Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

09-05-2024 om 07:44 Topicstarter

OmaVan2 schreef op 08-05-2024 om 22:56:

[..]

Dit soort gastjes horen niet in Nederland.

Ik begrijp niet dat feministes en zogenaamd intelligente linkse mensen zich laten meeslepen in deze idioterie. 

Als dit zo doorgaat dan lopen we hier over 15 jaar in burka's en worden we gestenigd als een kerel ons aanspreekt...

Kijk naar foto's van de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw van Iraanse en Afghaanse vrouwen en hoe ze er nu bij moeten lopen. Dat wíl je toch niet?

Poezenmeisje schreef op 09-05-2024 om 07:44:

[..]

Ik begrijp niet dat feministes en zogenaamd intelligente linkse mensen zich laten meeslepen in deze idioterie.

Als dit zo doorgaat dan lopen we hier over 15 jaar in burka's en worden we gestenigd als een kerel ons aanspreekt...

Kijk naar foto's van de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw van Iraanse en Afghaanse vrouwen en hoe ze er nu bij moeten lopen. Dat wíl je toch niet?

Ik snap je punt. Maar wel een beetje overtrokken reactie.

Overigens hoor ik van Iranezen dat ze het vreemd vinden dat wij zoveel mensen met andere cultuur binnen laten. Idem dito zeiden de Afrikanen die ik daar sprak.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

09-05-2024 om 08:27 Topicstarter

Mick87 schreef op 09-05-2024 om 08:04:

[..]

Ik snap je punt. Maar wel een beetje overtrokken reactie.

Overigens hoor ik van Iranezen dat ze het vreemd vinden dat wij zoveel mensen met andere cultuur binnen laten. Idem dito zeiden de Afrikanen die ik daar sprak.

Veel vrouwen zoeken in Europa de vrijheid en zijn verbijsterd door de westerse islamfans die ze aantreffen en de bedreigingen die ze ontvangen als ze daar iets van zeggen.

Darya Safai, Assita Kanko, Ayaan Hirsi Ali...

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=darya%20safai&suggestFragment=darya

https://www.bol.com/nl/nl/c/boeken-assita-kanko/11749066+8299/

https://www.bol.com/nl/nl/p/mijn-vrijheid/9200000054943569/?bltgh=rNgK8DYYiH6inKTsteRMyw.ohT0ONcbiafLfRDe6xpA6w_0_16.17.ProductPageUrl

Poezenmeisje

Poezenmeisje

09-05-2024 om 08:33 Topicstarter

Zineb el Rhazoui vind ik ook een indrukwekkende vrouw. Ik geloof dat ze net zo erg bewaakt moet worden als Geert Wilders.

"Rien n'est pardonné" is een indrukwekkende documentaire.

Kort stukje.

https://m.youtube.com/watch?v=nGwZILsFudw

Deze link naar het volledige stuk werkt blijkbaar niet.

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/rien-n-est-pardonne/2017/rien-n-est-pardonne-s2017/

https://www.vpro.nl/speel~WO_VPRO_20119751~buitenhof-podcast-zineb-el-rhazoui-over-haar-strijd-voor-vrijheid-van-meningsuiting~.html

Ik ben zo'n linkse queer en het is helemaal niet zo moeilijk hoor, qua prioriteiten.

1. Recht op veiligheid 
  2. Recht op zelfbeschikking 
  3. Recht op persoonlijke overtuiging 

Een praktiserende hater (3) van een queer (2) moet straf krijgen in Nederland en in het geval dat er een (1) veilig thuisland is uitgezet worden. 

Maak ik mij soms zorgen over meer praktiserende haters? Ja. Kun je daar vooraf op handelen? Nee.

Luchtpost schreef op 09-05-2024 om 01:49:

[..]

Die Tunesiërs hadden dus beter niet het risico kunnen nemen om naar Nederland te "vluchten", die wisten dat zij dan op zeker moment in zo'n VBL terecht konden komen. Dat je in je eigen land op straat niet openlijk "kan zijn wie je bent" zie ik niet als dermate levensbedreigend dat Nederlandse burgers de (financiële) verantwoordelijkheid voor hun bestaan volledig op zich hoeven te nemen en/of te allen tijde hun veiligheid moeten waarborgen.

Maar die Tunesiërs worden toch ook uitgezet? Ze zijn niet voor niets ook in die VBL geplaatst. Tegen wie ben je nu aan het argumenteren, niemand zegt dat die Tunesiërs zouden moeten blijven toch?

[..]

En weer ga je door met het maken van een karikatuur van datgene waar je tegen argumenteert. Er is niemand die die Algerijnen en Tunesiërs allemaal maar binnen wil halen, dus maak dat er dan ook niet van. En je gooit met 'als dit zo doorgaat' er ook nog een hellend vlak drogreden bovenop. Als je denkt een sterk punt te hebben, waarom grijp je dan steeds naar drogredenen? Die heb je dan toch helemaal niet nodig?

Laten we ook stoppen met het frame als je voor goede opvang bent in Nederland van asielzoekers dat dat betekent dat je akkoord zou zijn met geweld tussen asielzoekers.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 08:34:

Ik ben zo'n linkse queer en het is helemaal niet zo moeilijk hoor, qua prioriteiten.

1. Recht op veiligheid

Een praktiserende hater (3) van een queer (2) moet straf krijgen in Nederland en in het geval dat er een (1) veilig thuisland is uitgezet worden.

Maak ik mij soms zorgen over meer praktiserende haters? Ja. Kun je daar vooraf op handelen? Nee.

Inderdaad. Het is lekker makkelijk om vooral maar de schuld bij links (ik laat dat feminisme maar even weg, want wat dat hier in vredesnaam mee te maken heeft zie ik al helemaal niet? ) te leggen. Doen alsof links met open armen alle criminele gelukszoekers ontvangt en we in de afgelopen jaren een linkse regering hadden en daar de problemen door zijn ontstaan. Dan los je het in je eigen hoofd namelijk lekker makkelijk op: gewoon een rechtse regering die niet zo geitewollensokken-theedrinkend-met-homohatende-gelukszoekende-Noordafrikanen doet en klaar. Jammer dat het niet zo simpel is, links een totaal andere visie heeft over migratie dan de karikatuur die er hier van gemaakt wordt en problemen helemaal niet met een rechts beleid even op te lossen zijn. Het oplossen van het migratieprobleem, wat zowel links als rechts zien, vergt allereerst het toegeven dat het een complex probleem is.

Nicole123 schreef op 09-05-2024 om 09:13:

[..]

Het is lekker makkelijk om vooral maar de schuld bij links (ik laat dat feminisme maar even weg, want wat dat hier in vredesnaam mee te maken heeft zie ik al helemaal niet? ) te leggen. Doen alsof links met open armen alle criminele gelukszoekers ontvangt en we in de afgelopen jaren een linkse regering hadden en daar de problemen door zijn ontstaan. Dan los je het in je eigen hoofd namelijk lekker makkelijk op: gewoon een rechtse regering die niet zo geitewollensokken-theedrinkend-met-homohatende-gelukszoekende-Noordafrikanen doet en klaar. Jammer dat het niet zo simpel is, links een totaal andere visie heeft over migratie dan de karikatuur die er hier van gemaakt wordt en problemen helemaal niet met een rechts beleid even op te lossen zijn. Het oplossen van het migratieprobleem, wat zowel links als rechts zien, vergt allereerst het toegeven dat het een complex probleem is.

Goed gezegd, Nicole.

Daglichtlamp schreef op 08-05-2024 om 17:02:

[..]

De gratis zorg en huis werden in 1 adem genoemd met de uitkering. Overigens gelden voor vluchtelingen die een bijstandsuitkering krijgen natuurlijk dezelfde regels als voor andere inwoners van Nederland.
Ze krijgen niet meer, ze worden gelijk behandeld.

Dat is niet waar, vluchtelingen wachten gemiddeld 1,5 jaar op een huis. Nederlanders gemiddeld 12 jaar.

Campanula schreef op 09-05-2024 om 08:34:

1. Recht op veiligheid

Een linkse queer, mooi! Dan kan ik eindelijk die brandende vraag stellen waarbij al tijden mee loop.
Hoe zit dat nou met al die Queers die roepen: Queers voor free Palestine. 
Hebben die Queers enig idee wat er met de Queers gebeurt in Palestina? 
Hoe de gemiddelde Palestijn denkt over Queers? 
Dit is dus een oprechte vraag, geen sarcasme.

[..]

Dit vraag ik me ook steeds weer af.

Janmaat werd jaren geleden uitgekotst vanwege ongeveer deze woorden. Maar zie nu eens, achteraf gezien had hij wel gelijk. Hoeveel langgewaad-gesluierden er nu door onze woonplaats lopen is niet meer normaal.

Alice12 schreef op 09-05-2024 om 09:46:

[..]

Een linkse queer, mooi! Dan kan ik eindelijk die brandende vraag stellen waarbij al tijden mee loop.
Hoe zit dat nou met al die Queers die roepen: Queers voor free Palestine.
Hebben die Queers enig idee wat er met de Queers gebeurt in Palestina?
Hoe de gemiddelde Palestijn denkt over Queers?
Dit is dus een oprechte vraag, geen sarcasme.

Allereerst ben ik geen deelnemer daarvan. Ten tweede kun je het antwoord al vinden in mijn eerdere post en ten derde weten we niet wat de gemiddelde handelings- en denkwijze is van de gemiddelde Palestijn. Nu kun je met een walgelijk filmpje aankomen met een hijskraan of flatgebouw, maar dat is toch echt niet representatief. Iedereen mag denken wat ie wil, maar de grens is geweld. 

Voor die sympathisanten denk ik dat zij vechten tegen onderdrukking en voor een Palestijnse staat. Zie er geen probleem in. Voor mij is er geen tolerantie voor intolerantie paradox. 

Nicole123 schreef op 09-05-2024 om 09:13:

[..]

Het is lekker makkelijk om vooral maar de schuld bij links (ik laat dat feminisme maar even weg, want wat dat hier in vredesnaam mee te maken heeft zie ik al helemaal niet? ) te leggen. Doen alsof links met open armen alle criminele gelukszoekers ontvangt en we in de afgelopen jaren een linkse regering hadden en daar de problemen door zijn ontstaan. Dan los je het in je eigen hoofd namelijk lekker makkelijk op: gewoon een rechtse regering die niet zo geitewollensokken-theedrinkend-met-homohatende-gelukszoekende-Noordafrikanen doet en klaar. Jammer dat het niet zo simpel is, links een totaal andere visie heeft over migratie dan de karikatuur die er hier van gemaakt wordt en problemen helemaal niet met een rechts beleid even op te lossen zijn. Het oplossen van het migratieprobleem, wat zowel links als rechts zien, vergt allereerst het toegeven dat het een complex probleem is.

?? Dat zeg ik toch helemaal niet? Deze reactie past toch beter bij iemand die links verantwoordelijk houdt? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.