibt de boel toch alleen maar verder dicht? Als je geen asielverzoeken behandelt dan kun je ook niemand afwijzen en uitzetten. Het is niet dat er dan opeens op magische wijze niemand meer binnenkomt, of ze moeten tegelijk ook even alle oorlogen weten te stoppen en mensenrechtenschendingen elders een halt toeroepen. De asielzoekers gaan er ook niet beter door integreren, sneller zelf in hun onderhoud voorzien of minder rondhangen, integendeel. Ik voorzie situaties zoals in België en Frankrijk, met zelfgefreubelde hutjes en tenten van plastic op straat, met mensen zonder enige status, uitzicht of dagbesteding. Alsof dat geen overlast geeft... Verder zullen statushouders geen voorrang meer krijgen bij het toewijzen van sociale huurwoningen, dus die blijven massaal in AZCs hangen. Wat ze ook gaan doen is aan de Europese Commissie vragen of Nederland niet meer mee hoeft te doen met het asielbeleid. Eh ja, daar gaan ze vast mee akkoord. Klinkt leuk, maar kansloos.
Ter Apel zal nog terugverlangen straks naar de tijd waarin er 2000-2500 asielzoekers daar zaten. Maar goed, met de mensen daar die PVV hebben gestemd heb ik geen medelijden, die hebben hier zelf om gevraagd.
Daglichtlamp
16-05-2024 om 09:51
We krijgen denk ik minder kansrijke asielzoekers en meer kansloze asielzoekers. Want voor asielzoekers die zelf ook wel weten dat ze geen kans maken op toelating is het juist gunstig dat hun verzoek de komende jaren niet wordt behandeld.