Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
OmaVan2
09-05-2024 om 10:43
Fleurtje_5 schreef op 09-05-2024 om 10:01:
[..]
Dit vraag ik me ook steeds weer af.
Janmaat werd jaren geleden uitgekotst vanwege ongeveer deze woorden. Maar zie nu eens, achteraf gezien had hij wel gelijk. Hoeveel langgewaad-gesluierden er nu door onze woonplaats lopen is niet meer normaal.
A. Heb je daar last van, Fleur? B. Ik zie vrijwel nooit een vrouw in boerka of niqab, hoe kan het dat jij er dan wel veel ziet? Of scheer je alle hoofddoek dragende vrouwen over één kam?
Poezenmeisje
09-05-2024 om 10:49
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1161764/ruim-2400-asielzoekers-in-ter-apel-boetebedrag-coa-voor-westerwolde-passeert-de-miljoen-euro
2.463 mensen op een locatie voor 2.000.
Nicole123
09-05-2024 om 10:50
Campanula schreef op 09-05-2024 om 10:42:
[..]
?? Dat zeg ik toch helemaal niet? Deze reactie past toch beter bij iemand die links verantwoordelijk houdt?
Nee, jij zegt dat juist niet. Poezenmeisje zegt dat in de post waar jij op reageert en ik ga door daarop, ik ben het helemaal eens met je post. Jij laat zien dat links juist niet hiervoor verantwoordelijk is. Maar ik had denk ik beter de post van Poezenmeisje zelf kunnen quoten dan de jouwe, als dit niet duidelijk is. Ik heb de mods gevraagd om het woord 'Inderdaad.' voor mijn post te zetten, dat maakt het duidelijker denk ik.
Nicole123
09-05-2024 om 10:51
Poezenmeisje schreef op 09-05-2024 om 10:49:
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1161764/ruim-2400-asielzoekers-in-ter-apel-boetebedrag-coa-voor-westerwolde-passeert-de-miljoen-euro
2.463 mensen op een locatie voor 2.000.
Treurig dat de helft van de gemeenten nog steeds geen poot uitsteekt en Ter Apel nog altijd laat stikken. En maar roepen hoe erg het daar is.
Campanula
09-05-2024 om 11:00
Nicole123 schreef op 09-05-2024 om 10:50:
[..]
Nee, jij zegt dat juist niet. Poezenmeisje zegt dat in de post waar jij op reageert en ik ga door daarop, ik ben het helemaal eens met je post. Jij laat zien dat links juist niet hiervoor verantwoordelijk is. Maar ik had denk ik beter de post van Poezenmeisje zelf kunnen quoten dan de jouwe, als dit niet duidelijk is. Ik heb de mods gevraagd om het woord 'Inderdaad.' voor mijn post te zetten, dat maakt het duidelijker denk ik.
Gelukkig. Was al bang dat je mij aan je spit wilde gaan rijgen.
Gebruikersnaaminvullen
09-05-2024 om 12:48
OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 10:43:
[..]
A. Heb je daar last van, Fleur? B. Ik zie vrijwel nooit een vrouw in boerka of niqab, hoe kan het dat jij er dan wel veel ziet? Of scheer je alle hoofddoek dragende vrouwen over één kam?
Ik begrijp die "heb je daar last van-vraag" niet. Je hoeft niet ergens last van te hebben om er een mening over te vormen. En je hoeft ook niet constant je mening te verdedigen/uiteen te zetten omdat andere mensen die mening niet begrijpen.
OmaVan2
09-05-2024 om 13:00
Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 12:48:
[..]
Ik begrijp die "heb je daar last van-vraag" niet. Je hoeft niet ergens last van te hebben om er een mening over te vormen. En je hoeft ook niet constant je mening te verdedigen/uiteen te zetten omdat andere mensen die mening niet begrijpen.
Ik woon in een gemengde wijk en merk af en toe dat mensen dit "eng" vinden. Als ik dan zo'n reactie lees, dan vraag ik me oprecht af wat er nou erg/eng is aan een vrouw met hoofddoek en een lang gewaad of aan een man in een djellaba?
Gebruikersnaaminvullen
09-05-2024 om 13:18
OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 13:00:
[..]
Ik woon in een gemengde wijk en merk af en toe dat mensen dit "eng" vinden. Als ik dan zo'n reactie lees, dan vraag ik me oprecht af wat er nou erg/eng is aan een vrouw met hoofddoek en een lang gewaad of aan een man in een djellaba?
Ik denk niet dat het eng is, maar misschien zelfs gewoon lelijk, of het gevoel gevend dat dit niet "hoort" bij de westerse cultuur(dat is een gissing). Dat heb ik met de witte legging 😬, die vind ik gewoon echt heel, heel lelijk en alleen passend bij kinderen onder de 10.
Poezenmeisje
09-05-2024 om 13:54
Dat hoofddoekgedoe wordt pas eng als je situaties krijgt zoals in Europa sharia wetgeving willen doorvoeren.
"Dat valt heus wel mee". Ja, dat zie je in bijvoorbeeld Iran en Afghanistan waar geen vrouwenrechten meer bestaan...
VK
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sharia-in-the-uk-the-courts-in-the-shadow-of-british-law-offering-rough-justice-for-muslim-women-a6761221.html
Duitsland
https://www1.wdr.de/nachrichten/dieanderefrage-scharia106.html
OmaVan2
09-05-2024 om 14:08
Poezenmeisje schreef op 09-05-2024 om 13:54:
Dat hoofddoekgedoe wordt pas eng als je situaties krijgt zoals in Europa sharia wetgeving willen doorvoeren.
"Dat valt heus wel mee". Ja, dat zie je in bijvoorbeeld Iran en Afghanistan waar geen vrouwenrechten meer bestaan...
VK
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sharia-in-the-uk-the-courts-in-the-shadow-of-british-law-offering-rough-justice-for-muslim-women-a6761221.html
Duitsland
Die shariaraden die ze in Engeland hebben moet je niet willen. Ik heb er op de publieke omroep wel eens een uitzending over gezien en ondanks dat die "rechtbanken" officieel geen rechtsmacht hebben, voelen mensen zich er wel door gebonden. De grenzen zijn voor mij de grenzen van de rechtsstaat en tja daar past alternatieve geschillenbeslechting bij, maar dan moet wel de vrije keuze van een ieder gerespecteerd te worden en dat lijkt hier niet te gebeuren.
Dit is een voorbeeld van bepaalde conservatieve islamitische groepen, die dit soort dingen willen, dat maakt het niet de wens van alle moslims in Engeland, Duitsland of Nederland.
Dietloverzzz
09-05-2024 om 14:47
Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 12:48:
[..]
Helemaal eens met deze post. Dat hoor je hier op het forum echt vaak.
Dietloverzzz
09-05-2024 om 14:49
Poezenmeisje schreef op 09-05-2024 om 13:54:
VK
Duitsland
Ik geloof niet dat dat er hier ooit doorheen komt.
Dietloverzzz
09-05-2024 om 14:50
OmaVan2 schreef op 09-05-2024 om 13:00:
[..]
Dat past hier gewoon niet binnen onze westerse cultuur. Dat gaat te ver. Het is geen Arabisch land hier.
Dietloverzzz
09-05-2024 om 14:53
Fleurtje_5 schreef op 09-05-2024 om 10:01:
[..]
Dit vraag ik me ook steeds weer af.
Janmaat werd jaren geleden uitgekotst vanwege ongeveer deze woorden. Maar zie nu eens, achteraf gezien had hij wel gelijk. Hoeveel langgewaad-gesluierden er nu door onze woonplaats lopen is niet meer normaal.
Ik kan me voorstellen dat dat niet prettig voelt. Vooral als het er blijkbaar zoveel zijn. In mijn omgeving zie ik alleen een enkele keer een vrouw met een hoofddoek. Prima hoor. Zijn steeds hele vriendelijke mensen. Dus dan vind ik het best.
OmaVan2
09-05-2024 om 14:58
Dietloverzzz schreef op 09-05-2024 om 14:50:
[..]
Dat past hier gewoon niet binnen onze westerse cultuur. Dat gaat te ver. Het is geen Arabisch land hier.
Ik zie behalve bepaalde zaken die bij het geloof horen niet zulke verschrikkelijk grote verschillen: kinderen spelen buiten, tuintjes worden van tegels voorzien, huizen zijn blinkend schoon. Ouders (ja, ook de moeders) gaan 's ochtends naar hun werk. Er staat een mooie auto voor de deur. En ja, in plaats van zondag naar de kerk, gaat men vrijdag naar de moskee.
Zoek de overeenkomsten en niet de verschillen en verzet je tegen de dingen die het waard zijn om je tegen te verzetten, zoals de bovengenoemde shariarechtbanken.