Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 20:52:

[..]

Dat denk ik totaal niet. Kom nou. Maar jij je zin dan: het doet er niet toe.

Bijna was ik even je eigen topic vergeten, gelukkig herinner je me er weer aan met deze opmerking.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 21:33:

[..]

Bijna was ik even je eigen topic vergeten, gelukkig herinner je me er weer aan met deze opmerking.

Dat stukje persoonlijke benadering kan ik altijd waarderen.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 21:36:

[..]

Dat stukje persoonlijke benadering kan ik altijd waarderen.

Graag gedaan. Ik vind het ook een erg leuk topic.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 21:38:

[..]

Graag gedaan. Ik vind het ook een erg leuk topic.

Herkenning waarschijnlijk. Misschien is het zelfs leerzaam voor je.

Maar dit topic ging toch over Ter Apel? Of wil je het liever hebben over de deelnemers aan dit topic?

OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 16:56:

[..]

Ok, dan is het gewoon dom racisme, dan ben ik gelijk klaar met deze hele discussie.

Ik zie vaak dezelfde vragen voorbij komen, maak daar een grapje over en dan kom jij met dom racisme? Gelukkig ben je er klaar mee, houden zo! 

Daglichtlamp schreef op 09-05-2024 om 09:05:

Laten we ook stoppen met het frame als je voor goede opvang bent in Nederland van asielzoekers dat dat betekent dat je akkoord zou zijn met geweld tussen asielzoekers.

Is het een frame? Of zijn het gewoon zorgen dat asielzoekers met een niet westerse achtergrond andere idealen/denkbeelden kunnen hebben over "mensen? Denkbeelden die niet thuishoren in een land waar homoseksualiteit geaccepteerd is (door de meeste mensen), vrouwen zich mogen kleden zoals ze willen en vrij zijn om te gaan en staan waar ze willen? Uiteraard zijn er nog meer zaken die in Nederland onder normaal/geaccepteerd vallen.

De Gemeente Arnhem sloot begin deze week een akkoord met het COA, over de opvang van 1700 extra asielzoekers voor dertig jaar. Gerrie Elfrink van de SP noemt het een afschuwelijk plan, extra asielzoekers opnemen zorgt ervoor dat ander Gemeentes achterover gaan leunen.

De VVD vraagt zich af of de bewoners op de hoogte zijn gebracht, één van de gekozen locaties zou immers tijdelijk zijn en nu 30 jaar?

De VVD in Arnhem eist van wethouder Paul Smeulders (GroenLinks) opheldering over het plan om de aankomende 30 jaar ruimhartig asielzoekers op te vangen. Fractievoorzitter Steffenie Pape ziet nogal wat beren op de weg, laat ze weten.

Tegelijkertijd heeft ze haar vraagtekens bij het Arnhemse asielplan. Met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is afgesproken dat Arnhem de aankomende 30 jaar op doorlopende basis 1700 asielzoekers opvangt. Daarvoor worden vaste locaties in de stad ingericht. Een daarvan in Elderhoeve, in Arnhem-Zuid.

,,Dat was een tijdelijke locatie die eigenlijk na vier jaar gesloten zou worden”, aldus Pape. ,,Die termijn is al eens verlengd. Nu wordt opeens bekend dat daar een permanent asielzoekerscentrum komt. Wat vinden omwonenden daarvan, worden zij wel voldoende gehoord in dit hele proces? Zoiets kan impact hebben op je leefomgeving.”

Verbijstering bij oppositie over extra opvang in Arnhem: ‘Afschuwelijk plan’
,,Dit college loopt ver voor alle troepen uit en denkt ook nog dat ze over hun eigen graf heen kunnen regeren.” Zo reageert fractievoorzitter Gerrie Elfrink van de SP op het plan van het Arnhemse gemeentebestuur om ruimte te maken voor opvang van 1700 asielzoekers voor dertig jaar.

De SP is een uitgesproken voorstander van eerlijke verdeling van vluchtelingen over alle gemeenten in het land. Nu Arnhem veel meer asielzoekers wil opvangen dan deze gemeente verplicht is, gaat het met die eerlijke verdeling gegarandeerd mis, voorspelt Elfrink. ,,Dit haalt dit streven juist aan alle kanten onderuit.” Hij is er ervan overtuigd dat andere gemeenten nu achterover gaan leunen.

VVD wil opheldering over langdurige opvang van extra asielzoekers in Arnhem: ‘Zijn bewoners op de hoogte?’ | Arnhem | gelderlander.nl

Verbijstering bij oppositie over extra opvang in Arnhem: ‘Afschuwelijk plan’ | Arnhem | gelderlander.nl

In Groenekan wil de Gemeente voor 15 jaar 50 jonge asielzoekers-zonder-ouders gaan huisvesten. Ben benieuwd hoe dit mooie gebouw er na 15 jaar uit ziet.

https://www.ad.nl/de-bilt/hier-in-groenekan-wil-gemeente-voor-15-jaar-50-jonge-asielzoekers-zonder-ouders-huisvesten-br~ae2de38d/

In dit voormalig klooster wonen nu 400 arbeidsmigranten.

https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2651811/asielzoekers-in-klooster-venlo-worden-volgend-jaar-verwacht
Het duurt waarschijnlijk nog een jaar voordat de 600 geplande asielzoekers onderdak krijgen in voormalig klooster Bethanië in Venlo. Dat werd dinsdagavond duidelijk tijdens een informatieavond voor omwonenden.

De gemeente Venlo en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) lichtten in het nabijgelegen Stadion De Koel het proces van de komst van het asielzoekerscentrum (azc) toe.

........................

Op dit moment wonen er ruim 400 arbeidsmigranten in het klooster. Wat er met hen gaat gebeuren, is niet bekend. Dat is volgens de gemeente de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand, Flexrooms. Woensdag was er niemand van Flexrooms beschikbaar die iets kan vertellen over de situatie en de toekomst van de arbeidsmigranten.

Daglichtlamp schreef op 14-05-2024 om 19:46:

https://www.nu.nl/asielcrisis/6312868/gemeente-wil-dat-slapen-in-wachtruimtes-ter-apel-stopt-en-geeft-azc-ultimatum.html
Ik ben heel benieuwd hoe het komende regeerakkoord dit gaat oplossen.

Wat fijn dat je er vertrouwen in hebt dat dit op te lossen is.

De geruchten zijn dat in elk geval de spreidingswet van tafel gaat.

Daglichtlamp schreef op 14-05-2024 om 19:51:

De geruchten zijn dat in elk geval de spreidingswet van tafel gaat.

Dat maakt het vast rustiger in Ter Apel. 

Maar goed, volgens mij hebben heel veel mensen in die regio op de PVV gestemd en waar je voor kiest zul je krijgen. Bloemendaal en Spakenburg met hun nul asielzoekers zullen de mensen in Groningen dankbaar zijn.

Ik wordt er vreselijk cynisch van. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen hoe Van der Burg dat coalitieakkoord, als dat er in staat ooit goed kan keuren.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

14-05-2024 om 20:36 Topicstarter

Nicole123 schreef op 14-05-2024 om 20:14:

[..]

Dat maakt het vast rustiger in Ter Apel.

Maar goed, volgens mij hebben heel veel mensen in die regio op de PVV gestemd en waar je voor kiest zul je krijgen. Bloemendaal en Spakenburg met hun nul asielzoekers zullen de mensen in Groningen dankbaar zijn.

https://www.bloemendaal.nl/huisvesting/huidige-opvanglocaties-in-de-gemeente-bloemendaal

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.