Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Alice12 schreef op 08-05-2024 om 16:34:

[..]

Daarnaast een versobering in de opvang.

Hoe dan? Heb je enig idee hoe sober die opvang nu al is? Vaak met 3 vreemden op een slaapkamertje met stapelbedden, gescheiden van de volgende kamer door een bordkartonnen wandje zonder plafond, of in een tent. De armoedigste jeugdherberg is daar luxe bij. Of geloof je de anti-asielzoekerspropaganda van Wilders dat ze massaal op luxe hotels en cruiseschepen in het zwembad zouden liggen en zich tegoed doen aan enorme buffetten, etc.? 

Nicole123 schreef op 08-05-2024 om 14:05:

Deals met landen in de regio voor opvang vind ik lastig. Want we willen volgens mij bijna allemaal wel dat de regio de vluchtelingen opvangt, dus dan moeten we dat stimuleren en aanjagen, maar hoe? Wat werkt hierin wel en niet? Zeggen 'doen jullie het maar' en verder niks werkt niet, waarom zouden ze zich daar iets van aantrekken? Grenzen sluiten en 'jullie zoeken het maar uit' werkt ook niet, want als de opvang niet goed lukt of gedaan wordt in de regio komen de asielzoekers toch echt hierheen. Zelfs een Brexit werkte averechts. Geen plek bieden in een AZC leidt tot op straat rond gaan zwerven, dat is voor iedereen onwenselijk.

Economische outsourcing richting Afrika stimuleren? Meer geld voor landen die vluchtelingen opvangen? Maar die landen in Noord-Afrika zijn eigenlijk enkel doorvoerlanden. Willen ze wel in die regio blijven? Ontwikkelingshulp stimuleren?

Of 'the hard way'. Buitengrenzen bewaken? Asielverdragen opzeggen? Alle (boot)vluchtelingen terugbrengen? Zelfs met het vliegtuig. Deporteren?

Procedureel, economisch, of met douane's en deportatie. Van humaan tot smakeloos. Het gaat geld kosten. Onze rijkdom delen of onze rijkdom niet delen is waar het op neerkomt in mijn ogen.

Zeker alleenstaande asielzoekers 'krijgen' over het algemeen geen huis. Dat zal toch meestal gewoon of een gedeelde woning zijn (met andere vluchtelingen) of op zijn best een soort hat-eenheid.

Campanula schreef op 08-05-2024 om 17:25:

[..]

Onze rijkdom delen of onze rijkdom niet delen is waar het op neerkomt in mijn ogen.

Ben het wel met je eens, dat dat moeten delen de grootste paniek veroorzaakt. Als ik de berichten her en der lees,  krijg ik het idee dat geen autochtone Nederlander meer rond kan komen. Als ik om me heen kijk, krijg ik een heel ander idee. Dure auto's, volle terrassen, dure kleren. Enorme dozen zonder TV naast de kartoncontainer...

Wat wel fout is gegaan is de integratie van de nieuwkomers. Er zijn indertijd domme keuzes gemaakt, zoals statushouders die zelf hun integratietraject moesten regelen en met geleend geld moesten bekostigen. Dat werkte niet. Dat te samen met het heel lang niet mogen werken, heeft een soort " vergeten generatie" van Syrische vluchtelingen op geleverd. Probeer dit te herstellen door statushouders in de bijstand scholings- en werkervaringstrajecten aan te bieden. Op maat gemaakt. Voorkom dat de volgende generatie statushouders dezelfde weg gaan bewandelen en zet nu al in op scholing en werk.

OmaVan2 schreef op 08-05-2024 om 18:15:

[..]

Ben het wel met je eens, dat dat moeten delen de grootste paniek veroorzaakt. Als ik de berichten her en der lees, krijg ik het idee dat geen autochtone Nederlander meer rond kan komen. Als ik om me heen kijk, krijg ik een heel ander idee. Dure auto's, volle terrassen, dure kleren. Enorme dozen zonder TV naast de kartoncontainer...

Wat wel fout is gegaan is de integratie van de nieuwkomers. Er zijn indertijd domme keuzes gemaakt, zoals statushouders die zelf hun integratietraject moesten regelen en met geleend geld moesten bekostigen. Dat werkte niet. Dat te samen met het heel lang niet mogen werken, heeft een soort " vergeten generatie" van Syrische vluchtelingen op geleverd. Probeer dit te herstellen door statushouders in de bijstand scholings- en werkervaringstrajecten aan te bieden. Op maat gemaakt. Voorkom dat de volgende generatie statushouders dezelfde weg gaan bewandelen en zet nu al in op scholing en werk.

De 'zoek het zelf ff uit' methode was gewoon een bewuste keuze voor kostenbesparing. Ben bang dat je oproep voor maatwerk niet zal aanslaan, maar ik laat mij graag verrassen door het nieuwe kabinet.

Campanula schreef op 08-05-2024 om 19:33:

[..]

De 'zoek het zelf ff uit' methode was gewoon een bewuste keuze voor kostenbesparing. Ben bang dat je oproep voor maatwerk niet zal aanslaan, maar ik laat mij graag verrassen door het nieuwe kabinet.

Ik denk het ook niet. Echter, als je steeds de slechtste keuzes maakt, wordt het ook niets. Het mooiste zou natuurlijk een solide Syrische rechtsstaat zijn waar de Syriërs naar kunnen terug keren... Maar ook dat gaat niet gebeuren.

Broadway schreef op 08-05-2024 om 10:49:

[..]

klok en klepel. vitesse is niet noodlijdend, ze halen alleen het geld uit schimmige hoek en dat wordt niet geaccepteerd

Dus daarom gaat de gemeente bij springen, let maar op. Een stad laat een betaald voetbalclub niet zomaar stikken. Het is een uithangbord van de stad. 

Zo genereren ze op makkelijke manier veel inkomsten.

1700+250 extra in hotels x minaal 2500,- bonus per asielzoeker is toch al gauw zo'n 5.000.000,- aan bonussen alleen al. 

Daar komen overige inkomsten nog bij op.

Door dit soort berichten denk ik toch wel eens "past zo iemand wel in dit land"? 
https://www.ad.nl/binnenland/homostel-gewond-bij-steekpartij-in-azc-ter-apel-minderjarige-jongen-opgepakt~a20ff5a1/

Sandro Kortekaas van hulpgroep LGTB Asylum Support dat het homostel bijstaat, stelt die toedracht al te kennen. ,,Het stel werd aangevallen door een groep, ze deden dat omdat het koppel zichtbaar homoseksueel is. De aanvallers riepen: Gays, gays, we will kill you.” Volgens Kortekaas hebben de aanvallers de Algerijnse nationaliteit. De politie doet daar geen uitspraak over.

Tunesië

Volgens Kortekaas hebben de twee mannen al jaren een relatie, zijn ze daarom uit Tunesië gevlucht en hebben ze eind maart in Nederland asiel aangevraagd. De twee verbleven enige tijd in een speciale lhbti-unit, waar homoseksuele asielzoekers beschermd worden opgevangen. Recent werden ze echter in Ter Apel in de zogenoemde VBL-afdeling opgevangen. Die Vrijheidsbeperkende Locatie is bedoeld voor asielzoekers die geen verblijfsvergunning krijgen en waarschijnlijk worden uitgezet naar hun land van herkomst. Op de VBL-afdeling is geen aparte unit voor lhbti-asielzoekers.

Tweede steekpartij

Het is al de tweede steekpartij in 1,5 week bij aanmeldcentrum Ter Apel. Op 23 april raakte een 24-jarige bewoner van het complex gewond. Daarvoor werden drie verdachten aangehouden.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

08-05-2024 om 22:21 Topicstarter

Natuurlijk verdienen messtekende boefjes een mooi plekje in Nederland. 

Gewoon twee gesprekken met een paar geitenwollensokkenkopjeskruidentheedrinkende maatschappelijk werkers en het worden juweeltjes voor onze samenleving.

Poezenmeisje schreef op 08-05-2024 om 22:21:

Gewoon twee gesprekken met een paar geitenwollensokkenkopjeskruidentheedrinkende maatschappelijk werkers en het worden juweeltjes voor onze samenleving.

Het Homo-stel dat uit Tunesië komt, is blijkbaar tussen kansloze asielzoekers uit Noord-Afrika gezet. Dat lijkt me fout. Die Algerijnen die blijkbaar uit geprocedeerd zijn, horen hier niet te zijn. Hopelijk wil Algerije ze terugnemen? 

OmaVan2 schreef op 08-05-2024 om 22:29:

[..]

Het Homo-stel dat uit Tunesië komt, is blijkbaar tussen kansloze asielzoekers uit Noord-Afrika gezet. Dat lijkt me fout. Die Algerijnen die blijkbaar uit geprocedeerd zijn, horen hier niet te zijn. Hopelijk wil Algerije ze terugnemen?

Los van dat ze verkeerd geplaatst zijn, het is natuurlijk niet het enige homostel waar dit soort gastjes mee geconfronteerd worden. Ze (homostellen) mogen in Nederland namelijk gewoon de kast thuis laten. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-05-2024 om 22:32:

[..]

Los van dat ze verkeerd geplaatst zijn, het is natuurlijk niet het enige homostel waar dit soort gastjes mee geconfronteerd worden. Ze (homostellen) mogen in Nederland namelijk gewoon de kast thuis laten.

Dit soort gastjes horen niet in Nederland.

Poezenmeisje schreef op 08-05-2024 om 22:21:

Waarom maak je dat ervan? Het overdrijven van het standpunt van anderen is een vervelende drogreden. Die messtekers zaten al in de VBL om na hun procedure uitgezet te worden. Niemand beweert dat ze een mooi plekje in Nederland verdienen (zelfs zonder hun homohaat en steken al niet, dus laat staan met), dus waarom probeer je dat anderen in de mond te leggen?

Die Vrijheidsbeperkende Locatie is bedoeld voor asielzoekers die geen verblijfsvergunning krijgen en waarschijnlijk worden uitgezet naar hun land van herkomst.

Nicole123 schreef op 08-05-2024 om 23:15:

[..]

Waarom maak je dat ervan? Het overdrijven van het standpunt van anderen is een vervelende drogreden. Die messtekers zaten al in de VBL om na hun procedure uitgezet te worden. Niemand beweert dat ze een mooi plekje in Nederland verdienen (zelfs zonder hun homohaat en steken al niet, dus laat staan met), dus waarom probeer je dat anderen in de mond te leggen?

Die Vrijheidsbeperkende Locatie is bedoeld voor asielzoekers die geen verblijfsvergunning krijgen en waarschijnlijk worden uitgezet naar hun land van herkomst.

Die Tunesiërs hadden dus beter niet het risico kunnen nemen om naar Nederland te "vluchten", die wisten dat zij dan op zeker moment in zo'n VBL terecht konden komen. Dat je in je eigen land op straat niet openlijk "kan zijn wie je bent" zie ik niet als dermate levensbedreigend dat Nederlandse burgers de (financiële) verantwoordelijkheid voor hun bestaan volledig op zich hoeven te nemen en/of te allen tijde hun veiligheid moeten waarborgen.

We kunnen natuurlijk doen of we het allemaal heel erg vinden (wat het ook is) en naïef blijven, maar met al die asielinstroom halen we natuurlijk wel een overgroot deel Islam binnen, wat totaal haaks staat op lhbtqi rechten.

Dus vind verbaasd en verontwaardigd zijn nogal hypocriet, dit kon je op je klompen aanvoelen en zal zeker niet de laatste keer zijn. Daar ben je echt geen glazen bol voor nodig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.