Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 12:48:

[..]

Ik begrijp die "heb je daar last van-vraag" niet. Je hoeft niet ergens last van te hebben om er een mening over te vormen. En je hoeft ook niet constant je mening te verdedigen/uiteen te zetten omdat andere mensen die mening niet begrijpen.

Precies dit. 

Gelukkig mag ik in een westers land nog constateren dat er steeds meer langgewaden rond lopen alsof vrouwen met 'blote haren' fout zouden zijn.

OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 13:00:

[..]

Ik woon in een gemengde wijk en merk af en toe dat mensen dit "eng" vinden. Als ik dan zo'n reactie lees, dan vraag ik me oprecht af wat er nou erg/eng is aan een vrouw met hoofddoek en een lang gewaad of aan een man in een djellaba?

Mens, stel je niet zo aan, je kunt het niet eens verdragen als iemand op een openbaar forum schrijft dat het opvalt hoeveel langgewaden er nu rond lopen vergeleken met voorheen.

Die vraag kan ik ook terug kaatsen 'wat is er nou zo erg/eng aan een vrouw ZONDER langgewaad en zonder hoofddoek'? Kom niet aan met 'geloof', ik ben waarschijnlijk geloviger dan menige vrouw die zo'n gewaad draagt.

Ik vind het niet eng, maar ik vind het vooral een grote mate van arrogantie naar de westerse vrouw toe. Vorige week, in het ziekenhuis, een jonge moslima met lang en breed zwabberend beige gewaad, met brede gouden bies langs de randen. Neus hoog in de lucht alsof ze een beroemde actrice is. Het had niets te maken met religie maar met een giga grote mate van arrogantie.

Poezenmeisje schreef op 09-05-2024 om 13:54:

Dat hoofddoekgedoe wordt pas eng als je situaties krijgt zoals in Europa sharia wetgeving willen doorvoeren.

"Dat valt heus wel mee". Ja, dat zie je in bijvoorbeeld Iran en Afghanistan waar geen vrouwenrechten meer bestaan...

VK

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sharia-in-the-uk-the-courts-in-the-shadow-of-british-law-offering-rough-justice-for-muslim-women-a6761221.html

Duitsland

https://www1.wdr.de/nachrichten/dieanderefrage-scharia106.html

Bbbbrrrrrr die is pas erg/eng.

OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 14:58:

[..]

Ik zie behalve bepaalde zaken die bij het geloof horen niet zulke verschrikkelijk grote verschillen: kinderen spelen buiten, tuintjes worden van tegels voorzien, huizen zijn blinkend schoon. Ouders (ja, ook de moeders) gaan 's ochtends naar hun werk. Er staat een mooie auto voor de deur. En ja, in plaats van zondag naar de kerk, gaat men vrijdag naar de moskee.

Zoek de overeenkomsten en niet de verschillen en verzet je tegen de dingen die het waard zijn om je tegen te verzetten, zoals de bovengenoemde shariarechtbanken.

Als antwoord op @Fleurtje_5 citeer ik even mezelf. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 12:48:

[..]

Ik begrijp die "heb je daar last van-vraag" niet. Je hoeft niet ergens last van te hebben om er een mening over te vormen. En je hoeft ook niet constant je mening te verdedigen/uiteen te zetten omdat andere mensen die mening niet begrijpen.

Eens!

Die vraag hoort in het rijtje...wat is jou oplossing hiervoor, want ze gaan niet gewoon weg 

@OmaVan2, Ik had het niet over 'kinderen die buiten spelen' en 'blinkend gepoetste huizen'.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 14:53:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat niet prettig voelt. Vooral als het er blijkbaar zoveel zijn. In mijn omgeving zie ik alleen een enkele keer een vrouw met een hoofddoek. Prima hoor. Zijn steeds hele vriendelijke mensen. Dus dan vind ik het best.

Ik zie ook wel eens een jonge dame met hoofddoek aan de kassa. Ik vind er maar weinig van. Soms vind ik het wel mooi staan. Maar ze draagt die vast niet vanwege de mooiigheid. Dat ze zich zelf wijs laten maken dat ze dan een parel zouden zijn moeten ze zelf weten.

Maar helaas weet ik ook dat een-vrouw-met-hoofddoek weigerde om geholpen te worden door een vrouw zonder hoofddoek omdat die hulpverleenster geen hoofddoek droeg. En dat vind ik een paar bruggen te ver.

Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 14:49:

[..]

Ik geloof niet dat dat er hier ooit doorheen komt.

Duitsland 20 jan. 2024: https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/

Achteraf is het natuurlijk 'fout verwoord' en niet de bedoeling geweest

Nijmegen: 8 maart 2024
Het Mondial College uit Nijmegen heeft in de aankondiging van een schoolreisje leerlingen verboden in de bus te eten of te drinken vanwege de Ramadan. Nadat de brief aan de ouders op GeenStijl terecht kwam, trok de school die ijlings terug, en verklaarde dat die “fout verwoord” was.

Yumi schreef op 09-05-2024 om 15:37:

[..]

Eens!

Die vraag hoort in het rijtje...wat is jou oplossing hiervoor, want ze gaan niet gewoon weg

Eens

Yumi schreef op 09-05-2024 om 15:37:

[..]

Eens!

Ok, dan is het gewoon dom racisme, dan ben ik gelijk klaar met deze hele discussie.

'Waar heb jij last van?' en 'Wat is jouw oplossing?' zijn toch gewoon vragen die je kunt stellen? Bij de eerste moet je aangeven wat het overlastcriterium is. Lijkt mij niet onredelijk bij het hebben van een probleem. Dan moet je concreet worden. De vraag is misschien wel iets te persoonlijk. 'Waar zouden wij dan last van krijgen?' is misschien wat generieker. 

Bij de tweede vraag moet je niet enkel boeroepen maar actief meedenken over oplossingen. Eigenlijk wel zo constructief om de discussie verder te brengen.

Concreet en constructief lees ik amper. Wel veel overdrijvingen en angstvisioenen. En dat vind ik dus 'flauwekul' om de grote filosoof Willem van Hanegem te citeren. En dat is toch echt geen koekenbakker, hoor.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 18:14:

'Waar heb jij last van?' en 'Wat is jouw oplossing?' zijn toch gewoon vragen die je kunt stellen? Bij de eerste moet je aangeven wat het overlastcriterium is. Lijkt mij niet onredelijk bij het hebben van een probleem. Dan moet je concreet worden. De vraag is misschien wel iets te persoonlijk. 'Waar zouden wij dan last van krijgen?' is misschien wat generieker.

Bij de tweede vraag moet je niet enkel boeroepen maar actief meedenken over oplossingen. Eigenlijk wel zo constructief om de discussie verder te brengen.

Concreet en constructief lees ik amper. Wel veel overdrijvingen en angstvisioenen. En dat vind ik dus 'flauwekul' om de grote filosoof Willem van Hanegem te citeren. En dat is toch echt geen koekenbakker, hoor.

Nee, het gaat om een mening over iets. Je kunt prima een mening ergens over hebben en er tegelijkertijd er geen last van hebben.

Ik vind dat roze huis niet mooi

-"Heb je er last van?"

Nee, ik heb er geen last van

-"Waarom vind je een roze huis niet mooi?"

Het past niet goed bij de architectuur

"Maar dat huis is nu roze, dus wat ga je er aan doen? Je kunt niet zomaar iemands huis een andere kleur schilderen." 

.

.

.

.

.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 19:41:

[..]

Nee, het gaat om een mening over iets. Je kunt prima een mening ergens over hebben en er tegelijkertijd er geen last van hebben.

Ik vind dat roze huis niet mooi

-"Heb je er last van?"

Nee, ik heb er geen last van

-"Waarom vind je een roze huis niet mooi?"

Het past niet goed bij de architectuur

"Maar dat huis is nu roze, dus wat ga je er aan doen? Je kunt niet zomaar iemands huis een andere kleur schilderen.

Ik had het ook niet over een mening. Ik had het over het overlastcriterium en een probleem. Wel/geen mening en wel/geen overlast geven 4 combinaties. Met deze combinatie klinkt je tekst gelukkig wel berustend. Dan kunnen we het zo laten in Ter Apel.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 20:40:

[..]

Ik had het ook niet over een mening. Ik had het over het overlastcriterium en een probleem. Wel/geen mening en wel/geen overlast geven 4 combinaties. Met deze combinatie klinkt je tekst gelukkig wel berustend. Dan kunnen we het zo laten in Ter Apel.

Wat leuk dat je denkt dat mijn goedkeuring ertoe doet. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 20:46:

[..]

Wat leuk dat je denkt dat mijn goedkeuring ertoe doet.

Dat denk ik totaal niet. Kom nou. Maar jij je zin dan: het doet er niet toe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.