Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Poezenmeisje schreef op 28-04-2024 om 21:38:

Ach, op universiteiten zijn ze al druk bezig om de weinige joden weg te pesten. In de VS worden joodse hoogleraren geadviseerd om maar lekker thuis te blijven.

Wat heeft dat ermee te maken? Dan mag het? Of juist niet? 

Alice12 schreef op 28-04-2024 om 22:18:

[..]

En in Hamburg lopen meer dan duizend moslims te schreeuwen om het Kalifaat . Datzelfde kalifaat waar ze om gevlucht zijn naar het westen.

Pim Fortuyn had het 23 jaar terug al over de 5e colonne. Al die jaren daarna hebben we weg gekeken,  gepamperd, thee gedronken en wokeisme geïntroduceerd. Met dit als gevolg.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

29-04-2024 om 00:01 Topicstarter

Nicole123 schreef op 28-04-2024 om 22:21:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Dan mag het? Of juist niet?

Ik weet niet wat jouw gedachten hierbij zijn, maar van mij mag het in elk geval niet.

Waarom haal je antisemitisme erbij als ik een vraag stel over het wegpesten van asielzoekers, arbeids- en studiemigranten? Nee, natuurlijk mag wegpesten niet, niet van asielzoekers, niet van arbeidsmigranten, niet van studiemigranten en niet van joden, wat mij betreft. Maar dit topic gaat over asielzoekers. Insinueer je nu dat antisemitisme enkel bij asielzoekers (of arbeidsmigranten?) vandaan komt? Uit je links hierboven haal ik dat niet. Ik vind het nogal een aantijging, heb je daar harde cijfers van?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

29-04-2024 om 00:42 Topicstarter

Nee, er werd gevraagd of mensen weggepest gingen worden, een bladzijde terug.

Wegpesten begint vaak bij de joodse bevolking, daarna volgt de rest...

Poezenmeisje

Poezenmeisje

29-04-2024 om 06:46 Topicstarter

Ik hoop dat het kijken naar de serie "De Joodse Raad" mensen laat beseffen wat er momenteel aan het gebeuren is.
Uitsluiting is er al...

https://www.eo.nl/programmas/de-joodse-raad

Poezenmeisje schreef op 29-04-2024 om 00:42:

Nee, er werd gevraagd of mensen weggepest gingen worden, een bladzijde terug.

Wegpesten begint vaak bij de joodse bevolking, daarna volgt de rest...

Gevolgd door homoseksuelen en intelectuelen, daar ben je geen glazen bol voor nodig. En dan ongelovigen en christenen.

Nicole123 schreef op 28-04-2024 om 21:28:

[..]

Bedoel je nou dat mensen ze weg zullen pesten?

Wat denk je dat geen draagvlak vanuit de bevolking kan betekenen?

Poezenmeisje schreef op 29-04-2024 om 00:42:

Nee, er werd gevraagd of mensen weggepest gingen worden, een bladzijde terug.

Wegpesten begint vaak bij de joodse bevolking, daarna volgt de rest...

Ik begrijp nog steeds niet waar je heen wil. Je wil graag dat er niet weggepest wordt, neem ik aan. Net als ik. Maar waarom haal je de joden erbij? En waarom zouden we überhaupt migranten willen wegpesten, zijn we dan een haar beter dan de mensen die joden wegpesten? 

Wat mij betreft zouden we met z'n allen wel wat toleranter mogen zijn naar mensen die net even anders zijn dan wij, maar net zo goed mens. Juist ook in dit topic. Want als ik lees hoe hier door sommigen over asielzoekers wordt gesproken dan lijkt het wel als ze het over een kakkerlakkenplaag hebben. Dat lijkt me ook een vorm van wegpesten, als er zo over je gesproken wordt.

Poezenmeisje schreef op 28-04-2024 om 21:38:

Ach, op universiteiten zijn ze al druk bezig om de weinige joden weg te pesten. In de VS worden joodse hoogleraren geadviseerd om maar lekker thuis te blijven.


Verschrikkelijk dit.

"Wat mij betreft zouden we met z'n allen wel wat toleranter mogen zijn naar mensen die net even anders zijn dan wij, maar net zo goed mens."

Laat dat héle kleine deel van asielzoekers die in NL wonen, maar vrouwen bespugen, sissen, homosexuelen mishandelen dan zich maar aanpassen of met harde hand bestraffen

Alice12 schreef op 28-04-2024 om 22:18:

[..]

En in Hamburg lopen meer dan duizend moslims te schreeuwen om het Kalifaat . Datzelfde kalifaat waar ze om gevlucht zijn naar het westen.


Vreselijk dit.

Het is niet een land dat oorlog maakt, het zijn mensen die oorlog maken. Ba'h.

Nicole123 schreef op 29-04-2024 om 09:08:

[..]

Wat mij betreft zouden we met z'n allen wel wat toleranter mogen zijn naar mensen die net even anders zijn dan wij, maar net zo goed mens. Juist ook in dit topic. Want als ik lees hoe hier door sommigen over asielzoekers wordt gesproken dan lijkt het wel als ze het over een kakkerlakkenplaag hebben. Dat lijkt me ook een vorm van wegpesten, als er zo over je gesproken wordt.

Ja we moeten tolerant zijn en dat zijn we in het algemeen ook in Nederland. Maar dat geldt andersom ook en daar wringt de spreekwoordelijke kous.

 Asielzoekers komen veelal uit landen waar de tolerantie niet zo hoog ligt. Vaak geen gelijkheid tussen man en vrouw, homoseksualiteit is taboe of zelfs strafbaar. Die intolerantie gaat hier in de AZC's gewoon verder en er moet in gevallen zelfs aparte opvang voor LHBTQ vluchtelingen komen. Verder zijn er in die landen veel conflicten die indirect voort komen uit intolerantie. Groeperingen die elkaar niet accepteren en burgeroorlogen starten etc. 

Ik ben het er mee eens dat het stuitend is hoe sommigen over asielzoekers praten. Maar in het algemeen zijn we wel tolerant in Nederland. We bieden al decennialang oorlogsvluchtelingen een veilig thuis.  Qua geloofsbelijding leggen we ze geen strobreed in de weg. Er zijn moskeeën in ons land. En dat vind ik meer dan terecht.

Toch maak ik me soms wel wat zorgen over wat dit voor de toekomst betekent. Het merendeel zal niet erg radicaal over conservatief zijn. Dat is qua percentage laag  maar in absolute aantallen veel. En dat gedachtengoed staat haaks op de westerse waarden. Als ik hoor van de demonstratie in Duitsland (Hamburg) gisteren waar men  riep om een kalifaat. En dat dus in de Westerse wereld. Net zoals er een groep was in Belgie die de sharia wilde. Een kalifaat/Sharia staat echt zeer haaks op leven in het westen.

Instroom zoals die nu is brengt voor de toekomst wel wat wrijving met zich mee. Ik krijg het idee dat wij vooral tolerant moeten zijn voor intolerantie die invloed gaat hebben op onze samenleving.

 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.